تعمیرگاه برق خودرو, تعمیرگاه خودرو های پژو و رنو, تعمیرگاه خودروهای ایرانی

تعمیرات برقی پرشیا | تعمیرگاه برق پرشیا | باطری سازی پرشیا

تعمیرات برقی پرشیا

برق خودرو بخش مهمی از اتومبیل را تشکیل می دهد و خرابی این بخش می تواند خودرو شما را از کار بیاندازد. تعمیرات برق انژکتور پرشیا ، تعمیرات باتری سازی پرشیا و تعمیر کولر پرشیا خدماتی هستند که در تعمیرگاه برق خودرو کاراک می توانید آنها را دریافت کنید. در این پست نمونه کار هایی را به صورت تصویر و فیلم از تعمیرات برق ، باتری و کولر خودرو پرشیا مشاهده می کنید که در مرکز کاراک انجام شده اند ، همچنین اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب خواهید کرد.

مطالبی که خواهید خواند :

تعمیرات برق انژکتور پرشیا

ECU یا واحد کنترل الکترونیکی مغز خودروهای انژکتوری است. در سیستم‌های انژکتوری یک سری سنسور یا حسگر به کار گرفته شده که این سنسورها با ECU در ارتباط هستند و اطلاعات لازم را برای ECU ارسال می‌کنند. در صورتی که ECU یا سنسورها با مشکل مواجه شوند خودرو نیز با مشکل مواجه خواهد شد. 

از جمله مهم‌ترین سنسورهای به کار رفته در خودرو می‌توان به سنسور مپ ، سنسور میل سوپاپ ، سنسور دور موتور ، سنسور دمای هوای بیرون ، سنسور اکسیژن اول ، سنسور اکسیژن دوم و سنسور موقعیت دریچه گاز اشاره کرد.

با کوچکترین ایرادی در رابطه با ریپ زدن ، بالا رفتن دور موتور خودرو ، روشن نشدن موتور با استارت ، کم شدن شتاب خودرو ، روشن و خاموش شدن اتومبیل ، روشن نشدن خودرو در هوای سرد و …. می‌توانید به تعمیرگاه برق خودرو کاراک در شرق تهران مراجعه نمایید. 

ویدیو تعمیرات برقی پرشیا

عیب یابی تخصصی پرشیا

تعمیر ریپ زدن پرشیا

ما به عنوان راننده ، هر روزه به خودرو خود متکی هستیم. فرقی نمی‌کند چه خودرویی رانندگی می‌کنید، اما اتومبیل در نهایت روزی به تعمیر نیاز پیدا می کند. با این حال، یکی از ناامید کننده ترین چیزهایی کهممکن است با آن مواجه شوید، ریپ زدن پرشیا است. تصور کنید که روی پدال گاز پا می گذارید، و ماشین شما شروع به پت پت می کند. می روید تا سطح بنزین خود را بررسی کنید، و مشاهده می کنید هیچ کسری بنزینی ندارید!

برای عیب یابی و تعمیر ریپ زدن پرشیا و همچنین تعمیر دل دل کردن پرشیا می توانید روی کمک تکنسین حرفه ای کاراک حساب کنید.

دلیل ریپ زدن پرشیا چیست ؟

1/ سیستم سوخت

اگر پمپ بنزین، فیلتر بنزین یا انژکتور معیوب دارید، ممکن است با ریپ زدن پرشیا مواجه شوید. وقتی وسیله نقلیه شما هوا و سوخت دقیق دریافت نمی کند، موتور شما به طور صحیحی احتراق انجام نمی دهد تا انرژی مورد نیاز ماشین شما را تامین کند. اگر این مشکل ادامه پیدا کند، حتی ممکن است با خرابی کامل موتور مواجه شوید.

2/ شمع ها

شمع ها یکی از دلایل رایج ریپ زدن پرشیا هستند و خوشبختانه راه حل این مشکل سریع نیز هست. اگر شمع های شما قدیمی هستند، کافی است آنها را تعویض کنید.

3/ سنسور جریان هوای انبوه

سنسور جریان هوای جرمی برای ردیابی وزن و دمای هوای جریان یافته به موتور عمل می کند. هنگامی که این سنسور کثیف می شود، می تواند باعث ضعیف شدن موتور و کاهش مسافت قابل پیمایش با خودرو شما شود. علاوه بر این، سنسور کثیف نیز ممکن است باعث ریپ زدن پرشیا شما شود.

4/ مبدل کاتالیزوری

مبدل کاتالیزوری مسئول محدود کردن انتشار گازهای گلخانه ای از خودرو شما است. اگر به هر دلیلی درست کار نکند، احتمالاً موتور پرشیا شما دچار ریپ زدن می شود.

اگر اخیراً با مشکل ریپ زدن پرشیا خود مواجه شده اید، توصیه می کنیم فوراً خودرویتان را برای بررسی و عیب یابی به تعمیرگاه کاراک بیاورید تا متخصصان کاراک مشکل را برایتان بطرف کنند.

تعمیر گاز نخوردن پرشیا

گاز نخوردن پرشیا مشکلی است که علاوه بر اینکه می تواند شما را آزار دهد ؛ ممکن است خطرناک نیز باشد. شایع ترین دلایل این مشکل سنسور خراب ، کثیف بودن فیلتر سوخت یا فیلتر هوا یا تسمه تایم است. فشار دادن پدال گاز و عدم دریافت پاسخ از خودرو خطرناک است. این چیزی نیست که بتوانید آن را نادیده بگیرید.
ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد که ماشین شما گاز نمی خورد. بهترین کار این است که یک متخصص باتجربه اتومبیل شما را به طور کامل بررسی کند. در تعمیرگاه برق خودرو کاراک ، تکنسین مجرب ما آماده خدمت رسانی به شما هستند.

چرا خودرو پرشیا گاز نمی خورد؟

خرابی سنسور جریان انبوه یا خرابی سنسور اکسیژن : این دو سنسور نسبت سوخت به هوای گاز ارسالی به محفظه های احتراق موتور شما را کنترل می کنند. اگر این ترکیب درست نباشد، ماشین شما آنطور که انتظار می رود گاز نمی خورد.

سنسور موقعیت دریچه گاز (TPS) : TPS شما به کامپیوتر پرشیا شما می گوید که چه زمانی دریچه گاز شما باز یا بسته است. مشکل در این سنسور می تواند از دلایل گاز نخوردن پرشیا باشد.

فیلتر هوا یا فیلتر سوخت نیاز به تعویض دارد : این فیلترها اطمینان حاصل می کنند که مخلوط هوا و سوخت در موتور تمیز است و همانطور که انتظار می رود جریان دارد.

تنظیم/تعویض تسمه تایم : اگر تسمه تایم حتی اندکی لیز بخورد، می تواند تاثیر قابل توجهی بر شتاب و گاز خوردن پرشیا داشته باشد.

تعویض شمع ، تعویض وایر ، تعویض کوئل پرشیا

تعویض شمع پرشیا

شمع ها نقش حیاتی در فرآیند احتراق داخلی دارند که برای موتور پرشیا شما نیرو تولید می کند. شمع ها محفظه احتراق را که در آن سوخت و هوا مخلوط می شود، مشتعل می کنند. این قطعات مانند فیلترهای بنزین و فیلتر هوا نیاز به سرویس و تعویض معمولی دارند.

برای دستیابی به عملکرد بهینه، شمع های شما باید تمیز باشند و هیچ آسیبی به الکترودها وارد نشده باشد. در صورت خرابی شمع ، لازم است در اسرع وقت برای تعویض آن اقدام نمایید.

شمع های کثیف یا خراب می توانند بر عملکرد موتور تأثیر بگذارند. شمع ها ممکن است با سوخت، روغن و کربن پوشیده شده باشد. همچنین ممکن است به دلیل گرمای بیش از حد، خراب شوند. رانندگی با شمع های خراب یا خراب ممکن است باعث ایجاد مشکلات متعدد برای موتور شما شود. اگر متوجه خرابی این قطعات شدید ، برای تعویض شمع پرشیا به تعمیرگاه کاراک بیایید.

تعویض وایر شمع پرشیا

بارزترین نشانه خرابی وایر شمع پرشیا این است که وسیله نقلیه شما به خوبی کار نمی کند. این مشکل احتمالاً با افزایش مصرف تدریجی بنزین به تدریج شروع می شود. خرابی وایر شمع یا شمع‌های خراب نیز می‌توانند باعث مشکلاتی در راه‌اندازی موتور، دور آرام بد و از دست دادن نیرو شود. اگر این نشانه ها را دیدید، به تعمیرگاه برق خودرو کاراک بیایید تا همکاران ما پرشیا شما را بررسی کنند و در صورت لزوم برای تعویض وایر شمع پرشیا اقدام نمایند.

تعویض کوئل پرشیا

کوئل های جرقه زنی مانند ترانسفورماتورهای کوچک در سیستم جرقه زنی خودرو پرشیا شما هستند. آنها ولتاژ پایین باتری خودرو را به ولتاژ بسیار بالاتری تبدیل می کنند که به مشتعل شدن سوخت و روشن شدن موتور کمک می کند.

مانند هر بخش الکتریکی دیگر در خودرو ، آنها نیز ممکن است خراب شوند. تعمیرگاه برق خودرو کاراک برای تعویض کوئل پرشیا ، خدمات با کیفیتی ارائه می دهد.

تعویض سوزن انژکتور پرشیا ، تست سوزن انژکتور توسط دستگاه

وظیفه سیستم انژکتور ، پاشش سوخت در سیلندر است. این قطعه که هم کارکرد مکانیکی دارد و هم کارکرد الکتریکی ، در ورودی سیلندر قرار می گیرد و عمل تزریق سوخت به محفظه احتراق را انجام می دهد. این بخش از خودرو برای مدت طولانی در دمای بالا، فشار بالا و محیط خوردگی گاز کار می کند. سوزن های انژکتور که محل تزریق سوخت هستند ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به تعویض پیدا کنند.

مشکلات سوزن انژکتور پرشیا

سوراخ سوزن انژکتور بزرگ شده است


به دلیل تزریق مداوم سوخت با فشار بالا، سوراخ سوزن انژکتور به تدریج بزرگتر می شود و در نتیجه فشار تزریق کاهش می یابد، فاصله تزریق کوتاه می شود، که همچنین موجب افزایش رسوبات کربن در سیلندر می شود.

یک توپ فولادی با قطر 4 تا 5 میلی متر را می توان در انتهای سوراخ قرار داد و به آرامی با چکش ضربه زد تا سوراخ تزریق تا حدی تغییر شکل داده و قطر آن را کاهش یابد. اگر پس از اشکال زدایی همچنان مشکل برقرار بود، لازم است برای تعویض سوزن انژکتور پرشیا اقدام کنید.

گرفتگی سوزن انژکتور

رطوبت یا اسید موجود در سوخت باعث زنگ زدن و گیر کردن سوزن انژکتور می شود. تشکیل رسوبات کربن باعث می شود که سوزن انژکتور مسدود شود و انژکتور سوخت عملکرد تزریق سوخت خود را نمی تواند انجام دهد و باعث می شود سیلندر از کار بیفتد. بهتر است برای برسی و رفع این مشکل به یک مکانیک با تجربه مراجعه کنید.

تعمیرات برقی پرشیا _ تست سوزن انژکتور پرشیا
تست سوزن انژکتور پرشیا

تست سوزن انژکتور توسط دستگاه

انژکتور سوخت بخشی جدایی ناپذیر از موتور خودرو است. این بخش دارای ساختاری پیچیده است و به تمیز کردن و تست نیاز دارد. تست سوزن انژکتور پرشیا با دستگاه در مرکز کاراک قابل انجام است. سوزن های انژکتور از خودرو جدا و روی دستگاه قرار گرفته و از نظر عملکرد مورد آزمایش قرار می گیرند؛ در صورتی که عملکرد این سوزن ها نامناسب باشد بسته به علت ، می توان آنها را تمیز کرد و یا تعویض نمود. این خدمات در تعمیرگاه برق خودرو کاراک قابل انجام است.

تعویض سنسور اکسیژن ، رفع عیوب و خطاهای سنسور اکسیژن پرشیا

سنسور اکسیژن میزان اکسیژن موجود در اگزوز را اندازه گیری می کند. در حالی که ممکن است این کار نسبتاً ساده به نظر برسد، سنسور اکسیژن پرشیا در واقع یکی از مهم ترین سنسورهای وسیله نقلیه است که مسئول حفظ تعادل مناسب بین هوا و سوخت برای آلایندگی بهینه است. خرابی سنسور اکسیژن می تواند مشکلات زیادی برای خودرو پرشیا و موتور آن ایجاد کند. افزایش مصرف سوخت از رایج ترین نتایج خرابی سنسور اکسیژن پرشیا است.

دلیل خرابی سنسور اکسیژن پرشیا چیست؟

از آنجایی که سنسور اکسیژن در نزدیکی اگزوز قرار دارد، ممکن است آلوده شود. منابع متداول آلودگی عبارتند از: مخلوط سوخت بسیار غنی ( میزان سوخت از هوا در مخلوط بیشتر است ) یا نشتی روغن در موتور قدیمی‌ و سوختن مایع خنک‌کننده موتور در محفظه احتراق در نتیجه نشتی واشر سرسیلندر موتور.

همچنین قرار گرفتن در معرض دماهای بسیار بالا می تواند به تدریج باعث فرسوده شدن سنسور اکسیژن پرشیا شود. همه اینها می‌توانند بر عملکرد سنسور اکسیژن تأثیر بگذارند، که منجر به طولانی‌تر شدن زمان عملکرد یا تغییر در منحنی ولتاژ سنسور و در درازمدت کاهش عملکرد سنسور می‌شود. تعویض سنسور اکسیژن پرشیا و تعمیر آن در تعمیرگاه کاراک قابل انجام است.

همچنین کدهای خطا سنسور اکسیژن پرشیا عیب یابی و رفع می شوند.

رفع خطای کاتالیزور ، رفع مشکل آلایندگی در معاینه فنی

مبدل کاتالیزوری بخش مهمی از سیستم آلایندگی اتومبیل شما است که گاز های خطر ناک حاصل از احتراق را به گاز های بی خطر تبدیل می کند. امروزه سنسور دوم اکسیژن در خودروهای یورو4 مسئول نظارت و کنترل عملکرد کاتالیزور است و هر گونه مشکل در عملکرد و خرابی را به ایسیو گزارش می دهد.

خطا کاتالیزور موجب روشن شدن چراغ چک موتور داشبورد می شود، ممکن است علت یک مشکل نسبتا جدی بوده یا به سبب اختلال در عملکرد سنسور دوم اکسیژن باشد. خطا کاتالیزور ممکن است به دلیل انسداد کاتالیزور ، تخلیه کاتالیزور ، نصب هدرز رخ دهد؛ دلیل هر چه باشد تکنسین مجرب تعمیرگاه برق خودرو کاراک در رفع آن به شما کمک می کنند.

یکی از مشکلاتی که خرابی و خطا کاتالیزور برای شما به وجود می آورد رد شدن در تست آلایندگی معاینه فنی است ؛ پس اگر متوجه خرابی این بخش از خودرو شدید ، به درنگ به دنبال رفع آن باشید.

تعمیرات برقی پرشیا _ خطا کاتالیست پرشیا
خطا کاتالیست پرشیا

ویدیو تعویض کاتالیزور پرشیا

رفع خطای دریچه گاز پرشیا

باز و بسته شدن دریچه گاز ، میزان ورود هوا به موتور را تعیین می کند. زمانی که پای خود را روی پدال گاز می فشارید، ایسیو به دریچه گاز دستور باز شدن می دهد. یک سنسور در نزدیکی این دریچه قرار دارد که موقعیت دریچه گاز را به ایسیو گزارش می دهد.

در خودروهای مدرن، دریچه گاز قطعه مهمی از سیستم ورودی هوا است که میزان هوای جریان یافته به موتور را کنترل می کند . در هر زمان، برای اینکه موتور در شرایط بهینه خود کار کند، اجازه ورود به مقدار مناسب هوا بسیار ضروری است. هنگامی که دریچه گاز دچار خطا، خراب یا گرفتگی می شود ، ورود جریان هوا را به داخل موتور متوقف شده و یا به اندازه درستی وارد نمی شود. این وضعیت باعث مشکلاتی در عملکرد می شود و همچنین سوخت احتراق نیافته برای عبور از سیستم اگزوز ارسال می گردد.

به طور معمول وقتی دریچه گاز پرشیا به درستی کار می کند، با ورودی سوخت و پدال گاز هماهنگ می شود. پدال گاز را فشار دهید و جریان سوخت به داخل موتور افزایش می‌یابد و بدنه دریچه گاز هوای اضافی را برای سوزاندن سوخت اضافی به داخل می‌کشد و به خودروی شما اجازه می‌دهد همانطور که باید عمل روان کار کند. رفع خطا دریچه گاز پرشیا در تعمیرگاه برق پرشیا قابل انجام است.

رفع خطای مپ سنسور پرشیا

سنسور فشار مطلق منیفولدیا مپ سنسور که معمولاً در موتورهای تزریق سوخت یافت می‌شود، یکی از سنسورهایی است که ایسیو برای محاسبه تزریق سوخت از آن استفاده می‌کند. معمولاً از سنسور جریان هوای جرمی (MAF) به جای مپ سنسور استفاده می شود، با این حال، موتورهای توربوشارژ معمولاً از هر دو سنسور MAP و MAF استفاده می کنند. مپ سنسور همچنین نقشی حیاتی در کمک به ECM در تعیین زمان احتراق در شرایط مختلف بار موتور ایفا می کند.

دلایل خرابی و خطا مپ سنسور پرشیا

  • آلودگی با کربن یا سایر رسوبات موتور
  • گرفتگی یا نشتی شلنگ که بر توانایی سنسور در خواندن تغییرات فشار تأثیر می گذارد
  • اتصالات الکتریکی شل، ذوب شده یا ترک خورده ناشی از گرمای بیش از حد به دلیل نزدیکی به موتور

علائم خرابی مپ سنسور پرشیا چیست ؟


یک مپ سنسور معیوب بر توانایی ECM برای تنظیم نسبت هوا به سوخت و زمان احتراق به دلیل محاسبه نادرست بار موتور تأثیر می گذارد. این می تواند منجر به یک مخلوط سوخت و هوا بسیار غنی یا رقیق شود. علائم خرابی مپ سنسور پرشیا می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • روشن شدن چراغ چک خودرو
  • مخلوط هوا و سوخت رقیق یا غنی
  • رد شدن در معاینه فنی
  • مصرف سوخت بد

رفع مشکل استپر موتور پرشیا

خرابی استپر موتور پرشیا یک مشکل رایج در این اتومبیل است. این قطعه کوچک و معمولاً نه چندان گران، اما مشکل ساز است. به خصوص زمانی که علائم ناشی از خرابی آن به اشتباه تشخیص داده شود.

استپر موتور پرشیا چگونه کار می کند ؟

استپر موتور وظیفه تنظیم دور آرام را بر عهده دارد. در خودروهایی با موتورهای بنزینی با سیستم انژکتوری وجود دارد. بر اساس شناسایی چندین پارامتر، جریان هوا به موتور را کنترل می کند. از پایین آمدن تعداد دور به زیر حداقل جلوگیری می کند.

عملکرد استپر موتور پرشیا توسط ECM که مخفف Electronic Control Module است تنظیم می شود. این موتور پالس هایی را فراهم می کند که امکان تغییر زاویه انحراف دریچه گاز را فراهم می کند. ECM با استفاده از سنسور دمای مایع خنک‌کننده، سنسور موقعیت میل لنگ و مقدار فشار مطلق منیفولد (MAP) در منیفولد مکش، اطلاعاتی را که به موتور ارسال می‌شود، دریافت می کند. بر روی اطلاعات مربوط به: دمای موتور، RPM و فشار تمرکز می کند.

تعمیرات برقی پرشیا _ خرابی استپر موتور پرشیا
خرابی استپر موتور پرشیا

خرابی استپر موتور پرشیا

هر جزء درگیر در کار موتور مستعد آلودگی است و استپر موتور نیز می تواند به مواد زائدی آلوده شود. راه حل این مشکل اغلب به بیرون آوردن و تمیز کردن آن، تمیز کردن دریچه گاز و سرهم کردن مجدد آنها در محل محدود می شود. در وسایل نقلیه جدیدتر، تمیز کردن و روغن کاری بیشتر موتور ، نتیجه مطلوب را تضمین نمی کند. ممکن است پس از انجام این مراحل موتور شروع به کار کند اما برد آن بسیار کم باشد.

خرابی استپر موتور پرشیا می تواند ناشی از خرابی قطعات الکتریکی باشد. به عنوان مثال ممکن است دوشاخه سوخته باشد. تعمیرگاه برق خودرو کاراک ، خدمات شایسته ای در زمینه رفع مشکل استپر موتور به شما ارائه می دهد.

رفع مشکل بد روشن شدن پرشیا اول صبح

مشکلات خودرو پس از مدتی که از آن استفاده نمودید، شروع به رخ دادن می کنند. به خصوص آسیب‌های مربوط به موتور، و رایج‌ترین آن این است که در صبح خودرو پرشیا بد روشن می شود. پارک کردن خودرو در طول شب منجر به تجمع کثیفی می‌شود و گرد و غبار روی قسمت های اصلی موتور قرار می گیرد. یکی از خدمات تعمیرگاه برق خودرو کاراک ، رفع مشکل بد روشن شدن پرشیا می باشد. در صورتی که با این مشکل مواجه شدید با متخصصین ما تماس بگیرید یا به صورت حضوری به تعمیرگاه کاراک مراجعه کنید.

دلیل بد روشن شدن پرشیا در صبح چیست؟

1/ باتری ضعیف ماشین


این مورد به عنوان یکی از دلایل اصلی بد روشن شدن پرشیا شما در صبح در نظر گرفته می شود. هر باتری عمر محدودی دارد که پس از مدتی به اتمام می رسد و ممکن است چنین مشکلاتی را در اتومبیل ایجاد کند. حتی ممکن است گیره های باتری شل شده باشند یا پایانه ها بسیار کثیف باشند. با این حال، اغلب ما فکر می کنیم که موضوع تمام شدن عمر باتری است.

2/ پمپ بنزین فرسوده


پمپ بنزین وظیفه انتقال بنزین از باک و موتور را بر عهده دارد و داشتن پمپ بنزین فرسوده به این معنی است که سوخت کافی برای روشن شدن موتور منتقل نمی شود.

3/ شمع های آسیب دیده


آسیب در شمع‌ها می‌تواند دلیل اصلی بد روشن شدن پرشیا باشد، زیرا این شمع‌ها مسئول احتراقی هستند که برای روشن کردن خودرو شما لازم است.

4/ گرفتگی انژکتورهای سوخت

آنها مسئول پاشش مقادیر مناسب سوخت در یک زاویه خاص نسبت به محفظه احتراق هستند، اما اگر ماشین شما روشن نشود، به این معنی است که آلودگی روی انژکتورها جمع شده و بنابراین آنها کار خود را به طور موثر انجام نمی دهند.

5/ فیلتر هوا آسیب دیده

در نهایت، یکی از دلایل بد روشن شدن پرشیا شما در صبح به دلیل تجمع کثیفی روی فیلتر هوا است و بنابراین هوای زیادی نمی تواند برای احتراق عبور کند.

تعمیرات باطری پرشیا

سلامت باتری خودرو پرشیا بسیار مهم است. به طوری که اگر باتری خراب باشد یا ضعیف کار کند، تاثیر منفی روی دیگر قطعات خودرو می‌گذارد و به آن‌ها آسیب می‌رسد. یک باتری ضعیف هم همین مفهوم را می‌رساند. زمانی که باتری پرشیا خوب کار نکند، فشار بیشتری روی قطعات سالم ماشین اعمال می‌شود و سیستم شارژ، موتور استارتر یا برقی هم تحت تاثیر قرار می‌گیرند. این قطعات حتی ممکن است از کار بیفتند. زیرا ولتاژ زیادی را برای جبران کمبود انرژی باتری مصرف می‌کنند. البته زمان استهلاک این قطعات به مرغوب یا نامرغوب بودن کیفیت آن‌ها وابسته است. ولی در هر صورت، اگر قطعات ضعیفی در خودرو نصب شده باشد، استهلاک آن‌ها سریع‌تر شده و خیلی زود نیاز به تعویض پیدا می‌کنند. بنا براین بهتر است قدرت خودرو پرشیا خود را به شانس واگذار نکنید. زیرا ممکن است بعدا مجبور باشید هزینه‌ی گرانی بابت این بی‌توجهی پرداخت کنید.

راه های تشخیص خرابی باتری خودرو پرشیا

  • دیر روشن شدن خودرو

این اتفاق عموما در هوای سرد برای باتری خودرو اتفاق می افتد. ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در هوای سرد و پس از چندین ساعت خاموش بودن خودرو، ماشین دیرتر استارت می‌خورد. گرچه استارت نخوردن و یا دیرتر استارت خودرن خودرو دلایل متعددی دارد، اما اگر دلیل آن به ضعیف شدن باتری مربوط باشد، باید هرچه سریع‌تر به تعمیر و یا تعویض باطری پرشیا اقدام کرد.

  • نرسیدن برق به پشت آمپر

تشخیص خرابی خودرو از نبود برق پشت آمپر و یا مشکلاتی این چنینی سخت نیست، با این حال باید سریعا به تعمیرگاه خودرو بروید و ماشین را به طور کامل بررسی کنید. چرا که ممکن است خرابی باطری 405 به سولفاته شدن و یا تاریخ انقضا آن مربوط باشد و در این شرایط باید حتما دینام خودرو نیز چک شود.

  • باتری ماشین نشتی داشته باشد و یا فرسوده شود.
  • پس از بررسی متوجه شوید که سطح مایع باتری کاهش پیدا کرده است.

تعمیرگاه تخصصی باتری سازی کاراک ، انواع خدمات مربوط به خودروی پرشیا را به صورت تخصصی و تضمینی به شما ارائه می دهد. از جمله خدماتی که این مرکز برای باطری سازی پرشیا ارائه می کند ، شامل موارد زیر است :

  • تعویض یا تعمیر دینام خودرو پرشیا
  • تعویض تسمه دینام پژو پارس
  • تعمیر برف پاک کن و موتور برف پاک کن پژو پارس
  • تعمیر چراغ های خودروی پرشیا
  • تعویض باطری خودرو پرشیا
  • انجام باطری به باطری پرشیا
  • تعمیر دزدگیر خودرو پژو پارس
  • تعمیر شیشه بالابر پرشیا
  • تعویض وایر و شمع های خودرو پرشیا
  • سیم کشی خودرو پرشیا
  • و …. 

عمر باتری پرشیا چقدر است؟

باطری پرشیا به طور معمول حدود ۳ الی ۴ سال عمر می‌کنند که بسته به نوع استفاده، عمر مفید آن‌ها می‌تواند کاهش یا افزایش یابد. چراغ‌ها نخستین عامل اثرگذار بر عمر باتری‌ها هستند. هر چه چراغ‌های خودرو بیشتر روشن باشد و یا چراغ‌های اضافه به خودرو افزوده شود فشار بیشتری به باتری خودرو وارد می‌شود.

دومین عامل اثرگذار بر عمر مفید باتری کولر خودرو است. روشن شدن کولر خودرو موجب افزایش فشار بر روی چندین موتور الکتریکی خواهد شد که آسیب پذیرترین آن‌ها پمپ بنزین خواهد بود.

نحوه نگهداری از باتری پرشیا

  • در صورتی که به مدت زیادی از خودرو پرشیا استفاده نمی‌کنید، باتری را از روی خودرو باز کنید. 
  • از شارژ کردن اضافی باتری پرشیا بپرهیزید.
  • سعی کنید خودروی خود را در فصل سرما بیشتر در مکان‌های گرم پارک کنید (عمر باطری در اثر سرمای زیاد کاهش می‌یابد) 
  • از جا به جایی زیاد باطری پرهیز کنید و در هنگام پر کردن خانه‌ها از آب اسید مراقب باشید، زیرا ریختن آب اسید بر روی بدنه خودرو باعث پوسیدگی آن می‌شود. 
  • برای جا زدن بست‌ها از آچار استفاده کنید و هرگز با ضربه زدن سعی نکنید که بست‌ها را به جای خودشان بزنید. 
  • بررسی ارتفاع سطح مایع الکترولیت را (به استثنای باطری‌هایی که نیاز به سرویس و نگهداری ندارند) در مناطق گرمسیر یا فصل تابستان ۲ هفته یک بار و در مناطق سردسیر یا فصل زمستان ماهی یکبار بررسی کنید. 
  • در باتری‌هایی که دارای پوسته نیمه شفاف هستند سطح آب باتری را می‌توان از بیرون مورد بررسی قرار داد. 
  • در سایر باتری‌ها که پوسته شفاف ندارند، برای این کار باید درپوش خانه‌های باطری را از روی آن باز کرده و سطح آب باطری در هر یک از خانه‌ها باید تا ارتفاع پایین حلقه شکاف دار داخلی یا ارتفاع علامت بر روی پوسته باتری در نظر گرفته شود.
  • در صورت پایین بودن سطح مایع، فقط آب مقطر به آن اضافه کنید.

برای اطلاع از هزینه های تعمیرات برقی و باطری سازی خودروهای پرشیا و نیز رزرو نوبت فرم زیر را پر کنید و یا با شماره های 09128079698 و 02133176043 تماس بگیرید.

باطری سازی خودرو

ویدیو باطری سازی پرشیا در تعمیرگاه کاراک

تعمیرات سیم کشی پرشیا

در تعمیرگاه کاراک تعمیرات سیم کشی پرشیا که شامل ترمیم سیم کشی ، تعویض سیم کشی ، تعویض سوکت و یافتن برق دزدی است به صورت تخصصی و با ضمانت نامه کتبی ارائه می‌گردد. از جمله مواقعی که سیم کشی خودرو نیاز به تعمیر دارد زمانیست که خودرو استارت نمی‌خورد.

متاسفانه نصب غیر‌اصولی دزدگیر، سیستم‌های صوتی، گرمکن صندلی، کروز کنترل و … از نوع متفرقه با وصله‌ پینه‌ کردن سیم‌کشی خودرو ، می‌تواند مشکلات برقی فراوانی را ایجاد کند ، خصوصا در خودروهای امروزی که دارای کیلومترها سیم‌کشی و انواع مختلف کنترل یونیت‌ها و سنسورها هستند.

تعمیرات برق خودرو
تعمیرات سیم کشی پرشیا

فرم درخواست تعمیرات برق خودرو

برای تعمیر ecu خودروهای داخلی و خارجی میتوانید با شماره های 02177438544 و 09128079698 تماس حاصل بفرمایید .

تعمیر روشن نشدن چراغ پرشیا

یکی از مسائلی که به طور مستقیم با برق خودرو سر و کار دارد، چراغ‌های خودرو است. همانطور که می‌دانید رانندگی در شب آن هم با چراغ خاموش بسیار خطرناک است و کم نبودن تصادفهایی که در چنین شرایطی اتفاق افتادند و باعث تلفات جانی و مالی زیادی شدند. 

در صورتی که چراغ‌های پرشیا روشن نمی‌شوند، بایستی در اسرع وقت و در روز به یک تعمیرگاه برق خودرو مراجعه نمایید. روشن نشدن چراغ‌های پرشیا علت‌های مختلف و زیادی دارد که شایعترین آن شامل : سوختن فیوز و سوختن لامپ است.

قبل از هر اقدامی بایستی خودرو کارشناسی شود و تمام مواردی که باعث روشن نشدن چراغ‌ها شود را بررسی کرد. 

تعویض ترموستات پرشیا

قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم که چرا و چه زمانی بایستی ترموستات را تعویض کرد؟، به وظیفه ترموستات پرشیا می‌پردازیم. ترموستات یک قطعه کوچک است که بین موتور و رادیاتور قرار دارد و وظیفه دارد از بالا رفتن دمای موتور و جوش آوردن خودرو جلوگیری کند. ترموستات در دمای مخصوصی به اسم دمای بهینه کارکرد خودرو، روشن می‌شود و با متعادلسازی دما دوباره خاموش می‌شود. 

از جمله اشکالاتی که ممکن است برای ترموستات اتفاق بیوفتد اینست که دمای کارکردش پایین یا بالا رفته باشد و در این شرایط بایستی نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام کرد. در صورتی که ترموستات در کمتر از دمای کارکرد شروع به کار کند مثلا دمای 60 درجه، باعث می‌شود بلبرینگها، رینگ پیستون‌ها و دیگر اجزا هنوز از نظر سایز منبسط نشده‌اند و بنابراین نسبت به حالتی که موتور به دمای کاری خود رسیده باشد به دیگر قطعات فلزی موتور بیشتر ضربه می زنند. در واقع شکاف میان قطعات در حالتی که موتور سرد باشد بیشتر است. همچنین کارکردن ترموستات در دمای کمتر از دمای استاندارد باعث افزایش مصرف سوخت به طرز چشمگیری می‌شود.

خرابی ترموستات دینام
تعویض ترموستات پرشیا

رفع مشکل دینام پرشیا

دینام هر خودرویی وظیفه تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی را دارد که این انرژی الکتریکی برق لازم برای قسمت‌های مختلف خودرو از جمله کولر، چراغ‌ها، بخاری و … را تامین می‌کند. یکی از وظایف مهم و اصلی دینام پرشیا، شارژ کردن باطری خودرو است. دینام به وسیله تسمه دینام به موتور خودرو متصل است و انرژی مکانیکی که از چرخش موتور را دریافت می‌کند به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند.

با توجه به نقش حیاتی و مهم دینام در صورت بروز کوچکترین ایرادی در آن باعث روشن نشدن خودرو می‌شود. از عواملی که باعث آسیب‌پذیری این قطعه مهم می‌شود می‌توان به شارژ بیش از حد، خرابی بوش بلبرینگ، چسبیدن پلاتین شارژ آفتامات در موقع روشن بودن موتور، چسبیدن پلاتین قطع و وصل در موقع خاموش بودن موتور، گیر کردن آرمیچر به بدنه پوسته و اتصالی سیم های دینام اشاره کرد.

اولین نشانه خرابی دینام پرشیا روشن شدن چراغ چک در صفحه کیلومتر است. از نشانه‌های دیگر خرابی دینام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کم شدن نور چراغ های داخلی یا خارجی خودرو
  • از کار افتادن تجهیزات برقی ماشین
  • حرکت متناوب امپرهای نشان دهنده وضعیت خودرو
  • ایجاد سر و صدا از سمت جلوی خودرو

تعمیر برف پاک کن پرشیا

همانطور که می‌دانیم برف پاک‌کن‌ها وظیفه تمیز کردن شیشه‌های خودرو را برعهده دارند. در مواقع بارانی نیز با خشک کردن شیشه باعث می‌شود که راننده دید بهتری داشته باشد. حال در صورت خرابی برف پاک‎‌کن‌ها باعث می‌شود که شیشه به خوبی تمیز نشود و دید راننده نسبت به محیط کم شود.کم شدن دید آن هم در حین رانندگی ممکن است خطرات جبران ناپذیر زیادی زیادی به همراه داشته باشد.

با توجه به اینکه رسیدگی به سیستم برف پاک کن نیاز به هزینه زیادی ندارد پس در صورتی که حس کردید شیشه به خوبی تمیز نمی‌شود بایستی نسبت به تعمیر برف پاک کن پرشیا اقدام نمایید.

عیب‌هایی که ممکن است سیستم برف پاک کن پیدا کند شامل موارد زیر است :

  • تیغه‌ها با صدای ناهنجاری ‌روی شیشه کشیده می‌شوند.
  • برف‌پاک‌کن کار نمی‌کند.
  • برف‌پاک‌کن به‌درستی کار نمی‌کند و موتور صدای غیر عادی دارد.
تعمیرات برقی پرشیا _ تعمیر باطری پرشیا
خرابی برف پاک کن پرشیا

تعمیر کولر پرشیا

کولر خودرو ممکن است در کشوری مانند ایران که تابستان می تواند بسیار گرم و مرطوب باشد، ضروری باشد. با این حال، مانند هر جزء دیگر خودرو، تهویه مطبوع نیز ممکن است دچار اختلال شود. بنابراین دانستن اطلاعاتی در زمینه خرابی کولر و شناختن یک تعمیرگاه مطمئن نیز ضروری است.

تعمیرگاه برق خودرو کاراک در زمینه بررسی و عیب یابی خرابی کولر پرشیا خدمات قابل قبولی را به شما ارائه می دهد.

تعویض کمپرسور کولر پرشیا

کمپرسور کولر خودرو پرشیا شما معمولا به عنوان قلب سیستم تهویه مطبوع شناخته می شود. بدون کمپرسور، تهویه مطبوع شما مطلقاً نمی تواند کار کند – به همین دلیل است که خرابی کمپرسور AC یک مشکل بزرگ است.

هنگامی که کمپرسور ac شما خراب می شود، هوای کمتری از دریچه ها خارج می شود، هوای بیرون می تواند گرم باشد و ممکن است سیستم نتواند کابین اتومبیل شما را خنک کند. این به این دلیل است که مبرد از طریق سیستم پمپ نمی شود و می تواند منجر به مصرف بیشتر برق شود.

خرابی کمپرسور کولر پرشیا

وظیفه کمپرسور کولر فشرده کردن مبرد و پمپاژ آن از طریق سیستم AC است که رطوبت و گرما را از هوا خارج می کند. این پمپاژ مبرد شبیه روشی است که قلب شما خون را پمپاژ می کند.

برای کارکرد بهینه در کل طول عمر سیستم AC ، کمپرسور نیازی به نگهداری زیادی ندارد. با این حال، اگر خراب شود، کل واحد AC شما از کار می افتد.

اگر کمپرسور AC شما قبل از طول عمر مورد انتظار (که معمولاً 10 تا 20 سال است) از کار بیفتد، اغلب به دلیل مشکلات دیگری در سیستم تهویه مطبوع است. معمولاً خرابی کمپرسور کولر نتیجه یک مشکل اساسی است که تا زمان وقوع خرابی به سیستم فشار وارد می کرد.

با شناسایی و رفع مشکل ایجاد کننده خرابی ، می توانید از مشکل جلوگیری کنید. علاوه بر این، اگر در نهایت کمپرسور را تعویض کنید بدون آنکه دلیل اصلی خرابی آن را بیابید ؛ به احتمال زیاد کمپرسور جدید نیز از کار خواهد افتاد.

علت خرابی کمپرسور AC چیست؟

#1 کویل های کثیف

کثیفی، گرد و غبار، رسوبات معدنی و سایر انواع کثیفی همگی در طول سال ها استفاده روی کویل کمپرسور ایجاد می شوند. وقتی این کار بدون تمیز کردن مناسب اتفاق می افتد، کولر گازی قادر به دفع گرمای مناسب از سیستم نیست. این منجر به افزایش فشار و دما می شود زیرا سیستم AC مجبور به کار مداوم برای خنک کردن فضا می شود. گرمای بیش از حد و خرابی اغلب نتیجه این وضعیت است.

#2 روان کننده ناکافی

روان کننده یا روغن برای کمپرسور AC شما همانند خون برای بدن انسان است. آن را فعال، زنده و سالم نگه می دارد. اگر روان کننده کافی در سیستم شما وجود نداشته باشد، توانایی کمپرسور شما را برای عملکرد روان محدود می کند. فشار کار اضافی در نهایت منجر به خرابی کمپرسور پرشیا می شود.

#3 مشکلات برقی

همانطور که گفته شد، اگر واحد AC شما برخی از علائم خرابی کمپرسور AC را نشان می دهد، مهم است که به یک متخصص مراجعه کنید. ممکن است دلیل خرابی کمپرسور کولر پرشیا شما برخی از مشکلات الکتریکی باشد که اغلب به عنوان مسائل کوچک شروع می شود و به سرعت به مشکلات بزرگ تبدیل می شود. هنگامی که آسیب الکتریکی به کمپرسور AC شما وارد شد، اغلب امکان تعمیر وجود ندارد. یک جایگزین گران قیمت لازم است. اگر در بررسی و سرویس سیستم AC خود توسط یک متخصص تعمیر و نگهداری منظم هستید، می توانید شانس خود را برای تشخیص زودهنگام مشکل برق و حتی جلوگیری از وقوع آن در مراحل اولیه تا حد زیادی افزایش دهید.

ویدیو تعمیر کولر و تعویض کمپرسور پرشیا

شارژ کردن گاز کولر پرشیا

گرمای شدید می‌تواند راننده و سرنشینان را عصبی کند و منجر به گرما زدگی کودکان شود، پس بهتر است برای مقابله با این فصل گرم، پیشاپیش کولر ماشینتان را سرویس کنید. حتما لازم است هر 4، 5 سال یکبار نسبت به شارژ گاز کولر اقدام کنید. در صورتی پس از چند ماه احساس کردید میزان گاز کولر کم شده، باید نسبت به رفع مشکل موجود در سیستم تهویه‌ی خودرو اقدام شود. عیب یابی کولر پرشیا شامل موارد متعددی است که در زیر برخی از آنها را برایتان شرح می‌دهیم.

1 – یکی از مراحل فراموش شده در عیب یابی کولر خودرو، چک کردن فن‌هاست. وظیفه فن‌ها خنک کردن کمپرسور کولر و رادیاتور است و در عملکرد سالم کولر نقش حیاتی دارند. سعی کنید همیشه این فن‌ها را تمیز نگه دارید.

2 – رادیاتور ماشین در خنک کردن هوای داخل ماشین نقش بسزایی دارد. در واقع این رادیاتور است که هوای گرم داخل خودرو را بیرون می‌برد. کج بودن پره های رادیاتور و تمیز نبودن آن می‌تواند مانع از انتقال کامل دما به محیط بیرونی شود. مطمئن شوید هیچ تکه کاغذ، پلاستیک و برگ درختی در رادیاتور گیر نکرده باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *