تعمیر بوق خودرو, تعمیرگاه برق خودرو

تعمیر بوق خودرو | تعمیرگاه تخصصی برق خودرو کاراک

تعمیرگاه بوق خودرو داخلی

بوق خودرو یکی از قطعات اصلی خودرو است که در ایمنی خودرو نقش اساسی ایفا می کند. شما زیاد به بوق ماشین خود فکر نمی کنید ، تا زمانی که ناگهان نیاز به استفاده از آن داشته باشید! بوق شما راه مهمی برای به صدا درآوردن یک هشدار فوری یا علامت دادن حضور شما به سایر خودروها و عابران پیاده اطراف شما است. بدون آن، خودرو شما اساساً صدای خود را از دست داده است و قادر به محافظت از شما و مسافرانتان در برابر بسیاری از خطرات محیط رانندگی شما نیست.

این قطعه پایه ای در عین سادگی دچار خرابی های زیادی می شود و دلایل زیادی برای خراب شدن و کار نکردن بوق خودرو وجود دارد. رفع این مشکل هم می تواند خیلی ساده باشد و هم خیلی پیچیده. در ادامه با عیب های بوق خودرو آشنا می شویم. تعمیرگاه برق خودرو کاراک از جمله تعمیرگاه هایی در تهران است که به صورت تخصصی ، تعمیر بوق خودرو خارجی و داخلی را در سریعترین زمان ممکن انجام می دهد.

 

تعمیرات بوق خودرو

تعمیرات بوق خودرو

تعمیر بوق خودرو

بوق خودرو یکی از عناصر مهم یک وسیله نقلیه است که باید به درستی کار کند. ممکن است در مورد بوق خودرو با مشکلات متعددی مواجه شوید، از جمله : بوق که با صدایی کمتر از حد معمول به صدا درمی آید یا بوق که اصلاً صدا نمی دهد. تعمیر بوق شکسته ماشین زمانی که نیاز به برداشتن سایر قسمت‌های خودرو، مانند ایربگ سمت راننده دارد، باید توسط یک متخصص انچام شود.

سوئیچ بوق معمولاً بخشی از لنت فرمان است. در وسایل نقلیه مدرن، این بدان معنی است که بخشی از سیستم کیسه هوا خودرو است. سرویس نادرست سیستم ایربگ می تواند منجر به باز شدن تصادفی کیسه هوا و یا آسیب به سیستم کیسه هوا شود.

برای تعمیر بوق خودرو ابتدا بایستی سراغ جعبه فیوز رفت و رله و فیوز را تست کرد که سالم باشند، چرا که عمده مشکلات بوق خودرو به این عوامل مربوط می شود.

تیم کاراک تشخیص و تعمیر بوق را به صورت تخصصی ارائه می‌دهد. تماس با یک متخصص می تواند باعث صرفه جویی در وقت، پول و ناامیدی شما شود. در صورت نیاز، مکانیک های ما می توانند فیوز، رله، سوئیچ یا بوق شما را تعویض کنند تا بتوانید با خیال راحت در جاده قدم بزنید.

بوق خودرو چگونه کار می کند ؟

بوق ماشین شما یک مدار الکتریکی ساده است که شبیه صدای زنگ در است. بعضی از سوییچ‌ها، که معمولاً جایی در فرمان قرار دارند، مدار بوق را فعال می‌کنند. مدار معمولی بوق خودرو، سوئیچ یا دکمه‌ی بوق زیر دست راننده به رله‌ای وصل می‌شود. رله‌ی (Relay) بوق به سه بخش کلید بوق، قطب مثبت باتری و قطعه‌ی اصلی بوق متصل است. وقتی راننده بوق را فعال می‌کند، رله به بوق، برق لازم را انتقال می‌دهد. چنین فرایندی ممکن است باعث ایجاد عیوب یا مشکلات احتمالی در کلید بوق، رله‌ی بوق، قطعات بوق و سیم‌کشی می‌شود. وقتی یکی از این موارد معیوب شوند، سیستم، به‌درستی کار نمی‌کند.

چه دلایلی باعث از کار افتادن بوق خودرو می شود ؟

مشکل در سیستم بوق خودرو معمولاً می تواند در یکی از قطعات در مسیر مدار الکتریکی که جریان را به بوق می فرستد، ایجاد شود. از موارد دیگری که باعث کار نکردن بوق خودرو می شود ، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • فیوز : این محتمل ترین دلیل برای کار نکردن بوق است. مانند بسیاری از سیستم های برقی ماشین شما، مدار بوق دارای فیوز است. این فیوز در صورتی که مدار آن بیش از حد بار شود، قطع شود یا مشکل دیگری داشته باشد منفجر می شود. فیوز اساساً “عمر” خود را می دهد تا از آسیب جدی به سیستم بوق جلوگیری کند.

 

  • رله : رله سیستم بوق نیز در جعبه فیوز یافت می شود. رله بوق، انتقال نیرو به خود بوق را کنترل می کند. رله بد از عملکرد صحیح بوق جلوگیری می کند. اگر رله خراب باشد، ممکن است هنگامی که می خواهید بوق بزنید، صدای کلیک از رله شنیده شود.

 

علت بوق خودرو یکسره

 

  • بوق : بوق که در جلوی خودرو قرار دارد در معرض عناصر مختلفی قرار دارد و می تواند در اثر برف، یخ، نمک جاده و ضربه با زباله های کنار جاده آسیب ببیند. هنگامی که می خواهید از بوق استفاده کنید، ممکن است صدایی نشنوید، صدایی با قدرت کمتر، یا حتی صدای کلیک از خود بوق.

 

  • سوئیچ بوق : سوئیچ بوق شما معمولا در قسمت مرکزی فرمان خودرو شما قرار دارد. با فشار دادن سوئیچ مدار بوق بسته می شود و برق به بوق ارسال می شود و آن را فعال می کند. خبر بد این است که کیسه هوای سمت راننده شما نیز در آن قسمت قرار دارد، بنابراین تعمیرات کاملاً مکانیکی است. ایربگ چیزی نیست که شما خود را در مقابل آن قرار دهید!

 

  • سیم کشی : حتی اگر همه اجزای بالا در شکل خوبی باشند، مشکل سیم کشی می تواند مانع از عملکرد صحیح بوق شما شود. سیم‌کشی مدار بوق ممکن است به دلیل خوردگی، شل بودن اتصال، سیم شکسته، اتصال کوتاه به دلیل فرسودگی عایق یا اتصال زمین بد معیوب باشد. مکانیک شما می تواند علت دقیق را ردیابی کند، هر گونه ایراد در سیم کشی را تعمیر کند و بوق شما را به حالت عادی بازگرداند.

 

پس از عیب یابی خودرو توسط کارشناسان مربوطه مشخص می شود که علت خرابی از یک فیوز ساده است یا رله خراب ، در صورتی که علت خرابی بوق خودرو هیچ کدام از موارد گفته شده نباشد، نیاز به افرادی است که دارای دانش عمیق عیب یابی الکتریکی خودرو داشته باشند.

آیا می توانم با بوق معیوب رانندگی کنم؟

از نظر فنی، ماشین شما همچنان بدون بوق حرکت می کند ، می‌ایستد و می‌چرخد. اما وقتی نوبت به هشدار دادن به دیگران در مورد یک موقعیت خطرناک می رسد، بدون بوق کاری نمی توانید انجام دهید. برای ایمنی شما و اطرافیانتان، داشتن بوقی که به درستی کار می کند ضروری است. مهندسین مرکز کاراک می توانند بوق شما را به صورت حرفه ای تعمیر کنند.

 

دلایل خرابی بوق خودرو

تعمیر بوق خودرو به صورت تخصصی در تعمیرگاه برق خودرو کاراک

همانطور که در این مقاله ذکر کردیم دلایل بسیاری وجود دارد که باعث می شود بوق خودرو شما خراب شود و به درستی کار نکند. در صورتی که با مشکلاتی اعم از بوقی که صدایش قطع نمی شود ، کم و زیاد شدن صدای بوق ، قطع شدن بوق مواجه شدید ، می توانید به تعمیرگاه تخصصی برق خودرو مراجعه کنید. کارشناسان این مرکز در اسرع وقت شما را پذیرش می کنند و پس از عیب یابی دقیق و اعلام هزینه به شما در صورت رضایت ، کار شما آغاز می شود.

تعمیر بوق خودروهای خارجی به نسبت خودروهای داخلی از پیچیدگی بیشتری برخوردار است و توصیه ما به شما اینست که حتما به یک تعمیرگاه مجاز و تخصصی مراجعه نمایید. در صورتی بدست افراد کارنابلد بسپارید ممکن است مشکلی در سیمکشی ایجاد شود که هزینه بیشتری برای شما داشته باشد.

 

فرم درخواست تعمیرات برق خودرو

برای تعمیر ecu خودروهای داخلی و خارجی میتوانید با شماره های 02177438544 و 09128079698 تماس حاصل بفرمایید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *