باطری سازی خودرو, تعمیرگاه برق خودرو

تعمیرگاه برق خودرو سایپا | باطری سازی تخصصی سایپا + فیلم

باطری سازی تخصصی سایپا

شرکت خودروسازی سایپا یکی از شرکت‌های بزرگ تولید خودرو در ایران است. این شرکت، فعالیت خود را پیش از انقلاب اسلامی آغاز کرده‌است و با گذشت بیش از 5 دهه، همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این شرکت در طول این مدت با شرکت‌هایی همچون سیتروئن و رنو همکاری داشته و محصولات متنوعی را به عموم عرضه کرده‌است.

وسایل نقلیه، ماشین‌های پیچیده‌ای هستند که بسیاری از ما برای حمل و نقل به راحتی به آنها اعتماد می‌کنیم. وقتی یک وسیله نقلیه خراب می‌شود همه افراد در جاده در خطر هستند. حتی یک نقص جزئی در وسیله نقلیه می‌تواند عواقبی داشته باشد که زندگی راننده را تغییر دهد و خسارت‌های ویرانگری برای افراد و خانواده‌ها ایجاد کند.

متاسفانه خودروهای ایرانی از لحاظ کیفیت و سطح ایمنی با خودروهایی که در سطح جهان در حال تولید و مصرف هستند بسیار در سطح پایینی قرار دارد. پیرامون کیفیت پایین قطعات داخل کابین خودروهای ایرانی بارها شنیده ایم و در این مقاله قصد نداریم پیرامون این مسائل بپردازیم. از مهمترین مزایای خودروهای تولید داخل می توانیم به در دسترس بودن قطعات و لوازم یدکی آن اشاره کرد.

مطالبی که خواهید خواند :

 

 

تعمیرگاه برق خودرو کاراک

تعمیرات برقی خودرو

 

فیلم باتری سازی شاهین در تعمیرگاه خودرو کاراک

 

تعمیرگاه تخصصی برق خودرو های سایپا

مجموعه ای از سیستم های الکتریکی و الکترونیکی که انرژی مورد نیاز خودرو سایپا را تامین می کنند، اساس سیم کشی خودرو را تشکیل می دهند. سیستم برق خودرو، بسیار گسترده و حیاتی برای انجام بخش اعظم وظایف هر خودرو می باشد. این سیستم شامل سیستم های زیر مجموعه بسیار زیادی است که هرکدام وظایف خاصی دارند و به صورت مکمل با دیگر سیستم های برقی یا غیربرقی خودرو کار می کنند.

کارکرد دقیق همه این سیستم ها در مجموع موجب می شود تا انرژی ذخیره شده شیمیایی به صورت انرژی الکتریکی به دیگر قطعات برسد. هرگونه عیب و ایراد در این مجموعه موجب از دست رفتن عملکرد قطعات فنی خودرو می شود. در بسیاری از خودرو های امروزی می توان رد پای سیم کشی برق خودرو را دید.

برق خودرو زیر مجموعه ای از کابین خودرو است و یکی از سیستم های نسبتاً پیچیده اتومبیل می باشد. این سیستم هر روز در حال پیشرفت است و به طبع پیچیده تر می شود. باطری خودروهای سایپا قلب تپنده آن به شمار می رود و با استفاده از این امکان خودرو شما روشن می شود.

 

مشکلات شایع برقی خودرو سایپا | تعمیرگاه برق خودرو کاراک

خودروهای مدرن امروزی به عملکرد صحیح سیستم‌های برقی خود بسیار متکی هستند. دینام، باتری و دیگر وسایل برقی موجود در خودرو بیشتر عملکردهای خودرو را کنترل می‌کنند و اگر یکی از این قطعات به‌درستی کار نکند، خودرو از کار می‌افتد. متأسفانه در بیشتر مواقع ممکن است زود متوجه وجود اشکال در سیستم برق خودرو نشوید و در بدترین زمان و مکان در راه بمانید. بنابراین بهترین کار برای پیشگیری از بروز این وضعیت، بررسی مرتب سیستم برق خودرو و تشخیص علائم خرابی احتمالی آنهاست.

خرابی برق ماشین یکی از مشکلات رایج و جدی برای هر خودرویی می باشد، اگر برای سیستم برق خودرو مشکلی پیش آید، خودروی شما دچار مشکل جدی خواهد شد. از نشانه های مشکل در سیستم برق خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد :

موتور درست استارت نمی‌زند

موتور خودروسایپا  برای استارت‌زدن و روشن‌شدن به نیروی برق نیاز دارد. وقتی سوئیچ خودرو را در جای خود می‌چرخانید، باتری دست‌به‌کار شده و با استفاده از شمع در سیلندر، جرقه می‌زند و سوخت خودرو را مشتعل می‌کند که در نتیجه آن موتور روشن می‌شود. اما اگر موتور به‌درستی استارت نزد و روشن نشد، می‌تواند علامت خرابی باتری، دینام یا یک مشکل برقی در جایی غیر از قسمت موتور باشد. دینام باید در کنار باتری خودرو کار کند تا سیستم برقی خودرو همیشه شارژ باقی بماند. دینامی که خراب باشد مسلما اثر بدی روی عملکرد خودرو می‌گذارد.

وقتی سوئیچ را در جای خود چرخاندید و صرفا صدای «تق‌تق» شنیدید و خودرو استارت نزد، به این معنی است که جریان برق کافی در سیستم برقی خودرو وجود ندارد که موتور را روشن کند. این مشکل معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که باتری خراب یا تخلیه و دشارژ شده باشد. البته احتمال دارد که دکمه استارت خودرو خراب شده باشد.

موتور استارتر باید به محض استارت‌زدن، موتور خودرو را روشن کند تا همه چیز درست پیش رود. وقتی استارت زده می‌شود موتور استارت باید به موتور خودرو اجازه دهد تا هوا را به درون خود بکشد. اگر هنگام استارت‌زدن، صدای «سایش» شنیدید، این به‌معنای خرابی استارتر یا دنده رینگی چرخ‌ لنگر خودروست.

باتری خودرو دچار مشکل شده است

اگر باتری خودروی شما دچار مشکلی شده است، آن را بدون بررسی سیستم برقی خودرو تعویض نکنید. بیشتر باتری‌های خودرو حدود پنج سال – در آب‌وهوای گرم کمتر – کار می‌کنند. بنابراین امکان دارد دینام خودرو یا بخش دیگری از سیستم خودکار برقی خودرو دچار مشکل شده باشد. از طرفی باتری وقتی خراب شود یا از کار بیفتد، موتور خودرو روشن نمی‌شود.

اگر فکر می‌کنید، باتری خودرو سایپا کار نمی‌کند، ابتدا سیم‌های باتری را بررسی کنید. شاید سیم‌ها فرسوده شده باشد. در واقع سیم‌های باتری نیروی برق را به سیستم‌های برقی خودرو منتقل می‌کنند. بنابراین آنها باید سالم و بدون قطعی باشند. اما اگر سیم‌ها سالم بودند و باتری همچنان کار نمی‌کرد، باتری را به تعمیرگاه برق خودرو کاراک ببرید تا در آنجا صحت یا خرابی آن را بررسی کنند.

 

فیلم باطری سازی کوییک در تعمیرگاه خودرو کاراک

 

 

 

 

چراغ‌های جلو و چراغ‌های دیگر خودرو درست کار نمی‌کنند

چراغ‌های جلوی خودرو سایپا از مهم‌ترین چراغ‌هایی هستند که سیستم برق خودرویتان آنها را کنترل می‌کند. روشن نگه‌داشتن چراغ‌های جلو، راهنما و چراغ‌های ترمز، ایمنی شما را در جاده حفظ می‌کند و لامپ‌های اتاق خودرو به شما کمک می‌کنند که در تاریکی شب آن چه را نیاز دارید ببینید.

اگر سیستم برق خودرویتان خراب شده باشد، چراغ‌های خودرویتان ضعیف و کم‌نور می‌شوند. کم‌نوری چراغ‌ها نشان‌دهنده این است که آنها درست شارژ نمی‌شوند و ولتاژ برق موجود در سیستم برق خودرو پایین و کم است. در این حالت احتمال دارد خرابی باتری، شل و فرسوده‌شدن سیم‌ها یا خرابی دینام موجب این وضعیت شده باشد.

وضعیت نور چراغ‌های داشبورد خودرو را بررسی کنید. اگر نور این بخش کم‌سو شده بود، به این معناست که سیستم برق خودرو سایپا دچار مشکلی جزئی یا مهمی شده است و خودرویتان را باید نزد متخصص سیستم برق خودرو ببرید.

فیوزهای خودرو دائم می‌سوزد

جعبه فیوز خودرو سایپا برای پیشگیری از تولید ولتاژ بسیار بالا و ایجاد مدار کوتاه در خودرو تعبیه شده است. در واقع وقتی بار اضافی در باتری و دینام خودرو تولید شود، فیوز با قطع جریان برق جلوی صدمه به دستگاه‌های برقی خودرو را می‌گیرد.

گاهی ‌اوقات برخی از فیوزهای خودرو بدون دلیل خاصی می‌سوزند. در این مواقع فقط با تعویض فیوز سوخته با جدید آن، مشکل حل می‌شود. اما اگر فیوزهای خودرو مرتب می‌سوزد، پس سیستم برق خودرو دچار مشکل شده است. حرارت بیش از حد موجب ذوب فیوزها و در نتیجه اختلال در سیستم برق‌رسانی خودرو  می‌شود. بعضی مواقع سوختن فیوز نشان از وجود مشکل بزرگ‌تری در سیستم برق خودرو دارد. بنابراین در این مواقع باید سیستم برق خودرو را نزد متخصص برق خودرو ببرید تا مشکل اصلی را بیابد. مجموعه خدمات خودرویی کاراک دارای متخصصین حرفه ای و با تجربه در زمینه تعمیرات برقی سایپا می باشد.

بوی سوختگی به مشام‌  می‌رسد

اگر موقع رانندگی بوی سوختگی به مشام‌تان خورد توقف کنید. این بو نشانه قطعی خرابی سیستم برق خودرویتان است یا مدار کوتاه در این سیستم رخ داده است. بوی سوختگی به‌ویژه اگر همراه با کم‌سوشدن چراغ‌ها، سوختگی فیوز و مشکلاتی در استارت‌زدن خودرو همراه شود، مسلما سیستم برق خودرو اشکال پیدا کرده است. در این گونه مواقع باید خودرویتان را با کمک یک خودروی یدک‌کش به تعمیرگاه برق خودرو کاراک ببرید تا صدمه بیشتری به سیستم برق خودرویتان وارد نشود.

 

فیلم باتری سازی تیبا در تعمیرگاه خودرو کاراک

 

 

تعمیرگاه باطری سازی خودرو سایپا + فیلم

برای ارائه خدمات باتری سازی سایپا بایستی از افرادی مجرب که در این زمینه تخصص کافی دارند ، استفاده کرد. بدیهی است که هر چه آپشن ها و امکانات خودرو بیشتر باشد ، سیم کشی و برق رسانی خودرو از پیچیدگی بیشتری برخوردار می شود، پس لازم است که خدمات باطری سازی اینگونه خودروها بدست افراد حرفه ای و متخصص سپرده شود.

در باتری سازی خودرو کاراک ، خدمات مربوط به باتری سازی خودرو سایپا توسط مهندسین مجرب و برق کار های تحصیل کرده انجام می گیرد و تمام خدمات خودرویی سایپا همراه با ضمانت و گارانتی انجام میگیرد. این مجموعه خودرویی کاراک تمام تلاش خود را در جهت رضایت مشتریان انجام می دهد و تمام سعی خود را می کند که از قطعات برند و معتبر برای خودروهای سایپا استفاده کنند. متاسفانه باطری سازی های زیادی وجود دارند که صرفا جهت سود بیشتر با به کار بردن قطعات استفاده شده و یا قطعات ارزان قیمت ، از اعتماد مشتریان سو استفاده کرده و باعث می شوند صاحبان خودرو در مدت زمان کوتاهی متحمل هزینه های بیشتری شوند.

انواع خودروهای سایپا که در بازار ایران وجود دارد و در تعمیرگاه باتری سازی خودرو کاراک برای آنها خدمات تخصصی ارائه می شود به شرح زیر می باشند :

  • باطری سازی کوییک
  • باطری سازی تیبا
  • باطری سازی پراید
  • باطری سازی ساینا
  • باتری سازی شاهین
  • باتری سازی سراتو
  • باتری سازی سایپا
  • باتری سازی تیبا 2
  • باطری سازی کوییک آر

اهمیت باطری خودرو

اهمیت باتری خودرو به قدری زیاد می باشد که یکی از اجزای حیاتی خودرو محسوب می شود و بدون آن خودرو به هیچ وجه قابل استفاده نخواهد بود.

خودرو برای راه اندازی سیستم خود به یک نیروی برق نیاز دارد که این نیرو توسط باتری تامین می شود و پس از هر بار روشن شدن خودرو، باتری شروع به شارژ کردن می کند. باتری های خودرو با یک دیگر تفاوت دارد و هر خودرویی با توجه به میزان مصرف خود، باتری مخصوص خود را دارد و در زمان تعویض باتری خودرو باید از همان نوع باتری فابریک استفاده کرد. اگر به خوبی از باتری مراقبت نمایید و به اندازه با آن کار کنید می توانید تا سال های زیادی از آن استفاده کنید و نیازی به تعویض یا تعمیر آن نمی باشد.

 

 

فیلم باطری سازی ساینا در تعمیرگاه خودرو کاراک

 

 

 

تعمیرگاه تخصصی باطری سازی کاراک ، انواع خدمات مربوط به خودروی سایپا را به صورت تخصصی و تضمینی به شما ارائه می دهد. از جمله خدماتی که این مرکز برای باطری سازی سایپا ارائه می کند ، شامل موارد زیر است :

  • تعویض یا تعمیر دینام خودرو سایپا
  • تعویض تسمه دینام کوییک
  • تعمیر برف پاک کن و موتور برف پاک کن سایپا
  • تعمیر چراغ های خودروی سایپا
  • تعویض باطری خودرو ساینا
  • انجام باطری به باطری تیبا
  • تعمیر دزدگیر خودرو کوییک
  • تعمیر شیشه بالابر سایپا
  • تعویض وایر و شمع های خودرو سایپا
  • سیم کشی خودرو سایپا
  • و …. 

نکاتی برای مراقبت از باطری خودرو سایپا

  • رادیو را روشن نگذارید هنگامی که خودرو کار نمی کند، رادیو می تواند به سرعت باطری را تخلیه کند.
  • چراغ ها را روشن نگذارید هر بار که از وسیله نقلیه خود خارج می شوید، اطمینان حاصل کنید که چراغ های جلو و چراغ های داخلی خاموش هستند.
  • حواستان به آب و هوا باشد. هوای سرد یا مرطوب می تواند پایانه های باتری را خورده یا باعث روشن نشدن باتری شود.
  • هر از گاهی کاپوت را باز کنید. برای بررسی وضعیت باتری این کار را انجام دهید. اغلب ممکن است در اطراف کانکتورها خوردگی ایجاد شود و باعث اختلال در عملکرد این قطعه شود.

 

برای اطلاع از هزینه های باطری سازی خودرو سایپا و نیز رزرو نوبت فرم زیر را پر کنید و یا با شماره های 09128079698 و 02133176043 تماس بگیرید.

 

باطری سازی خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *