تعمیرگاه Airbag, مقالات ایربگ

علت روشن شدن چراغ ایربگ خودرو و چگونگی خاموش کردن آن

تعمیرگاه ایربگ خودرو

روشن شدن چراغ ایربگ : چراغ ایربگ خودرو از قسمت‌های مهم سیستم عیب یابی ایربگ خودرو می‌باشد و وظیفه اصلی آن اینست که در صورت وجود خطا یا ایرادی در سیستم ایربگ خودرو راننده را آگاه سازد.  این هشدار اعلام خرابی در سیستم ایربگ و یا سنسور های ایربگ می دهد و به این معنی است که ممکن است در هنگام تصادف عمل نکنند.
در خودرو ها که به ایربگ شاگرد نیز دارند، روشن ماندن این چراغ هشدار می دهد که تشخیص داده فردی بر روی صندلی کمک راننده نشسته است اما ایربگ آن غیر فعال است.

تعمیرات ایربگ

روشن شدن چراغ ایربگ

به طور کلی بعد از روشن کردن خودرو چراغ هشدار ایربگ برای حدود 5 ثانیه روشن می‌شود و باید به طور اتوماتیک در صورت مثبت بودن شرایط، خودش خاموش شود اما اگر همچنان روشن ماند، نشان از وجود خطایی در سیستم است که کامپیوتر خودرو، باید بتواند مشکل را شناسایی کند و بعد از شناسایی، کدی توسط کامپیوتر ذخیره می‌شود که از طریق آن بتوانید علت را شناسایی کنید.

روشن بودن این چراغ می تواند باعث شود که ایربگ ها به درستی کار نکنند و همین امر می تواند در هنگام تصادف مانع از باز شدن کیسه‌های شود و گاهی اوقات علت روشن ماندن چراغ، مشکلات سنسور یا ضعیف عمل کردن کمربند می‌باشد‌.

روشن شدن چراغ عموما به ۳ دلیل اتفاق می افتد :

  • مهمترین علت آن تصادف و عمل کردن ایربگ است. در صورتی هم که ایربگ عمل نکند، کد خطای تصادف در کامپیوتر خودرو ذخیره می‌شود که با دیاگ برطرف کردن نیست و بایستی به تعمیرگاه ایربگ مراجعه کنید.
  • شل شدن سوکت کیسه ایربگ
  • خرابی یونیت ایربگ بدلیل سخت افزاری
  • خرابی یونیت ایربگ بدلیل نرم افزاری
  • خرابی یونیت ابربگ در اثر باطری به باطری کردن
  • خرابی پشت آمپر
  • خرابی کمربند ها
در برخی موارد می توان با ترمیم سیم کشی قعطی ارتباط را برطرف کرد و یا پس از باز شدن کیسه های هوا و عمل کردن کمربند ، تنها با تعویض قسمت های معیوب و تعمیر Air Bag ECU مجددا از همان ECU استفاده نمود که باعث کاهش هزینه بازسازی سیستم کیسه هوا می شود .
تعمیرگاه ایربگ خودرو

روشن شدن چراغ ایربگ سرنشین

زمانی که چراغ ایربگ روشن می ماند، چه کار کنیم؟

در ابتدا بایستی کمربند خود را چک کنید و اگر چراغ ایربگ هنوز روشن بود، بهتر است که کامپیوتر ماشین دیاگ زده شود تا کد مربوط به این مشکل را شناسایی کنید و از آن استفاده کنید و بیشتر ماشین ها یک دکمه ریست دارند که می توان در چنین زمانی از آن استفاده کرد فقط به یاد داشته باشید که کار کردن با ایربگ خطراتی دارد و ممکن است در صورت بی تجربه بودن اقدامی انجام دهید که کیسه ایربگ باز شود. پس در چنین مواقعی حتما به یک مرکز تعمیرات ایربگ خودرو مراجعه کنید.

 

آیا رانندگی با چراغ کیسه هوا روشن ایمن است؟

شما ماشین خود را روشن می کنید و ناگهان چراغ کیسه هوا روی صفحه کیلومتر شما ظاهر می شود. در این حال شما فکر می کنید که آیا می توانید به رانندگی با ماشین خود ادامه دهید ، اما اگر با روشن شدن چراغ کیسه هوا تصادف کنید چه اتفاقی می افتد؟

رانندگی با چراغ ایربگ روشن ایمن نیست. وقتی چراغ روشن است ، به این معنی است که در سیستم کیسه هوا مشکلی وجود دارد. وقتی مشکلی در سیستم وجود داشته باشد ، در صورت سانجه و تصادف کیسه های هوا عمل نمی کنند. همیشه توصیه می شود در اسرع وقت مشکل را برطرف کنید. اگر کیسه های هوا در هنگام حادثه عملکردی نداشته باشند ، ممکن است منجر به فوت یا جراحات جدی شود.

وقتی چراغ ایربگ روی صفحه کیلومتر شما ظاهر می شود ، به این معنی است که در سیستم کیسه هوای شما خطایی رخ داده است. این خطا می تواند از جمله خرابی کیسه هوا ، مشکل در سیم پیچی و اتصالات ، اتصالات خراب یا واحد کنترل معیوب باشد. برای یافتن مشکل ، ساده ترین راه بررسی حافظه کد مشکل با دیاگ های تخصصی است.

 

چگونگی خاموش کردن چراغ ایربگ

چگونه چراغ ایربگ را خاموش کنیم ؟

 

چگونه می توان چراغ ایربگ را خاموش کرد؟

و اما سوال اساسی و مهم نحوه خاموش کردن چراغ ایربگ است برای اینکار ما یک راهکار به شما پیشنهاد می‌دهیم که به نوعی باعث ریست چراغ ایربگ و خاموش شدن چراغ ایربگ می‌شود. چنانچه در اینصورت چراغ ایربگ شما همچنان فعال بود بایستی برای عیب یابی دقیقتر به یک تعمیرگاه ایربگ مجاز مراجعه نمایید.

مرحله یک : سوییچ را در جای خود قرار داده و کلید را به حالت “روشن” بچرخانید.

مرحله دوم : توجه کنید که چراغ ایربگ روشن شود. به مدت پنج تا هفت ثانیه روشن می ماند و سپس خود را خاموش می کند. بعد از خاموش شدن ، فوراً کلید را خاموش کرده و سه ثانیه صبر کنید.

مرحله سوم : مراحل 1 و 2 را دو بار دیگر تکرار کنید.

خودرو را روشن کنید. چراغ SRS باید به مدت هفت ثانیه روشن شود و سپس خاموش شود و خاموش بماند. چراغ کیسه هوا تنظیم شده است.

تعمیرگاه ایربگ کاراک آماده ارائه خدمات تخصصی و حرفه‌ای به صورت تضمینی به مشتریان عزیز است. از خدمات این مرکز همچنین می‌توان به خرید اینترنتی ایربگ اشاره کرد.

مطالب مرتبط

104 thoughts on “علت روشن شدن چراغ ایربگ خودرو و چگونگی خاموش کردن آن

  1. عبدالله گفت:

    سلام و وقت بخیر ماشین من پژو هست و ایربگش بازشده و دیگه قصد راه اندازی ایربگش ندارم چراغش همیشه روشنه اگه بخوام خاموشش کنم باید چکارکنم ممنونذمیشم کمکم کنین

    1. asadi گفت:

      سلام راه داره ولی چون منجر به سوء استفاده میشود در تعمیرگاه ایربگ کاراک انجام نمیشود

    2. مراد گفت:

      سلام باید فوتش کنی تا خاموش شه 😊

  2. M گفت:

    سوکت رو از یونیت که در کنسول وسط هست قطع کن

    1. asadi گفت:

      تعمیرگاه ایربگ کاراک : این روش نتیجه ای ندارد و چراغ ایربگ خاموش نمیشود ، فرضن اگر هم جواب میداد ایربگ ها عمل نمیکردند

  3. علیرضا گفت:

    سلام‌ماشین‌من جیلی امگرند هس چراغ‌ایربگش روشن شده هرکارمیکنم‌خاموش نمیشه گاهی وقتهایهویی خاموش میشه باز روشن‌میشه بمدت خیلیی زیاد دیگه خاموش نمیشه لطفا راه حل اساسی بگید بهم.ممنون میشم

    1. asadi گفت:

      مرکز تعمیر ایربگ : با سلام ، لطفا در صورتی که دیاگ زدین ، کد خطای ایربگ را اعلام فرمایید و در صورت امکان به تعمیرگاه ایربگ کاراک مراجعه فرمایید : مرکز تعمیرات ایربگ

    2. مهدی گفت:

      سلام
      من جیلی داشتم
      زیر صندلی راننده یک دسته سیم هست اونها رو مرتب کن بزار زیر موکت ،موشکلت حل میشه

  4. مهدی گفت:

    سلام
    من خدروی سمند ef7 دارم که به اب زدم تو اب گیر کردم ماشین پر اب شد الان دو روز چراغ ایربگ روشن مونده باید چکار انجام بدم ؟

    1. asadi گفت:

      مرکز تعمیرات ایربگ : با سلام، احتمالا یونیت ایربگ شما آب رفته ، سولفاته کرده و ایراد پیدا کرده و بایستی به تعمیرگاه مراجعه و در صورت صلاحدید تعمیر یونیت ایربگ انجام و در غیر این صورت تعویض گردد

      1. علی گفت:

        سلام وقت بخیر
        جسارتا راهی واسه ریست کردن یونیت ایربگ بدون زدن دیاگ هست ماشینم 405

        1. asadi گفت:

          سلام ، خیر برای ریست یونیت ، یونیت باید با دستگاه پروگرامر خام شود

    2. غضنفر گفت:

      باید از آب بزنی بیرون 😁

  5. حمیدرضا گفت:

    سلام. من خودرو ام وی ای دارم . زمانیکه می خواهم ارتفاع غربیلک فرمان ماشین را کم یا زیاد کنم چراغ ایربگ روشن می شود

    1. asadi گفت:

      مرکز تعمیر ایربگ : سلام ، فلت ایربگ شما در جایی دچار قطع شدگی شده است و با بالا پایین شدن قربیلک وصل و منفصل میگردد، این موضوع سبب روشن شدن چراغ ایربگ می شود

  6. داودوندی گفت:

    سلام وقت شما بخیر بنده تیبا صندوقدار مدل ۹۲ دارم موقعه استارت زدن چراغ ایربک روال منطقی خود را طی می کند بعد از اینکه موتور روشن شد چراغ ایربگ روشن می ماند علت این روشن شدن چیست چندیدن بار هم دیاگ گذاشتم ولی بعد از اولین استارت دوباره چراغ روشن می ماند با تشکر

    1. asadi گفت:

      مرکز تعمیرات ایربگ : با سلام ، دیاگ ایربگ زدین چه خطایی داشته ، چون ایراد را برطرف نکرده اند ، چراغ ایربگ مجددا روشن میشود ، فقط دیاگ زده اند و خطا را پاک کرده اند، مانند پاک کردن صورت مسئله !!!

  7. ابوالقاسم گفت:

    سلام،بنده جدیدا اومدم قسمت ایربگ فرمان خودرو را بخاطر گرد وخاک جارو برقی گرفتم که بعد از اون چراغ ایربکش روشن شد البته چند سری خاموش شد ولی مجددا بازم روشن موند میشه لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون میشم ضمنا خودروی بنده ام وی ام 315 اکسلنت میباشد با تشکر

    1. asadi گفت:

      مدیر تعمیرگاه : سلام ، آیا دیاگ مخصوص ایربگ زده اید ؟ چه خطایی می دهد ؟

    2. سودابه گفت:

      سلام شما نباید اون قسمت فرمون رو با جارو‌ تمیز میکردید ، باید طی میکشیدید

      دیگه تکرار نشه ⁦✋🏻⁩

  8. نزاکتی گفت:

    باسلام.
    استاد عزیز، بنده خودروی پراید یورو۴ دارم، برای تعمیرات گیربکس باطری رو بازکردیم به مدت حدودا 24 ساعت، بعداز روشن کردن مجدد ایربگ سرنشین جلو چشمک زن شده و ایربگ راننده ثابت روشن .دیاگ هم زدیم اجازه دسترسی به دستگاه دیاگ رو نداد ماشین. چکار باید بکنم جناب؟قبلا این مشکل وجود نداشت.

    1. asadi گفت:

      مرکز تعمیر ایربگ کاراک : سلام ، یونیت ایربگ شما آسیب دیده که مراحلی از تعمیرات ایربگ و یا تعویض یونیت ایربگ بایستی انجام گردد

  9. زهره گفت:

    سلام من می‌خوام لیفان ۵۲۰ بخرم شاسی های ماشین سالمه تصادف نداشته اما روی جای ایربگ ساییدگی و ترک داره از کجا میتونم مطمئنم بشم که ایربگ باز نشده ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. asadi گفت:

      تعمیرگاه ایربگ کاراک : روش کار به این صورته که قطعه ایربگ رو باز میکنیم و بررسی میکنیم آیا ایربگ دارد یا خیر و گاها با دیاگ مشخص میگردد ولی اگر فروشنده قصد کلاهبرداری داشته باشد با دیاگ نشان داده نخواهد شد و بایستی کارشناس خودرو رو بررسی کند ، چیزی نیست که شما متوجه شود

  10. بدر گفت:

    سلام وقتتون بخیر. ماشین بنده ال 90 هست که یک روز باتری ماشین تموم شد و کمی هم باد کرد و بوی بدی ازش پخش شد. که باتری نو انداختم و همه چی اکی شد ولی بعد متوجه شدم که از اون موقع چراغ ایربگ سمت راننده همیشه روشن هست و خاموش نمیشه. موقع استارت اولیه روشن میشه و خاموش میشه که طبیعیه ولی بلافاصله دوباره روشن میشه و روشن باقی میمونه. دیاگ زدم خطا داشت ولی هیچ کدوم از خطاها پاک نشد ولی چراغ ایربگ خاموش شد ولی بعد دو هفته برگشت ممکنه راهنمایی بفرمایید که بنده باید چی کار کنم؟

  11. امیر یل گفت:

    سلام
    پراید مدل ۹۸ دارم گاهی اوقات مثلا هفته ای یک یا دو بار چراغ ایربگ روشن میشه و تا مسیر طولانی روشن میمونه و بعد اینکه به مقصد رسیدم و ماشینو خاموش کردم اگه بلافاصله ماشینو روشن کنم چراغ ایربگ دوباره روشن میشه ولی اگه بعد از چند ساعت روشن کنم مثلا شب تا صبح باشه .دیگه روشن نمیشه.بعضی وقتا هم یهو وسط مسیرای طولانی روشن میشه.! تعمیرگاه رفتم گفت خطا داره .پاک کرد بعد از مدتی دوباره روشن شد.
    تشکر

    1. asadi گفت:

      پشتیبانی تعمیرات ایربگ : سلام عزیز ، همه چی رو گفتین به غیر از اینکه چه خطایی انداخته ، کد خطای ایربگ رو بگین تا راهنمایی کنیم و یا به تعمیرگاه ایربگ مراجعه بفرمایید

  12. علی گفت:

    سلام وقت بخیر چند روز پیش ماشین سمندef7 چراغهای پشت آمپر کلا رفت بعد از بازرسی از جعبه فیوز،فیوز مورد نظر که ۱۰ آمپری بود سوخته و تعویض شد.بعد از آن چراغ ایربگ روشن مانده لطفاً راهنمایی بفرمایید

    1. asadi گفت:

      پشتیبانی تعمیر ایربگ : سلام دیاگ ایربگ زدین ؟ چه خطاهایی انداخته است ؟

  13. احسان گفت:

    با سلام
    من یه پراید ۱۳۱ دارم چراغ ایربگ یک و دو روشن شدن ، دیاگ وصل کردم هیچ خطایی رو شناسایی نکرد ولی چراغ ایربگ ها روشنه
    باتشکر

    1. asadi گفت:

      پشتیبانی تعمیرات ایربگ : سلام بایستی دیاگ ایربگ تخصصی بزنید. آیا به دیاگ وصل شده و خطا ننداخته است یا اصلا وصل نشده ؟ پراید مدل چنده ؟ به تعمیر ایربگ کاراک مراجعه بفرمایید

      1. پیمان گفت:

        سلام چراغ ایربگ من تو حرکت روشن خاموش میشه پژو ۴۰۵هستش سمت راننده

        1. asadi گفت:

          تعمیرگاه ایربگ : مشکل در سیم کشی ایربگ وجود دارد

  14. احمدی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من پارس سال دارم که یه بار ایربگ باز، تعمیرات کلا انجام شده مشکلی نداشت تاالان که یه هفته اس چراغ ایربک سرنشین روشن، دیاگ ک زدم زده ولتاژ اضافه در ایربگ در صورتی ولتاژ ش باایربگ راننده یکی بود

    1. asadi گفت:

      تعمیر ایربگ کاراک : این خطا در سیستم ایربگ شما ، به معنی ایراد سیم کشی ایربگ است.

  15. سروش گفت:

    سلام خسته نباشید ماشین من پروتون جنتو هست
    خیلی یهویی و بی دلیل چراغ ایربگ روشن شده و نهایتا یک دقیقه روشن می مونه و خاموش میشه اما دو باره بعد از سه چهار دقیقه بازم روشن و خاموش می شه

    1. asadi گفت:

      تعمیرات ایربگ کاراک : دیاگ زدین ؟ احتمالا سیم کشی ایربگ ایراد دارد

  16. جواد گفت:

    با سلام خودرو تیبای من. بدون.هیچ.دلیلی. چراغ ایربگش به صورت مستمر جدبدا شروع به چشمک.زدن .کرده و با دیاگ. هم.رفع نشده علت رو میشه بفرمایید

    1. asadi گفت:

      تعمیرگاه ایربگ کاراک : سلام ، در دیاگ چه خطایی برای مشکل ایربگ خودرو شما نشان میدهد؟

  17. Hadi گفت:

    سلام
    پژو 206 دارم
    چراغ استوپ و ای بی اس و ایر برگ هنگام استارت روشن می شه بعد از چند ثانیه است ب و ای بی اس خاموش ولی چراغ ایر برگ روشن می ماند
    خطای دستگاه سرعت خودرو داده
    این مشکل هنگامی که ماشین سرد باشه وجود نداره.
    با تشکر

    1. asadi گفت:

      تعمیرگاه ایربگ کاراک : مجددا توسط یک مرکز معتبر دیاگ بزنین

  18. صادقی گفت:

    سلام ممکن است در اثر صفرشویی مشکل پیش بیاد؟ چون بعد از اون چراغ ایربگ روشن شدن

    1. asadi گفت:

      تعمیرات ایربگ کاراک : بله ممکنه ، بستگی به نوع خودرو هم دارد

  19. علی گفت:

    سلام خسته نباشید
    ماشین من زوتی زد ۳۰۰ هست چراغ ایربگش روشن بود
    دیاگ زدیم

    نوشته بود کم بودن ولتاژ مدار
    این به چه معنیه ؟
    ممنون که پاسخ میدید

    1. asadi گفت:

      تعمیرگاه ایربگ کاراک : این خطا در ایربگ شما ، به معنی ایراد سیم کشی ایربگ است.

  20. امیر گفت:

    سلام
    بنده مدت یک ماهه خودروی اریزو ۵ دارم که چراغ ایر بگ در این مدت روشن بود
    اخیرا بردم دیاگ طرف گفت ایربگها خیلی حساس شده و ممکنه با کوچکترین ضربه عمل کنه
    اما بعد با بازدید سوکتهای زیر صندلی
    که البته بنده اون موقع متوجه نشدم طرف چه عملی انجام داد و فکر کنم خود طرف هم متوجه نشد ولی خب بعد که ماشین از تعمیرگاه آوردم بیرون دیدم چراغ ایر بگ خاموش شده

  21. Semanta گفت:

    باعرض سلام وخسته نباشید
    ماشین بنده سمندسورن مدل87
    چندوقت پیش ماشینم بردم کارواش وقسمت موتورماشین دادم بشورن
    بعدازدوروزکه ماشین بدکارمیکرددینام ماشینم سوخت ومجبوربه تعویض شدم
    چراغ ایربگ هم یکسره شده وخاموش نمیشه
    دیاگ هم زدم که مشکل رفع نشد
    ممکن بفرمایین باتوجه به اینکه بعدازشستن موتورماشین این مشکل بوجودآمده
    وبادیاگ هم رفع نشده
    ایرادازچی میتونه باشه وراه حل چیه؟

    1. asadi گفت:

      مرکز ایربگ کاراک : با سلام ، دینامتون بد شارژ کرده و باعث آسیب به سیستم کامپیوتر ایربگ شده و خطای ایربگ ناشی از این مورده، در تعمیرگاه ما ، این مورد برطرف میگردد

      1. Semanta گفت:

        سلام مجدد
        بنده جنوب کشورزندگی میکنم
        آیاشمادرشهربندرعباس نمایندگی دارید؟
        اگه جواب مثبت لطفاآدرس یاشماره تماس بفرمایید
        باتشکر

  22. کاوک گفت:

    چندین بار برای رفع این مشکل پیگیر شدم ، و علتهایی که نمایندگی و متخصص مزدایک کردند جالبه ، … مثل روکش صندلی که ایربگ جانبی و کور کرده ،،، یا چرخاندن زیاد فرمان موقع دور زدن یا در حال حرکت تنظیم ارتفاع فرمان انجام دادن یا کوتاهی سیم مربوطه چون تنظیم برای حداکثر قد تا ۱۸۰ در استاندارد خودرو چین تعریف شده ،و خودرو برای افراد قدبلند مناسب نیست ،، خخخ در نهایت معلوم شد فلت یا همون فنر ساعتی قطعی داره ،،، که یا بخاطر جریان ناگهانی برق (جامپ) یا به خاطر چسبندگی مواد شوینده بوده ،،، البته عملکرد بوق هم متوقف شد
    فلت خام و میشه از بازار امجد یا بزگمهر و… تهیه کرد ،،، ولی آدابته کردنش و دمونتاژ و مونتاژ مجدد و کالیبره و گارانتی کردنش و از متخصص باید توقع داشت
    آبا مجموعه شما این توانایی و داره؟ یا صرفا بجای تعمیر مبتکرانه تعویض منقلبانه رو پیشنهاد میده
    تعمیرکارهای سنتی سراغ دارم که انجام بدن ،،، که فعلا جزو انتخابهای من نیست

    1. asadi گفت:

      تعمیرگاه ایربگ کاراک : با سلام ، بسته ایراد دارد ، که فلت تعمیر یا تعویض میگردد

  23. محمدصادق گفت:

    با سلام، پژو پارس مدل ۹۴ دارم، چن وقتی هس چراغ ایربگ راننده روشن شده، دیاگ که میزنم خطا میزنه که مقاومت بالای کیسه هوای راننده، با دیاگ که ریستش میکن ، چراغ خاموش میشه ، بعد چن دقیقه باز روشن میشه، بنظرتون مشکل از چی‌میتونه باشه و باید چ‌کار کنم، ممنون

    1. asadi گفت:

      تعمیرات ایربگ : با سلام ، مشکل سیم کشی است

  24. ارسلان گفت:

    سلام.
    بنده خودروی ماکسیما دارم و چراغ ایربگ دائم روشن هست .ماشین تازه خریدم و تصادف نداشته ،چگونه میتونم خاموش کنم

    1. asadi گفت:

      تعمیرگاه ایربگ : تشریف بیارین درست میکنیم

  25. پوریا حجتی راد گفت:

    با سلام ماشین من پرایده بدون هیچ نوع تصادفی ولی چراغ ایربگ روشن میمونه چطوری پاکش کنم

    1. asadi گفت:

      تعمیرگاه ایربگ : دیاگ بزنین ببینید خطاش چیه ؟

  26. امیرربانی گفت:

    سلام سال نو مبارک
    ببخشید من یه ماشین ۴۰۵ glx دارم مدل ۹۴ ۲ ماهه که چراغ ایربگ راننده فعال شده رفتم دیاگ ایربگ زدم اما خطایی نداشت الان باید چکار کنم ؟

    1. asadi گفت:

      سلام ، دیاگ ایربگ دیگه ای رو امتحان بفرمایید

  27. صادق گفت:

    سلام کد ۸۲۰۱ میده مال من و روشنه چراغش

    1. asadi گفت:

      با سلام ، ماشین چیه ؟

  28. همت گفت:

    سلام خسته نباشید به علت تنظیم فرمان 206 ایربگ رو باز کردم بعد تنظیم دوباره ایربگ رو جا زدم اما چراغ ایربگ روشن شد با دستگاه دیاگ هم خطا را رفع کردم ولی پس از چند ثانیه دوباره روشن شد دلیل و رفع آن چیست ممنونم

    1. asadi گفت:

      فلت و سیم کشی بررسی شود

  29. علی باباییان گفت:

    سلام ماشین لیفان ایکس پنجاه است ،چراغ ایربگ روشن شد ،همزمان بوق قطع و سیستم کنترل صوتی از روی فرمان ماشین قطع و همچنان چراغ ایربگ روشن هستش ،میشه راهنمایی بفرمایید

    1. asadi گفت:

      با سلام فلت ایربگ تعویض گردد

  30. پدرام گفت:

    سلام وقت بخیر
    ماشین ۲۰۶ تیپ ۵
    چراغ ایربگ در مواقعی که ماشین رو جای گرم پارک میکنم روشن میشه دلیلش چیه
    و اینکه قبلا مقاومت سمت شاگرد بالا بود با اسپری کانکتور شور کل سوکت ها رو شستم
    با دیاگ خاموش کردم ولی مجدد جای گرم که پارک میکنم روشن میشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  31. بهروز گفت:

    سلام خسته نباشید من یه سراتو ۲۰۱۲ دارم ک یهو در حال حرکت چراغ ایربگ روشن شد بردم دیاگ زد گفت.ارور مقاومت بالای ایربگ راننده بود.ارور پاک کرد ولی بازم چراغ روشن هست.راهنمایی بفرمایید چا کار کنم
    تشکر

    1. asadi گفت:

      مشکل در سیم کشی است لطفا جهت رفع مشکل به تعمیرگاه ایربگ مراجع نمایید

      1. صالح گفت:

        سلام چراغ ایربگ روشن شد
        ایربکم قفل میکنم چراغ ایربگ روشن نمیشه
        یا دوتا همزمان روشن میشه
        دیاگ زدم خطا به کد B1094 زد
        (موقت: چراغ غیر فعال کننده کیسه هوا- اتصال کوتاه به زمین)

        1. asadi گفت:

          با سلام ، احتمالا قطعه سوئیچ چراغ ایربگ شاگرد خراب است

  32. علی گفت:

    سلام و خسته نباشید
    لیفان ایکس ۶۰ مدل ۹۲
    چند روزی هست که حین حرکت چراغ ایربگ روشن میشه و همزمان پخش اتومبیل خاموش میشه
    تا زمانی که ایربگ خاموش نشده پخش هم روشن نمیشه
    همچنین صدای بوق هم تغییر میکنه
    بعدش چراغ sys و چراغ چک روشن میشه
    بعد از کمی طی مسافت به حالت عادی برمیگرده

    1. asadi گفت:

      تعمیر ایربگ : فلت ایربگ ایراد دارد ، ابتدا آن را تعمیر یا تعویض کنید

  33. مهدی رعنایی گفت:

    سلام من ساندرو مدل ۹۵ دارم که چراغ ایربگ سمت شاگرد و راننده خیلی کم‌نور هستند و سمت شاگرد وقتی سوییچ روشن‌میهش روشن میشه و‌ بعد خاموش میشه ولی سمت راننده همینجور روشن هست و خاموش نمیشه فقط خیلی کم نور است خواستم بدونم مشکل کجاست .

    1. asadi گفت:

      سلام ، یه فیلم از چراغ ایربگ بفرست

  34. Vafa گفت:

    سلام
    من خودرو ef7 مدل ۹۲ دارم.
    از روی قبه های هشدار زرد رنگ کف خیابان رد شدم که چراغ ایربگم روشن شده و بعد یه روز خاموش شد و دوباره روشن شد و خاموش نشده.
    دیاگ هم زدم خاموش نمیشه.
    خطای مقاومت کیسه هوا میده.
    بیزحمت داهنمایی کنید چکار کنم.ممنون میشم

    1. asadi گفت:

      با سلام ، سیم کشی ایربگ اتصالی دارد

  35. بهرام گفت:

    با سلام وخسته نباشید خدمت تعمیرکاران ایربگ کاراک
    نوع خودرو :مگان 2000اتوماتیک
    کامیوتر خودرو پیغام چک ایربگ صادر می کند
    چراغ چک روشن می ماند. گاهی اوقات برای مدتی مثلا 2یا3ماه چراخ چک ایربگ خاموش و پیغامی نمی دهد،ولی هر از چند گاهی، دوباره چراخ روشن می شود و همان خطا را می دهد .لطفآ راهنمایی کنید چکار کنم اگر در اراک نمایندگی دارید معرفی نمایید.باتشکر فراوان

    1. asadi گفت:

      با سلام کد خطا چیست ؟

  36. وحید گفت:

    با سلام ماشین بنده جک اس ۵ هست چراغ ایربگ یکسره روشن هست البته سوکت کمربند زیر صندلی رو هم در آوردم ولی جا هم زدم بازم روشن میمونه در دیاگ هم خطای موقت میده ولی به محض پاک کردن دوباره روشن میشه ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. asadi گفت:

      تعمیرگاه : با سلام ، تشریف بیارین تعمیرگاه

  37. پوریا گفت:

    سلام و خسته نباشید
    سمند ال ایکس دارم چراغ ایر بگم روشن میشه دیاگ زدم نوشته بود مقاومت ایربگ راننده بالا است
    چیکار باید بکنم
    ممنون از راهنمایی تون

    1. asadi گفت:

      تعمیر ایربگ کاراک : با سلام ، تعمیر سیم کشی ایربگ نیاز است

  38. محمد گفت:

    سسلام.من پراید 131 دارم با ماشین دیگه باتری به باتری کردم چراغ ایربگ رو شن شده.برای بر طرف شدن ایراد چیکار کنم؟

    1. asadi گفت:

      تعمیرگاه ایربگ : با سلام با دیاگ و یا خام کردن یونیت ایربگ تعمیر میگردد

  39. Saeed گفت:

    سلام وقت بخیر تیبا مدل ۹۵ چند ماه پیش چراغ ایربگ راننده در هنگام چرخوندن فرمون موقع رانندگی روشن خاموش می‌شد از یه باتری ساز سوال کردم گفت سوییچ چرخشی ممکنه قطعی داشته باشه من هم سوکت پشت ایربگ رو آزاد کردم که موقع رانندگی یه موقع اتصالی نکنه عمل کنه امروز سوییچ چرخشی رو تعویض کردم ولی چراغ ایربگ چندبار چشمک میزنه و بعد از استارت روشن میمونه ایراد از چی میتونه باشه ممکنه چون دیاگ نزدم خطایی رو ایسیو باشه که باعث روشن موندن چراغ ایربگ راننده بشه؟؟

    1. asadi گفت:

      تعمیرگاه ایربگ : تا دیاگ نزنیم نمیتونیم بهتون بگیم مشکل از کجاست

  40. شهاب گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده سورن پلاس صفر رو چند روز پیش تحویل گرفتم
    چراغ چکش روشن شد زنگ زدم امداد اومد مشکل رو رفع کرد اما معتقده که کلا مغزی سوئیچ خودرو مشکل داره
    به این دلیل که قبل از استارت سوئیچ رو باز میکنیم تمام چراغ های صفحه کیلومتر روشن میشن به غیر از چراغ های ایربگ که میگه دلیلش خرابیه مغزی سوئیچه ….
    البته هر چند بار قبل از استارت گهگاهی روشن میشن
    به نظر شما این ایراد محسوب میشه؟
    بردم نمایندگی میگه مشکلی نداره
    ممنون میشم راهنمایی کنید🙏

    1. asadi گفت:

      با سلام تشریف بیارین از نزدیک ببینم

  41. قاسم گفت:

    سلام وقتتون بخیر … من ماشین تیبا دارم از نمایندگی که تحویل گرفتم چراغ ایربگ روشن بود .. بعد که مراجعه کردم گفتن از سویچ فلت میباشد با تعویض فلت مشکل برطرف نشد .. بعد اعلام کردن مشکل از ایسیو ایربگ میباشد … ولی نمایندگی میگه با توجه به اینکه موقع دیاگ پیام خطا نامعلوم میزنه ممکنه از سیم کشی ماشین باشه طلفا راهنمایی میفرمایید با تشکر

    1. asadi گفت:

      تعمیرگاه ایربگ : احتمالا دیاگ نمایندگی ضعیف است ، برای همین خطا نامشخص میزند ، لطفا تشریف بیارین تعمیرگاه کاراک

      1. قاسم گفت:

        امروز هم تو نمایندگی سایپا جهت اطمینان از سالم بودن ایسیو ایربگ یه ایسیو ایربگ نو جایگزین کردن و با پاک کردن خطا دوباره چراغ ایربگ روشن میمونه … حالا میگن باید سیم کشی خودرو چک شود …چون ماشین گارانتی داره میخواستم بدون هزینه مشکل رو برطرف کنم … نهایتش اگه نتونستن مزاحم شما میشم .. با تشکر

  42. قاسم گفت:

    امروز هم تو نمایندگی سایپا جهت اطمینان از سالم بودن ایسیو ایربگ یه ایسیو ایربگ نو جایگزین کردن و با پاک کردن خطا دوباره چراغ ایربگ روشن میمونه … حالا میگن باید سیم کشی خودرو چک شود …چون ماشین گارانتی داره میخواستم بدون هزینه مشکل رو برطرف کنم … نهایتش اگه نتونستن مزاحم شما میشم .. با تشکر

  43. عليرضا گفت:

    سلام دوست عزيز
    ساندرو استپ وي دارم امروز چراغ ايربگ سمت راننده بدون هيچ دليلي روشن شد.فكر كردم از سمت شاگرد هست اون رو آف كردم چراغ ديگه روشن شد كه آنش كردم سمت شاگرد خاموش ماند ولي سمت رانند چراغ اير بگش روشن مي مونه حتي ماشين روشن هم نميكنم روشن ميمونه

    1. asadi گفت:

      با سلام ، اطلاعاتی که میدین اشتباهه ، لطفا مراجعه کنید

  44. Ali گفت:

    سلام ۲۰۶ تیپ پنج مدل ۹۳ دارم دادم تلسکوپی فرمون رو عوض کردن الان چراغ ایربگ روشن شد بردم دیاگ زدم میگه مقاومت کیسه پایین ۱.۵ میزنه مقاومت رو چیکار باید بکنم

    1. asadi گفت:

      تعمیرگاه ایربگ : به مرکز ما مراجعه نمایید تا رفع عیب شود

  45. احسان بامیا گفت:

    درود و عرض ادب
    ببخشید چرا چراغ ایربک خاموش و روشن میشود ؟؟؟؟

    1. asadi گفت:

      کارشناس ایربگ : با سلام ، یک قطع و وصل در سیم کشی ایربگ وجود دارد ، شما میتوانید به مرکز ایربگ کاراک مراجعه نمایید و مشکل را برطرف کنید

  46. mortaza گفت:

    سلام
    بنده ماشینم لیفان ایکس ۶۰ هست.
    چراغ ایربک روشنه.با دستگاه نکاه کردند، خطای «فلت فرمان»و «کمربند جانبی»نشان داد.لطفا راهنمایی بفرمایید برای رفع خطا چیکار باید بکنم؟و چقدر هزینه داره؟

    1. asadi گفت:

      مرکز خدمات ایربگ : با سلام ، سوکت و سیم کشی فلت ایربگ چک شود ، سیم کشی کمربند چک شود

  47. ایمان محمدی گفت:

    سلام
    ماشین من تیبا صندوق دار 1400 که حدودا ده ماه پیش چپ کردم باهاش که ایربگ عمل نکرد و اتاق ماشین رو تعویض کردم و از دیروز چراغ ایربگ راننده روشن می مونه
    دیاگ هم که زدم میگه ecu ایربگ باید تعویض بشه
    در صورتی که تصادفی باهاش نداشتم
    ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. asadi گفت:

      مرکز خدمات ایربگ : با سلام خطا چی میده ؟

  48. علی گفت:

    سلام من ۲۰۶ دارم ولی هیچ وقت چراغ ایربگ روشن نمیشه حتا وقتی میخواهی استارت بزنی نمیدونم خرابه یانه

    1. asadi گفت:

      تعمیرگاه ایربگ : سلام ال ای دی ایربگ سوخته و یا صاحب قبلی خودرو اون رو درآورده !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *