تعمیرگاه برق خودرو, تعمیرگاه خودروهای ایرانی

تعمیرات برقی دنا | تعمیرگاه برق دنا | باطری سازی دنا

تعمیرگاه برق خودرو

دنا خودروی محبوب ایران خودرو است که توانسته فروش خوبی را تجربه کند. جالب است بدانید که این خودرو در اوکراین نیز عرضه می شود و به آن سمند دنا می گویند. دنا روی پلتفرم قدیمی پژو 405 طراحی شده و پس از چندین سال از معرفی اولیه، روی خط تولید ایران خودرو رفت. موتورهای نصب شده روی دنا از خانواده EF7 هستند.

دسترسی سریع :

تعمیرات برق انژکتور دنا

اگر انژکتور دنا به درستی کار نکند یا به طور کلی از کار بیفتد، خودرو با مشکل مواجه شده و اصطلاحا ریپ می‌زند که این امر در نهایت منجر به خاموشی خودرو و از حرکت باز ایستادن آن خواهد شد. دریافتن اینکه آیا انژکتور خودرو به درستی کار می‌نماید یا خیر به عهده دیاگ خودرو می‌باشد. با دیاگ زدن خودرو شما به راحتی می توانید از نحوه صحیح کارکرد انژکتور خودرو خود اطمینان حاصل کرده و در صورت اشکال در آن، سیستم انژکتور را تعمیر نمایید. تعمیر خرابی هایی که به دلیل مشکل در برق انژکتور دنا به وقوع می پیوندند، در تعمیرگاه برق خودرو کاراک با بهترین کیفیت و به همراه ضمانت قابل ارائه می باشد. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم نمود.

تعمیرات برقی دنا شامل تعمیر سنسورها، عملگرها و دستوردهنده‌ها می‌شود.

1. سنسورهايا حسگرها به قطعاتي گفته ميشود كه شرايط كاركرد موتور رابه ECU ارسال مي‌كنند اطلاعاتی نظیر دما، فشار و …، مثلا سنسور دمای آب رادیاتور، سنسور اکسیژن، سنسور مپ و …

2. عملگرها : يا فرمانبرها به قطعاتي گفته مي‌شوند كه هر كدام با توجه به وظيفه خود در زمان مودر نظر از ECU فرمان دريافت نموده و وظيفه خود را در جهت كمك به موتور انجام مي دهند. مثلا انژکتور نوعی عملگر است.

3. دستور دهنده‌ها (ECU) : اطلاعات را از سنسورها دریافت کرده و بر حسب آنها، فرمان لازم را به عملگرها صادر می کند.

ویدیو تعمیرات برقی دنا در تعمیرگاه کاراک

برخی تعمیرات برق انژکتور دنا به شرح زیر می باشد :

تعمیر گاز نخوردن دنا

شاید شما هم با پدیده چندش آور و رقت انگیز کپ کردن ( سکته کردن یا کله کردن موتور خودرو ) در هنگام گاز دادن به موتور مواجه شده باشید که این اتفاق بیشتر هنگام گاز دادن‌های ناگهانی به خودرو اتفاق می افتد. البته این اتفاق بیشتر خودروهای 206 تیپ 2 رخ می‌دهد اما امکان دارد که برای بقیه خودروها همچون دنا هم رخ دهد.

این وضعیت به ویژه در جایی مانند سبقت گرفتن در سربالایی‌ مسیرهایی همچون جاده چالوس ، می توان خطرناک باشد. کپ کردن موتور و گاز نخوردن دنا دلایل زیادی دارد که در ادامه با مهمترین آن‌ها آشنا می‌شویم.

ویدیو تعمیر گاز نخوردن دنا

دلایل کپ کردن دنا

  • عدم تایمینگ صحیح موتور : از نشانه‌های دیگر این حالت اینست که خودروی شما نفس و شتاب لازم را نداشته و داغ هم می‌کند.
  • فیلر نبودن دقیق موتور : انجام دقیق این کار هم بایستی به یک مکانیک ماهر بسپاید.
  • خرابی، کثیفی یا گشاد کردن سوزن انژکتور: شما می‌توانید سوزن‌ها را باز کرده و در دستگاه مخصوص گذاشته و ضمن شستشو دادن آن‌ها مطمئن شوید.
  • خرابی سنسور اکسیژن : متاسفانه برخی گاهی اوقات دستگاه دیاگ نمی‌تواند این مورد را پیدا کند و شما باید به صورت آزمون و خطا پیش بروید.
  • خرابی مپ سنسور :در چنین شرایطی دستگاه دیاگ فشار هوای ورودی را در محدوده غیرمجاز نشان می‌دهد که گاها باعث کپ کردن موتور می‌شود.
  • خرابی کوئل و یا نوسان برق آن : هر گونه ضعف کوئل و یا افت جریان ورودی آن بنابر دلایل گوناگون اعم از وجود خرابی یا اتصالی در سوکت یا سیم آن منجر به کله کردن یا کپ گاز شده که پیدا و رفع کردن علت اتصالی باید بدست باتریساز انجام شود.
  • خرابی و یا ضعف دریچه گاز و سنسور دریچه گاز : برای این مورد اگر رخ دهد ، راهی جز شستشو یا تعویض وجود ندارد.
  • خرابی یا کثیفی سنسور دور موتور : شما برای تست سلامتی این قطعه می‌توانید از یک نمونه تستی استفاده کنید که اگر مشکل مرتفع شد، قطعه خودتان را تعویض کنید.
  • مشکل در ایسیو و یا برنامه آن : اگر خود ایسیو مشکل داشته باشد بایستی تعویض گردد و هزینه زیادی متحمل خواهید شد ولی اگر برنامه آن مشکل داشته باشد بایستی توسط یک مرکز معتبر ریمپ ایسیو ( برنامه نویسی نرم افزار کامپیوتر خودرو ) را انجام دهید.

تعمیر ریپ زدن دنا

از بین همه چیزهایی که می توانید در حین رانندگی با آنها برخورد کنید، کندوپاش موتور یکی از مواردی است که می تواند باعث ایجاد زنگ خطر زیادی شود. هنگامی که شروع به کار کرد، دشوار است که بدانیم آیا خودرو به مقصد بعدی خود خواهد رسید یا خیر. با این حال، گاهی اوقات راه‌حل‌های آسانی برای رفع مشکل وجود دارد، حتی اگر به نظر مشکلی بزرگ باشد.

دلیل ریپ زدن دنا چیست؟

چندین دلیل وجود دارد که می تواند باعث شود دنا شما در حین رانندگی ریپ بزند.محتمل ترین علت برای ریپ زدن دنا ، سیستم سوخت است، مانند فیلتر سوخت، پمپ بنزین، یا انژکتور سوخت. همچنین ممکن است شمع های خودرو یا کویل های جرقه زنی شما مشکل داشته باشد.
برای یافتن منبع مشکل و رفع آن قبل از اینکه مشکلات بیشتری برای شما ایجاد کند، بهتر است به یک مکانیک مراجعه کنید. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود که ریپ زدن را برطرف کنید و دیگر لازم نیست نگران صداهایی که ماشینتان می‌سازد باشید!
تکنسین باتجربه و حرفه ای کاراک ، خودرو شما را به صورت رایگان کارشناسی می کنند و پس از یافتن منبع ریپ زدن یا دل دل کردن دنا ، مشکل را برطرف می نمایند.

تعمیر ایسیو دنا

ECU (واحد کنترل الکترونیکی) دیگر تنها یک واحد کنترل الکترونیکی نیست.امروزه خودروها دارای ده ها یا صدها ماژول جداگانه هستند که همگی به یک سیستم مرکزی باز می گردند. اینها در مجموع به عنوان ECU خودرو شناخته می شوند.

خودروهای مدرن روز به روز بیشتر به ECU ها و وسایل الکترونیکی با طراحی خوب و کارآمد وابسته هستند. در این قبیل ماشین ها ، با قدرت بیشتر، آلایندگی کمتر، مصرف سوخت بهتر و مشکلات کمتری مواجه می شوید. با این حال، زمانی که ایسیو دچار خرابی می شود، می‌تواند مشکلات جدی‌به دنبال داشته باشد. اکثر مردم تخصص لازم برای تعمیر ECU خراب را ندارند و معمولاً به یک برقکار خودرو نیاز است.

وقتی ECU از کار می افتد چه اتفاقی می افتد؟

ایسیو دنا معمولاً به طور کامل از کار نمی افتد. به احتمال زیاد کارایی اولیه خود را از دست می دهد یا به روش های غیر معمول شروع به ایجاد مشکلاتی می کند.

به عنوان مثال، مصرف سوخت شما ممکن است افزایش یابد. همچنین ممکن است متوجه شوید که چراغ چک دنا شما روشن شده است.

خرابی ایسیو دنا یک مشکل الکتریکی است. اغلب ناشی از:

  • رطوبت
  • اضافه بارهای الکتریکی
  • گرم شدن بیش از حد
  • طراحی الکترونیکی ضعیف


در بیشتر موارد، برد مدار یا قطع می شود یا اتصال کوتاه می کند. در نتیجه، جریان برق دچار اختلال می شود و ECU آنگون که باید کار نمی کند.

تعمیر یونیت ABS دنا

سیستم abs خودرو دنا یا سیستم ترمز ضد قفل ، امروزه به یکی از اجزا مهم در خودرو تبدیل شده است ، که نقش مهمی در کنترل پذیری و ارتقا عملکرد این خودرو دارد. یکی از معایب سیستم‌های قدیمی‌تر ترمز خودرو، قفل شدن چرخ‌ها به خصوص زمان ترمزگیری شدید روی سطوح لغزنده و در نتیجه کاهش کنترل‌پذیری اتومبیل در این مواقع است که امکان تصادف و حوادث ناگوار را افزایش می‌دهد. عملکرد ترمز abs موجب انتقال منقطع فشار روغن ترمز به لنت‌ها شده و در نتیجه مانع قفل شدن چرخ‌ها در هنگام ترمزگیری شدید می‌شود.

در صورتی که سیستم abs دنا شما دچار مشکل شود ، امکان ترمز گیری همچنان وجود دارد ؛اما ای بی اس به خوبی عمل نمی کند و کنترل پذیری دنا شما در زمان ترمز گیری کم خواهد شد. با روش شدن چراغ چک و دیاگ خودرو می توانید متوجه خرابی این سیستم شوید. تعمیرگاه برق انژکتور دنا به شما کمک می کند تا خدمات تعمیر یونیت ABS دنا را با کیفیت بالا دریافت کنید.

تعمیر ایربگ دنا

ایربگ دنا یک ویژگی ایمنی و حیاتی برای محافظت از راننده و سرنشینان در هنگام تصادف در برابر آسیب‌های احتمالی شدید متکی است. در صورتی که ایربگ دنا شما دچار خرابی باشد مشکلات جدی می تواند برای شما پیش آورد.

چه چیزی باعث خرابی ایربگ می شود؟


خرابی کیسه هوا ممکن است به دلایل مختلفی از جمله نقص در ساخت، مشکلات الکتریکی و غیرفعال شدن اتفاق بیفتد.

ایربگ دنا دستگاه های پیچیده ای است که از بخش های مختلفی تشکیل شده است ، در صورتی که هریک از این اجزا دچار فرسودگی و خرابی شود ، عملکرد این قطعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

مشکل در سیستم الکتریکی یا سنسورها می تواند باعث باز نشدن ایربگ دنا شود. تصادفات شدید حتی می‌تواند سیم‌هایی را که سیستم ایربگ را کنترل می‌کنند قطع کند و در مواقعی که به آن نیاز است، غیرفعال شود.

اگر در حال رانندگی با خودروی دست دومی هستید که قبلاً تصادف کرده و کیسه های هوا تعویض نشده اند، ممکن است کیسه هوا باز نشود. به رانندگان توصیه می شود که ایربگ های باز شده را بلافاصله پس از تصادف در یک مرکز خدمات مجاز تعویض کنند و تا زمانی که این کار را انجام نداده اند، خودروی خود را رانندگی نکنند.

بسیار مهم است که به طور منظم وسیله نقلیه خود را سرویس و نگهداری کنید تا مطمئن شوید که همه ویژگی های ایمنی به درستی کار می کنند. این شامل پیروی از برنامه تعمیر و نگهداری توصیه شده توسط سازنده خودرو و تعمیر سریع هر گونه مشکل است.

تعمیر ایربگ دنا در تعمیرگاه برق خودرو کاراک قابل انجام است.

تعویض تخصصی شمع دنا

شمع ها اجزای مهم موتوردنا شما هستند که جرقه های الکتریکی را برای مشتعل کردن مخلوط سوخت و هوا در سیلندرهای موتور برای تولید انرژی ایجاد می کنند. آنها بخش عمده ای از سیستم جرقه زنی را تشکیل می دهند و با مشتعل کردن مداوم مخلوط سوخت و هوا، موتور را روشن نگه می دارند. شمع ها طول عمر محدودی دارند که پس از آن خراب می شوند. در برخی موارد، شمع های خودرو حتی در طول چرخه عمر مورد نظر خود از کار می افتند.

معمولاً هر 48000 کیلومتر شمع خودرو باید تعویض شود و در اکثر مراکز تعمیر خودرو به عنوان بخشی از سرویس خودرو انجام می شود. شمع های معیوب باعث ایجاد مشکلاتی در عملکرد موتور می شود که به راحتی قابل مشاهده است. در زیر برخی از علائم هشدار دهنده رایج وجود دارد که نشان دهنده معیوب بودن شمع های خودرو دنا است.

#1 احتراق ناقص

احتراق ناقص موتور باعث می شود که موتور برای لحظه ای متوقف شود و سپس به کار عادی خود بازگردد. این بیشتر در هنگام شتاب گیری یا زمانی که خودرو در دور آرام است قابل تشخیص می باشد. خرابی شمع دنا می تواند باعث از کار افتادن موتور خودرو شود. یک شمع که نمی تواند مخلوط سوخت و هوا را مشتعل کند، می تواند باعث توقف کار موتور شود. می تواند منجر به احتراق ناقص و آسیب به مبدل کاتالیزوری شود.

#2 مشکلات استارت

شمع‌های معیوب می‌توانند باعث بروز مشکل در راه‌اندازی خودرو دنا شوند. شمع های فرسوده جرقه کافی تولید نمی کنند که برای راه اندازی موتور لازم است. این باعث می شود موتور از کار بیفتد و روشن نشود. علاوه بر این، خرابی شمع ها نیز بر عمر باتری و عملکرد عادی سیستم جرقه زنی تأثیر می گذارد. شمع خودرویتان را در یک تعمیرگاه معتبر چک کنید و در صورت لزوم آنها را عوض کنید.

#3 افزایش مصرف سوخت

مصرف سریع بنزین ، نشانه مطمئنی از شمع های معیوب است. شمع‌ها با عملکرد معمولی جرقه کافی برای مشتعل کردن مخلوط سوخت و هوا ایجاد می‌کنند. عملکرد نادرست شمع ها به دلیل احتراق ناقص می تواند منجر به افزایش مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای شود.

#4 شتاب ضعیف دنا

نداشتن شتاب مناسب یکی دیگر از نشانه های خرابی شمع دنا است. این امر باعث می شود که موتور در هنگام فشردن پدال گاز پاسخ ندهد و برای افزایش سرعت دچار مشکل شود. خرابی شمع ها یکی از دلایل این عدم شتاب است و برای بازیابی عملکرد موتور نیاز است که برای تعویض شمع دنا اقدام کنید.

ویدیو تعویض شمع دنا در کاراک

تعمیرات باتری دنا

اگر برای روشن کردن خودرو یا روشن نگه داشتن آن مشکل داشته اید، باتری یا دینام شما ممکن است دچار مشکل شده باشد. هم باتری و هم دینام شما برق را تامین می کنند، پس چرا هر دو برای عملکرد صحیح وسیله نقلیه شما مورد نیاز هستند.

می‌توانید باتری خودروی خود را مانند قهوه در نظر بگیرید، انرژی مورد نیاز برای راه‌اندازی خودرو دنا شما را تامین می‌کند. هنگامی که کلید را برای روشن کردن موتور خود می چرخانید، این باتری شما است که نیرو را به استارت، سیم پیچ(های) احتراق و سایر اجزای حیاتی شما می فرستد. هرگونه تعمیرات باتری دنا در تعمیرگاه برق خودرو کاراک قابل انجام است. در ادامه به بررسی جزییاتی بیشتری در این باره می پردازیم.

رفع مشکلات باتری دنا

مهمترین نقشی که باتری خودرو دنا در برق رسانی به اجزای مختلف خودرو بر عهده دارد، تامین برق مورد نیاز استارت، برای روشن کردن اولیه خودرو است. پس اگر تا دیروز خودروی دنا خود را به راحتی روشن می کرده اید و امروز به طور ناگهانی با باز کردن سوئیچ، هیچ اتفاقی برای خودروی شما رخ نمی دهد، یکی از دلایل آن می تواند خالی شدن باتری خودرو دنا پلاس باشد.

خالی شدن باتری دنا با خرابی باطری و غیر قابل استفاده شدن آن تفاوت دارد. اصولا یک باطری خراب را نمی توان به راحتی به چرخه حیات بازگرداند و دوباره از آن استفاده مطلوب را داشت. اما باتری خالی شده دنا را می توان دوباره شارژ و به چرخه حیات برگرداند. با این حساب باید قبل از تصمیم به تعویض باتری، ابتدا نسبت به خرابی باتری، اطمینان حاصل کنید.

تعمیرگاه تخصصی باطری سازی کاراک ، انواع خدمات مربوط به خودروی دنا را به صورت تخصصی و تضمینی به شما ارائه می دهد. از جمله خدماتی که این مرکز برای باطری سازی دنا و دنا پلاس ارائه می کند ، شامل موارد زیر است :

  • تعویض یا تعمیر دینام خودرو دنا
  • تعویض تسمه دینام دنا
  • تعمیر برف پاک کن و موتور برف پاک کن دنا
  • تعمیر چراغ های خودروی دنا پلاس
  • تعویض باطری خودرو دنا
  • انجام باطری به باطری دنا پلاس
  • تعمیر دزدگیر خودرو دنا
  • تعمیر شیشه بالابر دنا
  • تعویض وایر و شمع های خودرو دنا
  • سیم کشی خودرو دنا پلاس
  • و …. 

عمر باتری دنا چقدر است ؟

باتری ها بر اساس کیفیت ساخت مدت عمرشان متفاوت می باشد ، اما بطور معمول یک باطری خودرو با کیفیت متوسط، حداقل دو سال عمر می کند . هر چه از خودرو بیشتر کار بکشید و دستگاه های جانبی که با برق کار میکنند بیشتر باشد ، بر روی عمر باطری خودرو دنا تاثیر منفی می گذارد ، آب و هوا هم بر عمر باتری خودرو تاثیر می گذارد . برخلاف تصور عموم مردم ، تابستان و هوای گرم بیشتر باتری را در معرض خطر می گذارد.

تعمیرات سیم کشی دنا

متاسفانه نصب غیر‌اصولی دزدگیر، سیستم‌های صوتی، گرمکن صندلی، کروز کنترل و … از نوع متفرقه با وصله‌ پینه‌ کردن سیم‌کشی خودرو ، می‌تواند مشکلات برقی فراوانی را ایجاد کند ، خصوصا در خودروهای امروزی که دارای کیلومترها سیم‌کشی و انواع مختلف کنترل یونیت‌ها و سنسورها هستند. در تعمیرگاه کاراک تعمیرات سیم کشی دنا که شامل ترمیم سیم کشی ، تعویض سیم کشی ، تعویض سوکت و یافتن برق دزدی است به صورت تخصصی و با ضمانت نامه کتبی ارائه می‌گردد.

نشانه های خرابی باطری دنا

  • کاهش سرعت استارت و دیر روشن شدن خودرو
  • زیاد بودن عمر باتری
  • تغییر رنگ نشانگر سلامت باتری
  • تغییر در شکل ظاهری باتری
  • استارت خوردن نامرتب

ویدیو تعمیرات باتری دنا در تعمیرگاه کاراک

تعمیر برق دزدی خودرو دنا

برق دزدی دنا ، یک اصطلاح عامیانه است و به این معنی است که وقتی باطری خودروی شما سالم است ولی بدون اینکه ماشینتان روشن باشد و مصرفی از آن داشته باشید، در مقطع زمانی کوتاه خالی می شود. در اینجا وسیله یا قطعه ای در خودرو وجود دارد که به هنگام خاموشی خودرو برق مصرف می نماید و سبب می شود که باطری خودرو خودرو خالی شود. در این مواقع معمولا باتری پس از مدتی نابود خواهد شد و شما اقدام به تعویض باطری جدید خواهید کرد.

بررسی ها نشان می دهند در میان قطعات مختلف دزد برق خودرو دنا ، معمولا عوامل زیر بیشترین نقش را در دزدی برق از دنا و دنا پلاس ایفا می کنند:

  • دزدگیر ماشین
  • ضبط خودرو
  • قفل مرکزی
  • شمع وایرها

علائم برق دزدی دنا

برق دزدی دنا سبب کاهش شتاب و سرعت و در آخر خالی شدن باطری دنا می شود . به همین دلیل هرگاه احساس کرید که توان و قدرت خودروی شما کاهش یافته است ، به احتمال زیاد با برق دزدی مواجه شده اید . یکی دیگر از شایع ترین عوامل و نشانه های برق دزدی ، خالی شدن یکباره باطی ماشین است . فرض کنید که باتری ماشین خود را به تازگی تعویض کرده اید اما پس از گذشت چند روز خودروی شما روشن نمی شود که علت اصلی این اتفاق خالی شدن باتری خودرو می باشد .

برای اطلاع از هزینه های تعمیرات برقی و باطری سازی خودروهای دنا و دنا پلاس و نیز رزرو نوبت فرم زیر را پر کنید و یا با شماره های 09128079698 و 02133176043 تماس بگیرید.

تعمیر برف پاک کن دنا

ممکن است تعجب کنید که چرا برف پاک کن های دنا شما کار نمی کنند و این می تواند مشکل ساز باشد، به خصوص زمانی که می خواهید به یک سفر طولانی بروید. تعمیرگاه باتری سازی کاراک برای تعمیر برف پاک کن دنا کمک زیادی به شما می کند.

دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شود برف پاک کن ها کار نکنند :

1/ پاره شدن بخش لاستیکی برف پاک کن

تیغه های برف پاک کن از پلاستیک با اتصالات لاستیکی تشکیل شده است. این تیغه ها برای اینکه بتوانند گرد و غبار، زباله ها و آب را به راحتی و در یک جارو کردن بی عیب و نقص حذف کنند، خیلی محکم در جای خود فیکس شده اند. هنگامی که برف پاک کن دنا پاره می شود، به این معنی است که لاستیک قرار گرفته در زیر نوار پلاستیکی شل شده و ممکن است کثیفی و دید ضعیفی را تجربه کنید. پاره شدن برف پاک کن ها همچنین می تواند باعث خراش عمیق و آسیب به شیشه جلو شود، بنابراین مهم است که برف پاک کن های شیشه جلو را تعمیر کنید تا از آسیب دیدن آن جلوگیری شود.

2/ سوختن فیوز

اگر چنین وضعیتی پیش آید ، وقتی برف پاک کن خود را روشن می کنید، شاهد هیچ پاسخی نخواهید بود و خود برف پاک کن ها نیز درست کار نمی کنند. درست مانند یک لامپ، می توانید کلید را تکان دهید، اما اگر فیوز سوخته باشد، هیچ اتفاقی نمی افتد. هنگامی که فیوز سوخته را تجربه می کنید، بسیار مهم است که خودرو را به متخصصان برق اتومبیل نشان دهید تا تشخیص مطمئن تری داشته باشید.

3/ اشکال در موتور

اگر موتور معیوب داشته باشید، ممکن است زمانی که برف پاک کن را روشن می کنید واکنشی را دریافت نکنید. مشکل در موتور دنا می تواند به علت فرسودگی باشد، ممکن است موتور نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشد؛ مهم است که خودرویتان را برای بررسی به یک تعمیرگاه معتبر ببرید.

4/ پوشیده شدن با برف و یخ

در این زمان از سال، یخ زدن شیشه جلوی دنا شما در شب غیرعادی نیست. اگر باید صبح به محل کار بروید و برف پاک کن‌های شیشه جلو شما حرکت نمی‌کنند، احتمالاً در اثر یخ یخ زده یا در میان برف گیر کرده‌اند. مهم این است که سعی کنید از شر یخ و برف خلاص شوید. این کار را می توان با آب گرم (نه جوش) انجام داد.

5/ شل شدن مهره های محوری

با گذشت زمان ممکن است مهره های محوری که برف پاک کن های شما را قادر به کار می کنند شل شوند. وقتی این اتفاق می‌افتد، موتور همچنان می‌چرخد اما بازوها در جایی که هستند باقی می‌مانند. اینها برای عملکرد صحیح باید سفت شوند.

6/ قطع شدن سیم ها

علت نهایی اینکه چرا ممکن است با خرابی برف پاک کن دنا خود مواجه شوید، می تواند به این دلیل باشد که سیم های اتصال شما قطع شده است. مانند یک موتور معیوب، ممکن است صدایی بشنوید که حاکی از تلاش برای عمل کردن باشد اما هیچ حرکتی از برف پاک کن ها مشاهده نکنید. این مشکلی است که یک تکنسین خودرو می تواند به سرعت و به طور موثر آن را برطرف کند. تکنسین مجرب تعمیرگاه برق خودرو کاراک می توانند خدمات ارزنده ای به شما ارائه دهند.

فرم درخواست تعمیرات برق خودرو

برای تعمیر ecu خودروهای داخلی و خارجی میتوانید با شماره های 02177438544 و 09128079698 تماس حاصل بفرمایید .

تعویض فیوز دنا

اگر مدت طولانی است که مالک خودرو هستید، این احتمال وجود دارد که در برخی مواقع با فیوز سوخته مواجه شده باشید، این یک مشکل نسبتا رایج است.

فیوز ها اجزای مهمی هستند که به طور خاص برای محافظت از سیم کشی الکتریکی خودرو طراحی شده اند. عملکرد اصلی آنها ارائه محافظت در برابر جریان اضافی و مواردی مانند اتصالی است. اگر فیوز متوجه سطح خطرناکی از جریان شود ، به سادگی مدار را قطع می کند.

فیوزهای خودرو در اشکال و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام از آن‌ها برای یک کاربرد خاص یا بخش الکتریکی خودرو مناسب‌تر است.

با این حال، رایج ترین آنها، فیوز تیغه ای است. شاید آنها را دیده باشید: یک بدنه رنگی ساخته شده از پلاستیک با دو شاخک فلزی برای چسباندن به یک سوکت. بسته به کاربرد، این فیوزها را می توان در پایه های فیوز، گیره ها یا حتی بلوک ها نصب کرد.

سوختن فیوز دنا ، مشکل را با یک مشکل الکتریکی جزئی مانند خرابی چراغ های داخلی، رادیو،چراغ چک نشان می دهد.گاهی اوقات ممکن است به اندازه ای جدی باشد که لازم باشد ماشین را به طور کامل متوقف کنید. اگر چنین مشکلاتی را در خودرویتان مشاهده کردید، برای بررسی و تعویض فیوز دنا خود اقدام نمایید.

تعمیرات تخصصی جعبه فیوز دنا

تعمیر بخاری ، تعمیر و تعویض رادیات بخاری دنا

سوار شدن به ماشین در یک صبح یخبندان زمستانی ، زمانی که متوجه می شوید که بخاری ماشین هوای گرم نمی دهد، بسیار آزار دهند است. داشتن بخاری ماشینی که گرمای کافی از خود نمی دهد تقریباً به همان اندازه ناخوشایند است.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا بخاری ماشین دنا شما ممکن است خراب شود و تشخیص اینکه کدام یک می تواند علت باش را لازم است به یک تکنسین برق خودرو بسپارید. به همان اندازه که کار نکردن بخاری دنا باعث ناراحتی شما می شود، مشکلات ناشی از درست کار نکردن تهویه مطبوع ماشین شما نیز می تواند مشکل ساز باشد.

اگر متوجه خرابی بخاری دنا خود شدید ، اتومبیتان را به تعمیرگاه برق خودرو کاراک بیاورید. تمامی خدمات تعمیر بخاری و تعمیر و تعویض رادیات بخاری دنا قابل ارائه می باشد.

تعمیر دزدگیر دنا

زمانی که دزدگیر دنا شما دچار مشکل شده و یا خاموش می شود ، تکنسین امنیت خودرو در تعمیرگاه کاراک می توانند به شما کمک کنند که از این مشکل خلاص شوید.

میانگین هزینه تعمیر دزدگیر خودرو به نوع سیستم دزدگیر بستگی دارد که می خواهید تعمیر یا برنامه ریزی مجدد کنید. برخی از سیستم ها بسیار پیچیده تر از سایرین هستند و بنابراین برای نصب صحیح نیاز به کار اضافی دارند. اگر دزدگیر اتومبیل شما دچار مشکل شده است می توانید روی کمک تکنسین کاراک حساب کنید.

تعمیرات کولر دنا

خاموش شدن ناگهانی تهویه مطبوع دنا می تواند روز شما را خراب کند. شایع ترین دلایل خرابی کولر ، نشتی یا مشکلات کمپرسور است. اگر هوای کابین خودرو خنک است اما سرد نیست، مشکل می تواند گرفتگی فیلتر، مشکل فن خنک کننده، مشکل رادیاتور باشد، یا ممکن است به سادگی نیاز به شارژ مجدد AC خود داشته باشید.

برای تعمیر کولر دنا ، به تعمیرگاه کاراک بیایید و بهترین خدمات را دریافت کنید.

دلایل خنک نکردن کولر خودرو دنا | چرا کولر خودرو باد خنک ندارد ؟

  1. خرابی موتور فن و یا رله فن : کولر خودرو هم مانند هر وسیله سرمایشی دیگر، نیازمند تخلیه حرارت دریافتی از درون اتاق خودرو به بیرون آن می‌باشد، بنابراین اگر فن و یا رله سیستم خراب شده باشد و یا حتی اگر فن به روی دور تند نرود ، باعث عدم تخلیه حرارت به بیرون خودرو شده و بر روی کیفیت و خنکای باد کولر تاثیر منفی می‌گذارد.
  2. کمبود گاز کولر : این مورد را می‌توانید با گذاشتن گیج مخصوص برای گاز کولر متوجه شوید.
  3. رانندگی پرگاز : یکی از ساده ترین دلایل گرم شدن باد کولر رانندگی در حالت تخته گاز است. بیشتر اتومبیل‌ها دارای مکانیزمی هستند که کولر را هنگام فشردن پدال تا انتها قطع می‌کنند. این امر باعث می‌شود کولر در بسیاری از لحظات رانندگی قطع شود.
  4. کثیف بودن کندانسور یا رادیاتور کولر : عملکرد خوب کولر اتومبیل و سرمایش داخل اتاق به دفع گرمای رادیاتور کولر در جلوی اتومبیل بستگی دارد. کثیف بودن کندانسور کولر باعث گرم شدن و اختلال در عملکرد کولر و بالارفتن آمپر آب اتومبیل در سرعتهای پایین و ترافیک میشود. بنابراین هر سال با شروع فصل گرما کندانسور کولر را تمیز کنید.
  5. کثیف بودن اپراتور داخل اتاق : یکی از دلایل خوب خنک نشدن کولر اتومبیل کثیف شدن اپراتور است. به دلیل عبور دائمی هوا در تابستان و زمستان از اوپراتور معمولا لایه‌ای از خاک روی آن را می‌گیرد. کثیف شدن اوپراتور علاوه بر کم کردن سرمای کولر باعث ایجاد بوی نامطبوع هنگام خاموش شدن کمپرسور می‌شود. به دلیل رظوبت ایجاد شده در محیط‌های خاک آلود ، اوپراتور می‌تواند محل تجمع انواع باکتری ، میکروب و قارچ‌ها باشد که در مواردی ممکن است سلامتی انسان را به خطر بیندازد.
  6. خرابی دریچه‌های کولر و بخاری : خرابی دریچه‌های کنترل سرما و گرمای سیستم کولر و بخاری باعث مخلوط شدن هوای گرم و سرد و در نتیجه کاهش سرمای کولر در تابستان می‌شود.این اشکال معمولا بعد از باز و بست داشبورد و یا نصب رادیو پخش اتومبیل توسط افراد غیر متخصص به وجود می‌آید.
  7. خرابی سنسور فشار گاز (فشنگی گاز کولر ) : خراب شدن سنسور فشار گاز باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود.

چرا در هنگام کولرگیری، خودرو داغ می‌کند ؟

دلایل زیادی وجود دارد که باعث داغ کرد خودرو در زمان روشن بودن کولر خودرو می‌شود. از جملهاین دلایل می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد :

  • ضعف اتصال بدنه و اتصال موتور
  • خرابی واشر سرسیلندر
  • تعویض نکردن به موقع ترموستات
  • مشکل در فن‌های رادیات و کولر
  • وجود مشکل در واتر پمپ
در تعمیرگاه برقی خودرو کاراک، تمام خدماتی که در این مطلب درباره آن‌ها توضیح داده شد به صورت تخصصی عیب یابی و تعمیر می‌شود. در این مرکز برای تمام خدماتی که ارائه می‌شود ضمانت و گارانتی داده می‌شود. کاراک معتبرترین مرکز تعمیرات برقی خودرو ، تعمیرات ایسیو ، باتریسازی ، ریمپ و چیپ تیونینگ در شرق تهران می‌باشد، که همواره سعی می‌کند در جهت رفاه حال مشتریان عزیز قدم بردارد.

4 thoughts on “تعمیرات برقی دنا | تعمیرگاه برق دنا | باطری سازی دنا

  1. سعید ارجایی گفت:

    سلام دوست عزیز
    لطفا در صورت امکان آدرس نماینگی شرکت رو در شیراز محبت بفرمایید.

    1. asadi گفت:

      تعمیرگاه کاراک : با سلام هنوز در شیراز نمایندگی تعمیرات خودرو نزدیم

  2. میثم گفت:

    سلام آیا در کرج شعبه دارید

    1. asadi گفت:

      خیر دوست عزیز. فقط در تهران فعالیت داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *