تعمیرگاه برق خودرو, تعمیرگاه خودرو های پژو و رنو

تعمیرات برقی ساندرو | تعمیرگاه برق SANDRO | تعمیر برق انژکتور خودرو

تعمیرگاه تخصصی برق خودرو

رنو ساندرو (Renault Sandero) خودروی هاچ‌بکی است که از آذرماه سال ۹۴، توسط شرکت پارس‌خودرو – زیرمجموعه‌ی از گروه خودروسازی سایپا – وارد بازار ایران شده است. این خودرو که در اروپا با نام داچیا ساندرو شناخته می‌شود، یکی از محصولات مشترک شرکت خودروسازی فرانسوی رنو و زیرشاخه‌ی رومانیایی آن موسوم به داچیا است که نسل اول آن در ماه سپتامبر سال ۲۰۰۷ معرفی شد و اکنون نسل دوم آن در بازارهای جهانی عرضه می‌شود. در این پست به تفصیل به بررسی تعمیرات برقی ، باطری سازی و تعمیرات کولر ساندرو خواهیم پرداخت.

دسترسی سریع به مطالب این مقاله :
تعمیرات برق انژکتور رنو ساندرو
تعمیر ریپ زدن ساندرو

تعمیر ایسیو رنو ساندرو

تعمیر یونیت abs رنو ساندرو

تعویض شمع رنو ساندرو

تعمیر جعبه فیوز رنو ساندرو

تعمیر ایربگ ساندرو در کاراک

تعمیرات باطری رنو ساندرو
تعمیرات سیم کشی رنو ساندرو در کاراک

تقویت چراغ رنو ساندرو

تعمیر بخاری رنو ساندرو ، تعویض رادیات بخاری ساندرو

تعمیر کولر رنو ساندرو
دلیل خرابی کولر رنو ساندرو چیست؟

تعمیرات برق انژکتور ساندرو

تعمیرات برق انژکتور ساندرو امری بسیار حساس است و در صورتی که در مراکز غیر حرفه ای انجام شود نه تنها مشکل شما را حل نمی کند ، بلکه مشکلات دیگری در رنو ساندرو شما ایجاد می کند. تعمیرگاه برق خودرو کارامک بهترین خدمات را در زمینه تعمیرات برق انژکتور ساندرو به شما ارائه می دهد. برخی از این خدمات شامل تعمیرات ایسیو ، تعمیرات سنسور ها ، تعمیر ریپ زدن خودرو و …… است. در سیستم‌های انژکتوری یک سری سنسور یا حسگر به کار گرفته شده که این سنسورها با ECU در ارتباط هستند و اطلاعات لازم را برای ECU ارسال می‌کنند. در صورتی که ECU یا سنسورها با مشکل مواجه شوند خودرو نیز با مشکل مواجه خواهد شد. 

از جمله مهم‌ترین سنسورهای به کار رفته در خودرو می‌توان به سنسور مپ ، سنسور میل سوپاپ ، سنسور دور موتور ، سنسور دمای هوای بیرون ، سنسور اکسیژن اول ، سنسور اکسیژن دوم و سنسور موقعیت دریچه گاز اشاره کرد.

همانطور که گفته شد سنسورها وظیفه دارند که شرايط كاركرد موتور رابه ECU ارسال مي‌كنند اطلاعاتی نظیر دما، فشار و …

پس در صورتی که هر یک از سنسورها خراب شود و وظیفه خود را به درستی انجام ندهد باعث می‌شود که ecu فرمان حرکت را به خودرو ندهد یا باعث ریپ زدن و خاموش شدن خودرو در حین رانندگی می‌شود. در صورتی که با مشکل برقی  ساندرو مواجه شدید می‌توانید به تعمیرگاه برق خودرو کاراک در شرق تهران مراجعه نمایید.

برخی از خدمات تعمیرگاه برقی کاراک ، در زمینه تعمیر برق انژکتور رنو ساندرو به شرح زیر است :

تعمیر ریپ زدن رنو ساندرو

مواجه شدن خودرو با مشکل ریپ زدن ، هرگز خبر خوبی نیست زیرا نشانه وجود مشکلی در خودرو است. در حالی که می تواند به این معنی باشد که بنزین خودروی شما به سادگی تمام شده است، اما چند دلیل پرهزینه دیگر نیز وجود دارد که ممکن است باعث بروز آن شود.

برخی از این دلایل به شرح زیر می باشند :

1/ انژکتور سوخت

اغلب اوقات، انژکتورهای سوخت هنگامی که موتور در حال احتراق است و کربن را به عنوان یک محصول جانبی طبیعی تولید می کند، دچار انسداد می شود. هنگامی که انژکتور سوخت شما با کربن مسدود می شود، قادر به پاشیدن بنزین کافی به منیفولد ورودی یا سیلندرهای موتور نیست که باعث ریپ زدن ساندرو می شود.

2/ مبدل کاتالیزوری

هنگامی که یک مبدل کاتالیزوری خراب می شود، مونوکسید کربن سمی را به درستی به دی اکسید کربن تبدیل نمی کند. اگر مبدل کاتالیزوری شما مشکلی داشته باشد، ممکن است موتور شما بیش از حد گرم شود یا دچار ریپ زدن شود.

3/ سنسور اکسیژن

سنسور اکسیژن رنو ساندرو شما وظیفه دارد به شما اطلاع دهد که چقدر سوخت باید به موتور منتقل شود. اگر مقدار سوخت خیلی زیاد یا خیلی کم باشد، ممکن است موتور شروع به ریپ زدن کند.

4/ سنسور جریان هوا جرمی

سنسور جریان هوای جرمی شما به شما می گوید که چه مقدار هوا در موتور وجود دارد. دقیقاً مانند سنسور اکسیژن، اگر هوا زیاد یا خیلی کم باشد، موتور ریپ می زند.

5/ شمع ها

شمع ها جزء جدایی ناپذیر موتور شما هستند. آنها مسئول کمک به احتراق گاز و هوا در محفظه احتراق وسیله نقلیه شما هستند تا موتور روشن شود و آن را روشن نگه دارد. وقتی شمع ها کهنه و فرسوده می شوند، ممکن است موتور شما دچار ریپ زدن شود.

اگر متوجه شدید که با ریپ زدن ساندرو مواجه شده اید، با ما تماس بگیرید و یا به تعمیرگاه برق خودرو کاراک بیایید تا علت ریپ زدن رنو ساندرو شما را تشخیص داده و بهترین خدمات را برای تعمیر آن به شما ارائه دهیم.

تعمیر ایسیو رنو ساندرو

اگر ECU رنو ساندرو معیوب باشد می تواند خطرات مختلفی مانند روشن نشدن خودرو، روشن شدن چراغ چک و … را به دنبال داشته باشد. ممکن است نام ایسیو خودرو را شنیده باشید، اما ممکن است مطمئن نباشید که چیست یا چه عملکرد و نقشی در سیستم موتور ساندرو شما دارد. اساساً واحد کنترل الکترونیکی (ECU) به عنوان مرکز یا سیستم اصلی کنترل یک وسیله نقلیه عمل می کند. امروزه مهمترین عملکردها در خودروهای مدرن توسط ECU کنترل می شود.

اگر یک کامپیوتر برای کار کردن به یک CPU نیاز دارد، یک ماشین به یک ایسیو برای کنترل موثرتر اجزای آن نیاز دارد. در اینجا پنج موردی که باید در مورد ECU خودرو بدانید برای راهنمای شما آورده شده است. در نهایت هرگونه خدمات تعمیر و عیب یابی ایسیو رنو ساندرو را می توانید در تعمیرگاه برق خودرو کاراک که یکی از معتبرترین مراکز تعمیر خودرو است ، دریافت نمایید.

ایسیو چیست؟

واحد کنترل موتور (ECU) اجزای ضروری موتور خودرو را به هم متصل می کند. ایسیو رنو ساندرو در کنترل عملکرد و قابلیت رانندگی خودرو نقش مهمی دارد. علاوه بر این، این جزء همچنین نسبت سوخت به هوا و زمان بندی موتور را مدیریت می کند. همچنین برای به دست آوردن اطلاعات از سنسورهای سیستم خودرو برای محاسبه و تنظیم جرقه و سوخت مناسب برای حفظ عملکرد، قدرت و کارایی خودرو عمل می کند.

عملکرد ایسیو رنو ساندرو چیست ؟

اساسا ایسیو ساندرو نقش حیاتی در سیستم خودرو ایفا می کند. در اینجا عملکردهای ECU خودرو برای راهنمایی شما آورده شده است:

  1. کنترل مخلوط هوا و سوخت مورد استفاده موتور؛
  2. تنظیم زمان احتراق برای صرفه جویی در مصرف برق و سوخت بهتر؛
  3. کنترل سرعت، زمانبندی باز شدن سوپاپ ها با توجه به شرایط موتور.
  4. تنظیم عملکرد فن خنک کننده موتور؛
  5. در صورت بروز اختلال یا آسیب، چراغ های هشدار را فعال می کند

نشانه های خرابی ایسیو رنو ساندرو چه هستند؟

چگونه متوجه شویم که ایسیو ماشین معیوب است و نیاز به تعمیر دارد؟ معمولاً یک ایسیو معیوب علائم خاصی را برای هشدار به راننده نشان می دهد. اگر خودروی شما این علائم را داشت، توصیه می‌شود که فوراً آن را برای بررسی بیشتر به تعمیرگاه کاراک بیاورید. در اینجا نشانه های خرابی ایسیو برای راهنمایی شما آورده شده است:

_ افت عملکرد موتور

اگر متوجه شدید که خودروی ساندرو شما با مشکلات مربوط به عملکرد موتور مواجه است، ممکن است به دلیل نقص ECU خودرو باشد. معمولاً مسائل مربوط به عملکرد موتور ارتباط نزدیکی با عملکرد این ماژول کنترل موتور دارد. عملکرد ضعیف ایسیو خودرو می‌تواند بر دور آرام موتور تأثیر بگذارد و در نتیجه راندمان احتراق داخلی کاهش یابد و عملکرد شتاب به خطر بیفتد.

_ خاموش شدن موتور

علاوه بر کاهش عملکرد موتور، خرابی ایسیو ساندرو همچنین می تواند باعث از کار افتادن یا خاموش شدن موتور خودرو در هنگام شتاب گیری شود. با این حال، این مشکل همیشه رخ نمی دهد – معمولاً موتور خودرو به طور ناگهانی از کار می افتد و پس از مدتی به حالت عادی باز می گردد. در صورت بروز این وضعیت، خودروی خود را برای عیب یابی به تعمیرگاه کاراک بیاورید تا تکنسین ما علت دقیق چنین مشکلی را بیابند.

_ روشن شدن چراغ چک موتور

چراغ چک موتور بخشی از سیستم عیب یابی خودرو است. زمانی که چراغ چک خودرو چشمک می زند نشان می دهد که سیستم رایانه مشکلات احتمالی موتور را شناسایی کرده است، خواه آسیب به سنسور یا مدار باشد.

در اینجا برخی از دلایل احتمالی چراغ چک موتور وجود دارد:

  1. سوختن فیوز ماشین
  2. خطر آسیب به قطعات الکتریکی خودرو
  3. ECU خودرو معیوب یا آسیب دیده
  4. سیم پیچ احتراق یا شمع معیوب
  5. مشکلات مربوط به اتصالات یا فیوزهای خودرو مانند سایش، آسیب یا شلی
  6. مشکل باطری ماشین

تعمیر یونیت abs رنو ساندرو

سیستم ترمز ضد قفل یا همان سیستم ABS، سیستمی طراحی شده است که از قفل کردن ترمزها یا اعمال فشار زیادی به ترمزها جلوگیری می کند و اکسل و چرخ ها را از حرکت باز می دارد. وقتی چرخ‌های شما نمی چرخند اما ماشین شما هنوز خیلی سریع حرکت می‌کند، شما شروع به لغزش می‌کنید و لغزش باعث می‌شود کنترل کامل روی وسیله نقلیه خود را از دست بدهید، که در هنگام سفر با سرعت بالا یک دورنمای خطرناک است.

برخلاف تصور رایج، سیستم ABS در واقع ماشین شما را سریعتر از سیستم ترمز سنتی متوقف نمی کند – در واقع، مقدار کمی مسافت را افزایش می دهد. با این حال، به شما این امکان را می‌دهد که بر خودروی خود کنترل داشته باشید و این امکان را به شما می‌دهد که احتمالاً از مسیر تصادف خارج شده و از صدمات جدی جلوگیری کنید. به همین ترتیب، طول عمر لاستیک‌ها، لنت‌های ترمز، کالیپرهای ترمز، چرخ‌ها و تقریباً هر چیز دیگری را در خودروی شما که ترمزگیری می‌تواند بر آن تأثیر بگذارد، افزایش می‌دهد.

دلیل خرابی سیستم ABS رنو ساندرو چیست؟

نقص در یونیت ABS می تواند به دلایل مختلف باشد. یکی از دلایل شناخته شده معیوب بودن یونیت ABS که اغلب شاهد آن هستیم، لرزش است که منجر به شل شدن برخی از قطعات می شود. یک مثال از این حالت زمانی است که سیم های اتصال از روی برد مدار یونیت ABS شل می شوند.

دلیل دوم اتصال کوتاه در سیم کشی است. دسته کابل هایی که در خودرو تعبیه می شوند به طور مداوم حرکت می کنند و به دلیل سطح نامناسب جاده، لرزش بین کابل ها اصطکاک ایجاد می کند. این اصطکاک باعث ساییدگی پوشش اطراف کابل ها می شود، به این معنی که کابل ها به واحد ABS ممکن است اتصال کوتاه کنند. گاهی اوقات یک کابل به دلیل گرم شدن بیش از حد باعث اتصالی می شود.

عامل سوم که برای عملکرد یونیت ABS ساندرو فاجعه بار است، رطوبت است. قرار گرفتن دستگاه های ABS در معرض باران و برف به مرور زمان می تواند باعث از کار افتادن دستگاه شود.

تعمیرگاه برق کاراک ، خدمات لازم برای تعمیرات یونیت abs رنو ساندرو شما را با بهترین کیفیت و به همراه ضمانت ارائه می دهد.

تعویض شمع رنو ساندرو

وسایل نقلیه که با بنزین یا گاز کار می‌کنند، برای حرکت نیاز به سوزاندن سوخت دارند.  شمع خودرو با زدن جرقه باعث سوزاندن سوخت می‌شود و انرژی لازم برای حرکت را تامین می‌کند. با توجه به آنچه گفته شد، شمع خودرو جز مهمترین قسمت‌های خودرو است که بایستی نسبت به زمان تعویض آن توجه ویژه داشت. شمع خودرو یک عمر مفید دارد که بعد از اتمام آن بایستی نسبت به تعویض آن اقدام کرد. البته ممکن است در شرایطی شمع زودتر از موعدش خراب شود و زودتر باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

عمر مفید شمع خودرو 50 هزار کیلومتر است. در صورتی که شمع خودرو را به موقع عوض نکنیم موتور بد کار می‌کند و اصطلاحا خام سوزی خواهد داشت و کارایی آن پایین می‌آید.

از نشانه های خرابی شمع ساندرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولین نشانه کاهش قدرت موتور
  • بد استارت خوردن خودرو
  • گاز نخوردن خودرو و شتاب کم
  • مصرف سوخت بالا
  • روغن ریزی 

همچنین چنانچه مشاهده کردید شمع سیاه شده و یا شکستگی و ترک در قسمت چینی شمع وجود دارد نشانه این است که آن شمع جرقه نمی‌زند و باعث احتراق ناقص خودرو می‌شود که اصولا با لرزش و صدای زیاد خودرو همراه است.

نکته‌ای که لازم است بدان توجه کنید اینست که شمع خودرو هر 20 هزار کیلومتر باید سرویس‌دهی شود. دوده و موارد زائد رسوب کرده در سر شمع های نیاز به تمیز کاری دارد. 

در تعمیرگاه خودرو کاراک تمام خدمات مربوط به سرویس‌دهی و تعویض شمع به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود.

تعمیر جعبه فیوز رنو ساندرو

اگر رنو ساندرو شما مجهز به فیوز نبود، جریان الکتریکی بیش از حد می تواند باعث گرم شدن بیش از حد سیم کشی، ذوب شدن عایق و آتش سوزی شود. جریان زیاد به هر بخش برقی ، بدون وجود فیوز در خودرو باعث خرابی فوری آن بخش می شود. فیوزها جریان ها را تثبیت می کنند و به مکانیزم اجازه می دهند تا یکپارچه عمل کند. هر چند گاهی اوقات، جریان ممکن است حتی برای فیوز هم بیش از حد باشد و باعث سوختن آن شود. اگر برای روشن کردن وسیله نقلیه خود مشکل دارید، ممکن است فیوز در وسیله نقلیه شما سوخته باشد، در این حالت دیگر قادر به کار با چراغ های جلو، برف پاک کن ها، چراغ های داخلی، رادیو یا سایر قطعات الکتریکی خود نخواهید بود.

آسیب و اتصال کوتاه فیوزها برای کنترل و محافظت از جریان های الکتریکی که از طریق سیم ها به اجزای الکتریکی می گذرد ساخته می شوند. رانندگان ممکن است در هنگام سوختن فیوزها با رادیو، چراغ ها و سایر اجزای الکتریکی داخل خودرو دچار مشکل شوند. در حالی که ممکن است گمان کنید باتری یا دینام شما مسئول از بین رفتن مکانیزم های الکتریکی است، اما ممکن است که فیوز سوخته باشد. هر زمان که چندین فیوز منفجر شود، به احتمال زیاد جعبه فیوز نوعی مشکل را تجربه می کند. سرویس جعبه فیوز رنو ساندرو ممکن است زمانی مورد نیاز باشد که خودروی شما با یک یا چند قطعه الکتریکی مشکل داشته باشد. تعمیر جعبه فیوز رنو ساندرو در تعمیرگاه برق خودرو کاراک قابل ارائه می باشد.

علائم خرابی جعبه فیوز چه هستند؟

نیازی نیست که یک برقکار ماهر باشید تا بفهمید که جعبه فیوز بدی در دست دارید. هنگامی که یک خطای الکتریکی شروع به رخ دادن می کند، علائم قابل توجه و بسیار زیاد است. مطمئن شوید که مراقب این دو علامت اصلی هستید:

  1. مدارهایی که بیش از حد بار می شوند، فیوزهای مورد نظر را منفجر می کنند و دستگاه های مرتبط را قطع می کنند. این رایج ترین علامت معیوب بودن جعبه فیوز است.
  2. بوی سوختن اغلب نشان می دهد که فیوزها در حال سوختن هستند و شواهد بیشتری به شکل علائم سوختگی روی جعبه فیوز وجود دارد.


اگر هر یک از این علائم وجود داشته باشد، احتمالاً با خرابی جعبه فیوز رنو ساندرو مواجه شده اید.

تعمیر ایربگ ساندرو در کاراک

صنعت خودرو از نظر تجهیزات ایمنی و ویژگی های ایمنی پیشرفته راه طولانی را طی کرده است. به همین دلیل است که خودروهای امروزی برای راننده، مسافران و سایر کاربران جاده ایمن تر شده اند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ایمنی خودرو، ایربگ یا کیسه هوا است. کیسه هوا در خودروها یک ویژگی ایمنی غیرفعال استکه در صورت لازم فعال می شود و با کمک کمربند ایمنی بهترین عملکرد را دارد. ایربگ ها انواع مختلفی دارند که بر اساس نوع خودرو و نیاز راننده در اتومبیل تعبیه می گردند. بخشی از تعمیرات برق ساندرو به تعمیرات ایربگ ساندرو اختصاص دارد. متخصصین ما بهترین خدمات را برای تعمیر ایربگ ساندرو شما ارائه می دهند.

تعمیرات باطری رنو ساندرو

باتری ماشین ساندرو شما وظیفه تامین انرژی ایسیو، سیستم جرقه زنی، چراغ ها، رادیو و غیره ماشین را بر عهده دارد، بنابراین مهم است که وضعیت آن را برای جلوگیری از خراب شدن کنترل کنید. یک مطالعه اخیر نشان داد که از هر 10 باطری خودرو، بیش از 1 باطری نیاز به تعویض دارد. مشکلات ممکن است تقریباً بدون هشدار رخ دهند، با این حال، چند علامت کلیدی وجود دارد که باید هنگام بررسی باتری خودرو به آنها توجه کنید.

#1 مشکلات استارت خودرو

رنو ساندرو شما برای روشن کردن موتور به انرژی زیادی نیاز دارد. با از کار افتادن باتری، متوجه خواهید شد که موتور کندتر از حد معمول می‌چرخد و زمان بیشتری برای روشن شدن خودرو طول می‌کشد. شما اغلب فقط یک یا دو علامت هشدار دهنده از این نوع را قبل از از بین رفتن کامل باتری دریافت خواهید کرد، بنابراین آن را نادیده نگیرید. اگر هنگام چرخاندن کلید، صدای کلیک شنیدید، اصلاً قدرت کافی برای چرخاندن موتور وجود ندارد. در این صورت، باید فورا به یک مکانیک مجرب مراجعه کنید تا مشکل را به طور دقیق عیب یابی کرده و بهترین راه حل را برای رفع آن به شما معرفی کند.

#2 هدر رفتن برق خودرو

باتری ماشین شما نه تنها موتور شما را روشن می کند بلکه به وسایل الکترونیکی مختلف داخل وسیله نقلیه شما مانند شیشه های برقی، چراغ ها، بخاری ها و صندلی ها نیز نیرو می دهد. اتلاف برق معمولاً در ماه‌های سردتر، زمانی که این سیستم‌ها بیش از حد معمول کار می‌کنند، محسوس‌تر است.

#3 روشن شدن چراغ چک موتور

روشن شدن هشدار خرابی باتری روی داشبورد می تواند ناشی از خرابی دینام یا کابل آسیب دیده باشد. اگر این چراغ هشدار در حین رانندگی روشن بماند، احتمالاً تسمه دینام شما مشکل دارد (مسئول شارژ باتری در حین حرکت). این را نباید نادیده گرفت.

در صورتی که هر یک از این علائم را در خودرو ساندرویتان مشاهده نمودید، به تعمیرگاه برق خودرو کاراک بیایید تا متخصصین ما بهترین راه را برای رفع مشکلات باتری ساندرو به شما ارائه دهند. در ادامه برخی تعمیرات برقی رنو ساندرو که مربوط به باتری سازی است را به شما معرفی خواهیم نمود.

تعمیرات سیم کشی رنو ساندرو

برای تعمیرات سیم کشی ساندرو نیز می‌توانید به تعمیرگاه برق خودرو کاراک مراجعه نمایید. چنانچه خودرو شما به مشکلاتی از قبیل روشن نشدن چراغ ، خاموش شدن خودرو حین رانندگی ، ریپ زدن و … دچار شود می تواند یکی از دلایل آن قطع شدن سیم کشی باشد.قطع اتصال سیم کشی دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها خودرو شدن توسط موجودات موذی مانند موش می‌باشد.

در تعمیرگاه کاراک تعمیرات سیم کشی ساندرو که شامل ترمیم سیم کشی ، تعویض سیم کشی ، تعویض سوکت و یافتن برق دزدی است به صورت تخصصی و با ضمانت نامه کتبی ارائه می‌گردد. از جمله مواقعی که سیمکشی خودرو نیاز به تعمیر دارد زمانیست که خودرو استارت نمی‌خورد.

ما متخصصین برق و سیم کشی خودروهای ایرانی و خارجی را در مجموعه خود داریم که برند های مختلف خودرو را را تعمیر می‌کنند. تعمیرات برقی ساندرو از جمله این خدمات است.

فرم درخواست تعمیرات برق خودرو

برای تعمیر ecu خودروهای داخلی و خارجی میتوانید با شماره های 02177438544 و 09128079698 تماس حاصل بفرمایید .

تقویت چراغ رنو ساندرو

در مقابل چراغ‌های زرد رنگ قدیمی خودرو که لامپ هالوژنی نیز به آن‌ها گفته می‌شود، لامپ زنون وجود دارد. لامپ‌های زنون نسبت به لامپ‌های هالوژنی گرانتر هستند و طول عمر و نور بیشتری نیز دارند. چراغ‌های زنون امروزه در تمام خودروهای لوکس و گران قیمت به کار برده می‌شوند. اما چنانچه خودرویی قدیمی تر و مدل پایین‌تر داشته باشید می‌توانید با مراجعه به یک تعمیرگاه برق خودرو نسبت به نصب چراغ‌های زنون اقدام نمایید.

دلیل طولانی‌تر بودن عمر چراغ‌های زنون اینست که درون آن هیچ رشته فلزی وجود ندارد و به جای آن گاز زنون وجود دارد. از مزیت‌های دیگر چراغ زنون می‌توان به نور قوی و زیاد آن اشاره کرد که در طول شب فاصله زیادی را روشن می‌کند و باعث دید بهتر راننده در شب می‌شود.

برای روشن شدن چراغ زنون بایستی یک نیروی الکتریکی شدید به محفظه ای که در آن گاز زنون وجود دارد وارد شود. با توجه به توان مصرفی بالای این لامپ‌ها بایستی برای نصب این چراغ‌ها حتما به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمایید.

تعمیر بخاری رنو ساندرو ، تعویض رادیات بخاری ساندرو

چنانچه در روزهای سرد سال بخاری خودرو را روشن می‌کنید اما گرمای لازم را دریاف نمی‌کنید باید نسبت به عیب‌یابی آن اقدام نمایید. از مواردی که باعث می‌شود بازدهی بخاری پایین بیاید باید به موارد زیر اشاره کرد :

  1. گرفتگی و خرابی رادیاتور بخاری : وقتی رادیاتور بخاری نتواند بخوبی تبادل حرارتی داشته و گرما را از آب به هوا منتقل کند، بخاری گرمای لازم را نداشته و خوب گرم نمی‌کند. در اکثر موارد، رادیاتور عوض می‌شود، اما اگر مجاری آن تمیز شود، می‌توان به رفع عیوب اقدام کرد.
  2. گرفتگی شیلنگ آبی که وارد بخاری شده و به رادیاتور متصل است.
  3. خرابی فن
  4. کافی نبودن آب موتور
  5. خرابی ترموستات

در تعمیرگاه برق خودرو کاراک تمام موارد بالا بررسی می‌شود و در نهایت پس از عیب یابی دقیق نسبت به برطرف کردن ایراد می‌پردازند. در این مرکز همچنین سرویس دهی کولر و زدن گاز کولر ساندرو نیز انجام می‌شود. تعمیرگاه کاراک در شرق تهران قرار دارد و با داشتن نیروهای متخصص و مجرب در زمینه تعمیرات برقی خودرو، برای رفاه حال مشتریان عزیز برای تمام خدمات تعمیراتی که انجام می‌شود، ضمانت و گارانتی کتبی ارائه می‌کند.

همچنین برخلاف تعمیرگاه‌های دیگر که راننده را وادار به تعویض قطعه می‌کنند در این مرکز تمام سعی بر این است که قطعه فابریک خودرو تعمیر شود و تنها در صورتی که قطعه مورد نظر دیگر کارایی نداشته باشد، نسبت به تعویض آن اقدام می‌کنند.

تعمیر کولر رنو ساندرو

در طول ماه های گرم تابستان، یک سیستم تهویه مطبوع خودرو (AC) با عملکرد خوب برای تجربه رانندگی راحت ضروری است. با این حال، یکی از مشکلات ناامیدکننده ای که ممکن است صاحبان خودرو با آن مواجه شوند، خاموش شدن سیستم AC است که بر روند خنک کنندگی تأثیر می گذارد . تعمیرگاه کاراک ، برای عیب یابی مشکلات کولر ساندرو و انواع تعمیرات کولر رنو ساندرو ، خدمات ارزنده ای به شما ارائه می کند. قیمت و کیفیت رقابتی و همچنین ارائه ضمانت نامه کتبی در مرکز کاراک ، تنها بخشی از مزایا دریافت خدمات در کاراک است.

دلیل خرابی کولر رنو ساندرو چیست ؟

1/ نشتی گاز کولر

این شایع ترین علت خرابی AC است. سیستم AC در خودرو به مبرد( گاز کولر ) برای خنک کردن هوا متکی است. اگر نشتی این گاز در سیستم وجود داشته باشد، عملکرد خنک کننده از بین می رود. اگر متوجه علائم نشتی در ماشین مانند صداهای غیر معمول، بوی بد یا هوای گرم شدید، ممکن است خطرناک باشد و باید برای رفع آن به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید.

2/ خرابی کمپرسور کولر ساندرو

کمپرسور کولر وظیفه فشرده کردن گاز کولر و گردش آن در سیستم را بر عهده دارد. اگر علائم خرابی کمپرسور AC خودرو مانند صداهای عجیب، هوای گرم و غیره را مشاهده کردید، این احتمال وجود دارد که کمپرسور کولر ساندرو معیوب باشد. این می تواند منجر به عدم عملکرد خنک کننده یا خرابی کامل سیستم AC شود.

3/ مشکلات برقی اتومبیل

سیستم تهویه مطبوع در خودرو دارای اجزای مختلف الکتریکی مانند رله ها، سوئیچ ها و موتورها است که عملکرد آن را کنترل می کنند. اگر هر یک از این قطعات خراب شود، می تواند منجر به خرابی کولر ساندرو شود.

4/ شیر انبساط

شیر انبساط جریان مبرد را در سیستم تهویه مطبوع تنظیم می کند. اگر مسدود شود یا از کار بیفتد، عملکرد AC تحت تأثیر قرار می گیرد.

5/ مشکلات تسمه

سیستم تهویه مطبوع در خودرو از طریق تسمه و قرقره به میل لنگ موتور متصل می شود. اگر تسمه ها شل یا شکسته شوند، می تواند بر عملکرد سیستم AC تأثیر بگذارد.

6/ خرابی یا گرفتگی رادیاتور کولر

رادیاتورهای خراب یا گرفتگی نیز می توانند بر عملکرد کولر ساندرو تأثیر بگذارند. رادیاتور به تنظیم دمای موتور کمک می کند و اگر رادیاتور شکسته یا مسدود شود، می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد موتور شود.

سیستم مدیریت موتور خودرو ممکن است قدرت خروجی را کاهش دهد تا از گرمای بیش از حد موتور جلوگیری کند. این کاهش قدرت می تواند به طور غیر مستقیم بر عملکرد سیستم AC تأثیر بگذارد. اگر مشکل گرفتگی رادیاتور برای مدت طولانی برطرف نشود، ممکن است AC شما را از کار بیاندازد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *