تعمیرگاه برق خودرو, تقویت چراغ خودرو

تقویت چراغ های خودرو | تعمیرگاه برق خودرو

دلایل کم نور شدن چراغ های خودرو

خودرو ها چراغ هایی مختلفی دارند، اگر چه خود چراغ ها به ظاهر ساده به نظر میرسند، اما خیلی ها با نحوه استفاده صحیح و به موقع آنها آشنا نیستند. در سیستم روشنایی خودروهای سواری از چراغ های گوناگون و متعددی استفاده شده است، هر کدام از این چراغ ها به منظور خاصی در بدنه خودرو نصب می شوند. شکل ظاهری چراغ های روشنایی متنوع اند و بر مبنای طراحی کارخانه سازنده بر روی خودرو تعبیه می شوند.
یکی از معضلاتی که ممکن است هر راننده ای با آن مواجه شود این است که نور چراغ ماشین کم سو و کم نور شود. در این حالت به خصوص در شب و مکان های تاریک رانندگی ممکن است با سختی بسیاری همراه شود، بسیاری تصور می کنند که تنها با تعویض باتری ماشین این مسئله حل می شود؛ اما اینطور نبوده و این مسئله دلایل مختلفی دارد.

در تعمیرگاه برق خودرو کاراک تقویت چراغ های جلو و عقب ماشین ، چراغ های راهنما ، علائم هشدار و لامپ ماشین به صورت تخصصی و توسط مهندسین برق کار خودرو قابل انجام است. برای مشاوره و اطلاع از هزینه ها می توانید با شماره های 09193035101 و 02177438544 تماس بگیرید.

 

تقویت چراغ خودرو در تعمیرگاه برق خودرو

تعمیرگاه برق خودرو کاراک

تقویت چراغ های جلو و عقب خودرو

یکی از مشکلاتی که خودروهابا آن مواجه می شوند کاهش نور چراغ جلو و عقب است. که ممکن است به دلیل آلودگی، گرد و غبار، آلودگی و اجسام کوچکی که در چراغ های جلو شما قرار می گیرد، باشد. با این حال، شستشو و بازسازی چراغ های جلو و عقب تغییر جزئی در زیاد شدن نور چراغ های عقب و جلو خودرو ایجاد می کند. از روش های مختلف دیگر برای افزایش نور چراغ خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. تمیز کردن شیشه چراغ
  2. تعویض لامپ خودرو
  3. تقویت چراغ های جلو و عقب برای افزایش نور که در تعمیرگاه کاراک انجام می شود
  4. نصب لامپ هدلایت خودرو
  5. بررسی سیم کشی خودرو

 

تقویت لامپ خودرو چگونه انجام می شود

تقویت لامپ خودرو چگونه انجام می شود

 

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، دلیل کم نور شدن چراغ های جلو می تواند در اثر آلودگی روی سطح چراغ جلو یا حتی اکسیداسیون باشد. از این رو با تمیز کردن مقطعی این شیشه ها جلوه ای تازه به چراغ ماشین خود داده و سبب می شوید تا پر نور تر برسد. البته در صورتی که تغییر چشمگیری نکرد ، بایستی از روش دیگری برای تقویت چراغ ها استفاده کنید.

در صورتی که مشکل کم نور بودن چراغ از لامپ آن باشد لازم است که آن را عوض کنید. برای این مورد می توانید به تعمیرکار مراجعه نمایید، برای تعویض لامپ و افزایش نور چراغ خودرو می توانید از لامپ های زنونی، هدلایتی و … استفاده نمایید که جلوه ای دیگر به خودروی شما می دهد. لامپ زنونی از جمله لامپ هایی است که نور آن سفید بوده و کم مصرف است و جلوه خاصی را به چهره خودروی شما می بخشد.

یکی از روش های پرکاربرد برای افزایش نور چراغ های خودرو این است که لامپ را تقویت کنید. این مسئله می تواند با تقویت عوامل مختلفی همچون باطری ماشین، اضافه کردن لامپ کمکی، تمیز کردن لامپ و … صورت بگیرد. تقویت لامپ ممکن است پر هزینه باشد اما دیگر خیال شما از بابت در تاریکی شب ماندن راحت می شود.

نوع جدیدی از چراغ های خودرو وجود دارد که هدلایت نامیده می شود و نوع لامپ آن LED و  COB می باشد و فن خنک کننده نیز در آن طراحی شده است. هدلایت ها جایگزین مناسبی برای چراغ خودروها می باشند که به جهت داشتن نور بالا و کارکرد لحظه ای، در بسیاری از خودروها استفاده می شود. خرید هدلایت و نصب آن یکی از راه هایی است که با آن می توان کیفیت روشنایی خودرو را بالا برد.

همچنین می توان رله ها را دوباره سیم کشی کرد تا بهترین نتیجه و عملکرد را از باتری ها دریافت کنیم که در این صورت چراغهای جلو روشن تر هستند.

افزایش نور لامپ درون خودرو

لامپ های درون خودرو از این جهت که کمک می کنند تا بتوانید بدون نیاز به نور دیگری در شب داخل ماشین خود را چک کنید بسیار حائز اهمیت هستند. از این رو در صورتی که کم نور باشند تعویض آن ها با لامپ های بسیار پر نور و پر مصرف نظیر LED ها  و … می تواند بسیار برای شما سودمند باشد.

این مسئله از این نظر است که قطعا با نور زیاد شما دیگر نیازی به استفاده از وسایبل جانبی نظیر چراغ قوه ها و … نخواهید داشت.

 

تقویت چراغ خودرو

نصب هدلایت خودرو

جمع بندی

بنابراین  با روش های بالا می توان روشنایی چراغ های خودرو را افزایش داد و به عبارت دیگر چراغ های خودرو را تقویت گرد. نکته ای که باید به آن توجه کنید اینست که  هنگامی که چراغ های جلوی شما بیش از حد روشن شود و نور زیادی به اطراف منتشر کند، حتی اگر احساس خوبی در شما ایجاد کند، شما در معرض کور کردن سایر رانندگان، به ویژه در شب هستید.

هر زمان که چراغ های خودرو شما کم نور هستند، نیاز به تعویض ندارند.  گاهی اوقات، ممکن است آلودگی یا کثیفی یا تنظیماتی باشد که مشکل ایجاد می کند.  همچنین مهم است بدانید که وقتی تعمیرکار برقی خودرو نیستید نباید سیم کشی خودرو را دستکاری کنید.  بازی با سیم کشی ممکن است یک نکته بسیار منطقی به نظر برسد تا بتوانید چراغهای جلوی روشن تری به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *