تعمیرگاه برق خودرو, تعمیرگاه خودروهای ایرانی

تعمیرات برقی دنا پلاس | تعمیرگاه برق دنا پلاس | تعمیر برق انژکتور dena plus

تعمیرگاه برق خودرو

در تعمیرگاه برق خودرو کاراک نوع خدماتی که در رابطه با برق خودرو ارائه می‌گردد بسیار متنوع است. در واقع با کوچکترین ایرادی در رابطه با ریپ زدن ، بالا رفتن دور موتور خودرو ، روشن نشدن موتور با استارت ، کم شدن شتاب خودرو ، روشن و خاموش شدن اتومبیل ، روشن نشدن خودرو در هوای سرد و …. می‌توانید به تعمیرگاه برق خودرو کاراک در شرق تهران مراجعه نمایید. هر گونه تعمیرات برقی دنا پلاس در این مرکز با ضمانت و گارانتی ارائه می‌گردد

دنا پلاس خودروی جدید ایران خودرو است که در حقیقت نسخه پرآپشن تر دنا معمولی است و از سال 95 دنا پلاس به بازار خودرو معرفی شد. دنا پلاس از نظر موتور و گیربکس با دنا معمولی یکی است و از نظر تجهیزات به سانروف، 4 کیسه هوا، کروز کنترل و … مجهز است. دنا پلاس همچنین از نظر ظاهری کمی بروزتر شده و چهره متفاوت ترین نیز دارد.

 

در این مقاله می خوانید : 

تعمیرات برقی دنا پلاس در تعمیرگاه کاراک

در خودروهای انژکتوری به علت سیستم سوخت رسانی متفاوت دارای دسته سیم و وجود سنسورهایی برای رساندن اطلاعات به ecu است. ایسیو کامپیوتر خودرو است و در واقع نقش دستوردهنده در خودرو دارد.

برای اینکه ecu خودرو دستور دهد بایستی یکسری سنسور عمل کرده و به وسیله دسته سیم پیام را به کامپیوتر خودرو ارسال می‌کند. با توجه به توضیحات مختصری که درباره سیستم‌ها انژکتوری داده شده است مشخص می‌گردد که این خودروها در بسیاری موارد با وجود کوچکترین مشکلی نیاز به یک تعمیرگاه برق خودرو پیدا می‌کنند. یکی از این خودروها دنا پلاس می باشد .

در تعمیرگاه کاراک خدمات تعمیر خودرو دنا پلاس به صورت تخصصی و توسط متخصصین مجرب انجام می گیرد ؛ این خدمات به شرح زیر می باشند :

 

 

* تعمیرات سیم کشی داشبورد دنا پلاس 

در تعمیرگاه کاراک تعمیرات سیم کشی  داشبورد دنا که شامل ترمیم سیم کشی ، تعویض سیم کشی ، تعویض سوکت و یافتن برق دزدی است به صورت تخصصی و با ضمانت نامه کتبی ارائه می‌گردد. از جمله مواقعی که سیمکشی خودرو نیاز به تعمیر دارد زمانیست که خودرو استارت نمی‌خورد.

متاسفانه نصب غیر‌اصولی دزدگیر، سیستم‌های صوتی، گرمکن صندلی، کروز کنترل و … از نوع متفرقه با وصله‌ پینه‌ کردن سیم‌کشی خودرو ، می‌تواند مشکلات برقی فراوانی را ایجاد کند ، خصوصا در خودروهای امروزی که دارای کیلومترها سیم‌کشی و انواع مختلف کنترل یونیت‌ها و سنسورها هستند.

 

مطالب مرتبط : صداگیری خودرو دنا پلاس 

* تعمیر استارت دنا plus

استارت خراب یکی دیگر از دلایل رایج استارت نخوردن دنا پلاس شما است. استارت یک موتور الکتریکی است که به باتری متصل است. وظیفه آن این است که وقتی سوئیچ استارت را روشن می کنید ، موتور (یعنی پیستون ها، میل لنگ و غیره) را به حرکت درآورد.  هنگامی که موتور روشن می شود و در حرکت است ، کار استارت کامل می شود.

اگر استارتر خراب شود، وقتی کلید استارت را روشن می‌کنید، موتور به درستی نمی‌چرخد یا ممکن است اصلاً نچرخد. اگر وقتی می خواهید وسیله نقلیه خود را روشن کنید صدای کلیک می شنوید ، استارت خراب یا ضعیف می تواند دلیل استارت نخوردن ماشین شما باشد.

متخصصین مجموعه کاراک با ارائه خدمات سودمند در زمینه تعمیر استارت دنا پلاس ، شما را در حل این مشکل یاری می دهند .

 

* تعمیر دینام دنا پلاس 

دینام دقیقا چه کاری انجام می دهد؟ به بیان ساده، دینام شما باتری ماشین شما را شارژ نگه می دارد و به شما امکان می دهد ماشین خود را روشن کنید و از لوازم الکترونیکی مانند چراغ های جلو و رادیو خود استفاده کنید.

اگر خرابی دینام دنا پلاس را تجربه می کنید ، ممکن است متوجه شوید که ماشین شما بیش از چند دقیقه روشن نمی شود یا روشن نمی ماند. با این حال، قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، احتمالاً با یک یا چند مورد از این  نشانه های خرابی دینام مواجه خواهید شد:

  1. نوربیش از حد و یا خیلی کم چراغ ها
  2. باتری مرده
  3. بد کارکردن و یا کند کار کردن لوازم جانبی
  4. مشکل در استارت یا توقف مکرر خودرو
  5. صداهای غرغر یا ناله
  6. بوی لاستیک یا سیم در حال سوختن
  7. روشن شدن چراغ چک باتری روی داشبورد
تعمیر دینام دنا پلاس

خرابی دینام دنا پلاس

* تعمیر سیم کشی موتور دنا پلاس 

موتور دنا پلاس همچون سایر قطعات خودرو ف دارای سیم کشی گسترده می باشد که نقش مهمی در عملکرد آن دارند . سیم کشی موتور اتصالات زیادی را بین قسمت های مختلف برقرار می کنند و هر گونه خرابی در این اتصالات قادر است مشکلات بزرگی را در خودرو دنا پلاس شما ایجاد کنند .

کلیه تعمیرات سیم کشی  موتور دنا که شامل ترمیم سیم کشی ، تعویض سیم کشی ، تعویض سوکت و یافتن برق دزدی است به صورت تخصصی در مرکز کاراک انجام می گیرد . 

* تعمیر سیم کشی انژکتور دنا پلاس 

اگر انژکتور دنا پلاس شما به درستی کار نکند یا به طور کلی از کار بیفتد، خودرو با مشکل مواجه شده و اصطلاحا ریپ می‌زند که این امر در نهایت منجر به خاموشی خودرو و از حرکت باز ایستادن آن خواهد شد. انژکتور به سیستم سوخت‌رسانی خودرو اطلاق می‌شود که از اهمیت بسیار بالایی برای اتومبیل برخوردار است. در حقیقت در صورت عدم وجود این سیستم، امکان روشن شدن خودرو وجود ندارد. 

خرابی و اتصالی سیم کشی سیستم انژکتور دنا پلاس یکی از دلایل خرابی این سیستم می باشد ، در مرکز کاراک و عیب یابی دقیق این مشکل قابل تعمیر می باشد .

مطالب پیشنهادی : رفع کپ خودرو دنا 

* تعمیر سیم کشی چراغ های دنا پلاس 

اگر چراغ‌های دنا پلاس شما کار نمی‌کنند، ممکن است یکی از چهار قطعه اصلی الکتریکی از کار افتاده باشد: خود لامپ‌های جلو، دسته سیم‌هایی که برق را به چراغ‌های جلو می‌رسانند، فیوزهایی که روی مدار کار می‌کنند تا از آن در برابر نوسانات برق محافظت کنند، یا سوئیچ چراغ جلو، که به راننده اجازه می دهد بین نور پایین و بالا تغییر کند. هر یک از این اجزا ممکن است منشا مشکلات چراغ جلو شما باشد. برای تشخیص علت این مشکل لازم است به یک متخصص برق خودرو مراجعه کنید .

تعمیرگاه برق خودرو کاراک هرگه مشکلات مربوط به سیم کشی چراغ های دنا پلاس را عیب یابی نموده و اقدام به رفع آن می نمایند .

* تعمیر برف پاک کن dena plus 

اکثر رانندگان زیاد به وضعیت برف پاک کن خودروی خود توجه نمی کنند. این قطعات کاربردی تنها زمانی مورد توجه قرار می گیرند که به درستی کار نکنند و نیاز به تعمیر داشته باشند. رانندگی از در باران های سیل آسا و جاده های مه آلود در صورت نداشتن برف پاک کن های شیشه جلو می تواند خطرناک باشد ، دید واضح در چنین وضعیتی امری بسیار ضروری است .

در صورتی که برف پاک کن دنا پلاس شما خراب شده و نیاز به تعمیر و بررسی دارد ، می توانید برای رفع مشکل به تعمیرگاه کاراک مراجعه نمایید

دلایل متعددی وجود دارد که سبب خرابی برف پاک کن های دنا پلاس  شما می شوند که عبارتند از:

  • برف پاک کن ها پاره شده
  • کنترل های خراب
  • فیوز سوخته
  • ایراد در موتور
  • خرابی دسته های برف پاکن
  • پوشش برف یا یخ
  • شل شدن مهره های محوری
  • خرابی سیم ها

* تعویض فیوز دنا پلاس 

در الکترونیک، فیوزها به عنوان مکانیزم ایمنی برای جلوگیری از سرریز جریان که می تواند به مدار الکتریکی آسیب برساند، عمل می کند. فیوز معمولاً یک نوار سیم فلزی است که با عبور جریان بیش از حد قوی ذوب می شود یا می سوزد، بنابراین جریان الکتریسیته قطع می شود و مدار یک دستگاه خاص قطع می شود. یک خودرو دارای فیوزهای زیادی برای محافظت از اجزای مختلف الکتریکی خود در برابر وقوع ولتاژ بالا است. این فیوزها معمولاً 32 ولت هستند و در یکی از دو جعبه فیوز برای اکثر خودروها قرار دارند.

هنگامی که یک قطعه در خودرو دنا پلاس شما  از کار می افتد، دلیل آن اغلب سوختن فیوز به دلیل وجود جریان الکتریکی بیش از حد است. هنگامی که خرابی رخ می دهد، فیوز خراب باید  تعویض شود.

تعویض فیوز دنا پلاس در تعمیرگاه خودرو کاراک قابل انجام می باشد .

* رفع مشکل کارنکردن فن دنا پلاس 

داشتن یک فن رادیاتور بد برای موتور دنا پلاس شما بسیار مضر است. ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد آن شود که همین موضوع  می تواند منجر به تعمیرات پرهزینه شود.

هنگامی که شما با سرعت رانندگی می کنید، باد از رادیاتور عبور می کند تا مایع خنک کننده بدون مشکل خنک شود، اما زمانی که شما آهسته رانندگی می کنید، هیچ بادی از رادیاتور عبور نمی کند. به همین دلیل از فن رادیاتور استفاده می کنیم.

متداول ترین دلایل کار نکردن فن رادیاتور به دلیل سوختن فیوز، رله خراب یا بریدگی سیم است. همچنین می تواند ناشی از معیوب بودن سنسور دمای خنک کننده، سطح پایین مایع خنک کننده یا آسیب دیدن خود فن باشد. در صورتی که دمای موتور  دنا پلاس شما بیش از حد بالا می رود ، خودرو خود را به تعمیرگاه کاراک بیاورید تا پس از بررسی دقیق مشکل اتومبیل شما را حل کنیم .

* تعمیر کولر و پر کردن گاز کولر دنا پلاس 

خرابی سیستم کولر دنا پلاس می تواند یکی از مشکلات سخت تر برای تشخیص و تعمیر باشد. اگر کولر خودروی شما هوای سرد نمی دهد، اولین چیزی که باید به دنبال آن باشید نشانه هایی از نشتی گاز یا خرابی کمپرسور تهویه مطبوع است .

اگر ه گاز کولر خودرو تمام شده باشد، با علایمی مثل خنک نشدن هوای داخل خودرو خود را نشان می‌دهد. اگر گاز کولر خودرو زود به زود تمام می‌شود بایستی به یک باتری ساز مراجعه کنید تا عیب یابی سیستم خنک کننده دنا پلاس  را انجام دهد. دلایل متعدد دیگری برای خالی شدن گاز کولر خودرو وجود دارد از جمله خراب شدن قطعه کمپرسور کولر و یا قطع شدن برق کمپرسور خودرو. در هر صورت برای عیب یابی اینکه چرا گاز کولر زودتر از موعود تمام می‌شود بایستی به یک باتری ساز مراجعه نمایید.

تعمیرگاه کاراک تمامی خدمات تعمیر کولر و پر کردن گاز کولر دنا پلاس را با قیمت مناسب و کیفیت عالی ارائه می دهد .

 

تعمیر خرابی خرابی کولر دنا پلاس

خرابی کولر دنا پلاس

* نشت یابی کولر دنا پلاس 

کولر در خودرو دنا پلاس راحتی را برای راننده و سرنشینان تضمین می کند. بنابراین، مهم است که اطمینان حاصل شود که AC به درستی کار می کند و خنک کنندگی مناسبی را ارائه می دهد. در صورتی که AC خودرو به درستی خنک نمی شود، باید دلایل جریان کم هوا را بررسی کنید. نشت کولر خودرو نیز یکی از دلایل اصلی این مشکل است

نشت مبرد می تواند در هر نقطه ای از فرآیند تهویه مطبوع رخ دهد و بنابراین گاهی اوقات تعیین محل دقیق نشتی دشوار است، اما اگر علت اصلی نشتی را درک کنید، پیشگیری از آنها ممکن است کمی آسان تر شود. برای نشت یابی  کولر دنا پلاس می توانید به تعمیرگاه کاراک مراجعه کنید .

 

* تعمیر بخاری خودرو دنا پلاس

 

وقتی زمستان فرا می رسد، آخرین چیزی که می خواهید خراب شود بخاری ماشین شما است، زیرا نه تنها یک ماشین یخ زده ناراحت کننده است، بلکه خطرناک نیز می باشد .

بخاری خراب در زمستان به مراتب بدتر از خرابی سیستم تخنک کننده  در تابستان است. این مشکل به یک خطر ایمنی تبدیل می‌شود، زیرا برای از بین بردن یخ و مه جمع‌شده روی شیشه جلوی شما به گرما نیاز است ، ناگفته نماند که سرمای شدید برای مدت طولانی بسیار خطرناک است.

اگر بخاری خودروی شما در وسط یک زمستان سرد به طور ناگهانی به جای گرما هوای سرد را بیرون می‌دهد ، بهتر است هرچه زودتر به فکر تعمبر آن باشید .

چندین مورد وجود دارد که  به طور موثری می تواند در مورد بخاری های خودرو  دچا خرابی شده باشد،  زیرا مانند سیستم گرمایش خانه، اجزای زیادی برای گرم کردن ماشین شما با هم کار می کنند. اگر یک یا چند مورد از این مشکلات وجود داشته باشد، ممکن است وسیله نقلیه شما هوای خنک را به جای گرما خارج کند:

  1. مایع خنک کننده کافی در موتور وجود ندارد
  2. مشکل در هسته بخاری
  3. گرفتگی یا شکستگی کنترل های گرمایشی
  4. ترموستات های ناکارآمد
  5. نشتی آب

 

مطالب مرتبط : تعمیر ایسیو دنا پلاس

* تعمیر و تعویض رادیات بخاری دنا پلاس

رادیات بخاری بخشی از سیستم گرمایش خودرو است. این قطعه  مانند یک نسخه کوچکتر از رادیاتور عمل می کند، مایع خنک کننده را از طریق لوله های کوچک به گردش در می آورد و گرما را به داخل کابین تابش می کند. همچنین مسئول اجازه دادن به یخ‌ساز برای عملکرد صحیح است و هچنین به سیستم تهویه مطبوع متصل است. در صورتی که رادیات بخاری دچار خرابی و مشکل شود ، سیستم گرمایش ماشین به درستی کار نخواهد کرد .

برای رفع مشکلات مربوط به بخاری و رادیات بخاری دنا پلاس می توانید به تعمیرگاه برق خودرو کاراک مراجعه فرمایید .

تعمیر و تعویض رادیات بخاری دنا plus  

خرابی رادیات بخاری دنا plus

* تعمیر دزدگیر دنا plus

 

زمانی که دزدگیر دنا پلاس شما  خراب می شود و در نیمه شب بی دلیل به صورت ناگهانی شروع به سر و صدا می کند، امری بسیار آزاردهنده است ، نه تنها خواب شما را برهم می زند ، بلکه همسایه ها را عصبانی می کند. مشکلات سیستم دزدگیر خودروی شما می تواند منجر به یک اخطار مزاحم قانونی شود. بدتر از آن، می تواند شما را از اینکه یک دزدی واقعی در حال وقوع است بی خبر بگذارد .

برخی از دلایل خرابی دزدگیر دنا پلاس شما عبارتند از: سنسورهای معیوب، مشکلات باتری ، مشکلات سیم کشی .  در حالی تنظیم مجدد ECU می تواند اکثر مشکلات را برطرف کند، برخی دیگر ممکن است به خدمات حرفه ای نیاز داشته باشند ، اگر خودرو دنا پلاس شما دچار خرابی دزدگیر شده است ،  اتومبیلتان را به تعمیرگاه کاراک بیاورید تا متخصصین حرفه ای و مجرب ما مشکل را برایتان  برطرف نمایند .

 

* تعمیر کندی شیشه بالابر دنا پلاس و تقویت آن

  1. خرابی  کندی  شیشه بالابر خودرو دنا پلاس یکی از عیب های رایج خودرو است. ابتدا باید بفهمیم که چه چیزی باعث این مشکلمی شود و از خراب شدن بیشتر خطا جلوگیری کنیم :
  2.  نوارهای چسب دور شیشه  اگر کهنه ، کثیف ، تغییر شکل داده باشند ،  باعث مقاومت در برابر بالا رفتن یا پایین آمدن شیشه می شوند. به طور کلی فرسودگی سبب این مشکل می شود و  بهتر است نوار آب بندی را تعویض کنید، اگر خیلی کثیف است، بهتر است آن را تمیز کنید.
  3.  به مشکل کم بودن باتری توجه کنید.اگر قدرت باتری خیلی کم باشد، بالا پایین بردن شیشه دشوار خواهد بود.
  4.  خرابی موتور: اگر برق خودرو کافی باشد و مقاومتی وجود نداشته باشد، و در عین  حال بالا بردن و پایین آوردن شیشه مشکل باشد ، احتمال دارد که موتور معیوب باشد.
  5.  خرابی رگلاتور شیشه : از جمله خرابی ریل راهنمای بالابر شیشه ای و خرابی کابل می باشد .

اگر شیشه بالابر دنا پلاس شما دچار مشکل شده و کند است ، می توانید در تعمیرگاه کاراک علاوه بر رفع این مشکل ، خدمات تقویت شیشه بالابر دریافت نمایید .

 * تعمیر برق دزدی دنا پلاس  

برق دزدی دنا پلاس  اساساً زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم الکتریکی خودرو شما همچنان انرژی را از باتری بیرون می‌کشد ، حتی زمانی که خودرو کاملاً خاموش است. این وضعیت  زمانی نیست که چراغ‌های جلو را روشن می‌گذارید یا در را کاملاً نمی‌بندید یا چراغ تمام شب روشن می‌ماندر! بلکه ، این زمانی است که همه چیز خاموش است و برق همچنان از باتری تخلیه می شود.

این حالت تا حدودی حدودی این طبیعی است. قطعات الکتریکی مانند کامپیوتر ، رادیو ، ساعت داخلی ، دزدگیر ، آینه های برقی و غیره باعث ایجاد کشش جزئی می شود که به عنوان برق دزدی  شناخته می شود. با این حال، زمانی که مقدار برق کشیده شده از محدوده طبیعی فراتر می رود، مشکلی ایجاد می شود که ممکن است بر عملکرد و عمر باتری شما تأثیر بگذارد.

بهتر است برای تعمیر چنین مشکلی بی درنگ به یک تعمیرگاه معتبر برق خودرو مراجعه فرمایید . تعمیرگاه کاراک ، خدمات تعمیر برق دزدی دنا پلاس را با کیفیت و قیمتی رقابتی در بازار ارائه می دهد .

 

مطالب پربازدید : تعمیر ایربگ دنا پلاس

* تعمیر گاز نخوردن دنا پلاس ، در آغاز و در حین حرکت 

گاز نخوردن خودرو یکی از رایج ترین مشکلاتی است که اغلب رانندگان با آن برخورد داشته اند ، این حالت ممکن است در وضعیت های مختلفی نظیر آغاز حرکت و در حین حرکت رخ دهد . علت این مشکل می تواند مواردی نظیر :

  1. خرابی دیسک و صفحه
  2. خرابی فبلتر هوا
  3. کارایی نامناسب استپر موتور
  4. وجود مشکل در کمپرس سیلندر
  5. اتمام یا نامرغوب بودن روغن موتور
  6. وجود مشکل و خرابی در پمپ بنزین ماشین

یکی از موثرترین راه هایی که می تواند از بروز مشکل گاز نخوردن خودرو جلوگیری کند ، استفاده از بنزین مرغوب و سوپر می باشد .

اگر خودرو دنا پلاس شما دچار مشکل گاز نخوردن خودرو شد ، می توانید برای حل این مشکل به تعمیرگاه کاراک مراجعه بفرمایید .

* تعمیر دل دل کردن یا ریپ زدن دنا پلاس

در بیشتر موارد، هنگامی که خودرو شما شروع به ریپ زدن می کند ، به این معنی است که شما خودرو دنا پلاس شما در شرف تمام شدن بنزین است و موتور با ریپ زدن شما را مطلع می کند .  اما اگر این اتفاق زمانی بیفتد که شما به اندازه کافی بنزین دارید چه؟ خوب، در بیشتر موارد، وقتی موتور شما دچار ریپ زدن می‌شود و بنزین کافی دارید، نشانه آن است که مشکل عمیق‌تری دارید که نیاز به توجه فوری دارد. این علامت اغلب به دلیل مشکل در سیستم اگزوز، سوخت یا قطعات کثیف و یا فرسوده اشاره دارد.

در خودروهای دارای  احتراق داخلی، احتراق ناقص باعث ریپ زدن می شود ،  و در حالی که ممکن استریپ زدن موتور  مشکل جدی به نظر نرسد، اغلب در صورت نادیده گرفته شدن به تعمیرات گران قیمت منجر می شود. منبع ریپ و دل دل کردن خودرو باید فورا توسط یک مکانیک حرفه ای تشخیص داده شود ؛ به شما پیشنهاد می کنیم خودرو دنا پلاس را برای عیب یابی دقیق و یافتن علت ریپ به تعمیرگاه کاراک بیاورید .

برخی دلایل ریپ زدن دنا پلاس ب شرح زیر است :

      1. اصلی‌ترین دلایل لرزیدن، خروج نامناسب دود موتور از اگزوز ماشین است. در صورتی‌ که تمام دود موجود در پیشرانه، خارج نشود و مقداری از آن در محفظه بماند؛ خودرو شروع به لرزش می‌کند.
      2. کافی‌ نبودن مقدار بنزین، عدم وجود بنزین یا مخلوط آن با آب از دلایل دیگر ریپ زدن خودرو هستند. برای برطرف کردن این ایرادها، بهتر است مخزن را به صورت کامل خالی کرده و پس از پاک‌سازی، بنزین خالص را داخل باک بریزید.
      3. یکی دیگر از مواردی که هنگام لرزش خودرو باید مورد بررسی قرار داد؛ اطمینان از سلامت مدار جرقه‌زنی ماشین است. برای کنترل این موضوع باید از کارکرد درست، خشکی و تمیز بودن مدار جرقه و چکش برق مطمئن شوید؛ زیرا سیستم جرقه زنی خراب منجر به ریپ زدن وسیه نقلیه در هر حالتی از رانندگی می‌شود.
      4. خرابی شمع‌ها، دلیل دیگری برای لرزیدن ماشین است. در این شرایط برای رفع مشکل، شمع خودرو را شسته، سپس پلاتین آن را تنظیم کرده و دوباره در مدار قرار دهید؛ اما در صورتی که مشکل برطرف نشد، باید نسبت به تعویض شمع اقدام کنید.
      5. آخرین دلیل برای لرزش ماشین در تمام حالات رانندگی، گرفتگی لوله‌ها و در نتیجه، عدم تزریق بنزین به پیشرانه است. برای رهایی از این مشکل، تمام لوله‌ها را کنترل کرده تا از عدم وجود هرگونه گرفتگی و رسوب در آن مطمئن شوید.

 

به طور کلی دلایل ریپ زدن خودرو را گفتیم، اما باید توجه کنید که خودرو در چه شرایطی ریپ می‌زند.مثلا در حین حرکت، در حالی که خودرو آروم حرکت می‌کنه، در شرایطی که سرعت خودرو زیاد است، لحظه روشن شدن خودرو و …. در تمام این شرایط دلایل مختلفی وجود دارد که بایستی به یک تعمیرگاه تخصصی خودرو مراجعه کنید تا مشکلتون برطرف شود.

* تعمیر بد کار کردن خودرو  دنا پلاس 

رانندگان ممکن است متوجه شوند که پس از مدت استفاده از وسیله نقلیه  ، عملکرد خودرو  آنطور که باید انجام نمی شود. مسائل مربوط به عملکرد بد خودرو دنا پلاس  می تواند حالت های مختلفی را ایجاد کند ، اما در اغلب موارد  منجر به کیفیت سواری بد ، زمان پاسخگویی و شتاب ضعیف می شود. اگر خودرو دنا پلاس شما دچار ضعف در عملکرد شده است و راهی برای اصلاح آن ندارید ، به کاراک بیایید تا خودرویتان مانند روز اول برایتان کار کند .

 

 

* تعمیر ایسیو دنا پلاس 

اصطلاح ECU به یک واحد کنترل الکترونیکی یا کامپیوتر ماشین شما  اشاره دارد که بخشی از سیستم وسیله نقلیه است ، نه فقط برای کنترل موتور.

تعمیر ECU می تواند مشکل باشد و  این چیزی نیست که شما یا همسایه‌تان بتوانید با موفقیت انجام دهید. مثل تعویض روغن یا تعویض لاستیک نیست. واحد کنترل موتور یک کامپیوتر و یک قطعه فناوری بسیار پیشرفته است. تعمیر ECU شامل جداسازی کامل واحد و کارهای الکترونیکی بسیار دقیق  است.

عیب اصلی تعمیر ECU این است که آنها قطعات بسیار پیشرفته ای از فناوری هستند که نیاز به دانش تخصصی دارند. از آنجایی که این قطعات تقریباً بر تمام اجزای دیگر موتور شما تأثیر می گذارند، باید مطمئن شوید که به درستی تعمیر شده است و این نیاز به اطمینان از تعمیز گاهی دارد که کار را انجام می دهد.

مزیت اصلی نسبت به خرید جدید این است که به احتمال زیاد  با تعمیر این قطعه در عوض تعویض ای سی یو در پول زیادی صرفه جویی خواهید کرد. برای تعمیر ایسیو خودرو دنا پلاس خود می توانید با اطمینان خاطر به تعمیرگاه ایسیو کاراک مراجعه فرمایید .

* تعمیر ایربگ دنا پلاس 

ایربگ دنا پلاس یک واحد ایمنی حیاتی است و به گونه ای ساخته شده است  که در ترکیب با کمربند ایمنی بهترین عملکرد را داشته باشند. عملکرد ایربگ یا کیسه هوا کاهش سرعت حرکت راننده یا سرنشینان به جلو در صورت تصادف است. این به طور قابل توجهی احتمال برخورد بالاتنه یا سر سرنشینان با نیروی داخل خودرو را در هنگام تصادف کاهش می دهد.

به عنوان یک توضیح ساده، کیسه هوا از سه قسمت تشکیل شده است که شامل یک کیسه بادی، یک سنسور ضربه و سیستم باد می شود. آنها با هم برای محافظت از سرنشینان وسیله نقلیه تلاش می کنند.

کیسه های هوا در تصادفات متوسط تا شدید باز می شوند و حتی ممکن است در تصادفات جزئی نیز باز شوند. یکی از ضروری ترین کارهایی که بعد از تصادفات لازم است انجام دهید تعمیر ایربگ دنا پلاس خود و ریست کردن آن می باشد.

تمامی تعمیرات ایربگ دنا پلاس در تعمیرگاه ایربگ کاراک قابل ارائه می باشد .

 

تعمیر و تعویض ایربگ دنا پلاس  

تعمیر ایربگ دنا پلاس

* تعویض شمع خودرو دنا پلاس 

شمع خودرو دنا پلاس به عنوان یک جزء حیاتی در خودرو ،  جرقه ای را برای احتراق ترکیب هوا و سوخت برای راه اندازی موتور فراهم می کنند. شمع ها به سیم پیچ احتراق متصل می شوند که ولتاژ مورد نیاز برای جرقه زدن هوا/سوخت و شروع فرآیند احتراق که موتور را تامین می کند .

برای اطمینان از اینکه وسیله نقلیه شما روی تمام سیلندرها کار می کند، شمع های موتور شما باید تمیز باشند، بدون آسیب به الکترودها. خرابی شمع دنا پلاس می تواند تأثیر نامطلوبی بر عملکرد وسیله نقلیه شما داشته باشد و رانندگی با شمع های خراب یا فرسوده می تواند مشکلات زیادی را برای موتور شما ایجاد کند.

بررسی و تعویض شمع دنا پلاس در تعمیرگاه برق خودرو کاراک قابل انجام است .

* تعویض وایر دنا پلاس 

وایرهای شمع با مقاومت کم و مواد بادوام تولید می شوند که می توانند در شرایط سخت زیر کاپوت و همچنین ولتاژ بالای سیستم جرقه زنی مقاومت کنند. از آنجایی که آنها به عنوان فرستنده ای کار می کنند که جرقه مورد نیاز برای کارکرد موتور را انتقال می دهند، زمانی که نتوانند جرقه لازم برای کارکرد بهینه موتور را منتقل کنند، بر عملکرد موتور تأثیر منفی می گذارند. برخی علائم خرابی وایر دنا پلاس به شرح زیر می باشد :

  • سخت استارت خوردن
  • خطا موتور
  • بی ثباتی موتور
  • مشکلات دور آرام موتور
  • کاهش قدرت موتور
  • روشن شدن چراغ چک

برای تعویض وایر دنا پلاس ، می توانید روی خدمات مجموعه کاراک حساب کنید .

* تعویض کوئل دنا پلاس 

سیم پیچ احتراق که با نام کوئل جرقه شناخته می شود، به روشن شدن موتور خودرو کمک می کند. این قطعه  یک بخش اساسی از سیستم جرقه زنی است.

باتری ماشین دارای ولتاژ پایین (12 ولت) است، اما برای شروع احتراق در شمع به هزاران ولت نیاز است. کوئل دنا پلاس که در اصل یک ترانسفورماتور کوچک است، 12 ولت باتری ماشین را به هزاران ولت مورد نیاز تبدیل می کند. بدون انرژی ارائه شده توسط این قطعه ، شمع نمی تواند جرقه مورد نیاز برای احتراق را ایجاد کند. بدون احتراق، ماشین شما به هیچ وجه روشن نمی شود!

در صورتی که کوئل دنا پلاس شما دچار خرابی و فرسودگی شود ، می تواند مشکلات متعددی را در اتومبیل شما ایجاد کند ، برخی علائم خرابی این قطعه به شرح زیر می باشد :

  1. مشکلات راه اندازی موتور
  2. موتور خاموش می شود
  3.  مصرف سوخت بد
  4. روشن شدن چراغ چک

 

تعویض کوئل دنا پلاس در تعمیرگاه کاراک قابل انجام است . 

 

تعویض کوئل دنا پلاس

خرابی کوئل دنا پلاس

* تعویض سوزن انژکتور دنا پلاس 

موتورهای قابل احتراق به سه عنصر حیاتی برای کمک به موتور برای تولید نیرو نیاز دارند:

  1. هوا
  2. جرقه
  3. سوخت

اگر هر یک از این عناصر وجود نداشته باشد، موتور شما برای عملکرد یا حتی روشن شدن مشکل خواهد داشت. تزریق سوخت فرآیندی است که سوخت را به موتور احتراق داخلی می رساند. هنگامی که انژکتورهای سوخت مسدود شده اند یا از نظر الکتریکی از کار افتاده اند، ممکن است خودروی شما آنطور که باید عمل نکند.

در این شرایط برای بررسی و اطمنان از سلامت سوزن انژکتور دنا پلاس خود ، می توانید به مرکز کاراک مراجعه کنید تا در صورت لزوم اقدام به تعویض و یا سرویس سوزن های انژکتور اتومبیل شما نماییم .

* تست سوزن انژکتور توسط دستگاه 

آزمایش تعادل الکتریکی برای مشکلات برقی سوزن انژکتور با استفاده از یک ابزار اسکن امکان پذیر باشد. متخصصین مجموعه کاراک با استفاده از بهترین و به روز ترین دستگاه ها ، برای اندازه گیری مقاومت آمپر روی انژکتورها و آزمایش ولتاژ روی دسته سیم برای خطاهای الکتریکی استفاده می کند. اگر انژکتور سوخت گرفتگی داشته باشد، ممکن است تکنسین مجبور شود انژکتورها را خارج کند و آزمایش جریان را انجام دهد. آزمایش جریان وضعیت و سرعت جریان انژکتورهای سوخت شما را اندازه گیری می کند.

 

* تعویض سنسور اکسیژن dena plus

سنسورهای اکسیژن نسبتاً ارزان هستند و تعویض منظم آنها می تواند به جلوگیری از مشکلات پرهزینه تر کمک کند. این قطعات نسبت هوا و بنزین در موتور وسیله نقلیه شما را بررسی می کنند تا کامپیوتر آن بتواند در صورت نیاز آن را تنظیم کند. مقدار اکسیژن در یک موتور به دمای هوای اطراف، ارتفاع، فشار هوا، دمای موتور، بار روی موتور و غیره بستگی دارد. سوخت بیش از حد باقی مانده پس از احتراق، مخلوط غنی نامیده می شود. یک مخلوط بدون سوخت کافی، آلاینده های بیشتری با اکسید نیتروژن تولید می کند.

برخی علائم خرابی سنسور اکسیژن دنا پلاس شما به شرح زیر می باشد :

  1.  روشن شدن چراغ چک موتور
  2.  افت عملکرد خودرو
  3. خودرو در دور آرام دچار مشکل است
  4.  عدم موفقیت در معاینه فنی
  5. فرسوده و قدیمی بودن خودرو

* رفع عیوب خطای سنسور اکسیژن دنا پلاس

در صورتی که مدار سنسور اکسیژن دنا پلاس باز شود ؛ مثلا سیمی در آن پاره شود ، اتصالی کند و یا سنسور خراب شود و مقداری خارج از محدوده ولتاژ کاری نشان دهد ، یک خطا سنسور اکسیژن دیده خواهد شد  . این مشکل سبب روشن شدن چراغ چک خودرو و یا چراغ سنسور می گردد .

با متصل شدن به ECU و خواندن کد خطا می توان به خرابی سنسور اکسیژن پی برد . همچنین ممکن است سنسور اکسیژن خودرو ولتاژ نادرستی در خروجی تولید کند و پیام اشتباهی به سیستم کنترل سوخت ارسال نماید ، اما به این دلیل که عدد آن در محدوده مجاز است ، کامپیوتر خودرو به خرابی آن پی نبرد . به این ترتیب نه کد خطایی تولید می شود و نه چراغ چک یا سرویس خودرو روشن می شود . در چنین وضعیتی معمولا میزان آلایندگی خودرو زیاد می شود و مصرف سوختش هم افزایش می یابد یا ممکن است قدرت موتور کم شود.

 

رفع خطا سنسور اکسیژن دنا پلاس

خطا سنسور اکسیژن

* رفع خطای کاتالیزور دنا پلاس 

اگر ایسیو خودرو دنا پلاس شما کد خطا P0420 را نمایان کند، به این معنی است که مشکلی در مبدل کاتالیزوری تشخیص داده است. عملکرد مبدل کاتالیزوری برای کاهش آلاینده های مضر ایجاد شده در طول چرخه احتراق است و در کاهش انتشار گازهای خروجی از لوله اگزوز در خودرو بسیار حائز اهمیت است .

دو سنسور اکسیژن مبدل کاتالیزوری را نظارت می کنند که یکی در جلو (بالا دست) و دیگری در عقب (پایین دست) قرار دارد. پردازش سنسور اکسیژن بالا نوسان دارد و خوانش سنسور O2 پایین ثابت می ماند. اگر این دو سنسور خوانش های مشابهی داشته باشند، نشان می دهد که مبدل کاتالیزوری به طور موثر کار نمی کندو این مشکل ب با افزایش خروجی آلاینده های مضر و کد خطای P0420 نشان داده می شود.

 

عیب یابی و رفع خطا کاتالیزور دنا پلاس در تعمیرگاه برق خودرو کاراک قابل انجام است .

* دیاگ خودرو دنا پلاس 

امروزه اکثریت خودروها مدرن بیش از هر زمان دیگری کامپیوتری هستند . در واقع، این سیستم کامپیوتری به خودروها اجازه می‌دهد تا با تست‌های عیب‌یابی به‌طور کامل بررسی شوند تا وسیله نقلیه شما در حالت کارکرد بهینه حفظ شود. این تست‌ها می‌توانند اجزا و سیستم‌های یکپارچه خودرو را برای خطا یا نقص قبل از اینکه واقعاً خطرناک شوند، اسکن کنند.

دیاگ خودرو ،  تجزیه و تحلیل دیجیتالی سیستم‌ها و اجزای مختلف کامپیوتری خودرو شما است. وسایل نقلیه مدرن بسیار دیجیتالی تر از آن چیزی هستند که مردم ممکن است از آن مطلع باشند. نرم‌افزار تخصصی هر زمان که موتور خودروی شما روشن می‌شود کار می‌کند تا بر ویژگی‌های مختلف نظارت کند و گزارش‌های داده‌ای را ایجاد کند که سپس می‌توان آن‌ها را در طول تست عیب‌یابی خودرو جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کرد.

تست‌های تشخیصی خودرو، اجزا و سیستم‌های خودروی شما را اسکن می‌کنند تا مشکلات قطعاتی مانند موتور، گیربکس، مخزن روغن، دریچه گاز و بسیاری موارد دیگر را بررسی کنند.

از آنجایی که دیاگ خودرو  برای خواندن صحیح نیاز به دستگاه‌ و تخصص خاصی دارد، به شما پیشنهاد می کنیم که خودرو دنا پلاس خود را برای دیاگ و عیب یابی دقیق به تعمیرگاه کاراک بیاورید .

* رفع خطا دریچه گاز دنا پلاس 

اگرچه ماشین شما در آخرین باری که آن را رانندگی کردید خوب کار می کرد، اگر به صورت ناگهانی متوجه شدید خودرویتان در دور آرام دچار مشکل می شود  ، خودرویتان در حین رانندگی تکان می خورد، و حتی ممکن است پشت چراغ خاموش شود. چراغ چک موتور شما هم احتمالا روشن خواهد شد . این موارد با احتمال بالا نشان دهنده خرابی دریچه گاز برقی دنا پلاس شما هستند .

خرابی سنسور موقعیت دریچه گاز به این معنی است که ای سی یو  موتور نمی تواند موقعیت دریچه گاز را به درستی مدیریت کند. به این دلیل موتور قادر به دریافت مقدار مناسب هوا نخواهد بود. هر وقت با این شرایط به وسیله نقلیه خود شتاب دهید، شتاب بسیار ضعیف خواهد بود.

در تعمیرگاه کاراک ابتدا با عیب یابی دقیق مشکل اتومبیل شما را می یابیم و سپس اقدام به رفع آن می نماییم .

 

 

 * رفع خطا مپ سنسور دنا پلاس 

 

در خودرو دنا پلاس ، ای سی یو  جریان هوا را از طریق  مپ سنسور  اندازه گیری و محاسبه می کند.  اگر مپ سنسور دنا پلاس شما از کار بیفتد یا خراب شود ، ایسیو ( و به دنبال آن ، موتور ) نمی تواند به درستی کار کند. با نگهداری و تعمیر سنسور MAP خود، عملکرد موتور خود را در سطح مناسبی نگهدارید .

ای سی یو از داده های مپ سنسور برای انجام محاسبات مهم مانند بار موتور، پالس انژکتور سوخت و پیشروی جرقه استفاده می کند. در حالت استراحت، حسگر MAP فشار اتمسفر را در سطح دریا (29.93 اینچ جیوه) می خواند. از آنجایی که فشار اتمسفر با آب و هوا و ارتفاع متفاوت است، ایسیو این نقطه صفر را درست قبل از روشن شدن موتور محاسبه می کند، جرقه و تزریق سوخت را از آن نقطه تنظیم می کند

پس از شتاب ، بدنه دریچه گاز باز اجازه می دهد تا هوا سریعتر وارد شود و فشار در ورودی افزایش یابد. سنسور MAP با گرفتگی، آلوده شدن یا آسیب دیدن از کار می‌افتند. گاهی اوقات، گرمای موتور، لوازم الکترونیکی مپ سنسور را بیش از حد داغ می کنند . اگر سنسور MAP خراب شود، ایسیو نمی تواند بار موتور را به دقت محاسبه کند، به این معنی که نسبت هوا به سوخت یا خیلی غنی (سوخت بیشتر) یا خیلی کم (سوخت کمتر) می شود.

برای تعمیر مپ سنسور خودرو دنا پلاس می توانید به تعمیرگاه کاراک مراجعه کنید .

 

رفع خطا مپ سنسور دنا پلاس

خطا مپ سنسور دنا پلاس

* رفع مشکل استپر موتور دنا plus

خرابی استپر موتور یک مشکل رایج در خودروهای مدرن است. این قطعه کوچک و معمولاً نه چندان گران، اما مشکل ساز است. به خصوص زمانی که علائم ناشی از شکست آن به اشتباه تشخیص داده شود.

چگونه کار می کند؟

استپر موتور وظیفه تنظیم دور آرام را بر عهده دارد. در خودروهایی با موتورهای بنزینی با سیستم انژکتوری وجود دارد. بر اساس چند پارامتر به طور مداوم شناسایی شده، جریان هوا به موتور را کنترل می کند. از پایین آمدن تعداد دور به زیر حداقل جلوگیری می کند.

 

* رفع مشکل سنسور دور موتور دنا پلاس 

سنسور دور موتور رانا پلاس قطعه ای است که داده‌ها را با توجه به سرعت چرخش موتور شما گرفته و به سیستم ای سی یو خودروی شما ارسال می‌کند.

سنسور این اطلاعات را با توجه به سرعت چرخش میل لنگ حس می کند. اگر سنسور شما در معرض خطر قرار گرفته باشد،  وسیله نقلیه شما با مشکل جدی مواجه است . خرابی سنسور دور موتور  با روشن شدن چراغ چک موتور همراه است و توجه شما را می طلبد، کروز کنترل غیرفعال، و تعویض دنده  نامناسب نیز از دیگر نشانه های خرابی این قطعه می باشد .

برای تعمیر سنسور دور موتور دنا پلاس ، می توانید روی کمک متخصصین ما در مجموعه کاراک حساب کنید .

 * رفع بد روشن شدن دنا پلاس درصبح 

اگر دنا پلاس شما در شرایط سرد روشن نمی شو، محتمل ترین علت باتری است.

تعداد زیادی از مراجعه کننده های تعمیرگاه کاراک ، به علت مشکلات باطری به ما مراجعه می کنند .اگر هنگام چرخاندن کلید در استارت صدای ناله ضعیفی می شنوید، اما موتور استارت روشن نمی شود، به احتمال زیاد با مشکل باتری مواجه شدن باشید .

دمای پایین و سرما می تواند باعث کند شدن واکنش شیمیایی در باتری دنا پلاس شما شود که همین امر منجر به تولید جریان الکتریکی کمتری می شود. باتری های سرد به سادگی به اندازه باتری های گرم انرژی تولید نمی کنند و این یکی از رایج ترین دلایل بد روشن شدن ماشین شما در صبح است.

معمولاً با استارت ماشین ، شاهد ریپ زدن آن خواهید بود ، اما مطمئن شوید که علت خاموش شدن باتری را پیدا کنید وگرنه به زودی دوباره این مشکل را تجربه خواهید کرد.  بهتر است در اسرع وقت به یک تعمیرگاه معتبر برای رفع این مشکل مراجعه کنید .

تعمیرگاه کاراک ، خدمات رفع مشکل بد روشن شدن دنا پلاس در صبح را توسط تکنسین متخصص خود ارائه می دهد .

* رفع خطای احتراق ناقص خودرو دنا پلاس 

احتراق انفجاری است زمانی که سوخت در معرض اکسیژن قرار می گیرد ، رخ می دهد . انفجارها پیستون را فشار می دهند و انرژی جنبشی را به نیرویی تبدیل می کنند که چرخ های شما را می چرخاند. در دنیای ایده آل، مقدار دقیق و دقیق اکسیژن وارد محفظه احتراق می شود.

به این ترتیب سوخت به طور یکنواخت و بی نقص و بدون مواد شیمیایی یا گاز باقیمانده می سوزد.  زمانی که موتور خودرو دچار احتراق ناقص می شود ، این مراحل به درست انجام نمی گیرند . ذرات نسوخته، سبب ایجاد آلودگی، اصطکاک و سایر خطرات در موتور شما هستند. اگر موتور شما قدیمی است، آسیب دیده است، یا عملکرد نامناسبی دارد، احتراق ناقص ممکن است مشکل رایجی باشد که با آن دست و پنجه نرم خواهید کرد.

برای رفع احتراق ناقص در خودرو دنا پلاس می توانید به تعمیرگاه خودرو کاراک مراجعه فرمایید .

 

 

رفع خطا احتراق ناقص دنا پلاس  

احتراق ناقص دنا پلاس

 

* رفع مشکل آلایندگی دنا پلاس در معاینه فنی 

آلاینده های وسایل نقلیه به سلامت ما آسیب می زند و حاوی گازهای گلخانه ای است که باعث تغییرات آب و هوایی می شود. سوختن بنزین و گازوئیل محصولات جانبی مضری مانند دی اکسید نیتروژن، مونوکسید کربن، هیدروکربن ها، بنزن و فرمالدئید ایجاد می کند. علاوه بر این، وسایل نقلیه دی اکسید کربن منتشر می کنند که رایج ترین گاز گلخانه ای است.

یکی از دلایل  بالا رفتن آلایندگی خودرو ها ، خرابی قطعات مربوط به کاهش آلاینده در اتومبیل است ، این همچنین سبب می شود تا در تست آلایندگی نیز رد شوید .

در مرکز کاراک متخصصین ما با عیب یابی دقیق علت را یافته و به رفع آن خواهند پرداخت .

 

 

ما متخصصین برق و سیم کشی خودروهای ایرانی و خارجی را در مجموعه خود داریم که برند های مختلف خودرو را را تعمیر می‌کنند. تعمیرات برقی دنا پلاس از جمله این خدمات است. برای دریافت نوبت و ارتباط با ما می توانید با شماره 09128079698 تماس گرفته و یا فرم زیر را پر نموده و منتظر تماس ما باشید .

فرم درخواست تعمیرات برق خودرو

برای تعمیر ecu خودروهای داخلی و خارجی میتوانید با شماره های 02177438544 و 09128079698 تماس حاصل بفرمایید .

در تعمیرگاه کاراک ، مشتریان در محل راحت تعمیرگاه استراحت می‌کنند و خودرو آنها توسط کارشناسان مجرب تعمیر می‌گردد .

آدرس :

  • تهران – خیابان دماوند – نرسیده به تهرانپارس – جنب پمپ بنزین 104
  • شماره تماس تعمیرگاه کاراک : 02177438544 

همچنین بعضی مشکلات دنا مثل دیر روشن شدن خودرو در هنگام صبح ، کپ اولیه و تنبل بودن توسط ریمپ ایسیو دنا پلاس برطرف می‌گردد. برای اطلاعات بیشتر به آدرس : ریمپ ایسیو دنا پلاس  مراجعه نمایید .

 

مشکلات مربوط به باتری خودرو | باتریسازی خودرو در شرق تهران

وظیفه اولیه استفاده از باتری استارت زدن، تثبیت انرژی و تهیه نیروی کافی برای جرقه زدن، روشنایی و دیگر مصرف کننده هایی است که به مقدار انرژی بیشتر از ظرفیت سیستم شارژ نیازمندند . برای مثال در موقعی که موتور کار نمی کند، باتری اتومبیل توان الکتریکی سیستم را در موقعی که سیستم شارژ فعال نیست فراهم می کند.

به طور کلی وظیفه باطری در خودرو این است که در لحظه روشن نمودن موتور خودرو و همچنین هنگامی که موتور خودرو خاموش است یا دور موتور پائین است نیاز های الکتریکی خودرو مانند استارت زدن ، استفاده از رادیو ، لامپ ها ، شیشه بالابرها و … را برآورده نماید.

 

تعمیرگاه برقی خودرو در شرق تهران

باتریسازی دنا پلاس در شرق تهران

 

نشانه‌های خراب شدن باتری خودرو دنا پلاس

1- موتور استارت می زند، اما روشن نمی شود

اگر موتور هنگام چرخاندن سوئیچ می چرخد یا صدای استارت زدن می دهد اما روشن نمی شود، به احتمال زیاد عیب از باتری خودرو است. در چنین شرایطی باید از کابل های اتصال ساز (باتری به باتری کردن خودرو) استفاده کنید تا روشن شود. هنگامی که خودرو روشن شد اتصال کابل را قطع کنید و صبر کنید تا به مدت 30 دقیقه موتور کار کند تا آلترناتور یا دینام بتواند باتری را مجددا شارژ کند.

 

2- موتوراستارت نمی زند و چراغ پشت کیلومتر نیز روشن نمی شود

با توجه به اینکه باتری ماشین به تمامی تجهیزات و چراغ های ماشین نیرو می بخشد به ویژه هنگامی که دینام یا آلترناتور کار نکند. بنابراین اگر ماشین شما روشن نمی شود و این علائم را ندارد نشانه باتری معیوب و خراب است.

 

3- یک روز خوب استارت می خورد اما روز بعد خیر ( استارت نخوردن نامتناوب )

اگر خودرو در استارت زدن مشکل دارد ممکن است ترمینال های باتری شل شده، شکسته اند، فرسوده و آهکی شده اند و یا این که چیزی باتری را هرز می دهد و یا سیمی به جایی متصل است که نباید به آن وصل باشد.

 

4- استارت زدن درهوای سرد دشوار است : حتما برایتان اتفاق افتاده است که صبح هنگام که سوار ماشین می شوید و پا روی پدال گاز می گذارید ، چند بار سوئیچ را می چرخانید و می بینید که موتور صدای خیلی ضعیفی دارد . در چنین شرایطی بهتر است به یک باتری سازی خودرو مراجعه و درخواست بررسی و چک کردن باطری خودرو را دهید.

 

نکاتی برای نگهداری بهتر از باتری خودرو دنا پلاس

بهترین راه جهت افزایش طول عمر باتری مراقبت مستمر از باتری و موتور می باشد.  در آب و هوای سرد برای افزایش عمر باتری، باتری را کاملاً شارژ و موتور را گرم نگاه دارید.  در آب و هوای گرم و در طول تابستان، باید سطح الکترولیت را مرتباً بررسی کرد و آب باتری را به سطح لازم رساند.  این مطلب ناشی از دمای زیاد داخل موتور است . امروزه استفاده از محافظ گرما در باتری ها رایج تر شده و تولید کنندگان خودرو توسط آن، باتری را از دمای بالای داخل موتور محافظت می کنند.  آب کاهش یافته باتری را اضافه کنید.  هرگز اسید یا آب آلوده اضافه نکنید و بیش از اندازه آن را از آب مقطر پر نکنید.

 

باتریسازی دنا پلاس

باتری به باتری کردن دنا پلاس

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *