تعمیرگاه Airbag, مقالات ایربگ

آیا کیسه های هوا می توانند شما را بکشند؟ | کاراک

تعمیرات ایربگ خودرو

فرضیه کیسه هوا خوب به نظر می رسد ، اینطور نیست؟ به جای برخورد با فرمان ، داشبورد یا درب اتومبیل خود ، بالش هوا شما را محافظت می کند. اما باید بدانید که کیسه های ایربگ کاملاً نرم مانند آنچه در تبلیغات مشاهده می کنیم ، نیستند.  از سال 1998 ، در کلیه اتومبیل ها و کامیون های فروخته شده در ایالات متحده ، کیسه های هوای راننده جلو و مسافر مورد نیاز است. بین سالهای 1987 و 2008 ، تخمین زده شده است که کیسه های هوای جلو ، جان بیش از 25000 نفر را در ایالات متحده نجات داده است ، و آنها را به یکی از بزرگترین دستاوردهای تاریخ فناوری ایمنی خودرو تبدیل کرده است.

اکنون اتومبیل هایی با 10 کیسه هوا وجود دارد و برخی از شرکت های اتومبیل سازی حتی فناوری کیسه های هوا را در کمربند ایمنی خود گنجانده اند.

 

تعمیرت ایربگ خودرو

خطرات کیسه هوا

آیا ایربگ ها می توانند افرادی را که قرار است از آنها محافظت کنند ، آزار دهند یا از بین ببرند؟

هر کسی که تجربه عمل کردن ایربگ‌ها را داشته باشد ، می تواند به شما بگوید که این رویداد بسیار خشن و ترسناک است. در حقیقت کیسه های هوا قبل از اینکه فرد با چیزی مضرتر از کیسه هوا تماس پیدا کند ، باز می شود و از سرنشینان محافظت می‌کند.

کیسه هوای کناری راننده متوسط ​​در 20 تا 30 میلی ثانیه باد می شوند و با سرعت 200 مایل در ساعت (322 کیلومتر در ساعت) از محفظه آن منفجر می شود. در حقیقت ، فناوری استفاده شده برای باز شدن کیسه های هوا مشابه فناوری موجود در برخی تقویت کننده های موشک است.

کیسه های هوا نیروی زیادی را وارد می کنند ، بنابراین ممکن است منجر به آسیب دیدگی شوند.  نشستن بیش از حد نزدیک به کیسه هوا عمل کرده می تواند منجر به سوختگی و جراحت شود. استفاده از کیسه هوا بدون کمربند ایمنی یا داشتن چیزی بین خود و کیسه هوا (مانند حیوان خانگی ، بطری شیشه ای یا حتی تلفن همراه) نیز می تواند منجر به آسیب جدی شود. افرادی که بیشتر در معرض خطر مرگ قرار می گیرند، کودکان و بزرگسالان کوچک هستند ، زیرا بدن آنها نمی تواند این نیروی زیاد را تحمل کند.

علاوه بر این ، بیشتر کودکان بر روی صندلی های ایمنی کودک سوار می شوند که برای استفاده در کیسه های هوا طراحی نشده اند. نوع صندلی و موقعیت آن نیز می تواند کودک را در معرض خطر قرار دهد. به عنوان مثال صندلی های ایمنی کودک در حالت رو به عقب هرگز نباید در صندلی جلو اتومبیل استفاده شوند زیرا کیسه هوا در صورت برخورد به پشتی صندلی می تواند باعث آسیب دیدگی جدی یا مرگ شود.

 

سخن پایانی

کیسه های هوا بدون شک هنگام استفاده صحیح جان افراد را نجات می دهند و خطر بزرگی برای بزرگسالان ندارند. اگر حتماً باید در صندلی جلوی وسیله نقلیه کودک سوار شود، و اگر خودروی شما از تجهیزات مجهزی برخوردار است ، می توانید کیسه هوای سرنشین جلو را به راحتی خاموش کنید – این دستورالعمل ها در کتابچه راهنمای خودروی شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *