تعمیرگاه برق خودرو, تعمیرگاه خودروهای ایرانی

تعمیرات برقی سورن | تعمیرگاه برق soren | تعمیر برق انژکتور سمند سورن

تعمیرگاه برق سورن

تعمیرات برقی سورن در تعمیرگاه کاراک

تعمیرگاه برق خودرو سورن :

سمند سورن محصول ساخت ایران خودرو است که نخستین بار در سال 1385 معرفی شد. ایران خودرو در آن زمان تصمیم گرفت یک موتور را با همکاری یک کمپانی اروپایی، و با صرف هزینه گزاف،  موسوم به EF7 را طراحی کرد. این موتور بر پایه‌ گازسوز است هرچند با استفاده از سوخت بنزین هم قابلیت کارکرد را دارد. تعمیرات برقی موتور ef7 سورن با ضمانت و گارانتی در شرکت کاراک انجام می‌شود.

 در عکس زیر تعمیرات برقی سورن که در مرکز کاراک در حال انجام است، رامشاهده نمایید :

تعمیرگاه برقی سورن

تعمیر برق سورن

تعمیرات برق انژکتور سورن

ECU یا واحد کنترل الکترونیکی مغز خودروهای انژکتوری است. در سیستم‌های انژکتوری یک سری سنسور یا حسگر به کار گرفته شده که این سنسورها با ECU در ارتباط هستند و اطلاعات لازم را برای ECU ارسال می‌کنند. در صورتی که ECU یا سنسورها با مشکل مواجه شوند خودرو نیز با مشکل مواجه خواهد شد. 

از جمله مهم‌ترین سنسورهای به کار رفته در خودرو می‌توان به سنسور مپ ، سنسور میل سوپاپ ، سنسور دور موتور ، سنسور دمای هوای بیرون ، سنسور اکسیژن اول ، سنسور اکسیژن دوم و سنسور موقعیت دریچه گاز اشاره کرد.

همانطور که گفته شد سنسورها وظیفه دارند که شرايط كاركرد موتور رابه ECU ارسال مي‌كنند اطلاعاتی نظیر دما، فشار و …

پس در صورتی که هر یک از سنسورها خراب شود و وظیفه خود را به درستی انجام ندهد باعث می‌شود که ecu فرمان حرکت را به خودرو ندهد یا باعث ریپ زدن و خاموش شدن خودرو در حین رانندگی می‌شود. در صورتی که با مشکل برقی سورن مواجه شدید می‌توانید به تعمیرگاه برق خودرو کاراک در شرق تهران مراجعه نمایید.

در خودروهای انژکتوری برای یافتن این مسئله که آیا خودرو دچار مشکل برقی شده است و یا کدام قطعه مشکل دارد بایستی خودرو به وسیله دستگاه‌های دیاگ عیب یابی شوند. لازم به ذکر است در این مرکز دیاگ انواع خودرو داخلی و خارجی انجام می‌گیرد. در زیر نمونه‌ای از عیب‌های شایع خودرو و نیز علت آنها ذکر شده است :

۱- زمانی که خودرو خاموش می‌شود، لرزش دارد: علت آن می‌تواند خرابی سنسور مپ سورن باشد.

۲- در دور آرام، موتور سورن خاموش می‌شود : علت آن می‌تواند مشکل در دریچه گاز و یا سنسور میل سوپاپ باشد.

۳- خودرو در هوای سرد روشن نمی‌شود: علت آن می‌تواند خرابی سنسور دمای آب باشد.

تمام موارد بالا و نیز بسیاری از مشکلات دیگر خودرو از جمله موارد زیر در مرکز تخصصی برق خودرو کاراک قابل برطرف شدن است :

تعمیرات برق انژکتور 

تعمیر گاز نخوردن سورن

تعمیر ریپ زدن سمند سورن

تعمیر دل دل کردن سورن

باطری سازی

تعمیرات ایسیو 

تعمیر یونیت ABS 

تعمیر ایربگ سورن

تعمیر جعبه فیوز و یونیت های BCM انجام می‌شود.

تعمیرگاه برق سورن

تعمیرات برقی سورن

 

کوچکترین خرابی در سیستم برق موتور خودرو باعث می‌شود خودرو به درستی کار نکند و حتی در برخی موارد روشن نشود. در تعمیرگاه برق خودرو کاراک عیب‌یابی و تعمیر انواع سیستم های برقی خودرو از جمله استارت موتور ، شمع خودرو ، انژکتور خودرو ، سیستم های جرقه اتومبیل ، چراغ های خودرو و … توسط متخصصین با تجربه در این زمینه انجام می‌گیرد.

 

 

تعمیرات سیم کشی سورن 

در تعمیرگاه کاراک تعمیرات سیم کشی سمند سورن که شامل ترمیم سیم کشی ، تعویض سیم کشی ، تعویض سوکت و یافتن برق دزدی است به صورت تخصصی و با ضمانت نامه کتبی ارائه می‌گردد.

فرم درخواست تعمیرات برق خودرو

برای تعمیر ecu خودروهای داخلی و خارجی میتوانید با شماره های 02177438544 و 09128079698 تماس حاصل بفرمایید .

در تعمیرگاه کاراک ، مشتریان در محل راحت تعمیرگاه استراحت می‌کنند و خودرو آنها توسط کارشناسان مجرب تعمیر می‌گردد .

آدرس :

تهران – خیابان دماوند – نرسیده به تهرانپارس – جنب پمپ بنزین 104

شماره تماس تعمیرگاه کاراک : 02177438544 

همچنین بعضی مشکلات سورن مثل دیر روشن شدن خودرو در هنگام صبح ، کپ اولیه و تنبل بودن توسط ریمپ ایسیو برطرف می‌گردد. برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید :

ریمپ ایسیو سورن در مرکز کاراک

 

ویدیو رفع ایراد سنسور سورن در کاراک 

 

 

 

مرکز باتری سازی سمند سورن در شرق تهران

باتری منبع برق‌رسانی در خودرو محسوب می‌شود و تمامی برق مورد نیاز خودرو از آن تأمین می‌شود. اما باتری خودرو هم تمام می‌شود،  دینام وظیفه پر نگه داشتن باتری را برعهده دارد. در واقع ممکن است برای هر یک از ما پیش آمده باشد که حین رانندگی ناگهان خودرو خاموش می‌شود و هر چی استارت می‌زنید، خودرو روشن نمی‌شود. در این زمان اصولا ابتدا به میزان سوخت خودرو دقت می‌کنید و در صورتی که باک خودرو نیز پر باشد سریعا توجهتان به باتری خودرو جمع می‌شود.

نکته ای که باید بدان توجه کنید اینست که خالی شدن باتری خودرو با خراب شدن آن کاملا دو مبحث متفاوت هستند و در صورت خالی شدن باتری خودرو امکان شارژ مجدد آن وجود دارد اما در صورت خرابی باید نسبت به خریداری یک باتری جدید اقدام نمایید.

نشانه‌های خرابی شمع خودرو

باتریسازی سورن در شرق تهران

در واقع هر باتری خودرویی یک عمر مفید بین 2 الی 3 سال دارد که با یک نشانگر که بر روی باتری خودرو وجود دارد و به رنگ سبز است می‌توانید پی به تمام شدن یا نشدن عمر مفید باتری ببرید. در صورتی که نشانگر به رنگ سبز یا زرد در آمد نشان از خراب شدن باتری خودرو سمند دارد و بایستی نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. از نشانه‌های دیگری که بایستی نسبت به تعویض باتری خودرو سمند اقدام کرد، زمانیست که در اثر حرارت و گرمای زیاد باتری خودرو تغییر شکل می‌دهد و یا زمانی که سرعت خودرو و استارت زدن خودرو کم می‌شود. 

از اقداماتی که در تعمیرگاه برق خودرو کاراک قبل از تعویض باتری انجام می‌شود، می‌توان به سالم بودن عملکرد دینام، چک کردن بست‌های باتری، عملکرد صحیح استارت، چک کردن فیوزهای مربوطه اشاره کرد. در واقع در این مرکز تمام مشکلاتی که ممکن است باعث روشن نشدن خودرو شود چک می‌شود و در نهایت نسبت به تعویض باتری سورن اقدام می‌شود. در این تعمیرگاه در همه حال رفاه حال مشتریان قابل توجه است.

 

تعویض شمع سورن

وسایل نقلیه که با بنزین یا گاز کار می‌کنند، برای حرکت نیاز به سوزاندن سوخت دارند.  شمع خودرو با زدن جرقه باعث سوزاندن سوخت می‌شود و انرژی لازم برای حرکت را تامین می‌کند. با توجه به آنچه گفته شد، شمع خودرو جز مهمترین قسمت‌های خودرو است که بایستی نسبت به زمان تعویض آن توجه ویژه داشت. شمع خودرو یک عمر مفید دارد که بعد از اتمام آن بایستی نسبت به تعویض آن اقدام کرد. البته ممکن است در شرایطی شمع زودتر از موعدش خراب شود و زودتر باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

 

نشانه های خرابی شمع خودرو

تعویض شمع خودرو سورن

عمر مفید شمع خودرو 50 هزار کیلومتر است. در صورتی که شمع خودرو را به موقع عوض نکنیم موتور بد کار می‌کند و اصطلاحا خام سوزی خواهد داشت و کارایی آن پایین می‌آید.

 

از نشانه های خرابی شمع سورن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولین نشانه کاهش قدرت موتور
  • بد استارت خوردن خودرو
  • گاز نخوردن خودرو و شتاب کم
  • مصرف سوخت بالا
  • روغن ریزی 

همچنین چنانچه مشاهده کردید شمع سیاه شده و یا شکستگی و ترک در قسمت چینی شمع وجود دارد نشانه این است که آن شمع جرقه نمی‌زند و باعث احتراق ناقص خودرو می‌شود که اصولا با لرزش و صدای زیاد خودرو همراه است.

نکته‌ای که لازم است بدان توجه کنید اینست که شمع خودرو هر 20 هزار کیلومتر باید سرویس‌دهی شود. دوده و موارد زائد رسوب کرده در سر شمع های نیاز به تمیز کاری دارد. 

در تعمیرگاه خودرو کاراک تمام خدمات مربوط به سرویس‌دهی و تعویض شمع به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود.

 

تعویض رادیات بخاری سورن

چنانچه در روزهای سرد سال بخاری خودرو را روشن می‌کنید اما گرمای لازم را دریاف نمی‌کنید باید نسبت به عیب‌یابی آن اقدام نمایید. از مواردی که باعث می‌شود بازدهی بخاری پایین بیاید باید به موارد زیر اشاره کرد :

  1. گرفتگی و خرابی رادیاتور بخاری : وقتی رادیاتور بخاری نتواند بخوبی تبادل حرارتی داشته و گرما را از آب به هوا منتقل کند، بخاری گرمای لازم را نداشته و خوب گرم نمی‌کند. در اکثر موارد، رادیاتور عوض می‌شود، اما اگر مجاری آن تمیز شود، می‌توان به رفع عیوب اقدام کرد.
  2. گرفتگی شیلنگ آبی که وارد بخاری شده و به رادیاتور متصل است.
  3. خرابی فن
  4. کافی نبودن آب موتور
  5. خرابی ترموستات

 

تعویض رادیات خودرو

تعمیرات رادیات بخاری سورن

در تعمیرگاه برق خودرو کاراک تمام موارد بالا بررسی می‌شود و در نهایت پس از عیب یابی دقیق نسبت به برطرف کردن ایراد می‌پردازند. در این مرکز همچنین سرویس دهی کولر و زدن گاز کولر سمند سورن نیز انجام می‌شود. تعمیرگاه کاراک در شرق تهران قرار دارد و با داشتن نیروهای متخصص و مجرب در زمینه تعمیرات برقی خودرو، برای رفاه حال مشتریان عزیز برای تمام خدمات تعمیراتی که انجام می‌شود، ضمانت و گارانتی کتبی ارائه می‌کند.

همچنین برخلاف تعمیرگاه‌های دیگر که راننده را وادار به تعویض قطعه می‌کنند در این مرکز تمام سعی بر این است که قطعه فابریک خودرو تعمیر شود و تنها در صورتی که قطعه مورد نظر دیگر کارایی نداشته باشد، نسبت به تعویض آن اقدام می‌کنند.

2 thoughts on “تعمیرات برقی سورن | تعمیرگاه برق soren | تعمیر برق انژکتور سمند سورن

  1. علیرضا آسمانی گفت:

    آیا در تبریز هم خدمات میدهید

    1. doni گفت:

      تعمیرگاه برق سورن : تهران هستیم و شرستان خدمات ندارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *