تعمیرگاه Airbag, مقالات ایربگ

مهمترین دانستنی‌های ایربگ خودرو | تعمیرگاه ایربگ خودرو

تعمیرگاه ایربگ خودرو

ایربگ خودرو دومین نقش را در سیستم ایمنی خودرو برعهده دارد که پس از تصادف و فعال شدن شدن حسگرهای مربوط به ایربگ خودرو در کسری از ثانیه کیسه‌های هوا پر از هوا شده و مانند بالشتی مابین برخورد سرنشین با اجسام اطرافش و داشبورد می‌شود. همانطور که می‌دانید اولین نقش اساسی و مهم در ایمنی خودرو برعهده کمربند ایمنی می‌باشد. اما به تنهایی و در صورت نبود ایربگ باعث خسارات جانی و مالی زیادی نیز می‌شود.

تصور کنید با سرعت بالایی در جاده در حال رانندگی هستید که ناگهان دچار تصادفی از روبرو می‌شوید، در این هنگام خودرو توقف می‌کند، اما سرنشینان خودرو با همان شتاب به سمت جلو پرتاب می‌شوند. اگر خودرو دارای ایربگ باشد که در لحظه تصادف خودرو کیسه های هوا باز شده و مانع از پرتاب شدن سرنشینان خودرو به طرف بیرون می‌شود و درنهایت چند مدتی دچار کوفتگی در قسمتهایی از بدن می‌شوید.

اما اگر خدایی نکرده کیسه های هوا خراب باشند و به موقع عمل نکنند و سرنشینان با شتاب بالا به سمت جلو پرتاب شوند احتمال اینکه جان سالمی به در برند خیلی کم است. پس بهتر است همیشه از سالم بودن ایربگ خودرو مطمئن شویم و با جان عزیزانمان به خاطر سهل انگاری بازی نکنیم.

تعمیرگاه ایربگ کاراک

تعمیرات airbag خودرو

 

1- کیسه های هوا از چه جنسی هستند؟ یک کیسهٔ پلیمری نازک است که به صورت تاخورده و فشرده شده در محفظهٔ مخصوصی نگه‌داری می‌شود؛ در لایه های این کیسه از پودر نشاستهٔ ذرت و نوعی گچ فرانسوی به نام پودر تالک سفید رنگ به منظور روان کنندهٔ و جلوگیری از چسبندگی لایه های کیسه هوا استفاده می‌شود.

.

2- مکانیسم عمل ایربگ ها به چه صورت است؟ در جلوی خودرو دو سنسور بکار رفته که در دو طرف خودرو و قسمت محفظه چرخ‌ها قرار گرفته‌اند و به‌وسیله سیم به واحد کنترل مرکزی ارتباط دارند. در هنگام اصابت ضربهٔ شدید، یک سنسور الکترومکانیکی به کار می‌افتد و به دستگاه کنترل مرکزی هشدار می‌دهد. دستگاه کنترل مرکزی، جریان مدار پر شده خازنی را برای سوزاندن سوخت جامدی که در محفظه ایربگ قرار دارد به کار می‌اندازد. بخار حاصل از گاز تولید شده به سرعت کیسه را پر می‌کند.

.

3- ایربگ ها در چه تصادفهایی عمل نمی‌کنند؟ 1- تغییر شکل هایی که به تدریج صورت می گیردمانند برخورد از پشت به کامیون در حال حرکت 2- اگر خودرو دو یا چند  بار بصورت پیاپی تصادف کند و در یکی از آنها کیسه هوا فعال شود، در تصادف بعدی کیسه هوایی عمل نخواهد کرد. 3- تصادف های که باعث تغییر شکل نقطه ای شوند مانند برخورد با دکل برق

.

4- در چه مواقعی کیسه های هوا باعث مرگ سرنشینان می‌شوند؟ بچه‌های کمتر از 12 سال و نوزادان در مقابل نیروی بیش از حدی که هنگام فعال شدن ایربگ به آنها وارد می‌شود ممکن است ( در اکثر مواقع ) باعث آسیب‌های جدی و حتی مرگ شود. به همین دلیل در خودروهایی که مجهز به ایربگ هستند گزینه ای برای خاموش کردن کیسه هوا  سرنشین جلو دارند، و زمانی که یک صندلی کودک نصب شده است، باید با کمربند ایمنی از کودک محافظت شود و ایربگ سرنشین را غیرفعال کنید.

ایربگ خودرو

خطرات کیسه ایربگ

.

5- روشن بودن چراغ ایربگ نشانه چیست؟ روشن بودن مداوم این چراغ ۵ ثانیه بعد از باز نمودن سویچ در خودرو نشان از وجود عیب در سیستم ایربگ است و حتما باید در سریع ترین زمان ممکن به رفع این عیب اقدام شود. در صورت وجود عیب در این سیستم به احتمال قوی سیستم ایربگ در هنگام تصادف فعال نخواهد شد. همچنین همواره به یاد داشته باشید چراغ عیب یاب سیستم ایربگ همواره باید در ابتدای باز نمودن سویچ در خودرو حدود ۵ ثانیه روشن باشد و سپس خاموش شود، در واقع طی این مدت زمان ماژول ایربگ سلامتی سیستم ایربگ را بررسی می کند. 

.

6- سیستم ایربگ خودرو چه زمانی فعال می شود؟
به طور کلی ایربگ زمانی فعال می شود که سیستم ایربگ یک شتاب ضربه ای عمدتا منفی را حس کند. این ضربه ها معمولا باید با زاویه کمتر از ۳۰درجه باشند. به عنوان برخورد یک خودرو با سرعت بالاتر از ۲۰ الی ۳۰ کیلومتر در ساعت با یک مانع ثابت، افتادن خودرو از یک ارتفاع به زمین، افتادن خوردو در یک ناهمواری با عمق زیاد که باعث ضربه شدید به خودرو شود.

.

7- علت اینکه در داخل ایسیو ایربگ هیچ خطایی نیست اما چراغ ایربگ روشن است، چیست؟
این مورد معمولا زمانی بوجود می آید که یونیت ایربگ خراب باشد که می‌توانید برای تعمیرات یونیت ایربگ به تعمیرگاه ایربگ خودرو کاراک مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط :

معرفی انواع ایربگ در خودرو

 

مطالب مرتبط

2 thoughts on “مهمترین دانستنی‌های ایربگ خودرو | تعمیرگاه ایربگ خودرو

  1. فروشگاه خواجه گفت:

    از مطلب خوب ایربگ استفاده کردم با تشکر، فروشگاه خواجه

    1. asadi گفت:

      تعمیرگاه و فروشگاه ایربگ کاراک : در خدمتیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *