دسته‌بندی نشده

تعمیر آب پاش شیشه شور خودرو | کاراک

تعمیرگاه خودرو کاراک

تمامی خودروها به سیستمی مجهز هستند و آن آب پاش و شیشه شوی خودرو نام دارد. بسیاری از رانندگان قدر این قطعه با‌ ارزش را نمی‌دانند، تا زمانی که باران ببارد و یا شیشه خودرو آنقدر کثیف شود که دیگر جایی را نبینند. اگر در این شرایط قرار گرفتید و هرچه اهرم مربوط به آبپاش را فشردید، آب‌پاش برف پاک‌کن به درستی کار نکرد، چه باید کنید؟

ممکن است به دلایل مختلف آب پاش برف‌پاک‌کن گرفته شود و داخل آن را رسوب بگیرد. این دلایل می‌تواند استفاده از آب شیر معمولی برای مخرن شیشه شور باشد و یا استفاده نکردن از آب پاش به مدت زیاد. در هر صورت تعمیر آب پاش شیشه‌شور خودرو از جمله خدمات شایعی است که در تعمیرگاه خودرو کاراک انجام می شود.

 

تعمیر آب پاش شیشه شور خودرو

تعمیر آب پاش شیشه شور خودرو

 

آب پاش شیشه شور خودرو چگونه کار می کند؟

شیشه شور به سادگی کار می کند. اجزای آن را یک موتور الکتریکی، گیربکسی کوچک، یک بازو و یا همان تیغه برف پاک کن تشکیل می دهند. تمام این قطعات در کنار هم حرکت رفت و برگشتی را سبب می شوند که به واسطه آن، شیشه خودرو تمیز می گردد.

همانطور که ذکر کردیم آب پاش شیشه شور خودرو ، از آن دسته قطعات بسیار ضروری در اتومبیل است که ما به کمک آن می‌توانیم شیشه­‌های تمیز و شسته شده­‌ای داشته باشیم.امروزه شیشه شور خودروهای جدید از نیروی برقی به همراه مخزن آب برخوردارند و در حین انجام پاک کردن شیشه‌ها از آب برای از بین بردن هرگونه گرد و غبار یا … برای تمیزتر شدن آن استفاده می‌شود. برف پاک‌کن به سادگی کار می‌کند. اجزای آن را یک موتور الکتریکی، گیربکسی کوچک، یک بازو و یا همان تیغه برف پاک‌کن تشکیل می‌دهند. تمام این‌ قطعات در کنار هم حرکت رفت و برگشتی را سبب می‌شوند که به واسطه آن، شیشه خودرو تمیز می‌گردد.

قطعات تشکیل دهنده آب پاش خودرو

آب‌پاش برف پاک‌کن خودرو سیستمی ساده دارد؛ که از چهار قطعه تشکیل شده است :

سوئیچ

ماژول کنترل

موتور 

پمپ 

دلایل کار نکردن آب پاش خودرو 

دلایل مختلفی موجب گرفتگی آب پاش برف پاک کن خودرو می‌شود از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

خالی بودن مخزن آب پاش شیشه شور خودرو

اگر منبع آب پاش خالی باشد هرچقدر دکمه آب پاش را فشار دهید هیچ‌گونه آبی روی شیشه اسپری نخواهد شد.

نشتی شلنگ مخزن و یا قطع شدن آن

شلنگ‌ها و اتصالات ممکن است در جایی قطع شده و یا نشتی پیدا کرده باشند. در این صورت می‌بایست شلنگ را تعویض کرد تا بتوان از شیشه شور خودرو استفاده کرد. حتی خوب است مخزن را نیز مورد بررسی قرار داد؛ گاهی نشتی از خود مخزن شیشه شور است و شما می‌بایست آن را تعویض نمایید.

مسدود شدن سوراخ‌های دهانه آب پاش شیشه شور

اگر از پر بودن مخزن آب پاش مطمئن هستید اما باز هم آب پاش کار نکرد، باید سوراخ‌های دهانه آب پاش را بررسی کنید، چرا که اغلب اوقات رسوب باعث کیپ شدن آنها می‌شود و این انسداد باعث عدم کارکرد صحیح آب پاش می‌شود.

مایع شیشه شوی داخل آب پاش یخ زده باشد

اگر هوای بیرون سرد باشد، احتمال این وجود دارد که مایع درون مخزن، یخ زده باشد که این با کاهش دما رخ می‌دهد. در این حالت ممکن است چند ساعت طول بکشد تا مایع درون مخزن دوباره ذوب شود. بنابراین بهتر است از شیشه شورهای مرغوب استفاده کنید، چرا که این مایعات نه تنها در مخزن بلکه درون شیلنگ و سایر مسیرها نیز ممکن است یخ بزند که این به خودرو شما آسیب وارد می‌کند.

 

تعمیرگاه خودرو کاراک | تعمیر آبپاش شیشه شوی خودرو

تعمیر شیشه شور خودرو

 

نحوه نگهداری از آب پاش خودرو

همواره هزینه و مشکلات، نگهداری درست و صحیح وسایل در مقابل تعمیر و سرویس آنان کمتر است. برای نگهداری صحیح از آب پاش شیشه شور خودرو در ابتدا همیشه باید هوشیار باشید تا مخزن آن هیچ وقت خالی نباشد زیرا گرمای موتور توسط مخزن جذب شده و منجر به گرمادیدگی و کاهش عمر آن می‌شود.

همچنین استفاده از آب شهری باعث ایجاد رسوب و گرفتگی در مخزن و شلنگ آب پاش شیشه شور خودرو می‌شود. حتما هر چند وقت یک بار مخزن را تمیز کنید تا رسوب‌های موجود از ظرف خارج شوند.

همان­طور که گفته شد کار نکردن آب پاش شیشه شور خودرو از دلایل کوچکی ناشی می‌شود که با رسیدگی به موقع، به آسانی و با هزینه کم قابل حل است. در صورتیکه آب پاش شیشه شور خودرو  شما دچار مشکل شده باشد، شما می­‌توانید با کمک متخصصان شرکت کاراک در اسرع وقت مشکل خود را حل نمایید.

تعمیر آب پاش شیشه شور خودرو

با توجه به آنچه گفته شد سیستم آب پاش شیشه خودرو از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست و قطعات تشکیل دهنده آن هم نسبتا ساده هستن. خرابی های آب پاش شیشه شور خودرو نسبتا شایع هستن و در عین حال برای تعمیر آب پاش شیشه شور خودرو هزینه و زمان به صرفه ای، صرف می شود.

 

جهت اطلاع از هزینه و رزرو نوبت برای تعمیرات آبپاش شیشه شور خودرو با شماره های 09193035101 و 02177438544 تماس حاصل فرمایید. همچنین با پر کردن فرم زیر کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *