تعمیرگاه ایسیو ECU

تعمیرات ایسیو خودرو در تعمیرگاه ایسیو کاراک | بهترین تعمیرگاه برق خودرو در تهران

تعمیرات ایسیو در بهترین تعمیرگاه ایسیو تهران

ECU (واحد کنترل الکترونیکی خودرو ) به عنوان کامپیوتری برای کنترل و مدیریت عملکرد های مختلف موتور شناخته می شود . ایسیو به سنسورها و تراشه های دیگر متصل است تا خودرو به درستی کار کند. در مدلهای جدیدتر خودروها ، ECU وظایف دیگری مانند کنترل تهویه مطبوع ، کروز کنترل و دزدگیر را نیز بر عهده دارد.

در صورت بروز کوچکترین خطا و اختلالی در عملکرد ایسیو که همچون قلب تپنده ای برای اتومبیل است ، ممکن است حیات خودرویتان پایان یابد! در این شرایط تعمیرگاه ایسیو کاراک همچون اتاق احیا عملکرده و به یاری شما می شتابد و ماشینتان را همچون روز اول به شما تحویل می دهد. در این مقاله به تفصیل به بررسی خدمات مربوط به تعمیر ایسیو که در مرکز کاراک ارائه می شود می پردازیم.

 

تعمیر ای سی یو اتوبوس

تعمیر ECU

 

تعمیرات ایسیو در تعمیرگاه ecu کاراک شامل چه مواردی است؟

در تعمیرگاه ecu کاراک تهران میتوان خدمات زیر را ارائه کرد:

 

1- تعمیرات برق انژکتور خودرو

 

_رفع خطا پدال  گاز و دریچه گاز برقی

گاهی اوقات خودروهای دارای دریچه گاز برقی نظیر پژ206 ، دریچه گاز دچار خطا شده و سبب روشن شدن چراغ چک اتومبیل می شود ، در این شرایط دور موتور بالا نمی رود. این خطا در ایسیو رخ می دهد و موقتا با باز و بسته کردن سوییچ حل می شود ؛ اما برای برطرف کردن اساسی آن لازم است به تعمیرگاه و نیروی متخصص مراجعه نمایید. معمولا راه حل آن تعویض دریچه گاز یا تعویض پدال گاز ، تعمیر سیم  کشی یا تعمیر آی سی ایسیو  می باشد.

این مورد اغلب در خودرو های دنا ، پژو 207 و ای سی کراس مشاهده می شود.

ما در کاراک تمامی خدمات مربوط به رفع خطا پدال و دریچه گاز برقی را به مشتریان گرامی ارائه می دهیم.

 

تعمیرات برق انژکتور خودرو در تعمیرگاه ایسیو خودرو

تعمیرات برق انژکتور خودرو

_رفع مشکل گاز نخوردن خودرو

در اغلب موارد ، دلیل گاز نخوردن خودرو مشکلی در ایسیو اتومبیل می باشد ، هر گونه اختلال و خرابی در ایسیو خودرو ، احتمال گاز نخوردن خودرو و نوسان دور موتور را افزایش می دهد. در صورت مشاهده چنین مشکلی ، اتومبیل خود را به تعمیرگاه برق کاراک بیاورید تا متخصصین ما به کمک دستگاه دیاگ خودرویتان را عیب یابی کرده و مشکل را برایتان برطرف نمایند.

_رفع مشکل گاز هرز خوردن اتومبیل

گازهرز خوردن  یا افزایش گاز خوردن خودرو بدون دلیل خودرو و به دنبال آن بالارفتن دور موتور می‌تواند نتیجه نقص  فنی یک یا چند مورد از موارد زیر باشد :

  • استپر موتور
  • سنسور و موتور دریچه گاز (در صورت وجود)
  • مپ سنسور(سنسور فشار هوای ورودی)
  • ایراد سیم و پدال و دریچه گاز
  • سیستم ورودی هوا و منیفولد (نشتی هوا از هوزینگ دریچه گاز)
  • سنسور دور موتور
  • ECU  موتور (ایپرام یا فلش برنامه ریزی شود)
  • انژکتورها و غیره

تمامی موارد فو ق در تعمیرگاه برق کاراک قابل تعمیر است.

 

_رفع احتراق ناقص در سیلندر ناشی از مشکل شمع و وایر

با استهلاک یا خوردگی قطعات احتراقی که کنترل جرقه را به موتور می دهند ، این اجزا به تدریج مقاومت امپدانس را افزایش می دهند تا جایی که برق یا کمبود آن باعث می شود تا به شعله جرقه تبدیل شود. از آنجا که این اتفاق با گذشت زمان رخ می دهد ، ممکن است در ابتدا دچار ضعف های متناوب شوید و سپس و به تدریج با گذشت زمان شاهد احتراق ناقص در سیلندر خواهید بود.

 

 

2- تعمیرات و تعویضات سنسور ها

_ سنسور اکسیژن اول و دوم

اگر مدار سنسور اکسیژن باز شود(بعنوان مثال سیم آن قطع شود) یا اتصالی کند ویاسنسور خراب شود و مقداری خارج از محدوده ولتاژ کاری نشان دهد، معمولا یک کد خطا (Fault) تولید خواهد کرد که چراغ چک یا سرویس خودرو را روشن خواهد کرد. با متصل شدن به ECU و خواندن کد خطا می توان به خرابی سنسور اکسیژن پی برد.

 

تعویض سنسور اکسیژن در تعمیرگاه ایسیو کاراک

تعویض سنسور اکسیژن

_سنسور دریچه گاز

ایرادات سنسور دریچه گاز ، منجر به خطای مجموعه دریچه گاز می شود که سبب روشن شدن چراغ چک اتومبیل خواهد شد. از دلایل خرابی سنسور دریچه گاز آب خودرن به آن می باشد که معمولا در زمان شستشو موتور اتفاق می افتد. کثیف بودن محفظه دریچه گاز و تمیز نکردن آن به مدت طولانی نیز سبب خرابی سنسور دریچه گاز می شود.

_سنسور میل سوپاپ

 

این سنسور بر روی سر سیلندر قرار دارد و سر آن در نزدیکی میل سوپاپ قرار میگیرد. از نشانه های خرابی این سنسور می توان به موارد زیر اشاره نمود :

۱-موتور درجا ریپ و لرزش ندارد ولی با افزایش دور تا 3000RPM و یا حرکت در جاده با دور زیاد موتور ریپ زده و کپ کرده که جهت رفع عیب بایستی یک دنده بالاتر را انتخاب کنید
۲-ریتارت کار کردن با کمی ریپ (ریپ داشتن موتور در حالت ارام)
۳-در هنگام خرابی این سنسور پاشش سوخت از ترکیبی به نیمه ترکیبی تبدیل می شود .

_سنسور میل لنگ

 

این سنسور ممکن است در جلوی موتور و نزدیکی پولی میل لنگ یا در قسمت عقب موتور روی پوسته کلاچ و در نزدیکی فلایویل قرار گرفته باشد که وضعیت میل لنگ را نسبت به نقطه مرگ بالا تعیین و علائم را به ای سی یو ارسال میدارد.ای سی یو برای پاشش صحیح و جرقه صحیح از این علائم استفاده می کند.

این سنسور معمولا به دو صورت ایراد پیدا می کند :
  1. خرابی کامل سنسور و روشن نشدن موتور : در این حالت موتور استارت می خورد ولی روشن نمی شود ، زیرا سوخت و جرقه ای در محفظه ی احتراق وجود نخواهد داشت .
  2. ارسال اطلاعات نادرست از میل لنگ : موتور روشن می شود ولی به سختی گاز می خورد.
در مرکز کاراک ، هر دو حالت مشکل فوق ، توسط تکنسین مجرب ما برطرف می شود . برای رزرو نوبت ، کافیست فرم زیر را پر کنید و منتظر تماس همکاران ما درمرکز کاراک باشید.

فرم درخواست تعمیرات ECU

برای تعمیر ecu خودرو میتوانید با شماره های 02177438544 و 09128079698 تماس حاصل فرمایید

 

_سنسور ناک ( سنسور ضربه گیر )

این قطعه بندرت خراب می شود، زیرا در واقع خراب شدن سایر قطعات منجر به بد کار کردن موتور، تحریک این سنسور، و روشن شدن چراغ چک می شود.اگر فقط همین سنسور خراب شده باشد، تغییری در عملکرد موتور ایجاد نمی شود و فقط چراغ چک روشن می گردد.

 

تعمیرگاه برق انژکتور خودرو کاراک

تعمیرگاه برق خودرو کاراک

3- تعمیرات ایسیو های بوش

بوش یک شرکت آلمانی موفق در زمینه تولید ایسیو برای انواع خودروهای سبک و سنگین است ؛ کیفیت کار این شرکت به قدری بالاست که ایسیو اغلب خودروهای خارجی از نوع بوش می باشد. این ایسیو دارای سه کانکتور و 90 پایه می باشد. انواع مدل ایسیو بوش به شرح زیر است :

  • ایسیو بوش مدل 7.4.11 : قابل استفاده در خودرو پراید دوگانه سوز
  • ایسیو بوش 7.9.7 : قابل استفاده در پراید بنزینی
  • ایسیو بوش 7.4.9 : قابل استفاده در موتور EF7  یا موتور ملی
  • ایسیو بوش 7.9.7.1 : قابل استفاده در نیسان زامیاد
  • ایسیو بوش MP7.3 : قابل استفاده در زانتیا 1800 سی سی
  • ایسیو بوش MP5.2 : قابل استفاده در زانتیا 2000 سی سی
  • ایسیو بوش 7.4.5 : قابل استفاده در خودرو پژو 206 تیپ 6
  • ایسیو بوش 7.4.4 : قابل استفاده در خودرو پژو 206 تیپ 5

تعمیرگاه ایسیو کاراک ، هر گونه مشکل در ایسیو بوش شما را توسط نیروی حرفه ای و با تجربه خود ، با در دست داشتن ابزار دقیق و پیشرفته برطرف می نماید. 

تعمیرات ایسیو بوش در تعمیرگاه ایسیو کاراک

تعمیرات ایسیو بوش

 

4- تعمیرات ایسیو های ساژم

شرکت ساژم در سال ۱۹۲۵ تاسیس شد که از شرکت های موفق در زمینه الکترونیک و لوازم برق خودرو بود. این شرکت نقش مهمی را در تأمین لوازم برق خودرو برای کمپانی های خودروسازی فرانسه از جمله پژو؛ رنو و سیتروئن ایفا کرد.

بدلیل اینکه کمپانی های خودروسازی پژو و سیتروئن و رنو از جمله شرکت های معروف و موفق درتولید خودرو بودند ؛ شرکت های خودروسازی ایرانخودرو وسایپا از لوازم و قطعات یدکی این خودروها استفاده می کردند که به ناچار از قطعات و لوازم شرکت ساژم در تولید خودروها استفاده کرده اند.

ازجمله محصولات بکار رفته در تولید خودروهای تولید ایران در دهه ۹۰ ، ایسیو ساژم بوده است. در صورتی که خودرو شما مجهز به ایسیو ساژم است و مشکلی در آن رخ داده ، می توانید با مراجعه به تعمیرگاه ایسیو کاراک به آسودگی مشکلتان را برطرف نمایید.

تعمیرات ایسیو ساژم در تعمیرگاه ایسیو کاراک

تعمیرات ایسیو ساژم

 

5- تعمیرات ایسیو های ولئو

باتوجه با اینکه شرکت ساژم درسال ۲۰۰۵ منحل شد؛ ایرانخودرو و سایپا برای تأمین  لوازم و قطعات خودروهای خود با شرکت والئو قرارداد بستند و محصولات مورد نیاز  خود را از طریق شرکت والئو فراهم کردند.

شرکت کاراک ، خدمات ارزنده ای را در جهت  رفع مشکلات مربوط به ایسیو ولئو ارائه می دهد.

 

تعمیرات ایسیو ولئو در تعمیرگاه ایسیو کاراک

تعمیرات ایسیو ولئو

 

6- تعمیرات ایسیو های زیمنس

پس از سال ۸۲ اغلب خودروهای تولید داخل از ایسیو  زیمنس استفاده کرده اند . از این رو  فروش انواع ایسیو زیمنس نیز رونق گرفت . کیفیت خوب سخت افزار ایسیوهایی زیمنس که شامل Siemens , Continantal و VDO بودند نیز در حد عالی بوده و به ندرت خرابی داشتند . این  ایسیو ها ، پس از ایسیو های  بوش در رده دوم قرار گرفتند .

ایسیو های زیمنس از لحاظ سخت افزاری شباهت زیادی به هم دارند و نرم افزار آنهاست که تفاوتهایی با هم دارند ؛ در مرکز کاراک ، کلیه مشکلات مربوط به انواع ایسیو های زیمنس قابل تعمیر می باشد.

تعمیرات ایسیو زیمنس در تعمیرگاه ایسیو کاراک

تعمیرات ایسیو زیمنس

7- تعریف سوییچ یا خام کردن و تعریف آی سی یو برای انواع خودرو

تعریف سوییچ ، برای این  در خوردو انجام گرفته  تا خودروها ضد سرقت بشوند ، متخصصان این زمینه  ، علاوه برحالت سخت افزاری کلید سوییچ ،  یک قفل نرم افزاری نیز در اتومبیل تعبیه کردند که اگر کسی سوییچ شما را کپی کرد یا سیم های زیر داشبورد را در آورد و به هم زد ، خودرو روشن نشود و قفل نرم افزاری خودرو عمل کند.

به دنبال این کار ، کلیدها دارای قطعات زغال مانند شدند که این قطعه از طریق امواج با طوقه سوییچ ارتباط برقرار کرده  و سبب روشن شدن ماشین می شود .

تعریف سوییچ در تعمیرگاه ایسیو کاراک زمانی انجام می شود که نیاز به تعمیرات باشد ، مثلا خودرو به صورت خودبخودی کدسوییچ می پراند و لازم است مجددا تعریف سوییچ کرد یا زمانی که ایسیو خودرو را می دزدند لازم است تعریف سوییچ کرد.

8- تعریف ریموت

تعریف ریموت و تعمیراتی که مربط به عدم باز و بست صحیح با خودرو ، راه اندازی مجدد این قطعه برای باز و بست با دکمه های روی کلید است ، همگی در مرکز کاراک قابل انجام می باشند.

 

9- در آوردن کد سوییچ

در آوردن کد سوییچ در تعمیرگاه برق خودرو کاراک ، فرآیندی است که با دستگاه دیاگ یا پروگرامر انجام می گیرد و معمولا از طریق یونیت های جانبی خودرو ، همچون BSI کد سوییچ به دست می آید . گاهی نیز با دستگاه های تخصصی تعریف سوییچ اقدام به در آوردن کد سوییچ می نماییم .

 

10- تعمیرات بوردهای ایربگ

11- دیاگ زدن

در تعمیرگاه برق خودرو کاراک ، با استفاده از دستگاه دیاگ و بررسی اطلاعات دریافتی از ایسیو خودرو شما ، می توان دریافت که منبع مشکل و خرابی خودرو کجاست.

12- تنظیم موتور

تنظیم موتور در تعمیرگاه ایسیو کاراک

تنظیم موتور

13- برق و سیم کشی خودروهای داخلی و خارجی

14- عیب یابی کولر و گاز کولر و نشت یابی و تعمیر پنل کولر

رفع انوع ایراد های کولرهای معمولی و دوآل در تعمیرگاه برق خودرو کاراک قابل انجام بوده و شامل موارد زیر می باشد :

  1.  تعمیر سیم کشی
  2. رفع قطعی
  3. رفع مشکل خروج باد گرم از کولر
  4. پر کردن گاز کولر با بهترین گازها
  5. رفع قطعی کولر ناشی از کامپیوتر اتاق

 

15 -بی کد کردن و کد دار کردن انواع ایسیو

برای روشن کردن خودرو در حالت های اضطراری ، خدمات بی کد کردن ایسیو ، در تعمیرگاه برق خودر کاراک قابل ارائه می باشد.

نصب و تعمیر انواع سیستم های الکتریکی و الکترونیکی چگونه است؟

1- استفاده از دستگاه های به روز و پیشرفته برای تشخیص عیوب در خودروهای جدید
2- تست و بررسی سیم کشی با ابزار مناسب و عیب یابی خودرو در کمترین زمان ممکن و رفع کامل ایراد
3-تعمیر و رفع عیب بخش های آسیب دیده و تعمیر و تعویض انواع سیم کشی خودروهای داخلی و وارداتی
4-تعمیر انواع سیستم الکترونیکی و برقی مانند : بوق ها – سیستم های بازدارنده ی حرکت – شیشه ها – آیینه ها و سیستم صندلی های برقی و سیستم های تهویه

 

تعمیرگاه برق خودرو خارجی

تعمیرگاه برق خودرو خارجی

 

تعمیرات خودروهای دیجیتال و مولتی پلکس:

  1.  تعمیرات تخصصی بی اس آی BSI
  2.  برنامه ریزی و پیکره بندی بی اس آی BSI
  3.  تعمیرات تخصصی بی ام 34 BM34
  4.  تعمیرات تخصصی بی اس ام BSM
  5. تعمیرات تخصصی ایربگ AIRBAG
  6.  برنامه ریزی انواع یونیت های ایر بگ AIRBAG
  7. تعمیرات تخصصی یونیت های ای بی اس ABS
  8. برنامه ریزی یونیت های ای بی اس ABS
  9. تعمیرات تخصصی کام 2000 COM
  10. تعمیرات تخصصی یونیت کمربند

 

بهترین تعمیرگاه ایسیو خودرو در تهران

بهترین تعمیرگاه ایسیو خودرو در تهران

بهترین مکان برای تعمیرات ایسیو خودرو های خارجی در تهران کجاست ؟

طبق نظر سنجی، شرکت کاراک بهترین تعمیرگاه تعمیرات ecu می باشد. محل این تعمیرگاه در خیابان دماوند و نرسیده به ترمینال شرق میباشد. برای تعمیرات ای سی یو و تعمیرات برق اتومبیل های ایرانی و خارجی با شرکت کاراک تماس حاصل بفرمایید: 02177438544

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *