تعمیرگاه برق خودرو, تعمیرگاه خودرو های چینی, تعمیرگاه خودروهای ایرانی, رفع مشکل گاز نخوردن خودروها

تعمیرات برقی اچ سی کراس | تعمیرگاه برق h30 cross | رفع مشکل گاز نخوردن

تعمیرگاه برق خودرو

تعمیرات برقی اچ سی کراس نیاز به مهارت و تجربه زیادی دارد که در صورت بی تجربه بودن تعمیرکار می‌تواند منجر به خسارات جبران ناپذیری شود. در تعمیرگاه برقی خودرو کاراک علاوه بر با تجربه بودن و مهارت و علم بالای تعمیرکاران تمام خدمات مربوط به تعمیرات برقی خودرو با ضمانت و گارانتی کتبی ارائه می‌گردد. شاید برایتان سوال پیش بیاید که ” در صورت وجود چه مشکلاتی بایستی به تعمیرگاه برق خودرو مراجعه کرد؟؟ ” با کوچکترین ایرادی در رابطه با ریپ زدن ، بالا رفتن دور موتور خودرو ، روشن نشدن موتور با استارت ، کم شدن شتاب خودرو ، روشن و خاموش شدن اتومبیل ، روشن نشدن خودرو در هوای سرد و …. می‌توانید به تعمیرگاه برق خودرو کاراک در شرق تهران مراجعه نمایید.

دسترسی سریع به مطالب این مقاله :
تعمیرات برق انژکتور اچ سی کراس

ویدیو تعمیرات برقی اچ سی کراس

تعمیر ریپ زدن اچ سی کراس

تعمیر بد کار کردن اچ سی کراس

تعمیر ایسیو اچ سی کراس

تعمیر ایربگ اچ سی کراس

تعویض شمع اچ سی کراس

تعویض وایر شمع اچ سی کراس

تعویض کوئل اچ سی کراس

تعویض سوزن انژکتور اچ سی کراس

تست سوزن انژکتور اچ سی کراس با دستگاه

تعویض سنسور اکسیژن اچ سی کراس

رفع خطا سنسور اکسیژن اچ سی کراس

رفع خطا کاتالیزور اچ سی کراس

دیاگ اچ سی کراس

رفع خطا دریچه گاز اچ سی کراس

رفع خطا مپ سنسور اچ سی کراس

رفع مشکل استپر موتور اچ سی کراس

رفع مشکل سنسور دور موتور اچ سی کراس

رفع بد روشن شدن اچ سی کراس در صبح

رفع خطا احتراق ناقص اچ سی کراس

رفع مشکل آلایندگی اچ سی کراس در معاینه فنی

باتری سازی اچ سی کراس

ویدیو باتری سازی اچ سی کراس

تعمیرات سیم کشی اچ سی کراس

تعمیرات استارت اچ سی کراس

تعمیرات دینام اچ سی کراس

تعمیر سیم کشی موتور اچ سی کراس

تعمیر سیم کشی انژکتور اچ سی کراس

تعمیر سیم کشی چراغ های اچ سی کراس

تعمیر برف پاک کن اچ سی کراس

تعویض فیوز اچ سی کراس

رفع مشکل کار نکردن فن اچ سی کراس

تعمیر بخاری اچ سی کراس

تعمیر دزدگیر اچ سی کراس

تعمیر کندی شیشه بالابر H30 کراس و تقویت آن

تعمیر برق دزدی اچ سی کراس

تعمیر گاز نخوردن H30 کراس ، در آغاز و در حین حرکت
تعمیر کولر اچ سی کراس

نشت یابی کولر اچ سی کراس

تعمیر کمپرسور کولر اچ سی کراس

تعمیر سیم کشی و برق کولر اچ سی کراس

سرویس مدار کولر اچ سی کراس

شارژ گاز کولر اچ سی کراس

تعمیرات برق انژکتور اچ سی کراس

ECU یا واحد کنترل الکترونیکی مغز خودروهای انژکتوری است. در سیستم‌های انژکتوری یک سری سنسور یا حسگر به کار گرفته شده که این سنسورها با ECU در ارتباط هستند و اطلاعات لازم را برای ECU ارسال می‌کنند. در صورتی که ECU یا سنسورها با مشکل مواجه شوند خودرو نیز با مشکل مواجه خواهد شد. 

از جمله مهم‌ترین سنسورهای به کار رفته در خودرو می‌توان به سنسور مپ ، سنسور میل سوپاپ ، سنسور دور موتور ، سنسور دمای هوای بیرون ، سنسور اکسیژن اول ، سنسور اکسیژن دوم و سنسور موقعیت دریچه گاز اشاره کرد.

در صورتی که هر یک از سنسورها خراب شود و وظیفه خود را به درستی انجام ندهد باعث می‌شود که ecu فرمان حرکت را به خودرو ندهد یا باعث ریپ زدن و خاموش شدن خودرو در حین رانندگی می‌شود. در صورتی که با مشکل برقی اچ سی کراس مواجه شدید می‌توانید به تعمیرگاه برق خودرو کاراک در شرق تهران مراجعه نمایید.

دیاگ اچ سی کراس

ویدیو تعمیرات برقی اچ سی کراس

تعمیر ریپ زدن اچ سی کراس

ریپ زدن خودرو اچ سی کراس به حالتی گفته می شود که خودرو به صورت ناگهانی دچار تکان و لرزش و همچنین نوسان دور موتور می شود. خودرویی که دچار مشکل ریپ زدن شده است ممکن است به این معنی باشد که اتومبیل در شرف تمام کردن بنزین است ، یا می تواند نشان دهنده مشکل جدی تر مانند مشکل در سیستم سوخت یا اگزوز و یا کثیفی و فرسودگی قطعات باشد . برخی از دلایل ریپ زدن اچ سی کراس به شرح زیر است :

  1. مشکل در سیستم سوخت رسانی
  2. فرسودگی شمع خودرو
  3. کثیفی سنسور هوا
  4. خرابی مبدل کاتالیزوری

خدمات تعمیر ریپ زدن خودرو اچ سی کراس در تعمیرگاه برق اچ سی کراس قابل انجام می باشد .

تعمیر بد کار کردن اچ سی کراس

اغلب افراد بدکار کردن خودرو را همان تک کار کردن می دانند ؛ در صورتی که همیشه اینگونه نیست ، تک کار کردن اچ سی کراس همیشه باعث بدکار کردن آن می شود اما عملکرد بد خودرو همیشه به دلیل تک کار کردن آن نیست ! از اصلی ترین دلایلی که سبب می شوند خودرو اپ سی کراس شما بد کار کند می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • سوزن انژکتور
  • شمع ، وایر شمع و کوئل
  • خرابی واشر سرسیلندر
  • ترک خوردن سرسیلندر
  • خرابی سیت سوپاپ و عدم آب بندی
  • خرابی رینگ های کمپرس پیستون
  • تایمینگ نادرست


برای تعمیر بد کار کردن و عیب یابی دقیق این مشکل در خودرو اچ سی کراس ، تعمیرگه برق اچ سی کراس خدمات موثر و سودمندی به مشتریان محترم ارائه می دهد.

تعمیر ایسیو اچ سی کراس

ECU خوردو اچ سی کراس  واحد کنترل موتور وسیله نقلیه شما است.  ای سی یو یا ماژول الکترونیکی یک کامپیوتر داخلی است که وسیله نقلیه شما برای مدیریت انواع سیستم ها و عملکردهای آن به آن وابسته است. این قطعه را به عنوان مغز وسیله نقلیه در نظر بگیرید که  موتور و پیشرانه خودرو شما به اندازه زیادی به ECU وابسته هستند.

ECU از طریق مجموعه‌ای از سنسورهای الکترونیکی، تراشه‌ها و اجزای داخل خودرو، می‌تواند بازخورد داده‌ها را به موتور منتقل کند. ماهیت این بازخورد تعیین می کند که موتور در مرحله بعدی کدام عملکرد را انجام خواهد داد.

این قطعه کمک زیادی به محاسبه مقدار مناسب هوا و سوخت مورد نیاز برای فرآیند احتراق داخلی می کند که در نتیجه آن  می توان به راندمان سوخت بهتری دست یافت.
ECU تقریباً هر سیستم و عملکرد مهم در وسیله نقلیه شما را تنظیم می کند. اگر ECU اچ سی کراس شما خراب شود ، خودرو علائم قابل توجهی از خود را نشان می دهند وطولی نمی کشد تا متوجه شوید که ECU علت ابن مشکلات بوده است.

در زیر ۵ علت اصلی خرابی ECU اچ سی کراس را برایتان قرار داده ایم ،  به محض اینکه متوجه مشکلی در ECU شدید، آنها را بررسی کنید و با متخصصین تعمیرگاه برق اچ سیکراس تماس بگیرید تا شما را برای رفع این مشکل راهنمایی کنند :

  1. باتری مرده
  2. خوردگی و زنگ زدن
  3. ولتاژ ضعیف
  4. استارتر معیوب
تعمیر ایسیو اچ سی کراس
تعمیر ECU

تعمیر ایربگ اچ سی کراس

ایربگ های جلو از زمانی که  در خودروها تعبیه شدند  جان بیش از ۴۰۰۰۰ نفر را نجات داده اند. در حالی که این دستگاه ها می توانند از عواقب مرگبار در تصادف جلوگیری کنند، می توانند باعث صدمات در تصادفات رانندگی نیز شوند.

پارگی صورت و شکستگی بینی تنها تعدادی از انواع مختلف صدمات ناشی از تصادفات و عملکرد نادرست ایربگ هستند ، خرابی ایربگ  اچ سی کراس خطرات بسیاری را در تصادفات برای رانندگان به وجود می آورد ، بهترین راه برای جلوگیری از چنین موقعیت هایی این است که اتومبیل خود را پس از تصادف ، هنگام روشن شدن چرغ چک ایربگ به تعمیرگاه کاراک بیاورید تا با بررسی و کارشناسی دقیق آن ، به رفع مشکلات احتمالی بپردازیم و سفری ایمن را برایتان فراهم نماییم .

برای ارتباط با تعمیرگاه برق اچ سی کراس تنها کافیست فرم زیر را پر نموده و منتظر تماس همکاران ما باشید:

فرم درخواست تعمیرات برق خودرو

برای تعمیر ecu خودروهای داخلی و خارجی میتوانید با شماره های 02177438544 و 09128079698 تماس حاصل بفرمایید .

تعویض شمع اچ سی کراس

شمع اچ سی کراس شبیه روغن موتور، فیلترهای سوخت و فیلترهای هوا هستند، زیرا برای قوی نگه داشتن موتور شما نیاز به سرویس و نگهداری معمولی دارند. صرف نظر از هر گونه ضمانت یا ادعایی که توسط سازنده خودرو ارائه می شود، شرایطی وجود دارد که ممکن است  شمع فرسوده شود و نشانه هایی از خرابی را نشان دهد.

در زیر ۶ علامت رایج شمع های فرسوده یا شمع هایی است که رسوب کرده اند و باید در اسرع وقت توسط مکانیک  تعویض شوند قرار داده ایم :

  • شتاب کند
  • مصرف سوخت نامناسب
  • موتور دچار احتراق ناقص شده است
  • عملکرد بد خودرو در دور آرام
  • سخت استارت خوردن خودرو

برای تعویض شمع اچ سی کراس می توانید به تعمیرگاه برق اچ سی کراس مراجعه فرمایید .

تعویض وایر شمع اچ سی کراس

وایر شمع نقش مهمی در سیستم های برق و جرقه زنی خودرو شما دارند. این وایرها وظیفه انتقال نیروی الکتریکی از توزیع کننده یا سیم پیچ احتراق به شمع ها را بر عهده دارند.

وایر معیوب می‌تواند بر عملکرد خودرو تأثیر بگذارند و منجر به تعدادی از مشکلات پرهزینه موتور شوند، اما متأسفانه، بسیاری از افراد علائم بد بودن سیم شمع را نادیده می‌گیرند. این مهم است که یاد بگیرید چگونه علائم خرابی سیم های شمع را تشخیص دهید و چه کسی را می توانید مسئول این تعمیر بسیار مورد نیاز بدانید. برخی نشانه هایی که به شما می گوید وایر شمع شما دچار خرابی شده است به شرح زیر است :

  1. آسیب قابل مشاهده در وایرشمع
  2. موتوردر دور آرام بد عمل می کند
  3. پاسخ نادرست و بی ثبات موتور
  4. احتراق ناقص موتور

یکی از بهترین خدمات تعمیرگاه برق اچ سی کراس، تعویض وایر شمع و عیب یابی آن می باشد .

تعویض کوئل اچ سی کراس

خرابی کوئل می تواند به یک باتری ولتاژ پایین یا ولتاژ غیرعادی بالا مربوط باشد. این مشکل باعث ایجاد طیف وسیعی از مشکلات دیگر در خودرو شود . کوئل (کوئل احتراق) یک بخش مهم در سیستم ماشین شماست که انرژی را از باتری می گیرد و به ولتاژ بالاتر تبدیل می کند تا با انتقال انرژی به شمع سبب شود مخلوط سوخت و هوا در سیلندر آتش بگیرد.

اگر نشانه های زیر را در اتومبیلتان مشاهده نمودید ، برای تعویض کوئل اچ سی کراس خود به تعمیرگاه کاراک مشاهده نمایید :

  1. صدای بلند و آزار دهنده
  2. توقف موتور و عدم کارکرد آن
  3. افزایش مصرف سوخت
  4. سخت استارت خوردن خودرو
  5. نشتی روغن

متخصصین تعمیرگاه برق اچ سی کراس ابتدا به صورت دقیق خودرو شما را کارشناسی می نمایند و پس از عیب یابی اقدام به رفع مشکل اچ سی کراس شما می کنند .

تعمیر ایسیو اچ سی کراس
تعمیر ECU

تعویض سوزن انژکتور اچ سی کراس

سوزن انژکتور اچ سی کراس در خودرو شما وظیفه دارد تا سوخت را به صورت پودری پاشش کند . سوزن انژکتور یک قطعه مصرفی است و پس از مدتی استفاده بسته به شیوه رانندگی و کیفیت سوخت مصرفی دچار مشکلاتی خواهد شد ؛ یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای سوزن انژکتور اچ سی کراس رخ می دهد ، گرفتگی به علت استفاده از سوخت بی کیفیت می باشد . برای تعویض  سوزن خودرو اچ سی کراس می توانید به تعمیرگاه کاراک مراجعه نمایید .

تست سوزن انژکتور اچ سی کراس با دستگاه

یکی از عواملی که باعث افزایش آلاینده‌ها و مصرف سوخت و کاهش قدرت موتور می‌شود، رسوب آلودگی‌ها در انژکتور خودرو است. این عامل باعث افزایش اندازه ذرات سوخت تزریقی در محفظه سیلندر و در نتیجه عدم احتراق کامل می‌شود. همچنین عیوب انژکتور بر عملکرد و عمر سایر تجهیزات کنترل‌کننده آلاینده‌ها مانند سنسور اکسیژن و کاتالیست تأثیر منفی می‌گذارد.

دستگاه تست و شستشوی انژکتور که با نام‌های دستگاه انژکتورشور و انژکتورشوی و یا دستگاه سوزن‌شور نیز شناخته می‌شود  دستگاهی است که میزان پاشیدن سوزن انژکتور خودرو را در حالت‌های مختلف از دور موتور ۷۰۰ (ایست کامل) تا دور موتور ۷۰۰۰ در چندین حال مختلف نشان می‌دهد . تست و شستشوی سوزن انژکتور اچ سی کراس در مرکز کاراک قابل انجام است .

تعویض سنسور اکسیژن اچ سی کراس

سنسور اکسیژن اچ سی کراس قطعه ای است که در ابتدای اگزوز قرار گرفته و وظیفه آن کنترل نسبت میزان سوخت و اکسیژن می باشد . از دلایل اصلی که سبب آسیب به این قطعه می شود ؛ استفاده از سوخت بی کیفیت ، خرابی شمع خودرو و ضربه دیدن سنسور می باشد. اگر هریک از علائم زیر را در خودرو خود مشاهده نمودید ، برای تعویض سنسور اکسیژن اچ سی کراس خود به تعمیرگاه برق اچ سی کراس مراجعه کنید :

  • روشن شدن چراغ چک خودرو
  • افزایش غیرمعمول مصرف سوخت
  • استشمام بوی نامطبوع از اگزوز ( بوی خام سوزی )
  • غلیظ شدن دود خروجی از اگزوز
  • کاهش توان خودرو هنگام عبور از سربالایی ها
  • مشکل شتاب گیری خودرو در هنگام فشردن پدال گاز
  • صداهای غیرطبیعی از موتور

رفع خطا سنسور اکسیژن اچ سی کراس

سنسور اکسیژن را با روش های مختلف می توان عیب یابی نمود که این کار مستلزم تجهیزات ویژه می باشد. در خودرو های قدیمی برای پیداکردن کدهای خطا از یک نمایشگر کد دستی استفاده می شود و در خودروهای امروزی نظیر اچ سی کراس می توان از دستگاه دیاگ استفاده نمود .

عیب یابی و رفع خطا سنسور اکسیژن اچ سی کراس در کاراک انجام می شود .

رفع خطا کاتالیزور اچ سی کراس

کاتالیزور اچ سی کراس از جمله قطعاتی است که نقش اصلی را در کاهش آلایندگی دارد ؛ این قطعه در کنار اگزوز نصب شده و گازهای مضر را پیش از خروج از اگزوز به گاز بی ضرر تبدیل می نماید . متاسفانه با توجه به نامرغوب بودن بنزین به سرعت کاتالیست تخریب شده و مسدود می گردد ، همچنین پس از برداشتن و یا حذف کاتالیزور خطای سنسور دوم و یا کاتالیزر ایجاد شده که باعث کپ خودرو و روشن شدن چراغ چک می گردد ما این ایراد را به صورت نرم افزاری و دائمی برطرف می کنیم  ؛ خدمات رفع خطای کاتالیزور اچ سی کراس در تعمیرگاه کاراک قابل ارائه می باشد .

دیاگ اچ سی کراس

دیاگ زدن اچ سی کراس به این منظور انجام می شود که با خواندن اطلاعات خودرو به وجود مشکل و هر گونه عیب در این خودرو پی برده شود . دیاگ برای هر خودرو منحصر به فرد است و نمی توان خودرو را با هرسیستمی دیاگ زد . دیاگ اچ سی کرای در تعمیرگاه برق اچ سی کراس قابل انجام است .

رفع خطا دریچه گاز اچ سی کراس

دریچه گاز برقی در عین  اینکه مزایایی نسبت به دریچه گاز مکانیکی دارد ، دارای عیب هایی نیز هست . یکی از رایج ترین مشکلات این نوع دریچه گاز خطای دریچه گاز می باشد که سبب تاخیر دریچه و گاز نخوردن خودرو می شود ، اگر نشانه هایی از قیبل گاز نخوردن اچ سی کراس و کاهش قدرت آن در سربالایی ها شدید ، برای کارشناسی و عیب یابی خودرویتان را به تعمیرگاه کاراک بیاورید تا متخصصین ما با عیب یابی دقیق اقدام به رفع مشکل اتومبیل شما نمایند .

تعمیر و رفع خطا دریچه گاز
خطا دریچه گاز

رفع خطا مپ سنسور اچ سی کراس

مپ سنسور اچ سی کراس به صورت مستقیم به ای سی یو این خودرو متصل شده و وظیفه دارد میزان هوا مکش شده را به ecu گزارش دهد . خگرابی مپ سنسور اچ سی کراس، عملا با خطا همراه است. به طور مثال، اگر این سنسور فشار واقعی منیفولد را کمتر از میزان واقعی گزارش کند، ECU بر پایه این اطلاعات غلط، کمتر از نیاز واقعی به موتور سوخت می رساند.

از سوی دیگر، به تعویق افتادن جرقه زدن شمع ها نیز باعث کاهش مصرف سوخت موتور می شود که در نتیجه، نسبت هوا به سوخت در داخل موتور افزایش خواهد یافت . مجموع این مشکلات بر شتاب خودرو اثر می گذارد و سبب کوبش می شود .

خدمات رفع خطا مپ سنسور اچ سی کراس در تعمیرگاه برق اچ سی کراس قابل ارائه می باشد  . متخصصین ما در کاراک پس از عیب یابی دقیق خودرو شما ، به رفع مشکل موجود می پردازند .

رفع مشکل استپر موتور اچ سی کراس

استپر موتور در خودرو اپ سی کراس ، وظیفه کنترل دور آرام را بر عهده دارد . خرابی این قطعه ممکن است به علت مواردی نظیر کثیف بودن انژکتور های سوخت و تجمع رسوبات کربن روی آن ، انسداد فیلترهای هوا و یا خرابی شمع های خودرو ، رخ بدهد . زمانی که استپر موتور اچ سی کراس شما دچار مشکل باشد ، شاهد نشانه های زیر خواهید بود :

  • دور آرام نامنظم
  • روشن شدن چراغ چک موتور
  • خاموش شدن خود بخودی موتور
  • دور ارام و ناهنجار و سخت
  • خاموش شدن موتور در هنگام بار اضافی

تعمیرات و رفع مشکل استپر موتور اچ سی کراس در تعمیرگاه برق اچ سی کراس قابل انجام است .

رفع مشکل سنسور دور موتور اچ سی کراس

سنسور دور موتور اچ سی کراس  داده ها را از سنسور موقعیت میل لنگ می گیرد و  اطلاعاتی را برای سرعت چرخش موتور می دهد. داده‌های سرعت خودرو از سنسور سرعتی که روی چرخ‌ها قرار دارد دریافت می‌شود و اطلاعات مربوط به سرعت چرخش چرخ را ارسال می‌کند.

بنابراین، اگر به هر گونه نقص از سنسور دور موتور یا علائمی که نشان می دهد  این سنسور معیوب شده است ، به موقع  توجه نکنید، می تواند منجر به طیف گسترده ای از مشکلات غیرعادی در اچ سی کراس شما شود.

متخصصین تعمیرگاه برق اچ سی کراس با عیب یابی دقیق مشکل سنسور دور موتور اچ سی کراس شما را برطرف می کنند .

رفع بد روشن شدن اچ سی کراس در صبح

یکی از رایج‌ترین مشکل خودروها  امروزه این است که خودرو در صبح روشن نمی‌شود، یکی از ساده ترین دلایل این است که پارک کردن خودرو در تمام شب منجر به تجمع کثیفی و گرد و غبار روی قسمت های اصلی موتورمی‌شود.

روشن نشدن یا بد روشن شدن خودرو در صبح ، یک اتفاق رایج است زیرا دمای پایین می‌تواند باعث شود باتری خودروی شما جریان کمتری تولید کند و باعث می‌شود موتور شما در صبح خیلی سخت‌تر بچرخد. سرما همچنین می تواند روغن موتور شما را به خوبی جریان ندهد که فشار بیشتری به باتری وارد می کند.

متخصصین مجموعه کاراک خودروها اچ سی کراس شما را که در صبح‌های سرد با مشکل روشن شوند، بررسی می‌کنند و پس از یافتن علت اقدام به رفع آن می نمایند .

رفع خطا احتراق ناقص اچ سی کراس

احتراق موتور ساختاری پیچیده دارد ، زیرا قطعات زیادی هستند که باید به ترتیب و در زمان مناسب کار کنند تا همه چیز عملکرد درستی داشته باشد. قطعات شکسته، گیر کرده، فرسوده یا کثیف همگی می توانند منجر به مشکلاتی شوند.

برخی از عیوب باعث می شود همه سیلندرها از کار بیفتند و برخی فقط باعث احتراق نادرست در یکی از آنها می شوند. برخی رایج ترین دلایل احتراق ناقص در خودرو اچ سی کراس به شرح زیر است :

  • شل بودن و ضعیف بودن اتصالات و کانکتورها
  • شل بودن وایر شمع در قسمت ها در قسمت اتصال به کویل و یا شمع جرقه
  • آلوده بودن دهانه شمع
  • گیرکردن سوزن انژکتور
  • نشتی برق از کویل
  • نیم سوز شدن کویل
  • نشتی برق از وایر
  • نشتی برق از شمع یا ضعیف بودن جرقه شمع

مشکل احتراق ناقص در خودرو اچ سی کراس در تعمیرگاه برق اچ سی کراس قابل رفع می باشد .

رفع مشکل آلایندگی اچ سی کراس در معاینه فنی

گازهای خروجی از اگزوز خودرو، معمولا حاوی مقدار بسیار زیادی کربن مونو اکسید و هیدرو کربن ها می باشد که دو ماده بسیار خطرناک برای محیط زیست به شمار می روند. با توجه به افزایش آلودگی هوا در کلان شهرها، یکی از الزامات تردد خودرو در شهر، رعایت حد آلایندگی استاندارد است که در هنگام دریافت برگ معاینه فنی، بررسی می گردد.

اگر این حد مجاز رعایت نشود، به خودرو مجوز معاینه فنی ارائه نمی گردد و در نتیجه ورود خودرو به خیابان ها ممنوع خواهد بو. اگر خودرو شما در معاینه فنی به مشکل برخورده است ، تکنسین کاراک پس از بررسی دقیق و عیب یابی اتومبیل شما ، مشکل را برایتان برطرف می نمایند .

باتری سازی اچ سی کراس

تعمیرگاه تخصصی باطری سازی کاراک ، انواع خدمات مربوط به خودروی اچ سی کراس را به صورت تخصصی و تضمینی به شما ارائه می دهد. از جمله خدماتی که این مرکز برای باطری سازی اچ سی کراس ارائه می کند ، شامل موارد زیر است :

تعویض یا تعمیر دینام خودرو اچ سی کراس
تعویض تسمه دینام اچ سی کراس
تعمیر برف پاک کن و موتور برف پاک کن اچ سی کراس
تعمیر چراغ های خودروی اچ ۳۰ کراس
تعویض باطری خودرو اچ ۳۰ کراس
انجام باطری به باطری اچ سی کراس
تعمیر دزدگیر خودرو اچ سی کراس
تعمیر شیشه بالابر اچ ۳۰ کراس
تعویض وایر و شمع های خودرو اچ سی کراس
سیم کشی خودرو اچ سی کراس
و ….
تقریبا می توان گفت که دلیل پنجاه درصد خراب شدن باتری های اچ سی کراس به دلیل از دست دادن آب برای شارژ مجدد طبیعی و یا تبخیر شدن آب در گرمای پبش از حد است.

اگر هر یک از موارد زیر در خودروی اچ سی کراس اتفاق بیفتند به این معنی است که شما باید از باتری های جایگزین استفاده نمایید.

  • حرکت موتور خودرو در ابتدای شروع به کار از حالت های عادی کند تر شده باشد.
  • باتری خودرو نشتی داشته باشد و یا فرسوده شود.
  • پس از بررسی متوجه شوید که سطح مایع باتری کاهش پیدا کرده است.

ویدیو باتری سازی اچ سی کراس

تعمیرات سیم کشی اچ سی کراس

همانطور که می‌دانید سیستم برقی و باتری خودرو از قسمت‌های مهم خودرو است و در واقع تمام قطعات خودرو با سیم به هم مربوط می‌شوند. کوچکترین ایرادی در سیستم سیم کشی داشبورد باعث خرابی‌های زیادی می‌شود. داشبورد نسبت به سایر قطعات خودرو پیچیده تر است و چنانچه داشبورد خودرو را باز می‌کنید، مشاهده خواهید کرد که تعداد زیادی سیم در پشت آن قرار دارد.

خرابی سیم کشی داشبورد ممکن است باعث خرابی پشت آمپر، استارت نخوردن ماشین، کار نکردن رادیو، از کار افتادن دزدگیر و خیلی مشکلات دیگر شود.

تعمیرات استارت اچ سی کراس

وقتی استارت اچ سی کراس شما خراب می شود، به اصطلاح، شما در آب مرده اید. وقتی استارت دیگر کار نمی کند، نمی توانید جایی بروید. ممکن است به نظر برسد که این اتفاق ناگهانی و بدون هیچ هشداری رخ داده است. اما، چندین علامت وجود دارد که می تواند نشان دهد استارت شما دچار مشکل شده است . اگر از این علائم اطلاع داشته باشید ، احتمالاً می توانید از سرگردانی و مشکلات بزرگتر جلوگیری کنید. متخصصان خودرو مورد اعتماد شما در تعمیرگاه برق اچ سی کراس در تشخیص و رفع مشکل استارت بد تجربه بسیاری دارند، اگر متوجه هر یک از این نشانه  ها شدید، به ما مراجعه کنید :

  1. موتور روشن نمی شود
  2. سر و صدای  کلیک کردن، سنگ زنی یا چرخش
  3. مشکلات متناوب راه اندازی خودرو
  4. استارت پس از روشن شدن خودرو روشن می ماند
  5. خروج دود از زیر موتور
  6.  استارت درگیر می شود اما موتور روشن نمی شود
  7. مشکلات باتری

تعمیرات دینام اچ سی کراس

دینام وظیفه شارژ کردن باتری خودرو را برعهده دارد و همانطور که می‌دانیم باتری خودرو قطعه ای است که مقدار زیادی از برق خودرو را تامین می‌کند. مثلا چراغها، کولر و … برق خود را از باتری خودرو می‌گیرند و به تبع باتری نیاز به شارژ شدن دارد. دینام جریان مکانیکی را به الکتریکی تبدیل می‌کند. در صورت خراب شدن این قطعه بسیار مهم خودرو ایرادات زیادی پیدا می‌کند از جمله کم شدن نور چراغ‌های داخلی و خارجی خودرو، از کار افتادن تجهیزات برقی خودرو مثل صندلی برقی.

خرابی این قطعه مهم دلایل زیادی دارد که در اینجا به برخی از آن‌ها می‌پردازیم :

  1. حرارت بیش از حد
  2. تراز نبودن فولی دینام خودرو با تسمه یا فرسودگی بوش‌ها و یاتاقان­‌ها
  3. شل بودن، پوسیدگی، خوردگی یا سفت بودن تسمه دینام خودرو
  4. خوابیدن باتری خودرو
  5. پر کردن نادرست باتری

در تعمیرگاه برق اچ سی کراس تمام خدمات مربوط به برق خودرو اچ سی کراس به صورت تضمینی و با ارائه ضمانت نامه کتبی انجام می‌شود. رفع مشکلات مربوط به دینام اچ سی کراس نیز از خدمات شایعی است که در این مرکز به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود. از آنجا که دینام قطعه مهمی در خودرو است و برق خودرو به آن مربوط می‌شود. برای مراقبت از ذینام خودرو توجه به چند نکته حائز اهمیت است :

  1. دور فن کولر را حتی الامکان در پایین‌ترین درجه آن قرار دهید.
  2. وضعیت شل یا سفت بودن تسمه دینام خودرو را به صورت مرتب چک کنید.
  3. هرگز در موتورشوئی دینام خودرو را با آب شستشو ندهید.
  4. از روشن کردن چراغ‌ها در زمان‌های غیرضروری خودداری نمایید.
  5. در صورتی که مدت زمان توقف طولانی است، با فشار دادن پدال گاز، دور موتور را تا حدود ۲۰۰۰ دور در دقیقه به صورت متناوب بالا ببرید.
  6. از باطری‌هایی که دارای ظرفیت بیشتری هستند استفاده گردد.

مورد دیگری که درباره دینام باید به آن توجه کرد تسمه دینام است که در وضعیت خوبی به سر ببرد. از آنجایی که راه ارتباطی موتور و دینام از طریق تسمه است باید هر از چندگاهی آن را مورد بررسی قرار داد تا در صورت وجود نقص یا احتمال خرابی نسبت به تعویض تسمه اقدام شود. پوسیدگی از رایج ترین اتفاقاتی است که می تواند منجر به پاره شدن تسمه و آسیب رسانی به خودرو شود.

تعمیر سیم کشی موتور اچ سی کراس

سیم کشی موتور اچ سی کراس از آن جهت که ارتباط و اتصالات موتور را با سایر قسمت ها فراهم می آورد ، قسمت مهمی در خودرو شما می باشد . هرگونه اختلال و خرابی در این بخش از ماشین شما نه تنها مشکلاتی را برای موتور اچ سی کراس فراهم می آورد بلکه سبب آسیب به سایر بخش های اتومبیل شما می شود ، در صورتی که  موتور اچ سی کراس شما دچار خرابی و اختلال در عملکرد شد ، می توانید خودرویتان را برای بررسی و رفع مشکل  به متخصصین مجموعه کاراک بسپارید .

تعمیر سیم کشی انژکتور اچ سی کراس

در تعمیرگاه برق اچ سی کراس تعمیرات سیم کشی اچ سی کراس که شامل ترمیم سیم کشی ، تعویض سیم کشی ، تعویض سوکت و یافتن برق دزدی است به صورت تخصصی و با ضمانت نامه کتبی ارائه می‌گردد. از جمله مواقعی که سیمکشی خودرو نیاز به تعمیر دارد زمانیست که خودرو استارت نمی‌خورد.

متاسفانه نصب غیر‌اصولی دزدگیر، سیستم‌های صوتی، گرمکن صندلی، کروز کنترل و … از نوع متفرقه با وصله‌ پینه‌ کردن سیم‌کشی خودرو ، می‌تواند مشکلات برقی فراوانی را ایجاد کند ، خصوصا در خودروهای امروزی که دارای کیلومترها سیم‌کشی و انواع مختلف کنترل یونیت‌ها و سنسورها هستند.

تعمیر سیم کشی چراغ های اچ سی کراس

رانندگی بدون چراغ جلو بسیار خطرناک است و توانایی دید شما را در شب یا در هوای نامساعد کاهش می‌دهد. اگر هیچ یک از چراغ‌های جلو کار نمی‌کند، وقت آن است که مشکل را برطرف نمایید .

اگر هر دو چراغ جلو کار نمی کنند، بعید است که یک لامپ مقصر باشد. علت احتمالی فیوز، رله چراغ جلو، سوئیچ چراغ جلو، سوئیچ دیمر یا خطای سیم‌کشی است. برای بررسی و عیب یابی دقیق وقت آن است که به متخصص با مکانیک مراجعه نمایید .

تعمرگاه برق خودرو
تعمیر سیم کشی اچ سی کراس

تعمیر برف پاک کن اچ سی کراس

دلایل متعددی وجود دارد که سبب خرابی برف پاک کن های اچ سی کراس شما می شوند که عبارتند از:

  • برف پاک کن ها پاره شده
  • کنترل های خراب
  • فیوز سوخته
  • ایراد در موتور
  • خرابی دسته های برف پاکن
  • پوشش برف یا یخ
  • شل شدن مهره های محوری
  • خرابی سیم ها

نقش برف پاکن و اهمیت آن در هوای بارانی و برفی کاملا محسوس و پر رنگ است و در صورتی که در چنین هوایی برف پاکن اچ سی کراس شما کارنکند ، رانندگی خطرناک و سخت خواهد شد ، پس هر زمان که شاهد خرابی برف پاکن ماشینتان بودید ، بی درنگ برای تعمیر آن اقدام نمایید ؛ متخصصین ما در تعمیرگاه کاراک خدمات تعمیر برف پاکن اچ سی کراس را به بهترین نحو ارائه می دهند .

تعویض فیوز اچ سی کراس

خودروهای امروزی سیستم برقی پیچیده تری نسبت به خودروهای قدیمی دارد که همین عامل باعث شده دچار مشکلات برقی پیچیده تری شوند. البته چنانچه در صورت بروز مشکلات برقی خودرو به یک تعمیرگاه تخصصی برق خودرو مراجعه نمایید دیگر جای نگرانی وجود نخواهد داشت. چرا که یک برقکار متخصص خودرو با یک دیاگ ساده و خواندن کد خطا سریع به مشکل پی می‌برد.

با توجه به برقی شدن خودرو و تعداد زیاد آپشن‌ها و قطعات در خودرو برای هر قسمت یک فیوز مربوطه وجود دارد که در صورت عبور شدت جریان بالای برق بدون اینکه به قطعه مورد نظر آسیبی برسد فیوز می‌سوزد. فیوز قطعه بسیار ساده‌ای است که مقدار معینی از جریان الکتریکی را از خود عبور می‌‎دهد، در صورتی که مقدار جریان الکتریکی از حد معینی افزایش یابد یا شوک الکتریکی اتفاق بیفتد باعث سوختن و آب شدن فیوز می‌شود.

جعبه فیوز مکانی است فیوزهای خودرو در آن قرار گرفته است و اصولا در داخل اتاق خودرو زیر داشبورد سمت راننده قرار دارد. البته تمام فیوزهای خودرو در جعبه فیوز قرار ندارند و حدود ۱۰ درصد از فیوزها در قسمت‌های دیگر خودرو جاسازی شده‌اند.

سوختن فیوز خودرو دلایل زیادی دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم :

  • افزودن پروژکتورهای پرتوان
  • استفاده از سیستم صوتی قدرتمندتر از استاندارد
  • بروز اتصالی در سیستم برق به دلیل ناشی بودن مکانیک یا برخورد ابزار
  • باتری به باتری کردن غیر اصولی
  • اتصالی سیم کشی ها
  • خرابی دینام
  • استفاده از قطعات غیر استاندارد
  • اضافه کردن دستگاه و تجهیزات غیر استاندارد

رفع مشکل کار نکردن فن اچ سی کراس

برای اطمینان از عملکرد و طول عمر مطلوب خودرو اچ سی کراس شما ، موتور اتومبیل نباید بیش از حد گرم شود. یک فن رادیاتور که به عنوان بخشی از سیستم خنک کننده موتور در کنار مایع خنک کننده کار می کند، هوای خنک را به عنوان وسیله ای برای انتقال حرارت از طریق رادیاتور عبور می دهد تا از گرم شدن بیش از حد موتور جلوگیری کند. مشکل کار نکردن فن رادیاتور صدمات زیادی به موتور وارد می کند و بنابراین در صورت بروز باید فوراً مورد توجه قرار گیرد.

اگر میخواهید از سلامت فن رادیاتور اچ سی کراس خود اطمینان حاصل کنید ،  باید موتور خودرو را روشن نموده و اجازه دهید وسیله نقلیه شما در حالت آرام باشد. مطمئن ترین راه برای بررسی آن، جستجوی صدای فن است.

تهویه مطبوع را روی حداکثر تنظیم قرار دهید، این باعث می شود که فن  فوراً روشن شود. در خودروهای قدیمی معمولاً حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می کشد تا موتور به دمای مناسب برسد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که کاپوت موتور را بلند کنید و به صدای فن گوش دهید. بهترین خودروهای مدرن موتورهای بسیار آرامی دارند و بنابراین، تشخیص صدا در حالی که داخل خودرو هستید، ممکن است آسان نباشد.

اگر متوجه شدید فن رادیاتور اچ سی کراس شما دچار مشکل شده است ، بهترین راه مراجعه به یک تعمیرکار مجرب و با تجربه می باشد .

برخی از دلایل خرابی فن رادیاتور نیاز به تعمیر فوری دارند، زیرا در صورت عدم درمان می‌توانند مشکلات بیشتری ایجاد کنند ، متخصین ما در مجموعه کاراک تعمیر فن رادیاتور اچ سی کراس شما را با کیفیت و ماندگاری بالا انجام می دهند .

تعمیر بخاری اچ سی کراس

سوار شدن در ماشین در یک صبح یخبندان زمستانی با بخاری خراب امر آزار دهنده است !   اگر متوجه شدید که بخاری اچ سی کراس شما به درستی کار نمی کند، بر خلاف بسیاری از سیستم های موجود در موتورهای مدرن، سیستم های گرمایش کم و بیش با همان طراحی ۲۰ سال پیش ساخته شده اند، که یک طرح اساسی است.

با این اوصاف، دلایل متعددی وجود دارد که بخاری خودرو اچ سی کراس شما ممکن است خراب شود :

  1. خرابی ترموستات
  2. کم شدن ضدیخ
  3. خرابی فن بخاری
  4. خرابی موتور دمنده
  5. گرفتگی بخاری
  6. نشتی رادیاتور
  7. کنترل های HVAC معیوب
  8. سیم کشی معیوب یا سوختن فیوزها

تعمیر و تعویض رادیات بخاری

رادیاتور بخاری اچ سی کراس ، وظیفه  آوردن مایع گرم به داخل کابین خودرو را دارد  تا هوای تهویه گرم شود . یکی از رایج ترین مشکلات رادیات بخاری خودرو h30 کراس ، نشتی این قطعه می باشد .

یکی از مشکلاتی که نشتی رادیاتور بخاری در داخل کابین خودرو سبب می شود این است که  این مایع داغ به سرعت در خودروی شما تبدیل به بخار می شود و قطعا باعث ایجاد بوی نامطبوع می شود. بخار همچنین می تواند به سرعت در سیستم تهویه شما پخش شود و در این حالت  از بین بردن بو بسیار دشوار است.

بسته به میزان نشتی، بخار می‌تواند باعث ایجاد مشکلات مه‌آلودگی در پنجره‌های شما شود و راهی برای پاک کردن آن نداشته باشید زیرا این سیستم تهویه شما است که مشکل را گسترش می‌دهد. در نهایت، این یک ماده سمی است، بنابراین تنفس بخارات آن حتی می تواند برای شما و همراهانتان مضر باشد.

در تعمیرگاه کاراک ، هرگونه خدمات مربوط به تعمیر رادیات بخاری اچ سی کراس قابل انجام است .

تعمیر دزدگیر اچ سی کراس

زمانی که سیستم ضد سرقتی که برای ایمنی خودرو نصب کرده ایم هیچ وقت به اینکه روزی در عوض ایجاد ایمنی برایمان سردرد خواهد شد فکر نمی کنیم . دزدگیر خودرویی که در هر زمان و هر مکان و بدون دلیل خود رونش می شود، یک مزاحمت بزرگ است. گاهی اوقات، این آلارم‌ها ممکن است شما را در نیمه‌شب با صدای بوق آزاردهنده‌شان بیدار کندو مزاحمت بسیاری برای همسایه های شما ایجاد نماید. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید، فشار دادن کلید سمت راست روی ریموت کنترل از راه دور ممکن است آن را خاموش کند، در غیر این صورت ممکن است مجبور شوید کارهای مکانیکی جدی برای غیرفعال کردن زنگ هشدار انجام دهید.

در صورتی که دزدگیر اچ سی کراس شما دچار مشکل شده باشد ، می توانید روی تکنسین تعمیرگاه برق اچ سی کراس حساب کنید .

تعمیر کندی شیشه بالابر H30 کراس و تقویت آن

شیشه بالابر اچ سی کراس معمولا دچار دو دسته از مشکلات می شود : ۱٫ مشکلات مربوط به ریل ۲٫ مشکلات مربوط به برق

اگر هیچکدام از شیشه بالابر های خودرو شما کار نکنند ، باید به سراغ بخش های تغذیه رفت ، در اغلب اتومبیل ها منبع تغذیه شیشه های عقب و جلو مجزاست و احتمال کمی وجود دارد که رله و فیوز هم زمان دچار خرابی شوند . اگر خودرو تنها یک رله برای تمامی شیشه بالابرها داشته باشد، طبیعتا ایراد از همان تک رله است اما اگر کلا خودرو فاقد رله شیشه بالابر باشد و یا رله‌های جلو و عقب مجزا باشند، این ایراد به احتمال زیاد از مغزی سوئیچ یا پنل کلیدهای راننده است.

اگر شیشه بالابر اچ سی کراس شما دچار مشکل شده برای رفع آن می توانید به مرکز کاراک مراجعه نمایید ، همچنین می توانید برای تقویت آن روی ما حساب کنید .

تعمیر برق دزدی اچ سی کراس

برق دزدی خودرو به زمانی گفته می شود که باتری اتومبیل شما کاملا سالم است اما در زمانی که خاموش است  و بدون اینکه هیچ استفاده ای از آن داشته باشید تمام می شود. در این حالت یکی از اجزا خودرو شما در زمان خاموشی باتری خودرویتان را مصرف می کند .

تعمیر برق دزدی اچ سی کراس در مرکز کاراک قابل انجام است .

تعمیر گاز نخوردن H30 کراس ، در آغاز و در حین حرکت

گاز نخوردن اچ سی کراس یکی از مشکلات آزار دهنده ای است که در طی آن خودرو شتاب لازم را نداشته و هرچقدر پایتان را روی پدال گاز فشار می دهید اتفاقی نمی افتد. در واقع این خودرو به دلیل ایراداتی که در مجموعه ایسیو و سیم کشی خودرو دارد، برای پدال و دریچه گاز مشکلاتی پیش می آورد که باعث می شود خودرو حین حرکت گاز نخورد. گاز نخوردن اچ سی کراس از مشکلات بسیار بسیار شایعی است و جای نگرانی وجود ندارد. شخص راننده پس از مواجهه با چنین مشکلی اصولا خودرو خود را روشن و خاموش می کند و شاهد اینست که مشکل به صورت لحظه ای برطرف می شود. در برخی موارد هم مجبور به دیاگ زدن است که باز هم با دیاگ زدن مشکل گاز نخوردن اچ سی کراس به صورت موقتی حل می شود نه اساسی.

عوامل متعددی در گاز نخوردن خودرو تاثیر می گذارد و می تواند آسیب جدی به خودرو وارد کند، نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید اینست که شتاب نگرفتن و کم گاز خوردن اچ سی کراس با مشکل گاز نخوردن دو تا مقوله جدا از هم است.

گاز نخوردن خودرو در حین حرکت مشکلی است که در صورت برطرف نشدن می تواند نتایج بسیار بد و خطرناکی برای راننده داشته باشد. حتی تصور اینکه در بزرگراه یا جاده حین حرکت باشیم و وقتی پدال گاز را فشار می دهیم هیچ عکس العملی از خودرو نمیبینیم هم ترسناک است.

مجموعه خدمات خودرویی کاراک قادر است این مشکل شایع یعنی گاز نخوردن اچ سی کراس را به صورت تضمینی و حرفه ای توسط افراد حرفه ای در این زمینه ، برطرف نماید. مرکز کاراک تنها تعمیرگاهی در تهران است که این مشکل را به صورت تخصصی برطرف می کند.

برخی از دلایل گاز نخوردن اچ سی کراس به شرح زیر است :

  1. خرابی فیلتر هوا
  2. تمام شدن روغن موتور یا بی کیفیت بودن آن
  3. وجود مشکل و خرابی در پمپ بنزین ماشین
  4. خرابی دیسک و صفحه

در صورتی که اچ سی کراس شما با مشکل گاز نخوردن دست و پنجه نرم می کند ، می توانید خودرویتان را به تعمیرگاه کاراک بیاورید تا متخصصین کاراک پس از کارشناسی و عیب یابی ، اقدام به رفع آن نمایند .

ویدیو تعمیر گاز نخوردن اچ سی کراس

تعمیر کولر اچ سی کراس

در صورتی که گاز کولر خودرو تمام شده باشد، با علایمی مثل خنک نشدن هوای داخل خودرو خود را نشان می‌دهد. اگر گاز کولر خودرو زود به زود تمام می‌شود بایستی به یک باتری ساز مراجعه کنید تا عیب یابی سیستم خنک کننده اچ سی کراس را انجام دهد. دلایل متعدد دیگری برای خالی شدن گاز کولر خودرو وجود دارد از جمله خراب شدن قطعه کمپرسور کولر و یا قطع شدن برق کمپرسور خودرو. در هر صورت برای عیب یابی اینکه چرا گاز کولر زودتر از موعود تمام می‌شود بایستی به یک باتری ساز مراجعه نمایید.

همچنین برای شارژ گاز کولر اچ سی کراس بایستی به باتری ساز مراجعه کرد. اصولا هزینه شارژ گاز کولر یه هزینه متداولی است اما چنانچه مشاهده کردید تعمیرگاهی هزینه خیلی کمتری میگیرد به هیچ وجه اعتماد نکنید. چرا که از مواد نامرغوب و بی کیفیت بازار استفاده می‌کند، که خود باعث خرابی قطعات دیگر کولر خودرو می‌شود. زمان شارژ گاز کولر نیز حدودا ۱۵ دقیقه است.

پیشنهاد ما همواره به صاحبان خودرو اینست که شارژ گاز کولر اچ سی کراس را بدست افراد متخصص در این زمینه بسپارند اما در مواردی هم پیش می‌آید که خود فرد می‌خواهد این کار را در خانه انجام دهد. در چنین شرایطی حتما توجه کنید که از عینک ایمنی محافظ و دستکش استفاده کنید. چرا که در صورت برخورد گاز کولر با دستهایتان به سرعت فریز می‌شود و بسیار دردناک است.

ویدیو سرویس کولر اچ سی کراس

در ویدیو ، نحوه سرویس کولر H30 کراس در تعمیرگاه برق اچ سی کراس را می توانید مشاهده کنید.

نشت یابی کولر اچ سی کراس

کولر خودرو اچ سی کراس در روزهای گرم کابین را خنک و راحت نگه می دارد. برای انجام این کار به طور موثر، نیاز به سطح صحیح گاز مبرد در سیستم دارد. از آنجایی که مبرد در فرآیند معمولی خنک‌سازی خودرو «مصرف» نمی‌شود، اگر مبرد سیستمی کم شده باشد به این دلیل است که نشتی در کولر وجود دارد.

نشت مبرد می تواند در هر نقطه ای از فرآیند تهویه مطبوع رخ دهد و بنابراین گاهی اوقات تعیین محل دقیق نشتی دشوار است، اما اگر علت اصلی نشتی را درک کنید، پیشگیری از آنها ممکن است کمی آسان تر شود.

تعمیر کولر خودرو اچ سی کراس _ تعمیرگاه کولر خودرو
تعمیر کولر اچ سی کراس

چند دلیل اصلی برای نشتی کولر اچ سی کراس وجود دارد:
ساییدگی و پارگی قطعات لاستیکی سیستم شما شایع ترین علت نشتی است. در حالی که بیشتر سیستم تهویه مطبوع شما از فلز ساخته شده است، از جمله خطوط فشار قوی، قسمت‌هایی از سیستم از لاستیک ساخته شده است. مهر و موم های لاستیکی یا حلقه هایی وجود دارند که برای جلوگیری از نشتی در محل قرار می گیرند، که با گذشت زمان و با قرار گرفتن در معرض گرما و رطوبت ممکن است خشک شوند و ترک بخورند و سبب به نشتی کولر اچ سی کراس می شوند .
اگر لاستیک موجود در شیلنگ ، پیچ و مهره یا سایر اجزاء خراب شود، همانطور که در بالا توضیح داده شد، باید در اسرع وقت از آن مراقبت شود. غفلت از انجام این کار ممکن است باعث شود رطوبت و نم سیستم را آلوده کند. هنگامی که رطوبت با گاز مبرد مخلوط می شود، اسیدی تشکیل می شود که می تواند سایر اجزای سیستم را از بین ببرد یا باعث نشتی از سوراخ های کوچک شود.
در بهار بسیاری از مردم متوجه می شوند که تهویه مطبوع آنها به درستی کار نمی کند. این می تواند ناشی از نمک جاده و باشد که در زمستان برای آب کردن جاده های یخ زده استفاده می شود. رسوبات کلرید سدیم ، همراه با آب، می تواند باعث خوردگی قطعات فلزی یک سیستم و کاهش طول عمر آن شود. به همین دلیل، توصیه می شود پس از هر بار برف یا طوفان یخ، وسیله نقلیه خود را در اسرع وقت بشویید تا از تمام اجزای فلزی وسیله نقلیه خود از جمله تهویه مطبوع محافظت کنید.
برخی از آسیب های سیستم می تواند در اثر ضربه ناشی از تصادف ایجاد شود. گاهی اوقات این نوع آسیب بزرگ است. توصیه می کنیم پس از هر تصادف یا در صورت تجربه هر گونه شرایط رانندگی ناخوشایند، خودرو را بازرسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ آسیبی به سیستم یا قسمتی از خودرو ، از جمله سیستم تهویه مطبوع وارد نشده است.
در تعمیرگاه برق اچ سی کراس نشت یابی کولر اچ سی کراس و تعمیر آن قابل انجام است .

تعمیر کمپرسور کولر اچ سی کراس


هنگامی که کمپرسور گولر اچ سی کراس شما کار نمی کند، نه تنها رانندگی را برای شما طاقت فرسا می کند و به کولر آسیب می رساند، بلکه به کیف پول شما نیز ضرر می رساند. نشتی گاز کولر یکی از دلایل اصلی خرابی کمپرسور می باشد.

زمانی که کمپرسور نیز خراب می شود ، سیستم تهویه مطبوع ، قادر به تولید هوای سرد نیست که به خصوص در تابستان بسیار ناراحت کننده است. نادیده گرفتن علائم خرابی کمپرسور AC هزینه تعمیر را برای شما افزایش می دهد. هنگامی که کمپرسور AC به خوبی کار نمی کند، منجر به از کار افتادن کل سیستم AC می شود.

بنابراین بلافاصله پس از اینکه متوجه مشکل در کمپرسور AC شدید، ماشین خود را نزد مکانیک ببرید. رفع مشکل و خرابی در زمان مناسب به شما کمک می کند تا از آسیب های دیگر به خود و خودروی خود جلوگیری کنید. برای عیب یابی و تعمیر کمپرسور کولر اچ سی کراس ، می توانید بهترین خدمات را در تعمیرگاه برق اچ سی کراس دریافت کنید.

تعمیر سیم کشی و برق کولر اچ سی کراس

کولر خودرو اچ سی کراس ، یکی از بخش هایی از اتومبیل است که به سیستم برق متکی است. کولر ممکن است در سیم کشی و یا برق دچار مشکلات و خرابی هایی شود که بر عملکرد آن تاثیر مستقیم می گذارد. اگر کولر خودرو شما دچار افت در عملکرد شده است ، یکی از دلایل احتمالی چنین وضعیتی ، مشکل در سیم کشی و برق کولر اچ سی کراس می باشد. در تعمیرگاه کولر اچ سی کراس می توانید بهترین خدمات را برای تعمیر سیم کشی و برق کولر اچ سی کراس دریافت کنید.

اگر سیم کشی کولر آسیب ببینند و بلافاصله آن را تعمیر نکنید، به کل ماشین آسیب زیادی وارد می شود. ممکن است مجبور شوید نه تنها برای تعمیر سیم کشی و برق کولر بلکه سایر قطعات نیز هزینه کنید.

سرویس مدار کولر اچ سی کراس

شستشو و تمیز نگه داشتن انواع سیستم ها در خودرو امری مهم و ضروری است که دوام این سیستم ها و عملکرد بهینه آنها را تضمین می کند. یکی از کارهایی که برای بهبود وضعیت کولر و دوام آن می توانید انجام دهید ، شستشو مسیر کولر اچ سی کراس و سرویس مدار کولر است . برای سرویس مدار کولر اچ سی کراس در تعمیرگاه کولر اچ سی کراس می توانید خدماتی از قبیل : شستشو کندانسور اچ سی کراس ، شستشو اواپراتور اچ سی کراس ( سردخانه زیر داشبورد ) و شستشو کمپرسور اچ سی کراس دریافت کنید.

شارژ گاز کولر اچ سی کراس

اگر به خدمات شارژ گاز کولر اچ سی کراس نیاز دارید، تعمیرگاه کولر اچ سی کراس مراجعه کنید و بهترین خدمات را دریافت کنید. در صورتی که گاز کولر شما کم شده باشد، ابتدا محل نشتی را یافته و آن را برطرف می کنیم و سپس گاز کولر اچ سی کراس شما را شارژ می کنیم.

در طول شارژ گاز تهویه مطبوع خودرو، گاز کولر سیستم تهویه مطبوع شما تخلیه شده و با گاز جدید جایگزین می شود تا اطمینان حاصل شود که سیستم تهویه مطبوع شما به درستی کار می کند و کابین خودرو شما را خنک می کند. خدماتی که ما برای شارژ گاز کولر ارائه می دهیم به شرح زیر است :

  • تمام اجزای تهویه مطبوع را به صورت بصری بررسی می کنیم
  • تست عملکرد را اجرا می کند
  • تست وضعیت سیستم را انجام می دهیم
  • تست کنترل سیستم را انجام می دهیم
  • آزمایش نشتی را با استفاده از نشت یاب الکترونیکی تایید شده انجام می دهیم

مطالب مرتبط

2 thoughts on “تعمیرات برقی اچ سی کراس | تعمیرگاه برق h30 cross | رفع مشکل گاز نخوردن

  1. sahar گفت:

    سلام…
    خسته نباشید…
    ممنون واقعا مطالب مفیدو پرکاربردهستن🙏

  2. جلوپنجره اچ سی کراس گفت:

    خودروی اچ سی کراس یکی از خودروهایی‌ست که ارزش خرید آن بالاست. منتهی ایراداتی در اون هست که گاها صاحب خودرو را زده می‌کند. در کل خودروی عالی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *