تعمیرگاه برق خودرو, تعمیرگاه خودرو های پژو و رنو, تعمیرگاه خودروهای ایرانی

تعمیرات برقی پژو ۲۰۶ | تعمیرگاه برق پژو ۲۰۶ | باتری سازی Peugeot 206

تعمیرات برقی پژو 206

پژو ۲۰۶ از سال ۱۳۸۰ توسط ایران خودرو در ۶ تیپ عرضه شده است. این خودرو با ۲ پیشرانه ۱٫۴ و ۱٫۶ لیتری عرضه می‌شود که هم اکنون تیپ ۵ آن با موتور ۱٫۶ لیتری پرفروش ترین تیپ ۲۰۶ به شمار می آید. پژو ۲۰۶ به لطف طراحی جوان پسندانه، قوای فنی خوب، امکانات کافی و ایمنی قابل قبول سومین خودرو در لیست پر تیراژ ترین خودرو های تولید داخل است. سیستم برقی آن مولتی پلکس و اکومکس است. تعمیرگاه برق خودرو کاراک جهت تعمیرات برقی پژو ۲۰۶ در زمینه های سیم کشی ، برق دزدی ، مشکلات کوئل و شمع و انژکتور ، رفع مشکلات جعبه فیوز ، استارت و دینام و کولر خدمات با کیفیتی ارائه به شما ارائه می کند. در ادامه این پست می توانید انواع خدمات باطری سازی ۲۰۶ ، تعمیرات برق انژکتور ۲۰۶ و تعمیر کولر ۲۰۶ را مشاهده کنید.

دسترسی سریع به مطالب این مقاله :
تعمیرات برق انژکتور پژو ۲۰۶
دیاگ زدن پژو ۲۰۶

رفع مشکل احتراق ناقص پژو ۲۰۶

رفع مشکل ABS و ترمز ۲۰۶

رفع مشکل بد کار کردن پژو ۲۰۶

تعویض شمع ، تعویض وایر ، تعویض کوئل پژو ۲۰۶

تعویض سنسور اکسیژن ، رفع عیوب و خطاهای سنسور اکسیژن پژو ۲۰۶

رفع خطا مپ سنسور پژو ۲۰۶

رفع گاز نخوردن پژو ۲۰۶

ویدیو تعمیرات برقی پژو ۲۰۶


تعمیرات باتری پژو ۲۰۶
تعمیرات سیم کشی پژو ۲۰۶

ویدیو باتری سازی پژو ۲۰۶

تعمیر دینام پژو ۲۰۶

تعمیر چراغ پژو ۲۰۶

تعمیر کارنکردن فن پژو ۲۰۶

رفع خرابی راهنما پژو ۲۰۶

تعمیر برف پاک کن پژو ۲۰۶

تعویض پمپ و تقویت شیشه بالابر ۲۰۶

تعمیر و تعویض موتور شیشه شور ۲۰۶

تعویض ترموستات پژو ۲۰۶

نصب زنون در پژو ۲۰۶

تعویض رادیات بخاری ۲۰۶


تعمیر کولر پژو ۲۰۶
زدن گاز کولر پژو ۲۰۶

نشت یابی کولر ۲۰۶

تعمیر کمپرسور کولر ۲۰۶

سرویس مدار کولر ۲۰۶

تعمیرات برق انژکتور پژو ۲۰۶

اگر انژکتور خودرو به درستی کار نکند یا به طور کلی از کار بیفتد، خودرو ۲۰۶ شما با مشکلاتی همچون ریپ زدن مواجه خواهد شد که این امر در نهایت منجر به خاموشی خودرو و از حرکت باز ایستادن آن خواهد شد. دریافتن اینکه آیا سیستم انژکتور خودرو به درستی کار می‌نماید یا خیر به عهده دیاگ خودرو می‌باشد. با دیاگ زدن خودرو ۲۰۶ شما به راحتی می توانید از نحوه صحیح کارکرد انژکتور خودرو خود اطمینان حاصل کرده و در صورت اشکال در آن، سیستم انژکتور را تعمیر نمایید.به صورت کلی خرابی و مشکلات برق انژکتور ۲۰۶ می تواند مشکلات متعددی را در اتومبیل شما ایجاد کند. برای رفع این خرابی ها و مشکلات تکنسین های برق خودرو کاراک به یاری شما می آیند. در ادامه برخی از خدمات مربوط به تعمیر برق انژکتور پژو ۲۰۶ را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تعمیرات برقی پژو 206
تعمیرگاه برق پژو ۲۰۶

دیاگ زدن پژو ۲۰۶

دیاگ زدن پژو ۲۰۶ جهت عیب یابی خودرو انجام می‌شود، دیاگ ۲۰۶ دستگاهی است که بین خودرو و انسان مانند یک پل ارتباط برقرار می‌کند. با استفاده از کدهایی که بر روی نمایشگر دستگاه دیاگ ظاهر می‌شود، می‌توان به مشکل خودرو پی برد و نسبت به برطرف کردن آن اقدام کرد. البته نکته مهم اینست که خواندن اطلاعات دیاگ و رفع خطاهای خودرو پژو کاملا بستگی به دانش و تجربه فرد مکانیک بستگی دارد و بهتر است خودروی خود را به جای مطمئنی ببرید و از دادن به دست افراد ناشناس و بی تجربه خودداری کنید.

محل اتصال دستگاه عیب یاب به پژو ۲۰۶ در جعبه فیوز جلو زیر پای چپ راننده است. البته در سری های مدل پائین از کابل دو پین استفاده شده وپورت اتصال به دیاگ درداخل موتور قرار دارد. در صورتی که اتومبیل شما دچار مشکلات برقی شده است و به دنبال تشخیص علت این خرابی ها هستید ، با دیاگ ۲۰۶ خود در کاراک می توانید علت دقیق را تشخیص داده و با دریافت خدمات تعمیر برق ۲۰۶ ، از خرابی های برقی ۲۰۶ خود خلاص شوید.

دیاگ تخصصی 206

رفع مشکل احتراق ناقص پژو ۲۰۶

احتراق ناقص پژو ۲۰۶ ناشی از خرابی شمع ، وایر ، کوئل و سیم کشی است که رفع و تعمیر تمامی موارد ذکر شده در تعمیرگاه کاراک با عیب یابی تجربی و دستگاهی مشخص می‌گردد، سپس نسبت به تعمیر یا تعویض قطعه اقدام می‌گردد و نهایتا با تست نهایی و رفع عیب خودرو به مشتری تحویل داده می‌شود. هزینه های مشتری شامل عیب یابی ، دیاگ ، قطعه و اجرت کار ثالث می‌شود و برای هر خدمت متفاوت است، به عنوان مثال :

اجرت تعویض شمع و وایر ماشین های ایرانی ، ۱۵۰ هزار تومان است. درصورتی که مشتری از علت عیب بی اطلاع باشد بین ۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان جهت عیب یابی و ۵۰ هزار تومان بابت دیاگ اخذ می‌گردد.

اجرت تعویض شمع و وایری که ذوب شده باشد در ماشین های ایرانی  250 هزار تومان است.

رفع مشکل ABS و ترمز ۲۰۶

همانطور که می‌دانیم کوچکترین مشکلی در سیستم ترمز ۲۰۶ مستقیما با جان سرنشینان سر و کار دارد و بایستی به ترمزهای خودرو توجه ویژه‌ای داشت و در صورت خطا در اسرع وقت به تعمیرگاه مراجعه کنیم. وظیفه ترمز ABS پژو ۲۰۶ توقف سریع‌تر و فرمان‌ دادن خودرو در هنگام ترمزگیری است. با روشن شدن چراغ آلارم سیستم ABS ترمز خودروی شما این پیام به شما داده می‌شود که سیستم ABS خراب شده است. پیام‎هایی که به هنگام روشن شدن چراغ ترمز ABS می‌توان دریافت کرد به دلیل نارسایی‌های الکترونیکی است، پس می‌توان علت خرابی ترمز ABS را در سنسور‌ها جست و جو کرد یا در برخی مواقع اگر سنسورها درست بودند ممکن است مشکل از میزان روغن موتور باشد که کم شده است. تعمیر سیستم ABS ترمز ۲۰۶ در تعمیرگاه برق کاراک قابل انجام است.

تعمیرات برقی پژو 206 _ تعمیرات ABS
روشن شدن چراغ ترمز ۲۰۶

رفع مشکل بد کار کردن پژو ۲۰۶

آیا پژو ۲۰۶ شما در روشن شدن مشکل دارد؟ ماشین در دور آرام بد کار می کند؟ آیا موتور به قدرت کامل یا RPM نمی رسد؟ آیا ماشین شما در حین رانندگی می میرد، از کار می افتد یا دچار برق دزدی می شود؟ آیا خودروی شما بنزین نشت می کند یا متوجه بوی شدید بنزین در خودروی خود می شوید؟ آیا متوجه افزایش مصرف سوخت شده اید؟

اگر یک یا همه آن علائم را تجربه می کنید، احتمالاً وسیله نقلیه شما در قسمت برق انژکتور دچار مشکلاتی شده است. تکنسین تعمیرگاه برق کاراک ، مشکل بد کارکردن خودرو پژو ۲۰۶ شما را ابتدا عیب یابی نموده و سپس با توجه به مشکل اقدام به رفع آن می نمایند.

تعویض شمع ، تعویض وایر ، تعویض کوئل پژو ۲۰۶

فرسودگی و خرابی شمع خودرو پژو ۲۰۶ و متعلقات مربوط به آن می تواند مشکلات متعددی را در خودرو شما ایجاد کند. تعمر وتعویض به موقع شمع ۲۰۶ می تواند از بروز مشکلات پر هزینه و آزار دهنده جلوگیری کند. تمامی خدمات مربوط به شمع ، وایر شمع و کوئل پژو ۲۰۶ در مرکز کاراک قابل رفع می باشد.

تعویض شمع پژو ۲۰۶

ایده خوبی است که به طور منظم شمع های ۲۰۶ خود را طبق دستور سازنده خودرویتان تعویض کنید. اما اگر وسیله نقلیه شما در حال سوختن ناقص است، برق از دست می دهد، یا سوخت بیشتری از حد معمول مصرف می کند، ممکن است نیاز باشد شمع های شما زودتر از حد انتظار تعویض شوند. تعویض شمع پژو ۲۰۶ را می توانید در تعمیرگاه کاراک با بهترین کیفیت و زمانی اندک انجام دهید.

تعویض شمع پژو ۲۰۶

تعویض وایر شمع پژو ۲۰۶

وایر شمع نقش مهمی در احتراق خودرو شما دارد و برق ولتاژ بالا را به شمع ها می رساند. به طور قابل پیش بینی، این نوع بار ولتاژ بالا گرمای زیادی ایجاد می کند. با گذشت زمان، وایر شمع ممکن است شکننده شود، ترک بخورد یا به طور کلی خراب شود.

وایر شمع معیوب بر احتراق وسیله نقلیه شما تأثیر می گذارد. به این ترتیب، رایج ترین علامت خرابی وایر شمع، کاهش عملکرد موتور، شتاب ضعیف و مصرف سوخت بد است.

علاوه بر این، ممکن است متوجه مشکلاتی در محفظه احتراق شوید که منجر به خاموش شدن موتورمی شود. همچنین ممکن است شاهد روشن شدن چراغ چک موتور روی داشبورد باشید.

تعمیرات برقی پژو 206 _ تعویض شمع 206
تعویض شمع ۲۰۶

تعویض کوئل پژو ۲۰۶

کوئل به روشن شدن موتور خودرو پژو ۲۰۶ کمک می کند. این یک بخش اساسی از سیستم جرقه زنی خودرو است.

باتری ماشین دارای ولتاژ پایین (۱۲ ولت) است، اما هزاران ولت برای شروع احتراق در شمع مورد نیاز است. کوئل که در اصل یک ترانسفورماتور کوچک است، ۱۲ ولت باتری ماشین را به هزاران ولت مورد نیاز تبدیل می کند. بدون انرژی ارائه شده توسط کوئل ، شمع نمی تواند جرقه مورد نیاز برای احتراق را ایجاد کند. بدون احتراق، ماشین شما به هیچ وجه روشن نمی شود!

تعویض تخصصی کویل ۲۰۶

تعویض سنسور اکسیژن ، رفع عیوب و خطاهای سنسور اکسیژن پژو ۲۰۶

سنسور اکسیژن پژو ۲۰۶ همان کاری را انجام می دهد که از نامش پیداست ، میزان اکسیژن موجود در اگزوز را اندازه گیری می کند. در حالی که ممکن است این کار نسبتاً ساده به نظر برسد، سنسور اکسیژن در واقع یکی از مهم ترین سنسورهای هر وسیله نقلیه ای است که مسئول حفظ تعادل مناسب بین هوا و سوخت برای آلایندگی بهینه است. خرابی و مشکلات سنسور اکسیژن ۲۰۶ ، می تواند باعث پیدایش مشکلاتی از قبیل افزایش مصرف سوخت ، افزایش آلایندگی ، رد شدن در تست آلایندگی و همچنین روشن شدن چراغ چک موتور شود.

گاهی اوقات مشکلات سنسور اکسیژن ناشی از کیفیت پایین این سنسور و یا فرسودگی آن است. همچنین خرابی سنسور دوم اکسیژن ۲۰۶ می تواند مشکلاتی همچون خطا کاتالیست را ایجاد کند. در تعمیرگاه برق کاراک تعویض سنسور اکسیژن ۲۰۶ و رفع خطا سنسور اکسیژن ۲۰۶ قابل انجام است.

رفع خطا مپ سنسور پژو ۲۰۶

مپ سنسور پژو ۲۰۶ تفاوت (یا اختلاف فشار مطلق) بین هوای داخل منیفولد و فشار هوای محیط را اندازه گیری می کند. سنسور یک سیگنال ولتاژ یا فرکانس نشان دهنده خلاء موتور را به ماژول کنترل موتور (ECM) ارسال می کند. ECM نسبت هوا به سوخت و زمان جرقه زنی را با توجه به تغییرات خلاء موتور تنظیم می کند. مپ سنسور روی شیلنگ منیفولد جلوتر از بدنه دریچه گاز قرار دارد.

دلایل خرابی مپ سنسور :

  1. آلودگی توسط کربن یا سایر رسوبات موتور.
  2. گرفتگی یا نشتی شلنگ که بر توانایی سنسور در خواندن تغییرات فشار تأثیر می گذارد.
  3. اتصالات الکتریکی شل، ذوب شده یا ترک خورده ناشی از گرمای بیش از حد به دلیل نزدیکی به موتور.

علائم خرابی مپ سنسور :

یک سنسور MAP معیوب بر توانایی ECM برای تنظیم نسبت هوا به سوخت و زمان احتراق به دلیل محاسبه نادرست بار موتور تأثیر می گذارد. این می تواند منجر به یک مخلوط سوخت و هوا بسیار غنی یا ضعیف شود. علائم نقص سنسور MAP می تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. روشن شدن چراغ چک
  2. مخلوط هوا و سوخت ضعیف یا غنی
  3. تست آلایندگی ناموفق
  4. مصرف سوخت بد

رفع گاز نخوردن پژو ۲۰۶

این مشکل علل زیادی دارد من جمله :

  • خرابی دریچه گاز
  • خرابی سیم کشی دریچه گاز تا ایسیو
  • خرابی ایسیو
  • خرابی سنسور اکسیژن و مپ سنسور
  • و…

در تعمیرگاه برق ۲۰۶ کاراک تمامی موارد چه برای تیپ ۵ ها و چه برای تیپ ۲ ها قابل عیب یابی و رفع و رجوع شدن هستند و از لحاظ زمانی بین چند ساعت تا ۳ روز بسته به نوع خرابی زمان خواهند برد.

شستشو دریچه گاز پژو ۲۰۶

دریچه گاز پژو ۲۰۶ هوای موتور شما را کنترل می کند، بنابراین تمیز نگه داشتن آن برای حفظ کارکرد روان خودرو بسیار مهم است.

تمیز کردن دریچه گاز بخش ضروری تعمیر و نگهداری خودرو است زیرا این دریچه نقش مهمی در کارکرد نرم موتور دارد. هدف از عملکرد دریچه گاز کنترل هوای ورودی به موتور است. زمانی که دریچه گاز به دلیل رسوبات کربن و آلودگی از کار می افتد، عملکرد خودرو تحت تأثیر قرار می گیرد. شستشو دریچه گاز ۲۰۶ خود را می توانید در تعمیرگاه برق پژو ۲۰۶ انجام دهید.

شستشو دریچه گاز در تعمیرگاه برق پژو 206
شستشو دریچه گاز

ویدیو تعمیرات برقی پژو ۲۰۶

تعمیرات باتری پژو ۲۰۶

باتری خودرو دومین عضو سیستم برق خودرو می باشد. در سیستم برق خودرو بعد از اینکه برق توسط تولید کننده برق (دینام خودرو) تولید می شود. این برق تولید شده توسط باتری خودرو یا همان ذخیره کننده برق خودرو ذخیره می شود.

با توجه به آنچه گفته شد باطری خودرو از مهمترین قسمت های خودرو به شمار می رود چرا که تقریبا تمام قطعات خودرو برای شروع به کار کردن به برق نیاز دارند و این قطعه به قدری اهمیت دارد که در صورتی که دچار ایراد و خرابی شود، خودرو از کار می افتد و دیگر قادر به استارت زدن و حرکت کردن نخواهد بود. پس اگر سلامت خودرو برای شما اهمیت دارد، حتما باید به سلامت باطری خودرو هم توجه کنید.

از مهمترین نشانه هایی که به شما خبر از خرابی و فرسوده شدن باطری ۲۰۶ می دهد بد استارت خوردن خودرو و خاموش شدن خودرو ۲۰۶ در دور موتور پایین است. البته نشانه های دیگری هم وجود دارد از جمله :

  • از عمر باتری ۲ سال یا حدود۴۰،۰۰۰ کیلومتر گذشته است.
  • صدای استارت ۲۰۶ تغییر پیدا کرده است و خودرو اصطلاحا به زور روشن می شود.
  • هنگام استارت زدن پژو ۲۰۶ ، خودرو صدای “تق تق” و یا “یک تیک کوچک” می دهد.
  • برق پشت آمپر ۲۰۶ وجود دارد ولی خودرو روشن نمی شود.
  • درب خودرو با ریموت باز نمی شود و یا سیستم صوتی کار نمی کند.
  • با توجه با راهنمای روی باتری، نشانگر سلامت باتری تغییر رنگ داده است.
  • در حالت خاموش بودن خودرو چراغ های خودروی ۲۰۶ کم نور شده است.
  • شکل ظاهری باتری تغییر پیدا کرده است مثلا باتری باد کرده، از آن اسید نشت کرده و یا قطب های باتری ذوب شده است.

در مواجه با چنین مشکلاتی بایستی جهت تعمیر باتری پژو ۲۰۶ و در بیشتر مواقع تعویض باطری ۲۰۶ به یک مرکز معتبر و تخصصی مراجعه نمایید. باطری سازی ۲۰۶ در مجموعه خودرویی کاراک ، مزایای زیادی برای مشتریان در نظر گرفته است از جمله آن می توان به ارائه ضمانت به مشتریان اشاره کرد. با توجه به اینکه تعمیرگاه خودرو زیادی وجود دارند که پس از تعمیر خودرو و تحویل آن به مشتری دیگر مشکلات خودرو را به گردن نمیگیرند، این مرکز جهت رفاه حال مشتریان خدمت باتری سازی ۲۰۶ را به صورت تضمینی و با ارائه فاکتور برای مشتریان انجام می دهد.

خدماتی که برای تعمیر باطری ۲۰۶ در کاراک ارائه می گردد به شرح زیر است :

  • تعویض یا تعمیر دینام خودرو پژو ۲۰۶
  • تعویض تسمه دینام ۲۰۶
  • تعمیر برف پاک کن و موتور برف پاک کن ۲۰۶
  • تعمیر چراغ های خودروی پژو ۲۰۶
  • تعویض باطری خودرو ۲۰۶
  • انجام باتری به ۲۰۶
  • تعمیر دزدگیر خودرو پژو ۲۰۶
  • تعمیر شیشه بالابر ۲۰۶
  • تعویض وایر و شمع های خودرو پژو ۲۰۶
  • سیم کشی خودرو ۲۰۶
  • و…..

تعمیرات سیم کشی پژو ۲۰۶

متاسفانه نصب غیر‌اصولی دزدگیر، سیستم‌های صوتی، گرمکن صندلی، کروز کنترل و … از نوع متفرقه با وصله‌ پینه‌ کردن سیم‌کشی خودرو ، می‌تواند مشکلات برقی فراوانی را ایجاد کند ، خصوصا در خودروهای امروزی که دارای کیلومترها سیم‌کشی و انواع مختلف کنترل یونیت‌ها و سنسورها هستند.

در تمامی خودروها جهت رساندن برق به مصرف کننده‌ها و کلا توزیع برق در خودرو از سیم استفاده می کنند ، تمامی سیم ها دارای روکش می باشند و در نتیجه برق را فقط در انتهای سیم به مصرف کننده می دهند. تقریبا تمام قطعات خودرو مصرف کننده هستند از جمله چراغ‌ها ، استارت ، فن بخاری و کولر ، چراغ های راهنما و …

تعمیرات سیمکشی ۲۰۶ شامل چه خدماتی می‌شود ؟

تعمیرات برقی شامل تعمیر سیم کشی دسته راهنما، تعمیر سیم کشی بوق، تعمیر سیم کشی کولر، تعمیر سیم کشی چراغها، تعمیر سیم کشی سانروف و تعمیر سیمکشی موتور می‌باشد. برای تعمیر سیم کشی موتور در صورتی که عمر سیم کشی بالا باشد و یا میزان خرابی زیاد باشد، به دلیل حساسیت این سیم کشی توصیه می‌گردد که تعویض سیم کشی موتور ۲۰۶ انجام شود.

هزینه تعویض سیمکشی موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدودا ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ هزار تومان است و در تیپ ۵ حدود ۱٫۷۰۰٫۰۰۰ هزار تومان است. تعمیر استارت خودرو نیز بخشی از تعمیرات برقی خودرو می‌باشد، استارت یک موتور الکتریکی است که از پوسته فلزی ،  آرمیچر ، زغال و کلکتور ، بالشتک ، دنده استارت و اتوماتیک استارت تشکیل شده است .

تعمیرگاه برق پژو 206
تعمیرات سیمکشی پژو ۲۰۶

کوچکترین خرابی در سیستم برق موتور خودرو باعث می‌شود خودرو به درستی کار نکند و حتی در برخی موارد روشن نشود. در تعمیرگاه کاراک عیب‌یابی و تعمیر انواع سیستم های برقی خودرو از جمله استارت موتور ، شمع خودرو ، انژکتور خودرو ، سیستم های جرقه اتومبیل ، چراغ های خودرو و … توسط متخصصین با تجربه در این زمینه انجام می‌گیرد.

.

برای اطلاع از هزینه های تعمیرات برقی و باطری سازی خودروهای ۲۰۶ و نیز رزرو نوبت فرم زیر را پر کنید و یا با شماره های ۰۹۱۲۸۰۷۹۶۹۸ و ۰۲۱۳۳۱۷۶۰۴۳ تماس بگیرید.

باطری سازی خودرو

ویدیو باتری سازی پژو ۲۰۶ در تعمیرگاه کاراک

انواع خودروهای ۲۰۶ که در بازار ایران وجود دارد و درتعمیرگاه باتری سازی خودرو کاراک برای آنها خدمات تخصصی ارائه می شود به شرح زیر می باشند :
  • باطری سازی پژو ۲۰۶ تیپ ۱
  • باطری سازی 206 تیپ ۲
  • باطری سازی ۲۰۶ تیپ ۳
  • باطری سازی ۲۰۶ تیپ ۴
  • باتری سازی ۲۰۶ تیپ ۵
  • باتری سازی پژو ۲۰۶ صندوقدار
  • باتری سازی پژو ۲۰۶ اس دی
  • باطری سازی پژو ۲۰۶ فرانسوی

تعمیر دینام پژو ۲۰۶

وظیفه دینام تبدیل نیرو مکانیکی به الکتریکی است که با انتقال آن به باطری و سایر مصرف کننده‌ها سبب کار کردن آن‌ می‌شود. دینام شامل مجموعه ای ثابت از سیم پیچ (استاتور) ، یک سیم پیچ الکتریکی متحرک که (روتور) ، آفتامات دینام (رگلاتور ) ، یک سو کننده ولتاژ (دیود) و تعدادی جاروبک جهت حفظ نمودن ارتباط الکتریکی با موتور تشکیل شده است.

اگر قبلاً واژه «دینام» را شنیده‌اید، احتمالاً می‌دانید که بخشی ضروری از وسیله نقلیه شماست. اما دینام دقیقا چه کاری انجام می دهد؟ به بیان ساده، دینام شما باتری ماشین شما را شارژ نگه می دارد و به شما امکان می دهد ماشین خود را روشن کنید و از لوازم الکترونیکی مانند چراغ های جلو و رادیو خود استفاده کنید.

اگر مشکل دینام را درخودرویتان تجربه کنید، ممکن است متوجه شوید که روشن شدن ماشین شما بیش از چند دقیقه طول می کشد و یا خودرو روشن نمی ماند. برای تعمیر دینام پژو ۲۰۶ می توانید به تعمیرگاه کاراک بیایید و بهترین خدمات را از ما دریافت کنید.

تعمیرات دینام پژو ۲۰۶

تعمیر جعبه فیوز یا BSI پژو ۲۰۶

وقتی در حال رانندگی هستید وبه صورت ناگهانی رادیو یا AC پژو ۲۰۶ شما ناگهان خاموش می شود، می تواند بسیار هشدار دهنده باشد. هر عملکرد برقی در خودروی شما به یک مدار متصل می‌شود و فیوزها از انتقال جریان بیش از حد مدارها که می‌تواند به سیم‌کشی خودروی شما آسیب برساند، جلوگیری می‌کند. هنگامی که مدارها بیش از حد جریان تزریق می کنند، فیوزها می سوزند و منجر به خرابی ناگهانی قطعات برقی در داخل ماشین شما می شود. تعمیرگاه برق ۲۰۶ ، خدمات تعمیر جعبه فیوز پژو ۲۰۶ را به مشتریان خود ارائه می دهد.

تعمیر جعبه فیوز 206 - تعمیرگاه برق پژو 206
تعمیرات bsi 206

تعمیر چراغ پژو ۲۰۶

برای رفع مشکل روشن نشدن چراغ‌های ۲۰۶ ابتدا بایستی علت آن را پیدا کرد و سپس متناسب با آن به رفع مشکل پرداخت. از جمله دلایلی که باعث روشن نشدن چراغ ۲۰۶ می‌شود :

  1. اتصال کوتاه در مدار الکتریکی
  2. سوختن فیوز
  3. سوختن لامپ‌ها

برای عیب یابی بایستی به تعمیرگاه برق خودرو ۲۰۶ مراجعه کنید. اتصال کوتاه نوعی ارتباط ناصحیح است که در مدار الکتریکی بروز می کند. در اثر چنین اختلالی، جریان الکتریکی ای با مقاومت بیش از حد از مسیر ناخواسته ای عبور می کند. در رابطه با فیوزها هم بایستی گفت که کار اصلی فیوزها سنجش میزان برقی است که به سمت سیستم مربوطه در جریان است. نوساناتی که در جریان برق وجود دارند، از جمله مهم ترین دلایلی هستند که منجر به خرابی سیستم های برقی می شوند. گاهی اوقات نوسانات روی خود فیوزها هم اثر گذاشته و باعث سوختن آنها می‌شوند، که نتیجه آن می‌تواند روشن نشدن چراغ‌ها باشد.

تعمیر کارنکردن فن پژو ۲۰۶

همانطور که می‌دانیم فن خودررو همان سیستم خنک کننده می‌باشد که نقش حیاتی در خودرو دارد و کار نکردن فن ۲۰۶ می‌تواند باعث سوختن واشر سرسیلندر و داغ شدن موتور تا حد حالت پذیری بدنه آن باشد. از جمله مواردی که باعث خراب شدن فن خودرو می‌شود، می‌توان به فشنگی آب ، رله فن و یونیت فن اشاره کرد. در واقع خرابی هر کدام از قطعات باعث کار نکردن فن خودرو پژو ۲۰۶ می‌شود. از مهمترین موارد خرابی فن خودرو رله فن‌ها هستند، قطعه ای که وظیفه دارد با دستور ECU برق موتور فن را قطع و وصل کند. کیفیت پایین قطعه یکی از دلایل خرابی زود هنگام رله فن است. معمولا سوکت رله فن همیشه در خطر داغ شدن بیش از حد و آب شدن پایه ها است.

تعمیرات برقی پژو 206 _ تعمیرات باتری پژو 206 _ رفع مشکل فن خودرو 206
رفع مشکل فن خودرو ۲۰۶

رفع خرابی راهنما پژو ۲۰۶

در واقع چراغ راهنما زبان خودرو می‌باشد. در مواقعی که می‌خواهید تغییر مسیر دهید با فشردن یا چرخاندن چراغ چشمک زن یا راهنما خودروهایی که در نقاط کورتان هستند و یا پشت سرتان با سرعت بالا در حال رانندگی هستند را مطلع می‌کنید که می‌خواهید تغییر مسیر دهید و در صورت استفاده نکردن از چراغ راهنما ۲۰۶ ممکن است تبعات بدی به همراه داشته باشد. پس در صورت بروز ایراد در این سیستم و روشن نشدن چراغ راهنما پژو ۲۰۶ حتما به یک مرکز معتبر برق خودرو مراجعه نمایید. ما در ادامه برخی از مشکلاتی که برای چراغ راهنما ۲۰۶ بروز می‌کند را به صورت مختصر توضیح می‌دهیم.

  •  اگر راهنمای یکطرف آهسته تر از طرف دیگر بزند ، عیب از لامپهای ان میباشد که وات لامپ‌ها کمتر از وات استاندارد می‌باشد.
  •  اگر راهنما یکطرف تندتر از طرف دیگر بزند، عیب از لامپ‌های ان میباشد که وات انها بیشتر از وات استاندارد برای  یکطرف می‌باشد.
  •  اگر راهنما هردو طرف تند تند بزند عیب از فلاشر راهنما می‌باشد .
  •  اگر راهنما هردوطرف کار نکند عیب از فیوز و یا اتومات راهنما می‌باشد.

تعمیر برف پاک کن پژو ۲۰۶

برف‌پاک‌کن در خودرو، وسیله‌ای است که برای پاک‌کردن برف و باران و گاهی تمیزکردن شیشهٔ جلو و عقب خوردرو به‌کار می‌رود. برف‌پاک‌کن از یک موتور الکتریکی به کمک یک گیربکس کوچک و بازوی اصلی که به صورت رفت و برگشتی حرکت داده می‌شود و نیز تیغه ساخته شده است. مجموعه موتور برف‌پاک‌کن و میله‌بندی‌های آن عموما در قسمت ناودانی زیر شیشه جلو جاسازی می‌شود.

اگر برف‌پاک‌کن  پژو ۲۰۶ کار نمی‌کند، ابتدا سلامت فیوز تغذیه دسته راهنما و برف‌پاک‌کن و فیوز موتور برف‌پاک‌کن را بررسی کنید. در صورت سلامت فیوز تغذیه، ممکن است مدار تایمر خراب شده باشد و یا زغال موتور برف‌پاک‌کن تمام شده و یا اتصال بدنه آن قطع شده باشد.

در تعمیرگاه برق خودرو کاراک، تعمیرات روشن نشدن موتور برف پاک کن پژو ۲۰۶ به صورت تخصصی انجام می‌شود.

تعویض پمپ و تقویت شیشه بالابر ۲۰۶

در گذشته شیشه‌ها به صورت دستی بالا و پایین برده می‌شدند اما به مرور زمان و با پیشرفت در علم خودرو شیشه بالابر از دستی به الکترونیکی تغییر یافت. شیشه بالابرهای برقی با توجه به مکانیسم ساده‌ای که دارند اصولا خیلی دیر خراب می‌شوند. حال در صورت خرابی و کار نکردن شیشه بالابر برقی پژو ۲۰۶ بایستی علت را در برق خودرو جستجو کرد. خدمات تعمیر و تقویت شیشه بالابر ۲۰۶ را در تعمیرگاه کاراک می توانید دریافت کنید.

عواملی که باعث خرابی شیشه بالابر برقی ۲۰۶ می‌شود شامل موارد زیر است :

  • سوختن فیوز
  • خرابی کلیدهای بالابرنده
  • خرابی موتور شیشه بالابر

تعمیر و تعویض موتور شیشه شور ۲۰۶

پمپ شوینده شیشه خودرو پژو ۲۰۶ یک پمپ کوچک آب است. با روشن شدن این پمپ، شوینده از مخزن شوینده کشیده شده و به وسیله نازل‌های شیشه شور به سمت شیشه جلویی خودرو اسپری می‌شود. این پمپ یک تجهیز الکتریکی است که به مرور زمان صدمه می‌بیند. وجود نشتی در لوله‌ها ، گرفتگی نازل‌ها و یا خرابی خود پمپ از عمده‌ترین دلایل عملکرد نامناسب و عدم اسپری آب به روی شیشه خودرو ۲۰۶ هستند.

تعویض ترموستات پژو ۲۰۶

ترموستات در خودرو وظیفه دارد تا مایع خنک کننده را در موتور به جریان در بیاورد. زمانی که موتور گرم نیست ترموستات بسته می شود. هنگامی که موتور گرم می شود و دمای لازم برای عملکرد بی نقص را به دست میاورد، (حدود ۸۵ درجه سانتیگراد) آغاز به کار می‌کند. 

از علائم خرابی ترموستات پژو ۲۰۶ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • بالا رفتن دمای موتور به بیش از حد مجاز و حتی جوش آوردن خودرو در همان دقایق اولیه روشن شدن خودرو
  • تغییرات مداوم درجه آمپر به طور نامنظم
  • نشت آب رادیات از قسمت های مختلف خودرو
  • افزایش غیر طبیعی مصرف سوخت
  • مصرف زیاد روغن موتور

در تعمیرگاه برق پژو ۲۰۶، تعویض ترموستات پژو ۲۰۶ انجام می‌شود.

تعمیرات برقی پژو 206 _ تعمیرات باتری پژو 206 _ تعویض ترموستات پژو ۲۰۶
تعویض ترموستات پژو ۲۰۶

نصب زنون در پژو ۲۰۶

همانطور که می‌دانیم لامپ‌های زنون نور بسیار زیاد و با شفافیت و درخشش چند برابری نسبت به لامپ های معمولی دارند، که درون این نوع لامپ‌ها محفظه‌ای از گاز زنون وجود دارد. برای روشن شدن این محفظه که شامل گاز زنون می‌باشد نیاز به یک نیروی الکتریکی بسیار شدید می‌باشد. 

زنون‌ها یا هر وسیله الکتریکی دیگر در صورتی که به صورت اصولی در خودرو نصب نشود، باعث ایجاد خطا در ECU یا همان کامپیوتر خودرو می‌شود.

تعمیرات برقی پژو 206 _ تعمیرات باتری پژو 206 _ نصب زنون 206
نصب زنون ۲۰۶

تعویض رادیات بخاری ۲۰۶

در اکثر خودروها، رادیاتور بخاری در داخل اتاق خودرو قرار دارد و نشتی آن به معنی وجود آب رادیات در کف خودرو خواهد بود. در صورتی که رادیات بخاری نشتی داشته باشد، عاقلانه‌ترین کار تعویض این رادیاتور می‌باشد، چرا که اگر با خال جوش یا چیزهای دیگر تعمیر شود، بعد از چند ماه یا حتی چند هفته، دوباره نشتی خواهد داشت.

تعمیر کولر پژو ۲۰۶

حتی تصور رانندگی با خودرویی که با مشکل خرابی کولر مواجه شده است به خصوص در فصول گرم سال ، بسیار آزار دهنده است. گرم شدن فضای داخل خودرو به دلیل مشکلات برقی ، می تواند شما را بسیار آزار دهد و از دقتتان در هنگام رانندگی بکاهد. در صورتی که کولر ۲۰۶ شما دچار مشکل شده است ، پیشنهاد می کنیم برای تعمیر آن هر چه زود تر اقدام کنید.

در ویدیو بالا انواع خدمات ارائه شده برای سرویس کولر ۲۰۶ را می توانید مشاهده کنید و با نحوه سرویس دهی تکنسین تعمیرگاه برق کاراک بیشتر آشنا شوید.

چرا کولر ۲۰۶ هوای سرد نمی دهد؟

گرم بودن بیش از حد در ماشین برای همه، از رانندگان گرفته تا سرنشینان، ناخوشایند است و یکی از بدترین تجربه‌ها زمانی است که به داخل خودرو می روید و برای خنک شدن کولر ۲۰۶ خود را روشن می کنید ، اما چیزی جز خروج هوای گرم از تهویه مطبوع خارج نمی‌شود.

برخی دلایل این مشکل به شرح زیر می باشند :

  1. سطح پایین گاز کولر
  2. فن های خنک کننده آسیب دیده
  3. کندانسور مسدود شده یا آسیب دیده
  4. انسداد داخلی
  5. مشکلات برقی خودرو
  6. خرابی فیلتر کابین و کمپرسور

آیا مشکوک هستید که ممکن است کولر ۲۰۶ شما مشکل داشته باشد؟ با خدمات تعمیر کولر پژو ۲۰۶ که در تعمیرگاه برقی کاراک در دسترس است، در تابستان در جاده ها خنک بمانید .

شارژ گاز کولر پژو ۲۰۶

رانندگی کردن در فصول گرم سال بدون کولر خودرو واقعا سخت و طاقت فرسا است. برای هر یک از ما ممکن است پیش آمده باشد که پس از مدتی که کولر کار می‌کند میزان سرمایی که می‌دهد کاهش میابد و یا کلا از کار می‌افتد. علت اصلی آن در بیشتر مواقع تمام شدن گاز کولر می‌باشد. در تعمیرگاه برق خودرو کاراک گاز کولر پژو ۲۰۶ زده می‌شود. 

تعمیرات برقی پژو 206 _ تعمیرات کولر پژو 206 _گاز کولر 206
گاز کولر ۲۰۶

تست و نشت یابی کولر ۲۰۶

با استفاده از چند روش می‌توان نشتی گاز کولر را تشخیص داد، از جمله :

  • استفاده از لامپ فرابنفش
  • شناساگر الکترونیکی
  • استفاده از گاز نیتروژن

معمولا نشتی گاز کولر به اواپراتور مربوط است، در صورتی که سوراخ یا ترک به وجود آمده خیلی بزرگ باشد، ممکن است تعویض اواپراتور تنها گزینه ممکن باشد. تست ونشت یابی کولر پژو ۲۰۶ در تعمیرگاه برق ۲۰۶ قابل انجام است.

تعمیر کمپرسور کولر ۲۰۶

اکنون هوا در حال گرم شدن است ، خرابی کولر پژو ۲۰۶ و درست کار نکردن آن مشکلی به شدت آزار دهنده است که رانندگی را برای شما سخت می کند. به خصوص اگر قصد مسافرت داشته باشید.

متأسفانه، AC شما ممکن است نتواند هوای خنک تولید کند و احتمال زیاد علت این مشکل خرابی کمپرسور کولر ۲۰۶ است. عملکرد سیستم تهویه مطبوع یک وسیله نقلیه به جریان ثابت گاز کولر و گردش آن ، بستگی دارد.

گاز کولر همان چیزی است که به کولر اجازه می دهد تا هوای خنکی را که از دریچه های داشبورد خارج می شود تولید کند. وظیفه کمپرسور کولر فشردن و به جریان درآوردن این گاز است و در صورتی که دچار خرابی شود ، عملکرد کولر خودرو شما را به طرز قابل توجهی تحت تاثیر قرار می دهد.

اگر هریک از نشانه های زیر را در اتومبیلتان مشاهده کردید ، لازم است برای تعمیر کمپرسور کولر ۲۰۶ به تعمیرگاه کولر ۲۰۶ بیایید :

  1. دمای بالاتر از حد معمول در کابین
  2. صدای بلند هنگام کار کردن کمپرسور
  3. رطوبت
  4. کلاچ کمپرسور حرکت نمی کند
  5. قطع کننده مدار
  6. شکستن خطوط مکش
  7. خرابی سیمکشی

سرویس مدار کولر ۲۰۶

اغلب قطعاتی که در خودرو شما کار می کنند نیاز به شستشو و تمیز کردن دارند. زیاد آلودگی و کثیفی می تواند در عملکرد این قطعات اختلال ایجاد کند. سیستم کولر خودرو شما یکی از بخش هایی است که در صورت کثیفی ممکن است عملکرد خوبی به شما ارائه ندهد. سرویس مدار و شستشو مسیر کولر پژو ۲۰۶ ، خدمتی است که می توانید با انجام آن ، بازده بهتری از کولرتان داشته باشید.

در تعمیرگاه کولر ۲۰۶ ، سرویس مدار شامل خدمات : شستشو کندانسور ۲۰۶ ، شستشو اواپراتور ۲۰۶ ( سردخانه زیر داشبورد ) و شستشو کمپرسور ۲۰۶ می باشد.

مطالب مرتبط

2 thoughts on “تعمیرات برقی پژو ۲۰۶ | تعمیرگاه برق پژو ۲۰۶ | باتری سازی Peugeot 206

  1. امید گفت:

    سلام خسته نباشید استاد.من یه ۲۰۶ تیپ دو مدل ۸۳ دارم.چند روزی میشه برف پاک کن عقب ماشینم هر بار در رو باز میکنم خودش کار میکنه بعد متوقف میشه.بعد هر بار که میخوام از برف پاک کن عقب استفاده کنم به جای یک بار کار کردن ۳ دور و نیم کار میکنه.اون نیم دور باعث میشه تیغه برف پاک کن هر بار یه قسمت مختلف بمونه.مشکل از چی میشه یعنی مشکل چیه به نظر شما

    1. asadi گفت:

      با سلام برنامه کامپیوتر اتاق باید دانلود شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *