باتری سازی خودرو جک, باطری سازی خودرو

تعمیرات برقی و باطری سازی خودرو جک | کاراک

باطری سازی جک

جک شرکتی است که در سال 1964 تاسیس شد و در ابتدا تنها به تولید کامیون های تجاری می پرداخت. جک از سال 2000 به تولید ون و شاسی بلند پرداخت و از سال 2007 با تایید دولت، به تولید خودروهای سواری پرداخت. جک همکاری هایی با شرکت هیوندای نیز دارد و بعضی از محصولات این شرکت را در چین تولید می کند. جک در ایران با شرکت کرمان موتور همکاری دارد و خودروهایی نظیر جک S5 یا جک J5 از این شرکت در ایران با توجه به قیمت خودرو و همچنین تنوع محصولات به موفقیت هایی در فروش دست پیدا کرده اند.

 

باطری سازی جک

باطری سازی خودروهای چینی

مطالبی که خواهید خواند :

 

.

مرکز تخصصی باتری سازی خودروهای جک

قطعات مصرفی این خودرو را کرمان موتور تأمین می‌کند. قیمت قطعات خودروهای جک در بین همتایان خودش تقریبا گران است. با این حال کیفیت این قطعات تا حدی خوب هست که تا مدت‌ها نیاز به تعویض نداشته باشند. به‌طورکلی به جز هزینه بیمه و سرویس‌های دوره‌ای، بیشترین هزینه‌ای که باید سالانه پرداخت کنید مربوط به تعویض لنت، روغن ترمز، روغن گیربکس و فیلترهاست. از جمله هزینه‌های دیگر که در دوره‌های طولانی‌تر اتفاق می‌افتند، می‌توان به تعویض لاستیک، باتری، شمع و نظایر آنها اشاره کرد.

در این بین وجود مرکزی که بتواند خدمات تخصصی و حرفه ای باطری سازی جک را همراه با ضمانت ارائه کند بسیار محدود و انگشت شمار هستند. برای اکثر ما پیش آمده است که پس از مراجعه به باتری سازی خودرو به دلیل خدمات با کیفیت پایین مجبور می شویم مجدد با پرداخت هزینه به یک مرکز دیگر مراجعه کنیم تا مشکل پیش آمده را برطرف کنیم و خیلی مواقع وقتی به همان مرکز قبلی مراجعه می کنیم ، کیفیت پایین خدمات خود را به گردن نمی گیرند و به قول گفتنی از بار مسئولیت شانه خالی می کنند.

خوشبختانه باطری سازی کاراک در شرق تهران توانسته است با ارائه خدمات باطری سازی خودرو جک به صورت تضمینی و توسط افراد متخصص رضایت مشتریان زیادی را به خود جلب نماید و همواره تمام سعی و تلاش خود را در جهت کسب رضایت مشتریان و ارائه خدمات با کیفیت خواهد کرد. در این مرکز قبل از ارائه خدمات مربوط به باتری سازی جک ، خودرو عیب یابی می شود و پس از اعلام هزینه به مشتریان و در صورتی که مشتریان از زمان و هزینه باطری سازی جک رضایت داشته باشند، استادکار اقدام به تعمیرات مربوطه خواهد کرد.

 

تعمیرات برقی جک در تعمیرگاه کاراک

یکی از پیچیده‌ترین بخش‌های خودروی جک ، برق خودرو است چرا که از فناوری های روز و قطعات و بخش های مختلف و متنوعی برخوردار است. برق خودرو تامین کننده انرژی لازم برای بسیاری از بخش های آن اعم از چراغ ها، بوق و غیره می‌باشد. یکی از بخش های بسیار مهم در هر خودرو سیستم برق و برق رسانی آن است که در این قسمت نقش اصلی را باتری ماشین به عهده دارد. اشتعال سوخت در موتور به وسیله ی سیستم برق خودرو صورت گرفته و اتومبیل توسط سیستم برق استارت خورده و روشن می شود. تمامی قسمتهای مهم اتومبیل به وسیله ی برقی کار می کند که توسط باتری ایجاد می شود بنابراین اگر برای سیستم برق خودرو مشکلی پیش آید، قطعا دچار مشکل جدی خواهد شد.

ما دارای حدود 15 سال سابقه کار و تجربه در زمینه مکانیکی، تعمیرات و عیب یابی خودروهای چینی در تعمیرگاه کاراک هستیم و به عنوان برق کار خودرو جک به نصب و تعمیر سیستم های الکتریکی و الکترونیکی خودروهای چینی میپردازیم.

انواع خودروهای جک که در بازار ایران وجود دارد و درتعمیرگاه باطری سازی خودرو کاراک برای آنها خدمات تخصصی ارائه می شود به شرح زیر می باشند :
  • باطری سازی جک S5
  • باطری سازی JAC J3 
  • باطری سازی جک J5
  • باطری سازی جک جی 5 اتوماتیک
  • باتری سازی جک S3
  • باتری سازی JAC J4
  • باتری سازی جک T8

 

تعمیر استارت جک

استارت خودرو جک از اصلی ترین قطعات برای روشن شدن خودرو است ، در صورتی که هر یک از این نشانه ها را مشاهده کردید ، برای رفع این مشکل به تعمیرگاه کاراک مراجعه نمایید :

      1. روشن نشدن خودرو پس از استارت
      2. ادامه استارت پس از روشن شدن خودرو
      3. صدای تق تق زمان استارت جک جی 5
      4. وجود مشکل در استارت خودرو به صورت متناوب

 

تعمیر دینام جک

دينام خودرو جک یکی از اجزای اصلی خودرو به حساب می آید که با استفاده از آن می توانید باتری خودرو را شارژ کنید و به این صورت همیشه سیستم برقی خودرو فعال می ماند. البته برای شارژ باتری نیاز نیست کاری انجام دهید و همینکه اتومبیل روشن باشد دینام به طور خودکار شارژ می شود. تعویض و تعمیر دینام خودرو جک یکی از کار هایی است که در صورت خرابی دینام انجام می شود تا بتوانید دوباره از آن استفاده کنید و خودروی شما بدون حرکت باقی نماند. اگر این قطعه از کار بیفتد تمام سیستم برقی اتومبیل از کار خواهد افتاد و اتومبیل روشن نمی شود و اگر روشن هم بشود تا یک مدت کوتاهی خاموش خواهد شد.

تعمیر دینام جک در کاراک بصورت تخصصی وبا ضمانت انجام می شود.

 

تعمیر سیم کشی داخل داشبورد jac 

سیم کشی خودرو جک یکی از مهمترین و تخصصی ترین  کارهایی می باشد که در تعمیر این خودرو صورت می گیرد .سیم کشی خودرو به تنهایی به قدری پیچیده می باشد که نمی توانید به تنهایی آن را درست کنید و می بایست به تعمیرگاه مراجعه کنید و از یک برقکار خودرو کمک بگیرید .

سیم کشی خودرو جک در زیر بدنه به صورتی طراحی شده که قابل مشاهده ی شما نیست و در صورت بروز مشکل در سیم کشی خودرو جک کار شما بسیار دشوار می شود چرا که بعضی اوقات همکاران متوجه ایراد کار نمی شوند و باید کامل عوض شود و از آنجایی ک سیستم بسیار پیچیده ای می باشد شما نمیتوانید به راحتی و در مدت کوتاه این مشکل را برطرف کنید و در بسیاری از مواقع مشکلات دیگری برای خودروی شما به وجود می آید.

 

تعمیرات سیم کشی JAC s5

 

تعمیر سیم کشی داخل موتور جک

ایراد در سیم کشی موتور خودرو جک معمولا با پخش بوی سیم سوخته و مشاهده دودهایی در همان نواحی ، نمایان می شود. ممکن است منبع اتصال کوتاه مشخص باشد ، مانند سیم کشی آویزان در زیر داشبورد. از طرف دیگر ، برای یافتن منبع مشکل ممکن است لازم باشد عیب یابی جدی انجام دهید. اتصال کوتاه هنگامی رخ می دهد که یک رسانا با انرژی یا قاب یا بدنه ماشین یا سیم دیگری را تماس داشته باشد.

اتصال کوتاه زمین معمولاً مقاومت کافی برای رساندن جریان لازم برای باد کردن فیوز را دارند. اگر اتصال کوتاه به مدار دیگری باشد ، ممکن است مواردی مانند چراغ گنبدی شکل را هنگام ضربه زدن به سیگنال ها روشن کند. ممکن است یک اتصال سیم یا اتصال چند ضلعی متصل شود ، که ناشی از گرمای آزاد شده از اتصال کوتاه یا مقاومت بالا است. علاوه بر این ، همه مشکلات سیم کشی، اتصال کوتاه نیستند: اتصالات باز و متناوب نیز می توانند مشکل زا باشند.

 

 

 

تعمیر سیم کشی انژکتور جک

انژکتور جک ، سوپاپ  برقی است که بنزین را به داخل سیلندرهای موتوری که مجهز به دریچه گاز یا سیستم تزریق سوخت چند پورت است، می پاشد. اگر سیم کشی انژکتورآسیب دیده باشد ، نمی تواند عملکرد مناسب خود را داشته باشد و بنزین به سیلندر خاصی نمی رسد. برای تعمیر سیم کشی انژکتور جک جی ، روی ما حساب کنید .

 

تعمیر سیم کشی چراغ های جک

چراغ های خودرو جک بخش مهمی هستند که نبود آن ها در شب می تواند باعث ایجاد تصادف های شدید شود. اما علل خرابی چراغ خودرو چیست؟  برای پیدا کردن مشکل چراغ خودرو باید عیب یابی کاملی بر روی آن انجام بشود که باید گفت روند عیب یابی بستگی به نوع خرابی که برای چراغ ایجاد شده است دارد. یکی از علل خرابی در چراغ های جک از کار افتادن چراغ جلوهای خودرو است که عمدتا علت این موضوع مشکلات الکتریکی جک هستند. گاهی هم به ناگهان یکی از چراغ ها دیگر روشن نمی شود این مشکل مربوط به سوختن لامپ موردنظر است.

 

تعمیر برف پاک کن جک

برف پاک کن خودرو جک ، قطعه‌ای مکانیکی و الکتریکی است که وظیفه آن تمیز کردن شیشه جلو اتومبیل، در روزهای بارانی و برفی است. روزهایی بارانی و برفی، به اهمیت وجود برف پاک کن بیشتر پی خواهید برد. این قطعه با پاک کردن شیشه جلوی خودرو، شما را از بروز تصادف در امان می‌دارد.

چنانچه تنها تعدادی از حالت‌های برف پاک کن از کار بیافتد مثلاً این قطعه در دور تند حرکت نکند احتمال دارد که عیب از موتور برف پاک کن و یا خراب شدن قطعه‌ای در ساختار تایمر باشد. برخی از ماشین‌ها برای روشن کردن دورهای تند و کند برف پاک کن به‌طور جداگانه‌ای مجهز به یک فیوز هستند‌ درصورتی‌که یکی از این فیوزها بسوزد سرعت برف پاک کن با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود. البته اختلالات دیگری مثل:

  • قطع ارتباط سیم‌های برف پاک کن
  • شل شدن اتصالات بدنه‌ها
  • خرابی کنتاکت های برف پاک کن

می‌تواند عملکرد برف پاک کن را با مشکلات جدی روبه‌رو سازد.

0

تعویض فیوز jac

فیوز خودرو ممکن است مهمتر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنید. بدون این قطعات جریان‌های الکتریکی بیش از حد ممکن است باعث گرم شدن و ذوب شدن سیم‌های خودروی شما شود. سایر قطعات الکتریکی نیز ممکن است آسیب ببینند. سیم‌های بارگذاری شده بیش از حد ممکن است مشتعل شده و باعث آتش سوزی خودرو شوند که می‌تواند به آسیب دیدن سرنشینان خودرو منتهی شود. فیوزها از جاری شدن جریان‌های الکتریکی قوی به سیم‌ها یا وسایلی که قادر به تحمل آنها نیستند جلوگیری می‌کند.

سوختن فیوز جک ممکن است به این معنی باشد که مشکل برق یا سیم کشی وجود دارد که باید فوراً اقدام به تعمیر و تعویض فیوز خودرو جک شود.

 

 

 

فیلم باطری سازی جک در تعمیرگاه خودرو کاراک

 
 
 

 

رفع مشکل کار نکردن فن جک jac

یکی از مهم‌ترین سیستم‌های موجود در هر خودرو، سیستم فن آن است. علت اهمیت فن خودرو جک به این دلیل است که موتور خودرو برای روشن کردن و به حرکت درآوردن ماشین باید مشتعل شود؛ این اشتعال باعث می‌شود که دمای موتور بالا برود. اگر این دما کاهش پیدا نکند، به سایر اجزای داخلی خودرو آسیب‌های شدیدی وارد می‌کند و مانع از ادامه حرکت آن می‌‌شود. فن ماشین وظیفه‌ی کاهش دمای موتور را بر عهده دارد. فن‌ها با انتقال هوای خنک بیرون به داخل، باعث کاهش دمای ماشین می‌شوند و به دلایل مختلفی می‌توانند از کار بیوفتند.

برای تعمیر مشکل کار نکردن فن ماشین جک ، باید با بررسی فیوزها شروع کرد. همچنین باید مطمئن شد که سطح مایع خنک کننده در بازه مناسبی قرار دارد. سپس باید کدهای خطا را با دستگاه دیاگ خواند و سیم ها را با مولتی متر اندازه گیری کرد.

 

تعمیر کولر و پر کردن گاز کولر جک

کولر خودرو یکی از مهمترین آپشن ها است که به صورت انبوه برای اتومبیل ها ساخته می شود، این قطعه در فصل تابستان کاربری بسیار زیادی دارد چرا که اکثر کسانی که در این فصل از اتومبیل استفاده میکنند به آن نیاز خواهند داشت و در مواقعی ممکن است که این قطعه خراب شود.

امروزه تعداد خودروهای وارداتی در کشور افزایش یافته و خرابی قطعات به خصوص کولر خودرو امری شایع و اجتناب نا پذیر است که اکثرا برای تمامی خودرو ها در مدت زمان های متغییر اتفاق میافتد کمپرسورهای جدید به دلیل نداشتن بوبین و کلاچ همیشه در مدار هستند و قطع و وصل انها با استفاده از شیر برقی که پشت کمپرسور وجود دارد انجام میشود به همین دلیل خرابی این مدل کمپرسورها بیشتر دیده میشود و مشکل اصلی کمیاب بودن قطعات این مدل خودروها میباشد.

 

نشت یابی کولر  جک

نشتی گاز کولر خودرو جک یکی از احتمالاتی است که در زمان کم شدن گاز مبرد به ذهن افراد می‌رسد. اگر برخی از علائم را در زمان کاهش میزان گاز کولر خودرو بررسی کنیم، می‌توانیم نسبت به این موضوع که کولر ماشین نشتی گاز دارد یا نه، اطمینان حاصل کرد. شارژ کردن گاز کولر از مواردی است که باید به آن توجه کنید و در زمان مناسب برای شارژ کردن آن اقدام کنید. در صورتی که با مشکل کم شدن گاز کولر و نشتی گاز خودرو جک  مواجه شدید، می توانید به باتری سازی و تعمیرات برقی کاراک مراجعه کنید.

 

تعمیر بخاری جک

گاهی اوقات بخاری خودرو اصلا روشن نمی‌شود و گاهی اوقات روشن می‌شود، ولی هوای دمیده‌شده به‌اندازه کافی گرم نیست. علل خرابی بخاری خودرو می‌تواند متفاوت باشد.

۱. مقدار مایع خنک‌کننده کم است

۲. هسته بخاری مسدود شده است

۳. ترموستات گیر کرده است

۴. درهای ترکیبی در بخش داخلی سیستم تهویه کار نمی‌کنند

۵. فیلترها کثیف هستند

 

تعمیر و تعویض رادیات بخاری جک

تعویض رادیاتور بخاری یکی از اقداماتی است که در صورت گرم نکردن بخاری خودرو باید انجام دهید. یکی از علائمی که نشان می‌دهد رادیاتور بخاری باید تعویض شود، وجود نشتی در سمت سرنشین خودرو است؛ یعنی درست در جایی که بخاری قرار دارد.

 

تعمیر دزدگیر جک

این روزها دزدگیر خودرو به عنوان یک سیستم امنیتی، بخش مهمی از خودرو به شمار می‌آید. این سیستم به دلایل مختلفی ممکن است دچار نقص شود و به درستی عمل نکند.

عمل نکردن ریموت دزدگیر ممکن است دلایلی مختلفی داشته باشد که شامل موارد زیر می باشد :

•    ضعیف بودن باتری‌ ریموت یا باتری خودرو

•    فاصله‌ی زیاد ریموت تا خودرو

•    تداخل امواج رادیویی

•    ایراد در programming دزدگیر

•    اشکالات سیم‌کشی

 

تعمیرات برقی و دزدگیر جک

تعمیر برقی خودرو چینی

 

تعمیر کندی شیشه بالابر jac و تقویت آن

امروزه دیگر خبری از شیشه بالا بر های دستی نیست و شاید می توان گفت تما خودرو ها از شیشه بالابر های برقی استفاده می کنند که کار بالا بردن شیشه خودرو را به خوبی انجام می دهند و البته انجام آن را راحت تر و سریع تر مهیا کرده اند. با این حال مشکلات و خرابی های این مدل از شیشه بالا بر ها به مراتب بیشتر از نسخه های دستی است.

در اولین اقدام برای بررسی مشکل شیشه بالا بر باید به سراغ فیوز ها رفت. درواقع هر زمان که در خودروی خود بی دلیل با مشکلات برقی مواجه می شوید و قطعه برقی از خودروی شما از کار می افتد شما باید بررسی کردن فیوز ها را زیر نظر داشته باشید.

برای چک کردن و یا احیانا تقویت و یا روان کردن موتور و یا بهتر است بگوییم برای دسترسی به موتور باید تودری ها را باز کرده تا بتوانید به موتور های بالابر شیشه ها دسترسی پیدا کنید. برای باز کردن این قاب ها یا با پیچ ها مواجه هستید و یا با گیره های پنهان و یا شاید هم هر دو. با این حال پیدا کردن این پیچ ها و گیره ها کار سختی است که بایستی به تعمیرگاه تخصصی برق خودرو چینی مراجعه کنید.

 

تعمیر برق دزدی جک

مقدار طبیعی تخلیه باتری برای اتومبیل‌های جدید بین ۵۰ تا ۸۵ میلی‌آمپر و در خودروهای قدیمی‌تر کمتر از ۵۰ میلی‌آمپر است. هر مقدار بیشتر از این برق دزدی به شمار می‌رود و مکانیک باید آن را بررسی کند. برق دزدی می‌تواند به دلیل وجود اشکال در سیستم الکتریکی ماشین از جمله کویل و وایر شمع باشد. کویل نوعی سیم‌پیچ القایی است که در سیستم احتراق خودرو، برای تولید جریان برق با ولتاژ بالا و کمک به جرقه زدن شمع به کار می‌رود. وظیفه انتقال این برق از کویل به سر شمع، به عهده وایر شمع است.

برق دزدی ماشین ممکن است به دلایل زیادی رخ دهد. بهتر است اگر احتمال برق دزدی را می‌دهید خودرو را به مکانیک نشان دهید؛ بااین‌حال در برخی موارد ممکن است دلیل آن بسیار ساده باشد و خودتان بتوانید آن را رفع کنید. معمولا بیشترین احتمال برق دزدی ماشین از جانب رادیو، سیستم پخش خودرو، دزدگیر، کویل، وایرهای شمع و سیستم قفل مرکزی است.

 

تعمیر گاز نخوردن جک در آغاز و در حین حرکت

بی‌توجهی به علت گاز نخوردن ماشین برای مدت طولانی می‌تواند پیامدهای مخربی را برای سلامت خودرو به‌همراه داشته باشد و موجب بروز هزینه‌های تعمیر بالا شود؛ بنابراین در صورت مشاهده اولین نشانه‌ها لازم است کلیه قطعات دخیل در این امر را بررسی کرده و از صحت عملکرد هر یک اطمینان حاصل کنید.

اصطلاح گاز نخوردن ماشین به این معنی است که خودرو برای حرکت، شتاب کافی ندارد و هر چقدر پای شما پدال گاز را فشار می‌دهد، عکس العملی مناسب و سرعت مورد نظر را از خودرو شاهد نیستید.

علت گاز نخوردن ماشین‌های انژکتوری عبارتند از:

  • وجود مشکل در قطعه ECU
  • کثیف ‌شدن انژکتور خودرو
  • خرابی سنسور گاز
  • خرابی سنسور دور موتور
  • مشکل در مپ سنسور
  • خرابی سنسور پدال گاز و کلاچ

 

تعمیر دل دل کردن یا ریپ زدن جک

ریپ زدن خودرو به اصطلاحی گفته می شود که اتومبیل در آن مدام از حرکت بایستد و حرکت آن با مشکل دچار ود در این شرایط می بایست از سلامت خودرو مطمئن شوید. اتومبیل ها سیستم های پیچیده ای دارند و ریپ زدن آن ها هم دلایل مختلفی خواهد داشت و بنابر این می بایست با استفاده از بهترین مکانیک ها که در تعمیرگاه برق خودرو کاراک حاضر هستند، مراجعه کنید تا بتوانند این علت را پیدا کنند. علت ریپ زدن ماشین در شرایط مختلف به نوع اتومبیل هم بستگی دارد و گاهی اوقات اتومبیل هایی که دارای سیستم ضعیف تری هستند در شرایط دشوار به این مسئله دچار می شوند.

 

تعمیر بد کار کردن خودرو جک

سرعت دور آرام یک موتور اساسا سرعت چرخشی است که موتور به هنگامی که پدال گاز فشرده نشده است دارد. سرعت دور آرام موتور بر حسب دقیقه توسط چرخش میل لنگ اندازه گیری می‌شود. وقتی خودرو با سرعت هرزگردی در حال کار کردن است با اینکه قدرت لازم برای به کار انداختن قطعاتی مثل پمپ آب، آلترناتور و قدرت فرمان دادن خودرو را تولید می‌کند. اما قدرت لازم برای حرکت دادن خودرو را ندارد. سرعت درجا کار کردن یک خودرو سواری معمولا بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ دور بر دقیقه است. درجا کار کردن به صورت مناسب در یک خودرو نباید با لرزش همراه باشد.

بد کار کردن موتور جک و یا ریپ زدن موتور , همه ما تجربه این را داشته‌ایم که در حالت درجا و یا حتی در حین حرکت , موتور بسیار بد کار کند و دلیل آن را نمی‌دانستیم , فکر می‌کردیم ماشین در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته یا در کل خراب شده است . بدکار کردن خودرو جک دلایل مختلفی دارد که برخی از آنها شامل :

  1. خرابی شمع موتور و یا وایرها
  2. خرابی سوپاپ دود و یا سوخت ( گاز )
  3. عدم انتقال صحیح و کامل سوخت
  4. خرابی سنسور اکسیژن
  5. خرابی پیستون , شاتون و یاتاقان
  6. عدم وجود روغن کافی در کارتل موتور
 

تعمیر ایسیو خودرو جک

ECU وظیفه دارد تا خرابی هایی که در قسمت های مختلف اتومبیل اتفاق می افتد را به راننده گزارش دهد. اما گاهی اوقات ممکن است خود قطعه ECU دچار مشکل شده و خراب گردد. خراب شدن ECU می تواند مشکلات بسیاری را در خودرو به وجود آورد و حتی موجب حرکت نکردن خودرو نیز می گردد.

ECU خودرو دارای دو نوع حافظه است: دائم و موقت. تمامی اطلاعات مربوط به مشکلات به وجود آمده در خودرو، روی حافظه موقت ذخیره می شود. به خاطر بسپارید تا زمانی که ECU خودرو به برق متصل باشد، اطلاعات، روی حافظه موقت آن حفظ خواهد شد؛ در غیر این صورت، پس از گذشت کمتر از 20 دقیقه، اطلاعات پاک می شود.

پس توجه داشته باشید پس از روشن شدن چراغ چک، قسمت هایی مثل باتری و سر باتری خودرو را به هیچ وجه دستکاری نکنید.

یک ECU معیوب ممکن است باعث شود سوخت کافی به محفظه احتراق نرسد. این بدان معناست که وقتی روی پدال گاز پا می گذارید، ماشین شما به سادگی مانند گذشته شتاب نمی گیرد. حتی ممکن است برخی اوقات تکان بخورد و لرزش داشته باشد، به خصوص هنگام تلاش برای بالا رفتن از تپه ها، زمانی که وزن اضافی زیادی در ماشین وجود دارد یا زمانی که چیزی را بکسل می کنید. همچنین ممکن است به دلیل نداشتن سوخت کافی برای شرایط، با یک دور آرام مواجه شوید.

 

تعمیر ایربگ جک

برای مشاهده نمونه کارهای تعمیرات ایربگ خودرو جک روی لینک زیر کلیک کنید :

تعمیر ایربگ جک

 

تعویض شمع جک

شمع ها قطعات بسیار مهمی در موتورهای احتراق داخلی هستند و نقش حیاتی در عملکرد خودرو از زمان روشن شدن آن دارند. در صورتی که شمعی در خودرو وجود نداشته باشد قطعه ای هم برای آغاز احتراق سوخت در درون محفظه احتراق وجود نخواهد داشت.

شمع ها می توانند به دلایلی مختلفی از کار بیفتند. به طور کلی هر چیزی همانند روغنی شدن شمع یا دوده زدن آن که جریان برق را مختل می کند باعث ایجاد نقص عملکردی در شمع می شود.

یکی دیگر از دلایلی که باعث عدم عملکرد صحیح شمع جک می شود فاصله نامناسب در سر شمع است. همچنین شمع ها به مرور زمان فرسوده می شوند که این اتفاق ممکن است موجب افزایش فاصله بین الکترودهای سر شمع شود.

 

تعویض وایر جک

وایرشمع جک نیز مانند سایر قطعات اتومبیل جک یک قطعه مصرفی است که پس از مدتی دچار فرسودگی شده و عملکرد بهینه اولیه خود را از دست می‌دهد و باید تعویض شود. خراب شدن وایر شمع دارای برخی نشانه‌ها و علائمی است که در صورت مشاهده آنها باید سلامت این قطعه را چک کنید. رایج‌ترین نشانه‌های خرابی وایرشمع شامل موارد زیر است:

  • بد کار کردن موتور
  • سوخت ناقص و افزایش مصرف سوخت
  • بالا رفتن دمای موتور
  • لرزش و ریپ زدن موتور
  • ذوب شدن سر شمع‌ها
  • کاهش قدرت موتور
  • افزایش تولید دود از اگزوز ماشین

 

تعویض کوئل جک

کوئل جک از اجزای سیستم برقی خودرو است. کوئل در این سیستم وظیفه‌ تامین برق برای جرقه زدن و احتراق بنزین را دارد. در واقع خودروهای احتراق داخلی برای جرقه‌زنی و تولید انفجار و نیروی درون سیلندر به اختلاف پتانسیلی حدود ۷۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ ولت نیاز دارند. این اختلاف بسته به شرایط عادی، مواقعی که شمع ها کثیف هستند یا شرایط نامناسب سوخت تغییر می‌کند. حال اینکه اختلاف پتانسیل تولیدی باتری در خودرو های معمولی از حدود ۱۲ ولت فراتر نمی‌رود. حتی این رقم ممکن است تحت تاثیر عمر باتری یا برخی شرایط موثر دیگر کمتر نیز بشود. بر این اساس اختلاف پتانسیل تولیدی باتری نمی‌تواند ایجاد جرقه توسط شمع ها را ممکن سازد. کوئل کارایی خود را در این میان به رخ می‌کشد.

دلایل خرابی کویل جک

  • وصل کردن سر وایر به بدنه خودرو
  • گرمای زیاد
  • گذشت زمان
  • برق دزدی در خودرو
  • عملکرد ناصحیح باتری خودرو
  • استفاده از کویل بی کیفیت
  • کثیف بودن فیلتر هوا
  • تعویض نکردن وغن و لنت
  • بی توجهی به ایرادات برق خودرو

 

تعویض سوزن انژکتور جک

در گذشته عمل مخلوط شدن سوخت و هوا توسط کاربراتور انجام می شد اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودروسازی و صنایع وابسته به آن شکل جدید از سیستم سوخت رسانی به نام سیستم انژکتوری پدید آمد. ماهیت عملکرد سیستم کاربراتوری و سیستم انژکتوری تقریباً مشابه یکدیگر است اما با این تفاوت که در سیستم انژکتور، عمل مخلوط کردن سوخت و هوا با دقت و راندمان بالاتری انجام می شود و در نتیجه باعث کاهش مصرف سوخت و خروج آلاینده های کمتری از اگزوز خودرو می شود.

سوزن انژکتور وظیفه دارد تا سوخت را به صورت کاملاً پودری در داخل محفظه احتراق پاشش کند. پاشش بر روی سوپاپ هوا در زمان مکش انجام می شود که میزان پاشش توسط ECU بصورت زمانبندی صورت می پذیرد. هر چه ذرات بنزین توسط سوزن انژکتور ریزتر پاشش شوند ترکیب آنها با هوا بهتر خواهد بود و در نتیجه احتراق به صورت کامل تری انجام می پذیرد.

در صورت کارکرد نامناسب این قطعه کوچک، مثلاً: اگر تماماً گیر کنند یا کم بپاشند قدرت خودرو افت کرده و یا روشن نمی شود، ولی اگر قطعه معیوب باشد چراغ چک روشن میشود و اصطلاحاً خودرو ۳ کار می کند و اگر یکی یا چند تا کم بپاشند شتاب خودرو کاهش میابد که باید هر ۲۰ هزار کیلومتر سوزنها سرویس شوند.

 

تست سوزن انژکتور توسط دستگاه 

انژکتور یکی از بخش های بسیار مهم در هر خودرویی است که در سیستم سوخت رسانی خودرو و نوع کارکرد صحیح آن، نقشی حیاتی دارد. تست سوزن انژکتور جک به ما در تشخیص سلامت بودن و یا نبودن این قطعه کمک می کند. یکی از راحت ترین راه ها برای انجام این تست، استفاده از دستگاه اهم متر می باشد.

 

تعمیرگاه برقی خودرو چینی

تعمیرات تخصصی برقی خودرو

 

تعویض سنسور اکسیژن جک

سنسور اکسیژن نوعی دستگاه الکترونیکی است که برای اندازه‌گیری تناسب اکسیژن در یک مایع یا گاز استفاده می‌شود و به عبارت ساده‌تر مقدار اکسیژن موجود در گازهای خروجی از موتور را اندازه‌گیری می‌کند. در واقع سنسور اکسیژن اطلاعات لحظه‌ای در مورد اکسیژن سوخته‌نشده در اگزوز را به کامپیوتر ماشین ارسال می‌کند تا نسبت درست هوا به سوخت برای موتور ماشین تعیین شود و عملکرد مناسب موتور ماشین را تضمین می‌کند.

علائم خرابی سنسور اکسیژن جک

۱. کاهش عملکرد موتور

۲. روشن شدن چراغ چک خودرو

۳. افزایش مصرف سوخت

۴. افزایش آلایندگی اگزوز

۵. هشدار خرابی مدار گرمایشی ماشین

 

رفع خطا کاتالیزور جک

مبدل کاتالیست خودرو جک به کاهش مواد زیان‌آور در دود خروجی از اگزوز ازجمله مونوکسیدکربن، اکسیدهای نیتروژن و هیدروکربن‌ها کمک می‌کند. وقتی موتور روشن می‌شود، گازهای خروجی مبدل را گرم می‌کنند. بنابراین دمای کاتالیست کاملا بالا می‌رود. در نتیجه مواد مضر می‌سوزند و درصد آنها در دود خروجی کاهش می‌یابد.

بسیاری از شرکت‌های تولیدی ادعا می‌کنند که کاتالیست‌ها می‌توانند ۱۰۰هزار تا ۱۵۰هزار کیلومتر دوام بیاورند. این در حالی است که معمولا در واقعیت این طور نیست و کاتالیست‌ها خیلی زودتر از آنچه باید از کار می‌افتند. مخصوصا در کلان‌شهرها که دائما پشت ترافیک گیر می‌کنید.

کاتالیست خودرو جک درواقع نوعی فیلتر است و فیلتر باید مرتب تعویض یا تمیز شود. مخصوصا اگر سیستم احتراق درست عمل نکند، عمر کاتالیست کوتاه می‌شود.

برخی از دلایل خرابی کاتالیست عبارت‌اند از:

  • عملکرد بد سیستم احتراق
  • استفاده از سوخت با کیفیت پایین
  • کاتالیست بی‌کیفیت یا تقلبی
  • مسدود شدن مبدل با پسماندهای احتراق

 

دیاگ خودرو جک

به عیب یابی خودرو از طریق کامپیوتر و سیستم‌های دیاگ یا اصطلاحاً دستگاه‌های دیاگ، دیاگ خودرو گفته می‌شود. کلیت کار دستگاه دیاگ خودرو به طور ساده به این صورت است که هر مشکلی که در خودرو به وجود آید یک کد خطا یا ارور مربوط به آن مشکل در کامپیوتر خودرو درج می‌شود.

مواردی که با دیاگ خودرو جک قابل شناسایی است:

  • سرعت خودرو
  • دور موتور
  • گشتاور موتور
  • استپر موتور
  • سرعت فن موتور
  • دمای آب رادیاتور
  • ولتاژ باتری
  • ولتاژ و زاویه دریچه کولر
  • ولتار سنسور اکسیژن
  • درصد شیر برقی کنیستر
  • زمان شارژ کویل‌ها
  • وضعیت جعبه دنده
  • وضعیت سیستم تهویه
  • وضعیت سیستم کنترل آلودگی هوا
  • زمان و وضعیت پاشیدن سوخت از انژکتورها
  • فشار و دمای هوای ورود به منیفولد
  • وضعیت ترموستات ورودی کولر

 

رفع خطا دریچه گاز jac 

فارغ از نوع، تمامی دریچه گازها ساختار کلی ثابتی دارند. این ساختار شامل یک بدنه که به سبب داشتن مجاری مختلف هوزینگ نیز نامیده می‌شود ، یک محور و یک دریچه سوار شده ‌روی آن است. کورس حرکتی محور تمامی دریچه‌ گازها ۹۰ درجه یا ربع دایره است که در حالت زاویه صفر یا حداکثر، دریچه گاز تخت بوده و مسیر کاملا آزاد است و در حالت ۹۰ درجه یا حداقل، دریچه عملا مسیر را مسدود می‌کند. لازم به ذکر است که هیچگاه دریچه گاز نسبت به بدنه خود به صورت کامل آب‌بندی نمی‌شود بنابراین حتی در هنگامی که کاملا بسته است، مقدار جزئی هوا می‌تواند از آن عبور کند.

بدنه دریچه گاز بسته به طراحی منیفولد و اینتیک خودرو و مدل سیستم سوخت‌رسانی، مجراهای مختلفی می‌تواند داشته باشد و یا فاقد مجراهای جانبی بوده و صرفا یک لوله ساده باشد. همچنین اجزای جانبی نظیر غلاف سنسورهای دما و فشار، مجموعه گرمکن و … عموما ‌روی بدنه دریچه سوار می‌شود. برخی از خودروها می‌توانند چندین دریچه گاز داشته باشند که ‌روی یک بدنه دریچه گاز واحد سوار شده است.

 

رفع خطا مپ سنسور جک

خطای مپ سنسور جک خطایی است که در صورت وجود داشتن خطا، چراغ چک روشن میشود.دلیل خطای این سنسور می تواند یکی از موارد زیر باشد.

 

      • کثیف بودن سنسور مپ
      • خرابی سنسور
      • اشکال در سیمکشی خودرو  یا ecu

رفع خطا مپ سنسور جک ، از خدماتی است که در تعمیرگاه کاراک قابل ارائه می باشد.

 

رفع مشکل استپر موتور جک

استپر موتور جک یکی از قطعات مهم خودرو است که وظیفه مدیریت و تنظیم دور آرام (idle speed) موتور را به عهده دارد. این قطعه دور موتور را در حالتی که درجا کار می‌کند، در صورت لزوم افزایش یا کاهش می‌دهد. خرابی استپر خودرو جک درصورتی‌که نادیده گرفته شود، می‌تواند به اجزای موتور آسیب برساند.

دلایل خرابی استپر خودرو جک زیاد نیستند. ممکن است انژکتورهای سوخت کثیف باشند، رسوبات یا کربن روی آن تجمع کرده باشد، فیلترهای هوا مسدود شده یا شمع‌ها معیوب باشند. بااین‌حال رایج‌ترین دلیل خرابی استپر ماشین آلودگی آن به‌دلیل تجمع رسوبات و کربن است.

 

رفع مشکل سنسور دور موتور جک

سنسور دور موتور خودرو جک وظیفه محاسبه زمان جرقه، تنظیم دور آرام و تشخیص حالت موتور را بر عهده دارد. دیگر وظایف این سنسور عبارت است از: اعلام حرکت فلایویل به ECU که می‌تواند منجر به انجام استارت یا هل دادن خودرو در دنده شود.

نشانه های خرابی سنسور دور موتور

  • خودرو استارت می‌خورد ولی روشن نمی شود
  • نمایش نادرست دور موتور
  • قطع شدن پمپ بنزین زمانی که خودرو استارت می‌خورد
  • قبل از بالا رفتن دور موتور حالت کات آف ایجاد می‌شود
  • دور سنج به درستی کار نمی‌کند

 

رفع مشکل بد روشن شدن جک در اول صبح

برای تشخیص علت سخت روشن شدن خودرو جک حالتهای مختلف زیر را که با نشانه های متفاوتی همراه هستند در نظر می گیریم:

1: اگر موتور خودرو جک با استارت زیاد روشن شده و سپس دود سفید از اگزوز خارج می شود و موتور لرزش دارد احتمالاً علت آن ورود آب به فضای احتراق است که خرابی واشر سرسیلندر دلیل آن است. یکی دیگر از نشانه های آن ورود روغن به آب رادیاتور است.

2: اگر موتور پس از استارت زدن زیاد روشن شده و سپس دود سیاه از اگزوز خارج می شود علت زیاد بودن نسبت بنزین به هوا در فضای سیلندر است دلیل آن می تواند یا خرابی سنسور دمای موتور و یا نشتی بنزین از انژکتورها باشد.

3: اگر موتور جک دیر روشن شده و سپس دود آبی از اگزوز خارج شود علت نشتی روغن به محفظه احتراق است  و دلیل آن خرابی کاسه نمد سوپاپها می باشد.

4: اگر موتور دیر روشن شده و هیچ دودی از اگزوز خارج نمی شود دلیل آن می تواند نسبت کم بنزین به هوا در محفظه احتراق خطای سنسور دمای موتور ضعیف بودن جرقه شمع، خرابی شمع یا کوئل پایین بودن تراکم موتور به دلیل سفتی فیلر سوپاپها و یا نامرغوب بودن سوخت باشد.

5: گاهی تغییرات شدید آب و هوایی باعث می شود که موتور خودرو با استارت های مکرر روشن شود این موضوع به تنظیمات سیستم سوخت رسانی و تامین هوای موتور مربوط می شود زیرا ECU خودرو بر اساس تنظیمات قبلی این ترکیب را برای موتور فراهم می کند.

6: نوع روغن موتور خودرو جک مورد استفاده نیز در تعداد استارت صبحگاهی مؤثر است به ویژه در زمستانها و هوای سرد.

 

رفع خطای احتراق ناقص جک

اصولا تشخیص دلیل احتراق ناقص یا (Misfire) پیشرانه خودرو کار دشواری است اما بررسی موارد مختلف می تواند سرنخی به ما بدهد. احتراق ناقص معمولا به صورت مقطعی است و ممکن است با استفاده از نوع مشخصی سوخت، آب و هوا یا بار وارده به پیشرانه رخ دهد.

برخی علائم احتراق ناقص در پیشرانه خودرو را با هم مرور می کنیم:

  • کاهش قدرت و لرزش پیشرانه
  • سر و صدای غیرعادی
  • بوی غیرعادی
  • روشن شدن چراغ چک
  • افزایش دود خودرو

 

رفع مشکل آلایندگی جک در معاینه فنی

اصلی ترین و مهم ترین آزمون در تست معاینه فنی ، تست آلایندگی می باشد ، این تست تاثیر بسیار مهمی در کنترل گازهای خروجی از اگزوز دارد . برای رفع مشکل آلایندگی جک می توانید به مرکز کاراک مراجعه کنید .

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود خودرو به مقدار زیادی گازهای آلاینده به بیرون انتشار دهد، تنظیم نبودن موتور است. تنظیم درست موتور خودرو می تواند در احتراق سوخت تاثیر بسزایی داشته باشد و میزان تولید گازهای آلاینده را کاهش دهد. تنظیم موتور شامل مراحل زیادی است که در این جا به تعدادی اشاره شده است:

1. تمیز کردن انژکتورها از آلودگی و بررسی سیستم پاشش سوخت

2. بررسی وضعیت شمع ها و وایر شمع ها

3. دیاگ زدن

4. بازرسی استپر

5. بررسی سالم بودن سنسور اکسیژن

6. بررسی سنسور گاز

 

اهمیت استفاده از باتری در خودروهای جک

چنانچه هنگام استارت زدن، باتری شارژ مورد نیاز اتومبیل را تامین نکند، امکان روشن شدن آن وجود ندارد. از این منظر، اهمیت استفاده از این قطعه کاملا واضح و مشخص است. برای این منظور باید از باطری های مرغوب و باکیفیت استفاده نمایید. در اتومبیل های سواری از باتری با ولتاژ ۱۲ ولتی و در ماشین های سنگین باتری با ولتاژ ۲۴ ولت استفاده می شود.

در فصل زمستان باتری ها به نگهداری بیشتری نیاز دارند و کسانی که در جاده های کوهستانی سفر می کنند باید به خوبی از وضعیت باتری خود خبر داشته باشند. بسیاری از افرادی که خودرو دارند از اهمیت باطری خودرو ناآگاه هستند و همین ناآگاهی باعث می شود تا مشکلاتی برای خودرو آن ها پیش بیاید و هزینه های اضافی برای آن ها در بر داشته باشد.

 

باطری سازی خودروهای چینی

باتری سازی خودرو جک اس 5

 

دلایل خالی شدن باتری خودروهای جک

تشخیص علت خالی شدن باطری خودرو جک ، می تواند شما را در افزایش عمر باتری کمک کند.

  1.  روشن ماندن چراغ و تجهیزات برقی خودرو
  2. کهنه شدن باتری ماشین

  3. اکسید شدن اتصالات باتری

  4. مشکلات برق کشی خودرو

  5. دمای خیلی سرد یا گرم

  6. مشکل در سیستم شارژ باتری ماشین

  7. خرابی دیودهای دینام

 

عمر باتری خودروهای جک چقدر است؟

پاسخ به این سوال متفاوت بوده و در صورتی که از اطرافیان خود بپرسید پاسخ‌های متفاوتی دریافت خواهید کرد . به طور معمول باطری برخی از خودروها طی 5 تا 6 سال تمام می شوند در حالی که برخی دیگر تنها پس از دو سال به باتری نو نیاز خواهند داشت . اما به طور میانگین خودرو پس از ۳ تا ۴ سال به باطری جدید نیاز دارد . تعویض باتری خودرو بخشی از تعمیر و نگهداری معمول این دستگاه ها است.

.

 
خدماتی که برای باطری سازی جک در کاراک ارائه می شود، به شرح زیر می باشد :
  • تعویض یا تعمیر دینام خودرو جک
  • تعویض تسمه دینام جک
  • تعمیر برف پاک کن و موتور برف پاک کن جک
  • تعمیر چراغ های خودروی JAC
  • تعویض باطری خودرو JAC
  • انجام باتری به جک
  • تعمیر دزدگیر خودرو جک
  • تعمیر شیشه بالابر JAC
  • تعویض وایر و شمع های خودرو JAC
  • سیم کشی خودرو جک
  • و …. 

 

برای اطلاع از هزینه های تعمیرات برقی و باطری سازی خودروهای جک و نیز رزرو نوبت فرم زیر را پر کنید و یا با شماره های 09128079698 و 02177438544 تماس بگیرید.

 

باطری سازی خودرو


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *