تعمیرگاه برق خودرو, تعمیرگاه خودروهای ایرانی

تعمیرات برقی سمند | تعمیرگاه برق سمند | تعمیر برق انژکتور samand

تعمیرگاه برق خودرو

تعمیرات برقی و باتری سازی سمند در تعمیرگاه کاراک

تعمیرگاه برق خودرو سمند :

سمند نخستین خودرو تولید ملی بود که در سال ۱۳۸۱ و پس از انجام امور تحقیقاتی در ایران و نیز طی کردن مراحل طراحی بخش‌های مختلف در خارج از کشور رونمایی شد.  سمند LX در سال ۱۳۸۹ با تغییرات عمده در طراحی بیرونی و داخلی آماده حضور در بازار شد. در عکس زیر تعمیرات برقی سمند که در مرکز کاراک در حال انجام است، رامشاهده نمایید :

تعمیرگاه برقی سمند
تعمیرات برقی سمند

مطالبی که خواهید خواند :

.

تعمیرات سیم کشی سمند

در تمامی خودروها جهت رساندن برق به مصرف کننده‌ها و کلا توزیع برق در خودرو از سیم استفاده می کنند ، تمامی سیم ها دارای روکش می باشند و در نتیجه برق را فقط در انتهای سیم به مصرف کننده می دهند. تقریبا تمام قطعات خودرو مصرف کننده هستند از جمله چراغ‌ها ، استارت ، فن بخاری و کولر ، چراغ های راهنما و ….

متاسفانه نصب غیر‌اصولی دزدگیر، سیستم‌های صوتی، گرمکن صندلی، کروز کنترل و … از نوع متفرقه با وصله‌ پینه‌ کردن سیم‌کشی خودرو ، می‌تواند مشکلات برقی فراوانی را ایجاد کند ، خصوصا در خودروهای امروزی که دارای کیلومترها سیم‌کشی و انواع مختلف کنترل یونیت‌ها و سنسورها هستند.

در تعمیرگاه کاراک تعمیرات سیم کشی سمند که شامل ترمیم سیم کشی ، تعویض سیم کشی ، تعویض سوکت و یافتن برق دزدی است به صورت تخصصی و با ضمانت نامه کتبی ارائه می‌گردد.

.

تعمیر سیم کشی خودرو
تعمیرات سیم کشی سمند

تعویض شمع سمند

شمع ها در خودرو ؛ مسئول جرقه بسیار مهم برای مشتعل کردن مخلوط گاز و سوخت هستند. اگر قدیمی و فرسوده باشند یا به درستی تنظیم نشده باشند، باعث اختلال در عملکرد یا توقف عملکرد ماشین می شوند.

شمع ها نیاز به تعمیر و نگهداری و تعویض دارند، اما هیچ قانون کلی در مورد زمان نیاز به سرویس وجود ندارد. این به شما، یعنی مالک خودرو بستگی دارد که به طور منظم شمع های سمند خود را چک کنید و خرابی دوشاخه را تشخیص دهید.

شمع دستگاه کوچکی است که به موتور و به طور خاص به سیلندر متصل می شود و جرقه احتراق را از طریق مجرای اتصال باتری به شمع فراهم می کند. یک موتور مصرفی خانگی معمولاً به تعداد سیلندرها شمع دارد، بنابراین یک موتور چهارگانه دارای چهار شمع است. با این حال، برخی از خودروها برای احتراق دقیق تر، دارای دو شمع در هر سیلندر هستند.

شمع ها دارای دسته ای از قطعات کوچک هستند که از مس، نیکل، ایریدیوم و پلاتین و غیره استفاده می کنند. برای محافظت و عایق کاری، شمع ها از سرامیک نیز استفاده می کنند.

تعویض به موقع شمع سمند به شما این اطمینان را می دهد که خودرویتان شما را در جاده جا نمی گذارد و همچنین با تعمیرات پرهزینه مواجه نخواهید شد. در تعمیرگاه برق سمند می توانید بهترین خدمات را برای تعویض شمع سمند دریافت کنید.

تعویض شمع سمند - تعمیرات برق سمند - تعمیرگاه برق سمند
شمع سمند

باتری سازی تخصصی خودرو سمند

روشن نشدن و درست کار نکردن خودرو سمند می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما یکی از مهمترین و شک بر انگیزترین مواردی که باید به بررسی آن بپردازیم باتری خودرو سمند است.

از مهمترین و سریع ترین راه تشخیص خرابی باطری سمند عبارتند از:

  1. موتور هندل می زند اما روشن نمی شود.
  2. نه صدای هندل به گوش می رسد، نه استارت می زند، نه چراغ روشن می شود ونه اصلا برق پشت فرمان می آید.
  3. یک روز استارت می زند، یک روز استارت نمی زند.
  4. استارت زدن در هوای سرد خیلی سخت تر و زمانبر است.
  5. زیاد از روش باتری به باتری و اتصال ساز استفاده می کنید.
  6. زمانی که خودرو برای مدتی طولانی خاموش می ماند استارت نمی زند.
بهترین زمان تعویض باتری سمند چه زمانی است؟

باتری از قطعات کم استهلاک و کم دردسر خودرو است که در هر شرایط آب و هوایی‌ای کار می‌کند، اما در هر حال عمر مفید باتری های سمند ۲ تا ۴ سال است. بنابراین اگر از زمان خرید باتری شما بیش از ۳ سال می گذرد، بهتر است قبل از هرچیزی اقدام به تعویض باتری سالم نمایید. چرا که ممکن است در شرایط بحرانی دینام نتواند این باتری را شارژ کند در نتیجه ماشین شما روشن نشود.

خدماتی که برای باطری سازی سمند در کاراک ارائه می شود، به شرح زیر می باشد :
  • تعویض یا تعمیر دینام خودرو سمند
  • تعویض تسمه دینام سمند
  • تعمیر برف پاک کن و موتور برف پاک کن سمند سورن
  • تعمیر چراغ های خودروی samand
  • تعویض باطری خودرو samand
  • انجام باتری به سمند
  • تعمیر دزدگیر خودرو سمند

.

  • تعمیر شیشه بالابر سمند
  • تعویض وایر و شمع های خودرو samand
  • سیم کشی خودرو سمند سورن
  • و …. 

فیلم باطری سازی سمند در تعمیرگاه خودرو کاراک

برای اطلاع از هزینه های باطری سازی خودرو سمند و سورن و نیز رزرو نوبت فرم زیر را پر کنید و یا با شماره های ۰۹۱۲۸۰۷۹۶۹۸ و ۰۲۱۳۳۱۷۶۰۴۳ تماس بگیرید.

باطری سازی خودرو

انواع خودروهای سمند که در بازار ایران وجود دارد و درتعمیرگاه باطری سازی خودرو کاراک برای آنها خدمات تخصصی ارائه می شود به شرح زیر می باشند :
  • باطری سازی سمند X7
  • باطری سازی سمند EL
  • باطری سازی سمند LX
  • باطری سازی سمند SE
  • باتری سازی سمند سریر
  • باتری سازی سمند سورن

تعمیر استارت سمند

تعمیر دینام سمند

تعمیر سیم کشی داخل داشبورد سورن

تعمیر سیم کشی داخل موتور سمند و سورن

تعمیر سیم کشی انژکتور سمند

تعمیر سیم کشی چراغ های samand

تعمیر برف پاک کن سمند

تعویض فیوز سورن

رفع مشکل کار نکردن فن جک سمند سورن

تعمیر کولر و پر کردن گاز کولر سمند

نشت یابی کولر  خودرو سمند

تعمیرات برق انژکتور سمند

انژکتور به سیستم سوخت‌رسانی خودرو اطلاق می‌شود که از اهمیت بسیار بالایی برای اتومبیل برخوردار است. در حقیقت در صورت عدم وجود این سیستم، امکان روشن شدن خودرو وجود ندارد. عملکرد کلی موتورهای انژکتوری تفاوت خاصی با موتورهای کاربراتوری ندارد ولی به علت اجزای مختلف و پیشرفته‌تر آن، سوخت رسانی دقیق و بهینه‌تر صورت می‌پذیرد. ECU نقش مهمی را در موتورهای انژکتوری برعهده دارد.

.

اگر انژکتور خودرو به درستی کار نکند یا به طور کلی از کار بیفتد، خودرو با مشکل مواجه شده و اصطلاحا ریپ می‌زند که این امر در نهایت منجر به خاموشی خودرو و از حرکت باز ایستادن آن خواهد شد. دریافتن اینکه آیا انژکتور خودرو به درستی کار می‌نماید یا خیر به عهده دیاگ خودرو می‌باشد. با دیاگ زدن خودرو شما به راحتی می توانید از نحوه صحیح کارکرد انژکتور خودرو خود اطمینان حاصل کرده و در صورت اشکال در آن، سیستم انژکتور را تعمیر نمایید.

تعمیرات برقی سمند

قطعات برقی موتور خودرو به سه دسته تقسیم می‌شوند : 

۱٫ سنسورها: یا حسگرها به قطعاتی گفته میشود که شرایط کارکرد موتور رابه ECU ارسال می‌کنند اطلاعاتی نظیر دما، فشار و …، مثلا سنسور دمای آب رادیاتور، سنسور اکسیژن، سنسور مپ و …

۲٫ عملگرها: یا فرمانبرها به قطعاتی گفته می‌شوند که هر کدام با توجه به وظیفه خود در زمان مودر نظر از ECU فرمان دریافت نموده و وظیفه خود را در جهت کمک به موتور انجام می دهند. مثلا انژکتور نوعی عملگر است.

۳٫ دستور دهنده‌ها (ECU): اطلاعات را از سنسورها دریافت کرده و بر حسب آنها، فرمان لازم را به عملگرها صادر می کند.

کوچکترین خرابی در سیستم برق موتور خودرو باعث می‌شود خودرو به درستی کار نکند و حتی در برخی موارد روشن نشود. در تعمیرگاه کاراک عیب‌یابی و تعمیر انواع سیستم های برقی خودرو از جمله استارت موتور ، شمع خودرو ، انژکتور خودرو ، سیستم های جرقه اتومبیل ، چراغ های خودرو و … توسط متخصصین با تجربه در این زمینه انجام می‌گیرد.

تعمیرگاه برقی کاراک ، در تعمیرگاه تخصصی ما تمامی خدمات برق خودرو انجام می‌شود از جمله : 

تعمیرات برق انژکتور 

تعمیر گاز نخوردن سمند

تعمیر ریپ زدن سمند

تعمیر دل دل کردن سمند

باطری سازی

تعمیرات ایسیو 

تعمیر یونیت ABS 

تعمیر ایربگ

تعمیر جعبه فیوز و یونیت های BCM انجام می‌شود.

 

ما متخصصین برق و سیم کشی خودروهای ایرانی و خارجی را در مجموعه خود داریم که برند های مختلف خودرو را را تعمیر می‌کنند. تعمیرات برقی سمند از جمله این خدمات است.
 

فرم درخواست تعمیرات برق خودرو

برای تعمیر ecu خودروهای داخلی و خارجی میتوانید با شماره های 02177438544 و 09128079698 تماس حاصل بفرمایید .

در تعمیرگاه کاراک ، مشتریان در محل راحت تعمیرگاه استراحت می‌کنند و خودرو آنها توسط کارشناسان مجرب تعمیر می‌گردد .

آدرس :

تهران – خیابان دماوند – نرسیده به تهرانپارس – جنب پمپ بنزین ۱۰۴

شماره تماس تعمیرگاه کاراک : ۰۲۱۷۷۴۳۸۵۴۴ 

همچنین بعضی مشکلات سمند مثل دیر روشن شدن خودرو در هنگام صبح ، کپ اولیه و تنبل بودن توسط تعمیرات ایسیو برطرف می‌گردد. برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید :

.

ریمپ ایسیو سمند در مرکز کاراک

عیب یابی سیستم برف پاک کن سمند :

همانطور که می‌دانیم برف پاک‌کن‌ها وظیفه تمیز کردن شیشه‌های خودرو را برعهده دارند. در مواقع بارانی نیز با خشک کردن شیشه باعث می‌شود که راننده دید بهتری داشته باشد. حال در صورت خرابی برف پاک‎‌کن‌ها باعث می‌شود که شیشه به خوبی تمیز نشود و دید راننده نسبت به محیط کم شود.کم شدن دید آن هم در حین رانندگی ممکن است خطرات جبران ناپذیر زیادی زیادی به همراه داشته باشد.

با توجه به اینکه رسیدگی به سیستم برف پاک کن نیاز به هزینه زیادی ندارد پس در صورتی که حس کردید شیشه به خوبی تمیز نمی‌شود بایستی نسبت به تعمیر برف پاک کن سمند اقدام نمایید.

تعمیرات شیشه پاک کن خودرو
تعمیر برف پاک کن سمند

عیب‌هایی که ممکن است سیستم برف پاک کن پیدا کند شامل موارد زیر است :

تیغه‌ها با صدای ناهنجاری ‌روی شیشه کشیده می‌شوند.

برف‌پاک‌کن کار نمی‌کند.

برف‌پاک‌کن به‌درستی کار نمی‌کند و موتور صدای غیر عادی دارد.

نصب چراغ زنون سمند

چراغهای جلو خودرو به دو دسته تقسیم می‌شوند، چراغهای هالوژنی و چراغهای زنون دار. همانطور که از اسمشان مشخص است چراغ‌های هالوژنی از گاز هالوژن و چراغهای زنونی از گاز زنون تشکیل شده‌اند. چراغهای زنون بسیار شفاف‌تر، با کیفیت‌تر ونیز گرانتر هستند. که در تمام خودروهای امروزی به جز خودروهای ایرانی استفاده می‌شود. چراغ‌های زنون نور سفیدرنگ و چراغهای هالوژنی نور زرد رنگ دارند. نور زیاد و با شفافیت زیاد چراغهای زنون می‌تواند به دید راننده مخصوصا در شب کمک زیادی کند. همچنین طول عمر چراغ‌های زنون بسیار بیشتر و با دوامتر از چراغهای هالوژنی است زیرا هیچ رشته فلزی در آن وجود ندارد که احتمال سوختن آن وجود داشته باشد. کم‌مصرف بودن دیگر شاخصه لامپ زنون است. این لامپ‌ها تنها به ۳ وات الکتریسیته نیاز داند در نتیجه موجب صرفه‌جویی ۴۰ درصدی در مصرف باتری و افزایش طول عمر دینام و باتری خودرو می‌شود.

تعمیرات برقی سمند
تعمیر و نصب چراغ زنون سمند

.

چراغ‌های هالوژنی توانایی گسترش نور بیشتری نیز دارند. با توجه به آنچه گفته شد، مزایای چراغهای زنونی بسیار بیشتر و بهتر از چراغ‌های هالوژنی است. نصب این نوع از چراغ‌ها نیاز به دانش برق خودرو دارد، چرا که در صورت نصب اشتباه باعث سوختن کامپوتر خودرو می‌شود. همچنین نصب زنون غیر استاندارد باعث ایجاد خطا در سیستم برقی می‌گردد و در مواردی حتی سبب اخلال در عملکرد سیستم abs می‌شود. در تعمیرگاه برق خودرو کاراک نصب چراغ‌های زنون توسط افراد متخصص در برق خودرو انجام می‌شود.

نشت یابی کولر خودرو سمند در تعمیرگاه شرق تهران

نشت یابی سیستم کولر خودرو را معمولا زمانی انجام می،دهند که کولر خودرو بازدهی خوبی نداشته باشد و در واقع قادر به خنک کردن کابین خودرو نیست. چنانچه کولر را روشن کردید اما روشن نشد یا به طور متناوب روشن و خاموش می‌شد و یا صداهای غیر عادی به گوشتان می‌رسد، بایستی عیب را در خرابی قطعات کولر پیدا کرد. اما چنانچه شما کولر خودرو را روشن کردید و تنها مشکل آن خنک نکردن و کم شدن باد سرد کولر باشد بایستی نسبت به شارژ گاز کولر اقدام نمایید.

اصولا باتریسازان خودرو نسبت به شارژ گاز کولر اقدام می‌کنند. هر تعمیرگاری که تصمیم دارد کولر خودرو را شارژ کند می‌توانید ازش درخواست کنید که نشت یابی گاز کولر خودروتان را نیز چک کند. نشت یابی گاز کولر یعنی پیدا کردن محلی که دچار پوسیدگی، شکستگی و یا سوراخی شده است و در نتیجه گاز کولر از آن خارج می‌شود و مانع از بازدهی مفید کولر می‌شود.

دلایل خنک نکردن کولر سمند
تعمیرات کولر سمند

روشهای مختلفی برای نشت یابی گاز کولر سمند وجود دارد و ساده ترین و ابتدایی ترین روشی که خودتان نیز می‌توانید از آن استفاده کنید ترکیب آب و صابون است. با زدن ایت ترکیب بر روی لوله ها و قطعات کولر خودرو می‌توانید از نشت گاز کولر تا حدی اطلاع پیدا کنید. اما این روش در عین ساده بودنش غیر دقیق است و اصولا نشتیهای به نسبت بزرگتر را تشخیص می‌دهد.

.

نشت یابی گاز کولر خودرو سمند در تعمیرگاه کاراک

از روشهای دیگری که برای پیدا کردن نشتی کولر می‌شود از آن استفاده کرد و تخصصی تر هستند :

دستگاه نشت یاب : دستگاهی دیجیتالی که در صورت برخورد با گاز cfc بوق ممتد می‌زند.

فلورسنت

مکمل نشت گیر

رفع مشکل کار نکردن فن سمند :

فن خودرو می‌تواند دچار مشکلات زیادی شود و از قطعات مهم خودرو است که در صورت درست کار نکردن باعث جوش آوردن سمند می‌شود. از جمله مشکلات شایعی که ممکن است برای فن خودرو سمند اتفاق بیوفتد شامل کار نکردن فن خودرو، یکسره کار کردن فن خودرو، زود روشن شدن فن خودرو سمند ، روشن ماندن فن خودرو پس از خاموش کردن خودرو سمند ، کم و زیاد شدن دمای روشن شدن فن و … است. هر کدام از این مشکلات دلایل متعددی دارد.

چنانچه هر یک از مشکلات که ذکر شد برای فن خودرو سمند شما به وجود آمد بهتر است قبل از هر اقدامی نسبت به تعمیرات آن اقدام نمایید و به یک مرکز معتبر برای تعمیر فن سمند مراجعه نمایید.

نشانه‌های خرابی فن خودرو
علل کار نکردن فن خودرو سمند

مطالب مرتبط

One thought on “تعمیرات برقی سمند | تعمیرگاه برق سمند | تعمیر برق انژکتور samand

  1. Nozar گفت:

    سلام و عرض ادب.
    ببخشید میشه بگین کدوم مدل های سمند ای اف سون قسمت سیم کشی ضعیف هست.
    ممنونم اگه تونستین پاسخ بدین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *