تعمیرگاه برق خودرو, تعمیرگاه خودرو های چینی

تعمیرات برقی برلیانس 220 | تعمیر برق انژکتور خودرو برلیانس 220 در تعمیرگاه کاراک

تعمیرگاه برق خودرو

برلیانس H220 یکی از خودرو های نامی پارس خودرو محسوب می شود. این خودرو مدل هاج بک خودروی H230 و محصول مشترک شرکت سایپا و کمپانی برلیانس است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته برلیانس H220 بدلیل ظاهر اسپرت و کوچک خود، خودرویی بسیار جوان پسند می باشد. 

این خودرو همانند سایر اتومبیل ها ممکن است دچار مشکلات و خرابی در سیستم برق شود ؛ تعمیرگاه برق خودرو کاراک ، یکی از معتبرترین تعمیرگاه ها در زمینه تعمیرات برقی برلیانس h220 می باشد پس از عیب یابی دقیق اقدام به رفع مشکل اتومبیل شما می نماید . در ادامه به بررسی تعمیرات برقی برلیانس 220 که در مرکز کاراک در حال انجام است، می پردازیم :

مطالبی که خواهید خواند :

عیب یابی تخصصی برلیانس h220

تعمیرگاه برق خودرو

تعمیرات برقی برلیانس 220

تعمیرات برقی برلیانس اچ 220 در تعمیرگاه کاراک

قطعات برقی موتور برلیانس اچ 220 به سه دسته تقسیم می‌شوند : 

  1.  سنسورها: يا حسگرها به قطعاتي گفته ميشود كه شرايط كاركرد موتور رابه ECU ارسال مي‌كنند اطلاعاتی نظیر دما، فشار و …، مثلا سنسور دمای آب رادیاتور، سنسور اکسیژن، سنسور مپ و …
  2.  عملگرها: يا فرمانبرها به قطعاتي گفته مي‌شوند كه هر كدام با توجه به وظيفه خود در زمان مودر نظر از ECU فرمان دريافت نموده و وظيفه خود را در جهت كمك به موتور انجام مي دهند. مثلا انژکتور نوعی عملگر است.
  3.  دستور دهنده‌ها (ECU): اطلاعات را از سنسورها دریافت کرده و بر حسب آنها، فرمان لازم را به عملگرها صادر می کند.

کوچکترین خرابی در سیستم برق موتور برلیانس اچ 220 باعث می‌شود خودرو به درستی کار نکند و حتی در برخی موارد روشن نشود. در تعمیرگاه کاراک عیب‌یابی و تعمیر انواع سیستم های برقی خودرو از جمله استارت موتور ، شمع خودرو ، انژکتور خودرو ، سیستم های جرقه اتومبیل ، چراغ های خودرو و … توسط متخصصین با تجربه در این زمینه انجام می‌گیرد.

تعمیرگاه برقی کاراک ، در تعمیرگاه تخصصی ما تمامی خدمات برق خودرو برلیانس اچ 220  انجام می‌شود و به شرح زیر می باشد :

* تعمیرات سیم کشی داشبورد برلیانس اچ 220  

در تمامی خودروها جهت رساندن برق به مصرف کننده‌ها و کلا توزیع برق در خودرو از سیم استفاده می کنند ، تمامی سیم ها دارای روکش می باشند و در نتیجه برق را فقط در انتهای سیم به مصرف کننده می دهند. تقریبا تمام قطعات خودرو مصرف کننده هستند از جمله چراغ‌ها ، استارت ، فن بخاری و کولر ، چراغ های راهنما و داشبورد . داشبورد برلیانس اچ 220 یکی از قسمت هایی است که سیم کشی گسترده ای دارد و امکان مشکلاتی از قبیل اتصالی و بریدن و یا سوختن سیم در این قسمت بالا است . 

اگر متوجه عدم کارکرد برخی قطعات در برلیانس h220 خود شدید ، می توانید ابتدا برای بررسی سیم کشی داشبورد و اطمینان از عملکرد صحیح آن به تعمیرگاه برق خودرو کاراک مراجعه بفرمایید .

* تعمیر استارت برلیانس h220 

استارت برلیانس اچ 220  یک موتور کوچک است که با باتری کار می کندو موتور ماشین شما را روشن می کند. یک رله استارت بین باتری و موتور استارت قرار می گیرد و نیرو را منتقل می کند. بدون رله استارت و موتوری که به درستی کار می کند، نمی توانید وسیله نقلیه خود را روشن کنید و ممکن است به یدک کش نیاز داشته باشید.

سیستم استارت با گذشت زمان فرسوده می شوند یا دچار مشکلاتی خواهند شد . با این حال، آنها معمولاً چندین علامت هشدار دارند که نشان می دهد در حال خرابی هستند، و اگر وسیله نقلیه خود را به تعمیرگاه خودرو ببرید، ممکن است مکانیک ها از شما در مورد آنها سؤال کنند. پاسخ های شما به آنها کمک می کند تا مشکل را تشخیص دهند. برخی نشانه های خرابی استارت برلیانس اچ 220 به شرح زیر می باشد :

  1. موتور روشن نمی شود
  2. صدای کلیک کردن، سنگ زنی یا چرخیدن
  3. مشکلات متناوب راه اندازی خودرو
  4.  استارت پس از روشن شدن خودرو ، روشن می ماند
  5. خروج دود
  6.  استارت درگیر می شود اما موتور روشن نمی شود

* تعمیر دینام برلیانس 220 

خودروهای امروزی از دو منبع انرژی مختلف استفاده می کنند: مکانیکی و الکتریکی. موتور شما از طریق احتراق نیروی مکانیکی تولید می کند، بنابراین نیروی مورد نیاز برای حرکت چرخ ها را فراهم می کند. در همین حال، مجموعه‌ای از سیستم‌های دیگر از چراغ‌های جلو تا رادیو شما به نیروی الکتریکی ارائه شده توسط باتری شما متکی هستند.

این دو سیستم از طریق دینام با هم تعامل دارند که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و در نتیجه باتری را شارژ نگه می دارد. هنگامی که یک دینام به درستی کار نمی کند، طیف گسترده ای از مشکلات ممکن است ایجاد شود. برخی علائم خرابی دینام ماشین به شرح زیر است :

  •  ماشین روشن نمی شود
  • توقف موتور
  •  مشکلات برقی
  • صداهای غیر معمول

اگر هریک از نشانه های فوق را در برلیانس اچ 220 خود مشاهده نمودید ، می توانید برای عیب یابی دقیق و تعمیر دینام برلیانس 220 به تعمیرگاه کاراک مراجعه نمایید .

* تعمیر سیم کشی موتور برلیانس 220 

موتور برلیانس 220 ، همانند برخی قسمت های دیگر این اتومبیل ، دارای سیم کشی گسترده ای است که مکن است دچار مشکلاتی از قبیل قطعی و اتصالی و …… گردد .

متاسفانه نصب غیر‌اصولی دزدگیر، سیستم‌های صوتی، گرمکن صندلی، کروز کنترل و … از نوع متفرقه با وصله‌ پینه‌ کردن سیم‌کشی خودرو ، می‌تواند مشکلات برقی فراوانی را ایجاد کند ، خصوصا در خودروهای امروزی که دارای کیلومترها سیم‌کشی و انواع مختلف کنترل یونیت‌ها و سنسورها هستند.

در تعمیرگاه کاراک تعمیرات سیم کشی موتور برلیانس h220 که شامل ترمیم سیم کشی ، تعویض سیم کشی ، تعویض سوکت و یافتن برق دزدی است به صورت تخصصی و با ضمانت نامه کتبی ارائه می‌گردد.

* تعمیر سیم کشی انژکتور برلیانس H220

انژکتور به سیستم سوخت‌رسانی خودرو اطلاق می‌شود که از اهمیت بسیار بالایی برای اتومبیل برخوردار است. در حقیقت در صورت عدم وجود این سیستم، امکان روشن شدن خودرو وجود ندارد. عملکرد کلی موتورهای انژکتوری تفاوت خاصی با موتورهای کاربراتوری ندارد ولی به علت اجزای مختلف و پیشرفته‌تر آن، سوخت رسانی دقیق و بهینه‌تر صورت می‌پذیرد. ECU نقش مهمی را در موتورهای انژکتوری برعهده دارد.

اگر انژکتور خودرو به درستی کار نکند یا به طور کلی از کار بیفتد، خودرو با مشکل مواجه شده و اصطلاحا ریپ می‌زند که این امر در نهایت منجر به خاموشی خودرو و از حرکت باز ایستادن آن خواهد شد. یکی از دلایل بروز مشکل در سیم کشی انژکتور برلیانس اچ 220 می باشد . 

دریافتن اینکه آیا انژکتور خودرو به درستی کار می‌نماید یا خیر به عهده دیاگ خودرو می‌باشد. در تعمیرگاه کاراک ،  با دیاگ زدن برلیانس H220  شما به راحتی می توانید از نحوه صحیح کارکرد انژکتور خودرو خود اطمینان حاصل کرده و در صورت اشکال در آن، سیم کشی سیستم انژکتور را تعمیر نمایید.

* تعمیر سیم کشی چراغ های برلیانس 220

یکی از مسائلی که به طور مستقیم با برق خودرو سر و کار دارد، چراغ‌های خودرو است. همانطور که می‌دانید رانندگی در شب آن هم با چراغ خاموش بسیار خطرناک است و کم نبودن تصادفهایی که در چنین شرایطی اتفاق افتادند و باعث تلفات جانی و مالی زیادی شدند. 

در صورتی که چراغ‌های جلو برلیانس 220 روشن نمی‌شوند، بایستی در اسرع وقت و در روز به یک تعمیرگاه برق خودرو مراجعه نمایید. روشن نشدن چراغ‌های برلیانس 220 علت‌های مختلف و زیادی دارد که شایعترین آن شامل : سوختن فیوز ، سوختن لامپ و خرابی سیم کشی چراغ برلیانس 220  است.

قبل از هر اقدامی بایستی خودرو کارشناسی شود و تمام مواردی که باعث روشن نشدن چراغ‌ها شود را بررسی کرد.  

* تعمیر برف پاک کن برلیانس H 220 

در مقایسه با سایر قطعات خودرو، برف پاک کن شیشه جلو دستگاهی نسبتاً سست و شکننده است و به راحتی در معرض خرابی یا فرسودگی است. اگر برف پاک کن های شیشه جلو شما کار نمی کنند، شما دیگر دید واضحی از آنچه در مقابل خود دارید ندارید، و این امر احتمال یک برخورد یا اتفاق ناگوار دیگر را بسیار بیشتر می کند.

کار نکردن برف پاک کن شیشه جلو برلیانس اچ 220  می تواند دردسرساز باشد. اما کار نکردن هر دو برف پاک کن شیشه جلو می تواند شما و دیگران را در معرض آسیب قرار دهد. اگر برف پاک کن های شیشه جلو شما کار نمی کنند، علت این مشکل به احتمال زیاد یکی از این پنج عامل است:

  1. دچار پارگی شده اند
  2. موتور برف پاک کن کار نمی کند.
  3. فیوز برف پاک کن سوخته است.
  4.  آب و هوای نامساعد
  5. باید پیچ و مهره های برف پاک کن خود را سفت کنید

* تعویض فیوز برلیانس H 220 

جعبه فیوز برای محافظت از مدارهای الکتریکی خودرو در برابر قرار گرفتن در معرض عناصر و جلوگیری از آسیب و اتصالی ساخته شده است. فیوزها برای کنترل و محافظت از جریان های الکتریکی که از طریق سیم ها به اجزای الکتریکی می گذرد ساخته می شوند.

رانندگان ممکن است در هنگام سوختن فیوزها در استفاده رادیو، چراغ های تزیینی و سایر اجزای الکتریکی داخل وسیله نقلیه با مشکل مواجه شوند. در حالی که ممکن است گمان کنید باتری یا دینام شما مسئول از دست دادن مکانیسم های الکتریکی است، ممکن است که فیوز خراب شده باشد. هر زمان که چندین فیوز منفجر شود، به احتمال زیاد جعبه فیوز نوعی مشکل را تجربه می کند. سرویس جعبه فیوز خودرو ممکن است زمانی مورد نیاز باشد که برلیانس 220 شما با یک یا چند قطعه الکتریکی مشکل داشته باشد.

اگر وسیله نقلیه شما مجهز به فیوز نبود، جریان الکتریکی بیش از حد می توانست باعث گرم شدن بیش از حد سیم کشی، ذوب شدن عایق و آتش سوزی شود. جریان زیاد به هر مکانیزم الکتریکی باعث خرابی فوری می شود. فیوزها جریان ها را تثبیت می کنند و به مکانیزم اجازه می دهند تا یکپارچه عمل کند. هر چند گاهی اوقات، جریان ممکن است حتی برای فیوز که باعث منفجر شدن آن شود بیش از حد باشد. اگر برای روشن کردن برلیانس خود مشکل دارید، ممکن است فیوز در برلیانس 220  شما منفجر شده باشد و دیگر قادر به کار با چراغ های جلو، برف پاک کن ها، چراغ های داخلی، رادیو یا سایر قطعات الکتریکی خود نباشید.

برای تعمیر فیوز برلیانس h220 می توانید خودرویتان را با اطمینان کامل به تعمیرگاه کاراک بیاورید .

تعمیرات برق انژکتور 

تعمیر گاز نخوردن برلیانس 220

تعمیر ریپ زدن برلیانس اچ 220

تعمیر دل دل کردن برلیانس h220

باطری سازی

تعمیرات ایسیو 

تعمیر یونیت ABS 

تعمیر ایربگ

تعمیر جعبه فیوز و یونیت های BCM انجام می‌شود.

ما متخصصین برق و سیم کشی خودروهای ایرانی و خارجی را در مجموعه خود داریم که برند های مختلف خودرو را را تعمیر می‌کنند. تعمیرات برقی برلیانس اچ 220 از جمله این خدمات است.

فرم درخواست تعمیرات برق خودرو

برای تعمیر ecu خودروهای داخلی و خارجی میتوانید با شماره های 02177438544 و 09128079698 تماس حاصل بفرمایید .

در تعمیرگاه کاراک ، مشتریان در محل راحت تعمیرگاه استراحت می‌کنند و خودرو آنها توسط کارشناسان مجرب تعمیر می‌گردد .

آدرس :

تهران – خیابان دماوند – نرسیده به تهرانپارس – جنب پمپ بنزین 104

شماره تماس تعمیرگاه کاراک : 02177438544 

همچنین بعضی مشکلات برلیانس 220 مثل دیر روشن شدن خودرو در هنگام صبح ، کپ اولیه و تنبل بودن توسط تعمیرات ایسیو برطرف می‌گردد. برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید :

ریمپ ایسیو برلیانس 220 در مرکز کاراک

برق دزدی خودرو چیست ؟

از مشکلات شایع برقی خودرو، برق دزدی خودرو می‌باشد. اصطلاح برق دزدی زمانی به کار می‌رود که باتری خودرو زود به زود تمام می‌شود و حتی با وجود تعویض باتری، باتری جدید نیز زودتر از موعد تمام می‌شود. علت چنین اتفاقی را باید در قطعات برقی خودرو جستجو کرد. در چنین شرایطی حتی با وجود اینکه خودرو خاموش است یکی از قطعات خودرو از برق موجود در باتری استفاده می‌کند و همین امر باعث تخلیه زود به هنگام باتری خودرو می‌شود.

کدام قطعات خودرو باعث برق دزدی می‌شوند؟

قطعاتی که بیشتر از همه باعث برق دزدی در خودرو می‌شود، شامل  قفل مرکزی، ضبط ماشین، وایر شمع و دزدگیر است.

تشخیص روغن سوزی خودرو

دلایل روغن سوزی خودرو کاراک

چگونه می‌توان برق دزدی ماشین را تشخیص داد ؟

چند راه حل ساده برای تشخیص برق دزدی خودرو وجود دارد که شامل :

یک : سر مثبت باتری را باز کرده و آمپرسنج را میان باتری و سر باتری قرار دهید. با این کار خواهید فهمید که آیا برقی در حال مصرف هست یا خیر. سپس تک تک فیوزها را کشیده فیوزی که برق مصرف می‌کند را بیابید.

دو : خودرو را خاموش کرده و یکی از بست‌های باتری را جدا سازید. سپس صبح هنگام حین حرکت، دوباره آن را جا بزنید. اگر اتومبیل شما به راحتی روشن شد، یعنی مشکلی در سیم‌کشی خودرو وجود دارد و یکی از قطعات برق دزدی می‌کند و این مشکل می‌تواند مربوط به یکی از قطعات دینام، باتری و یا استارت خودرو باشد که می‌‌بایست در سریع‌ترین زمان ممکن آن را رفع نمایید.

تعویض ترموستات برلیانس 220

قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم که چرا و چه زمانی بایستی ترموستات را تعویض کرد؟، به وظیفه ترموستات برلیانس 220 می‌پردازیم. ترموستات یک قطعه کوچک است که بین موتور و رادیاتور قرار دارد و وظیفه دارد از بالا رفتن دمای موتور و جوش آوردن خودرو جلوگیری کند. ترموستات در دمای مخصوصی به اسم دمای بهینه کارکرد خودرو، روشن می‌شود و با متعادلسازی دما دوباره خاموش می‌شود. 

علائم خرابی ترموستات خودرو

تعویض ترموستات برلیانس

از جمله اشکالاتی که ممکن است برای ترموستات اتفاق بیوفتد اینست که دمای کارکردش پایین یا بالا رفته باشد و در این شرایط بایستی نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام کرد. در صورتی که ترموستات در کمتر از دمای کارکرد شروع به کار کند مثلا دمای 60 درجه، باعث می‌شود بلبرینگها، رینگ پیستون‌ها و دیگر اجزا هنوز از نظر سایز منبسط نشده‌اند و بنابراین نسبت به حالتی که موتور به دمای کاری خود رسیده باشد به دیگر قطعات فلزی موتور بیشتر ضربه می زنند. در واقع شکاف میان قطعات در حالتی که موتور سرد باشد بیشتر است. همچنین کارکردن ترموستات در دمای کمتر از دمای استاندارد باعث افزایش مصرف سوخت به طرز چشمگیری می‌شود.

رفع مشکل کار نکردن فن برلیانس 220 در تعمیرگاه برق خودرو :

همانطور که می‌دانیم فن خودررو همان سیستم خنک کننده می‌باشد که نقش حیاتی در خودرو دارد و کار نکردن فن برلیانس 220 می‌تواند باعث سوختن واشر سرسیلندر و داغ شدن موتور تا حد حالت پذیری بدنه آن باشد. از جمله مواردی که باعث خراب شدن فن خودرو می‌شود، می‌توان به فشنگی آب ، رله فن و یونیت فن اشاره کرد. در واقع خرابی هر کدام از قطعات باعث کار نکردن فن خودرو برلیانس 220 می‌شود. از مهمترین موارد خرابی فن خودرو رله فن‌ها هستند، قطعه ای که وظیفه دارد با دستور ECU برق موتور فن را قطع و وصل کند. کیفیت پایین قطعه یکی از دلایل خرابی زود هنگام رله فن است. معمولا سوکت رله فن همیشه در خطر داغ شدن بیش از حد و آب شدن پایه ها است.

سیستم فن شامل سنسور دمای آب، کنترل یونیت فن، رله فن، فیوز فن و موتور فن است. در صورتی که برای هر کدام از قطعات مشکلی پیش بیاید فن خودرو نمی‌تواند به درستی کار کند بنابراین کارایی سیستم خنک کننده پایین می‌آید.

مشکلات فن خودرو

تعویض فن خودرو برلیانس

در صورت بروز مشکل در سیستم فن، مشکلات زیر به وجود می‌آیند:

  • بالا رفتن دمای موتور و به اصطلاح جوش آوردن موتور
  • قطع ناگهانی کمپرسور کولر
  • افزایش مصرف سوخت
  • خالی شدن سریع شارژ باتری
  • افزایش دمای آب

One thought on “تعمیرات برقی برلیانس 220 | تعمیر برق انژکتور خودرو برلیانس 220 در تعمیرگاه کاراک

  1. محمد گفت:

    سلام خسته نباشید
    چند روزیه ماشین من بعد از ایستادن فن کار میکنه امروز کاپوت را زدم بالا وایسادم تا فن خاموش بشه ولی بعد از ده دقیقه ای که وایسادم فن هنوز کار میکرد ماشین را خاموش کردم و سویچ را درآوردم بعداز خاموش کردن یک ده بیست ثانیه ای فن کارکرد بعد خاموش شد دوباره استارت زدم فن شروع به کار کرد آب داخل قوطی را چک کردم روی ماکسیم بود
    جدیدأ اینجور شده توی سه چهار سالی که دارمش فن بعد از وایسادن کار نمیکرد مخصوصأ الان که زمستونه ضمنأ چراغش آب هم اصلا قرمز نمیشه سه خطش هم همیشه سبزه
    میشه راهنمایی کنید لطفأ به نظرتون مشکل از چی میتونه باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *