تعمیرگاه Airbag

تعمیرگاه ایربگ : تعمیر مودول ایر بگ ( ماژول )

تعمیر یونیت ایربگ

ماژول کنترل کیسه هوا مکانیزمی است که سیستم کیسه هوا را کنترل می کند. چندین کیسه هوا در یک وسیله نقلیه وجود دارد، بعضی از آنها در جلو ، در کناره ها یا در سطح زانو برای مسافران قرار دارند. با این حال ، فقط یک واحد ماژول کیسه هوا SRS در یک ماشین وجود دارد. مکان ماژول کیسه هوا بسته به نوع و مدل خودروهای مختلف متفاوت است. در بعضی از وسایل نقلیه در کنسول وسط ، زیر رادیو یا پشت فرمان قرار دارد. وسایل نقلیه سنگین مانند اتوبوس و کامیون به جای ماژول کنترل کیسه هوا دارای ماژول کنترل موتور هستند. این واحدها اغلب در زیر جعبه دستکش تابلوی ابزار در سمت سرنشین جلو خودرو قرار دارند.

 

تعمیرات مدول ایربگ

تعمیرگاه ایربگ خودرو

 

ماژول کیسه هوا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در واقع عملکرد کل سیستم ایربگ را امکان پذیر می کند. هنگامی که یک توقف یا برخورد ناگهانی رخ می دهد ، ماژول کیسه هوا اطلاعاتی را از سنسور ضربه دریافت می کند که سپس به سیگنال منتقل می شود تا کیسه های هوا را باز کند. بدون یک ماژول ایربگ در وسیله نقلیه ، کیسه های هوا حتی باز هم نمی‌شوند. پس از باز شدن کیسه هوا ، سنسور کیسه هوا قفل می شود تا زمانی که تعویض شود یا دوباره برنامه ریزی شود.

استفاده از کمربند ایمنی ، سرعت موتور و وسیله نقلیه ، موقعیت سوئیچ چراغ ترمز ، موقعیت دریچه گاز ، تغییر سرعت ضربه ، استقرار کیسه های هوا و استقرار پیش تنش کمربند ایمنی در این واحد کوچک ذخیره می شود. کسانی که تصادفات رانندگی را تجزیه و تحلیل می کنند اغلب به اطلاعات ماژول کیسه هوا نگاه می کنند و آنها را مفیدتر از سایر شواهد فیزیکی یا توضیحات شفاهی می دانند.

 

منظور از تعمیرات سخت افزاری یونیت ایربگ چیست ؟

قبلا درباره تعمیرات نرم افزاری یونیت ایربگ توضیحاتی داده شد. از خدمات دیگری که در مجموعه کاراک ارائه می‌شود، تعمیرات سخت افزاری ماژول ایربگ است. اما سوال مهم و اساسی اینست که در چه زمانی نیاز به تعمیرات سخت افزاری یونیت ایربگ داریم ؟

در برخی موارد ممکن است درون یونیت ایربگ آب رفته باشد و سولفاته شده باشد و یا در اثر آتش سوزی صدمه‌ای به یونیت ایربگ وارد شده باشد که در اینصورت نیاز به تعمیرات سخت افزاری یونیت ایربگ خواهید داشت. از نشانه‌های خرابی سخت افزاری ماژول ایربگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. چراغ ایربگ. چراغ هشدار کیسه ایربگ، رایج ترین علامتی که مشاهده خواهید کرد این است که چراغ کیسه هوا در حال چشمک زدن است یا روی داشبورد شما روشن است.
  2. بررسی با یک ابزار تشخیصی.
  3. ماژول کیسه هوا آسیب دیده
  4. قطع و وصل شدن باتری خودرو

 

 

در تعمیرگاه ایربگ  کاراک انواع تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری یونیت ایربگ انجام می‌شود و دیگر نیازی به تعویض یونیت ایربگ با هزینه‌های گزاف نخواهید داشت.

 

در ادامه نمونه کارهای تعمیرات سخت افزاری ماژول ایربگ را مشاهده خواهید کرد :

 

نمونه ماژول ایربگی که آب خورده است و سولفاته شده است :

تعمیرگاه ایربگ خودرو

تعمیرات سخت افزار ماژول ایربگ

 

 

 

ماژول کیسه هوا چه کاری انجام می دهد؟

یک ماژول کیسه هوای SRS که به آن واحد کیسه هوای الکترونیکی تصادف نیز گفته می شود ، استقرار کیسه هوا را کنترل می کند ، داده های خرابی را ذخیره می کند و اطلاعات را با موتور خودرو رد و بدل می کند. اگر ماژول SRS شما معیوب باشد ، ممکن است کیسه های هوا در خودرو در صورت تصادف از شما و مسافران محافظت نکنند.

 

آیا لازم است ماژول ایربگ را تعویض کنم؟

اگر کیسه های هوا در هنگام تصادف عمل کرده باشند ، کیسه های هوا باید تعویض شوند و ماژول کنترل کیسه های هوا باید دوباره تعویض یا برنامه ریزی مجدد شوند.

 

جایگاه ماژول کیسه ایربگ در خودرو

مکان ماژول کیسه هوا بسته به نوع و مدل خودروهای مختلف متفاوت است. در بعضی از وسایل نقلیه ، ماژول در کنسول وسط ، پنل ضربه ، زیر رادیو یا پشت فرمان قرار دارد. همچنین در برخی از خودروها می توان آن را در زیر صندلی راننده یا صندلی سرنشین جلو دید.

 

جایگاه ماژول ایربگ در خودرو

   جایگاه مدول ایربگ در خودرو

 

آیا ماشین من بدون ماژول کیسه هوا کار خواهد کرد؟

در زندگی ، شانس های زیادی وجود دارد که می توانیم استفاده کنیم. با این حال ، این بدان معنا نیست که همه آنها تصمیمات عاقلانه ای هستند. رانندگی با ماشین بدون ماژول ایربگ نمونه کاملی از این موضوع است. اگرچه مطمئناً یک وسیله نقلیه می تواند بدون نصب ماژول کیسه هوا کار کند ، اما این موضوع می‌تواند تبعات بدی به همراه داشته باشد. اگر وسیله نقلیه شما دارای یک ماژول کیسه هوای معیوب است یا کدهای سخت و داده های خرابی در آن ذخیره هستند ، باید سریعاً تنظیم شود!

همانطور که می‌دانید ایربگ‌ها  از بروز بسیاری از آسیب های شدید و حتی مرگ جلوگیری می کنند ، زیرا به عنوان مهارهای ثانویه در کنار کمربند ایمنی عمل می کنند.تغییر حرکت و نیرویی که سرنشین یک وسیله نقلیه در هنگام برخورد تجربه می کند با وجود کیسه های هوا کمتر می شود.

نحوه تعویض ماژول کیسه هوا

اگر کارهای مختلفی را که باید بعد از تصادف انجام دهید را خوانده اید ، به خصوص اگر ایربگ‌های خودرو عمل کرده باشند، به احتمال زیاد یاد گرفته اید که ماژول کیسه هوای SRS شما یا باید کاملاً تعویض شود یا به سادگی تنظیم شود. اگر با گزینه دوم پیش رفتید ، خوب برای شما قیمت های فروشنده برای یک واحد کاملاً جدید بسیار ناراحت کننده است و صرفاً تنظیم مجدد ماژول اصلی بسیار عملی تر و بسیار ایمن است. با این حال ، تنها چیزی که ممکن است با آن دست و پنجه نرم کنید این است که چگونه ماژول کیسه هوا SRS را در خودرو خود جایگزین کنید.

قبل از شروع مراحل نصب مجدد ، اطمینان حاصل کنید که کلیه اجزای ایربگ SRS مانند کیسه هوا ، کمربند ایمنی ، زمان سنج و سنسورهای ضربه به درستی راه اندازی شده و به هم متصل شده اند. سپس می توانید قطع اتصال پایانه های باتری  ابتدا منفی و سپس مثبت را انجام دهید. پس از آن ، می توانید ماژول ایربگ را به جای خود پیچ ​​کنید. پس از مشاهده ایمن بودن ، آن را به سیم متصل کرده و تمام سیم کشی هایی را که در مراحل اولیه جدا کردن، جدا کرده اید دوباره وصل کنید.

قبل از اینکه دوباره باتری را وصل کنید ، باید مطمئن شوید که تمام سیم کشی ها ، از طریق بوق و رادیو و همچنین سایر کنترل ها ، به درستی متصل شده اند. پس از اتمام تمام مراحل ، می توانید کابل ها را دوباره به باتری خود متصل کنید. ابتدا پایانه مثبت باتری و به دنبال آن پایانه منفی وصل کنید.

نحوه تنظیم مجدد ماژول کیسه هوا پس از تصادف

اگر وسیله نقلیه با ماژول کیسه هوا SRS معیوب دارید ، ممکن است بدانید که باید تعویض شود. ممکن است فکر کنید که پول کافی برای خرید یک واحد SRS جدید در نمایندگی ندارید. اما مشکلی نیست و راه چاره شما پیش ما است. شما می‌توانید ماژول ایربگ خودرو خود را ریست کنید و با هزینه خیلی کمتر نسبت به خرید از آن دوباره استفاده نمایید. برای اینکار ابتدا باید یونیت ایربگ از وسیله نقلیه شما خارج شود. به احتمال زیاد ، در زیر صندلی راننده یا صندلی سرنشین جلو قرار گرفته است. سپس ماژول ایربگ را جدا می‌کنیم. سرانجام ، اطلاعات کامپیوتر ماژول کیسه هوا معیوب را جایگزین می‌کنیم. به این ترتیب می توان کدهای سخت موجود را پاک کرد. مرحله آخر جایگزینی ماژول در ماشین شما است. اگر کار درست انجام شده باشد ظرف 6 ثانیه ، چراغ SRS شما باید خاموش شود.

از آنجایی که تعمیرات ماژول ایربگ کاری بسیار پیچیده و تخصصی است و در تعمیر آن نباید ریسک کرد، می‌توانید آن را به تعمیرگاه ایربگ کاراک بسپارید.

تعمیرات یونیت ایربگ

تعمیر ماژول ایربگ

 

تعمیرگاه ایربگ تهران تعمیر ماژول ایربگ را بصورت زیر انجام میدهد :

تعمیر ایربگ :

تعمیرات airbag : ایربگ ها سخت افزارهای متنوعی دارند و هر کدام خاص همان یونیت ایربگ است در صورت تصادف ماشین و آسیب به آن ، بایستی یا تعویض گردد و یا تعمیر همچنین عملیات خام کردن یونیت ایربگ صورت گیرد .

بعضی از نمونه تعمیرات ایربگ در تعمیرگاه ایربگ خودرو در زیر آمده است :

 

تعمیرگاه ایربگ خودرو

تعمیرات یونیت ایربگ ولکس سی 30

 

تعمیرات ایربگ تیگو 5

تعمیرگاه ایربگ خودرو کاراک

 

 

خام کردن ایربگ 206

خام کردن ایربگ 206

یونیت ایربگ 206

تعمیر یونیت ایربگ هیوندا اکسنت

خام کردن یونیت ایربگ اکسنت

تعمیر ایربگ هیوندا اکسنت

فرم درخواست تعمیرات airbag

ریست کردن ایربگ پس از تصادف

نمای ایربگ پس از تصادف

سایر تعمیرات ایربگ که در تعمیرگاه ایربگ انجام میپذیرد :

  1. تعمیر یونیت ایربگ ( سخت افزار )
  2. تعمیرات برنامه ای ایربگ
  3. تعمیر فلت ایربگ
  4. تعمیر سیمکشی ایربگ
  5. تعویض ایربگ
  6. تعویض کمربند یا پیش کشنده
  7. نصب شبیه ساز برای جلوگیری از تعویض کمربند
  8. خام کردن ایربگ
  9. داخلی ، خارجی ، سنگین ، سبک

شماره تماس تعمیرگاه کاراک : 02177438544

آدرس تعمیرگاه : تهران ، خیابان دماوند ، نرسیده به ترمینال شرق ، جنب پمپ بنزین 104

تعمیرگاه ایربگ مرکزی

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *