تعمیرگاه برق خودرو, تعمیرگاه خودرو های چینی

تعمیرات برقی لیفان 620 | تعمیرگاه برق خودروهای چینی کاراک | تعمیر برق انژکتور Lifan 620

لیفان 620 یکی از خودرو های بهینه و اقتصادی شرکت لیفان می باشد که از سیستم برقی منحصر به فردی استفاده می کند. سیستم بهینه برقی و موتوری لیفان به گونه ای است که مصرف سوخت بسیار پایین دارد و طبق گزارش های مشتری ها صدی 5 الی 5.5 می سوزاند. سواری خوب و قیمت مناسب از ویژگی های دیگر این خودرو چینی میباشد. تعمیرات برقی این اتومبیل از جمله خدماتی است که در کاراک قابل ارائه می باشد .

تعمیرگاه برق انژکتور لیفان 620

تعمیرات برق خودرو لیفان 620

 تعمیرات برقی لیفان 620 در تعمیرگاه کاراک

تعمیرات برق انژکتور لیفان 620 

انژکتور به سیستم سوخت‌رسانی خودرو اطلاق می‌شود که از اهمیت بسیار بالایی برای اتومبیل برخوردار است. در حقیقت در صورت عدم وجود این سیستم، امکان روشن شدن خودرو وجود ندارد. عملکرد کلی موتورهای انژکتوری تفاوت خاصی با موتورهای کاربراتوری ندارد ولی به علت اجزای مختلف و پیشرفته‌تر آن، سوخت رسانی دقیق و بهینه‌تر صورت می‌پذیرد. ECU نقش مهمی را در موتورهای انژکتوری برعهده دارد.

اگر انژکتور خودرو به درستی کار نکند یا به طور کلی از کار بیفتد، خودرو با مشکل مواجه شده و اصطلاحا ریپ می‌زند که این امر در نهایت منجر به خاموشی خودرو و از حرکت باز ایستادن آن خواهد شد. دریافتن اینکه آیا انژکتور خودرو به درستی کار می‌نماید یا خیر به عهده دیاگ خودرو می‌باشد. با دیاگ زدن خودرو شما به راحتی می توانید از نحوه صحیح کارکرد انژکتور خودرو خود اطمینان حاصل کرده و در صورت اشکال در آن، سیستم انژکتور را تعمیر نمایید.

 قطعات برقی لیفان 620

قطعات برقی موتور خودرو به سه دسته تقسیم می‌شوند : 

1. سنسورها يا حسگرها به قطعاتي گفته ميشود كه شرايط كاركرد موتور رابه ECU ارسال مي‌كنند اطلاعاتی نظیر دما، فشار و …، مثلا سنسور دمای آب رادیاتور، سنسور اکسیژن، سنسور مپ و …

2. عملگرها : يا فرمانبرها به قطعاتي گفته مي‌شوند كه هر كدام با توجه به وظيفه خود در زمان مودر نظر از ECU فرمان دريافت نموده و وظيفه خود را در جهت كمك به موتور انجام مي دهند. مثلا انژکتور نوعی عملگر است.

3. دستور دهنده‌ها (ECU) : اطلاعات را از سنسورها دریافت کرده و بر حسب آنها، فرمان لازم را به عملگرها صادر می کند.

خدمات مرکز کاراک

کوچکترین خرابی در سیستم برق موتور خودرو باعث می‌شود خودرو به درستی کار نکند و حتی در برخی موارد روشن نشود. در تعمیرگاه کاراک عیب‌یابی و تعمیر انواع سیستم های برقی خودرو از جمله استارت موتور ، شمع خودرو ، انژکتور خودرو ، سیستم های جرقه اتومبیل ، چراغ های خودرو و … توسط متخصصین با تجربه در این زمینه انجام می‌گیرد.

تعمیرگاه خودرو های چینی کاراک  ، در تعمیرگاه تخصصی ما تمامی خدمات برق خودرو انجام می‌شود از جمله : 

  1. تعمیرات برق انژکتور 
  2. تعمیر گاز نخوردن لیفان 620
  3. تعمیر ریپ زدن لیفان 620
  4. تعمیر دل دل کردن لیفان 620
  5. باطری سازی
  6. تعمیرات ایسیو 
  7. تعمیر یونیت ABS 
  8. تعمیر ایربگ
  9. تعمیر جعبه فیوز و بونیت های BCM انجام می‌شود.

دیاگ لیفان 620

تعمیرات برق خودرو لیفان 620

تعمیر برقی لیفان 620


در تعمیرگاه خودروهای چینی کاراک برق خودرو های لیفان ، انژکتور آنها و همچنین ایسیو آنها به صورت تخصصی تعمیر می‌گردد.  


تعمیرات سیم کشی لیفان 620

اگر خودروی شما دارای خطاهایی در حافظه ecu خودرو می‌باشد که دائمی بوده و پاک نمی‌شوند و یا برخی اوقات در کارکرد موتور خودرو تداخلی ایجاد می‌شود، یکی از دلایل رایج آن وجود مشکل در قسمت سیم کشی لیفان 620 می‌باشد.

در تعمیرگاه کاراک تعمیرات سیم کشی لیفان 620 که شامل ترمیم سیم کشی ، تعویض سیم کشی ، تعویض سوکت و یافتن برق دزدی است به صورت تخصصی و با ضمانت نامه کتبی ارائه می‌گردد.

ما متخصصین برق و سیم کشی خودروهای چینی را در مجموعه خود داریم که برند های جک ، چری ( MVM ) ، لیفان ، هایما را تعمیر می‌کنند. برای ارتباط با ما فرم زیر را پر کنید و منتظر تماس همکاران ما باشید : 

فرم درخواست تعمیرات برق خودرو

برای تعمیر ecu خودروهای داخلی و خارجی میتوانید با شماره های 02133176043 و 09128079698 تماس حاصل بفرمایید .

در تعمیرگاه کاراک ، مشتریان در محل راحت تعمیرگاه استراحت می‌کنند و خودرو آنها توسط کارشناسان مجرب تعمیر می‌گردد .

آدرس :

تهران – خیابان دماوند – نرسیده به تهرانپارس – جنب پمپ بنزین 104

شماره تماس تعمیرگاه کاراک : 02177438544 

همچنین بعضی مشکلات لیفان 620 مثل دیر روشن شدن خودرو در هنگام صبح ، کپ اولیه و تنبل بودن توسط تعمیرات ایسیو برطرف می‌گردد. برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید :

تعمیرات ایسیو لیفان 620 در مرکز کاراک

رفع مشکل احتراق ناقص لیفان 620 در تعمیرگاه کاراک در شرق تهران

احتراق ناقص خودرو چیست ؟ عدم احتراق و یا احتراق ناقص در یک یا چند سیلندر خام سوزی نامیده می شود. برخی از عوامل ایجاد خام سوزی شامل خطا در سیستم جرقه مانند کویل، وایرها و شمع جرقه، سرعت پایین شعله ناشی از سرعت آرام و سطح آشفتگی اندک، نسبت هوا به سوخت خارج از محدوده اشتعال پذیری ناشی از فشار پایین سوخت، معیوب بودن انژکتور و… می باشد.

سیلندر بخشى از موتور است که احتراق در آن صورت مى گیرد. این احتراق باعث ایجاد قدرت خودرو مى شود. بلوک موتور به طور معمول از چدن یا آلومینیوم شاخته مى شود. بسته به نوع کاربرد خودرو، موتور ممکن است دو سیلندر تا ١٢ سیلندر داشته باشد. احتراق ناقص در یک سیلندر مى تواند باعث از دست دادن نسبى قدرت شود. براى مثال، اگر یک سیلندر از ۴ سیلندر موتور خودرو دچار احتراق ناقص شود، خودرو ٢۵ درصد از قدرت خود را از دست مى دهد.

مطالب پیشنهادی : با صداگیری لیفان 620 ، بی صدا برانید 

نشانه‌های احتراق ناقص خودرو چیست؟

 یکى از بزرگترین نشانه هاى احتراق ناقص در سیلندر از دست دادن قدرت خودرو و لرزش عجیب در خودرو است. علاوه بر این، خودرو زمانى که حرکت نمى کند ولى روشن است، لرزش زیادى دارد، یکى دیگر از نشانه هاى احتراق ناقص است.

رانندگى با خودرویى که دچار احتراق ناقص یک سیلندر شده است بسیار خطرناک است . اگر شما در حین رانندگى قدرت موتور را از دست بدهید،  ممکن است باعث ایجاد تصادف شوید و خسارات جبران ناپذیری را متحمل شوید. اگرنشانه هایی از احتراق ناقص مشاهده کردید، بهتر است در اسرع وقت به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

دلایل خام سوزی خودرو

احتراق ناقص خودرو

تعمیرات دینام لیفان 620 در تعمیرگاه شرق تهران

وظیفه دینام چیست و چرا به عنوان یکی از مهمترین و اصلی‌ترین قطعات خودرو از آن یاد می‌شود ؟

دینام در واقع یک تولید کننده برق در خودرو است که با تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی وظیفه برق رسانی به خودرو و شارژ مجدد باتری را به انجام می رساند. در صورتی که دینام در خودرو وجود نداشت باتری پس از استفاده برای روشن شدن خودرو و برق رسانی به دیگر قسمت های آن خالی می شد و عملاً کارکرد دیگری نداشت. از آنجایی که برق ذخیره شده در باتری خودرو برای دیگر مصارف مانند چراغ ها، بخاری، کولر و… کافی نیست عملاً وظیفه تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز آنها بر عهده دینام است.

مطالب پیشنهادی : دلایل خرابی کولر ماشین و شیوه رفع آن 

چه عواملی که باعث خرابی دینام خودرو لیفان 620 می‌شوند ؟

خرابی یا سوختن دینام خودرو از رایج‌ترین مشکلات برقی خودرو می‌باشد. با خراب شدن دینام پس از مدت زمان کوتاهی خودرو از حرکت باز خواهد ایستاد، زیرا ادامه حرکت مستلزم رسیدن برق به قسمت‌های مختلف موتور از جمله شمع‌ها می‌باشد. اکثر خرابی دینام‌ها مربوط به سوختن دیود و یا سیم‌پیچی آرمیچر و یا استاتور است.

همچنین در فصول گرم سال که باعث بالا رفتن درجه حرارت موتور و به مدار آمدن دور فن ثانویه با حداکثر دور می‌گردد و نیز به دلیل روشن بودن مداوم کولر خودرو فشار بیشتری به دینام وارد می شود و احتمال خرابی آن نیز افزایش می یابد. استفاده از کولر خودرو و قرار دادن دور فن کولر در دور حداکثر و ترافیک سنگین شهرها باعث کاهش سرعت خودرو و در نتیجه باعث کاهش دور موتور شده که نتیجه آن پایین آمدن قدرت تولید برق دینام می‌گردد.

تعمیر دینام لیفان 620

خراب شدن دینام خودرو

دلایل کار نکردن فن خودرو لیفان 620 و تعمیرات فن خودرو

در تمام خودروها یک پروانه در قسمت جلویی وجود دارد که در بسیاری از مواقع در حال چرخیدن است، به این قسمت از خودرو فن یا پروانه می‌گویند. فن خودرو که برای خنک سازی آب رادیاتور استفاده می شود و در نتیجه باعث خنک شدن موتور و اجزای آن با گردش در موتور می شود. این سیستم به این صورت است که نیروی  یک موتور الکتریکی به پروانه منتقل و نیروی برق باتری به موتور وصل می‌شود. موتور سر پروانه را به چرخش درمی‌آورد، اما این سیستم برخلاف نوع قبلی همیشه کار نمی‌کند و فقط زمانی که دمای آب بالا می‌رود روشن می‌شود و شروع به چرخش می‌کند.

مطالب مرتبط : کاهش دمای فن خودرو با ریمپ ایسیو 

در صورت بروز مشکل در سیستم فن خودرو، مشکلات زیر به وجود می‌آیند:

  • بالا رفتن دمای موتور و به اصطلاح جوش آوردن موتور
  • قطع ناگهانی کمپرسور کولر
  • افزایش مصرف سوخت
  • خالی شدن سریع شارژ باتری
  • افزایش دمای آب

امروزه در اکثر خودرو‌های سواری از فن‌های برقی به جای پروانه‌های مکانیکی قدیمی استفاده می‌شود. این فن‌ها در مقابل رادیاتور نصب می‌شوند و زمانی که دمای آب از مقدار معین بالاتر رفت و باز شدن ترموستات اجازه گردش آب در مدار را داد، با دمیدن هوای پر سرعت به بدنه و صفحات خنک کننده رادیاتور موجب کاهش دمای مایع خنک کننده تا میزان تعیین شده می‌شوند.

تعمیرات برقی خودرو لیفان 620

تعمیرات فن خودرو

در تعمیرگاه برقی خودرو کاراک تمام خدمات تخصصی مربوط به سیستم برقی خودرو به صورت خیلی حرفه‌ای و توسط افراد ماهر و مجرب انجام می‌شود. سیستم برقی خودرو از پیچیده‌ترین قسمت‌های خودرو است که در صورت مشکل در آن حتما بایستی به یک تعمیرگاه حرفه‌ای و تخصصی مراجعه نمایید. این سیستم در خودروهای خارجی پیچیده‌تر است و به تبع نیاز به علم و دانش بیشتری دارد. تعمیرگاه کاراک تمام خدمات خود را با ارائه گارانتی و ضمانتی انجام می‌دهد.

مطالب مرتبط

7 thoughts on “تعمیرات برقی لیفان 620 | تعمیرگاه برق خودروهای چینی کاراک | تعمیر برق انژکتور Lifan 620

  1. وحید گفت:

    سلام استاد خسته نباشید
    بنده از اردبیل مزاحمتون شدم یه سوال داشتم از شما اگه ممکنه راهنمایی بکنید درمورد پایه های سوکت سنسور کیلومتر لیفان ۶۲۰متور۱۶۰۰
    اتصالی بدنه وتغذیه۱۲ولت کدوم پایه ها هست بنده یه لیفان دارم متاسفانه سیمشو بریدیم خواستیم سوکت تعویض کنیم که قاطی کردیم نمایندگی وچند سیم کش هم بردم نفهمیدن وبرعکس زدن ۳تا سنسور خریدم تا حالا سوخته باتشکر از شما

    1. asadi گفت:

      تماس بگیرین و با مهندس صحبت کنین

  2. حسین گفت:

    سلام ، یه مکانیک کاردرست مثل خودتون در اصفهان به من معرفی کنید لطفا

    1. asadi گفت:

      سلام ، مخلصیم ، نمیشناسم

  3. مهدی مختاری گفت:

    سلام یک دستگاه لیفان 620 1600 دارم یک یا دو بار در روز خاموش میشود استارت میخورد ولی روشن نمی شود با برداشتن و گذاشتن سر باطری به راحتی دوباره روشن میشود دیاگ هم چیزی نشان نمی‌دهد لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. asadi گفت:

      با سلام لیفان 620 مدل 1600 خدمات نداریم

  4. نعمتی گفت:

    با سلام و عرض ادب
    ضمن تشکر از توضیحات فنی و تخصصی
    به استحضار میرسانم، مدتیست
    آمپرهای دور موتور، سرعت، دما بالا و پایین میشد، در زنجان به چند مکانیک بردم، چندان تشخیص درستی ندادند، یکیشان گفت از اتصالی سیم کشی است، چند روزی است سیم‌کشی کل ماشین را چک کرده فعلا نتیجه ای حاصل نشده، ممنون میشوم راهنمایی فرمایید که ایراد کار از کجاست تا مشکل اصلی پیدا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *